Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:39

Jep, Mo hoeft bijna nooit naar de smid en staat super op haar benen!

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:45

Ondanks dat gaat hij toch wel elke 6 weken mee, met de hoefijzers club :)
Enkel bekappen maar hoefsmid komt bij ons op stal 1 X in de 6/7 weken. Vaak is het dan nog niet dringend nodig. Maar na 12/13 weken worden zijn hoeven echt te lang! Het slijt amper.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:47

Scheelt denk ik dat ik veel buiten rijd. Denk dat Mo nu 5 maanden door gaat met haar voetjes en ze zijn eigenlijk nog perfect. Laat de smid er dan wel naar kijken maar dan is ze gewoon niet nodig, ideaal :+

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 01:05

Prachtig Robijn had je topicje al gezien.
Wat fijn dat ze eindelijk zoveel vertrouwen in je heeft gevonden.

Iru heeft helaas niet van die sterke hoeven, ze is jarenlang niet bekapt geweest en daardoor is ze hoefbevangen geraakt.
Nu eindelijk na een jaar goede verzorging en hulp van mijn hoefsmid en DA hebben we de formule gevonden en sinds 6 maanden staat ze op gewone ijzers en gaan haar hoefjes beter.
En heb zelfs het groene licht gekregen om met haar aan de slag te gaan.
En zoals ik haar doorede wei zie draven en galloperen met haar kind zie ik niets anders dan een gelukkig paard.
Bikain daaraantegen lijkt zeer sterke hoeven te hebben.

Hebben jullie je pre´sin nederland of in spanje gekocht?

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 01:18

Okee voorstel rondje van de hele stapel hier!!! :D
Momenteel hebben we een extra merrie staan maar zij ik niet van ons, dus die staat hier ook niet bij.
Ben iniedergeval superblij dat ik ondertussen al 1,5 jaar mag genieten van deze schoonheden.

Danzarin XIII
17 jaar oude dekhengst
Ons showkanon.
Afbeelding

Suizo
4 jarige dekhengst, ingereden/onder het zadel
Afbeelding

Intelecto
4 jarige ruin (geruind omdat hij maar 1 bal had ingedaald), ingereden/onder het zadel
> Zoon van Maravilla
Afbeelding

_____

Maravilla CII
14 jarige fokmerrie - drachtig van Danzarin - Stap ik heel af en toe voor de lol op
Echte lieverd en zo braaf.
Afbeelding
Hoe braaf is ze echt? Klik hier als je het wilt weten!

Fedra WH
12 jarige fokmerrie - niet drachtig dit jaar
Haar ben ik dressuurmatig aan het oppakken sinds kort.
Momenteel neem ik haar vaak mee op buitenrit maar heb afgelopen week serieus getraint, waar ik nu weer mee verder ga.
Afbeelding

Rania
3 jarige merrie, ingereden. Onderstaande foto was van de eerste les met haar.
> Dochter van Danzarin en Maravilla
Afbeelding

Rijthof's Tulia
2 jarige merrie
Ondeugd, maar ontzettend lief. Op onderstaande foto had ik haar net afgesponst
> Dochter van Danzarin en Maravilla
Afbeelding

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 01:55

Ik zet even een stipje heb een soms zwarte (soms bijna vos haha) PRE merrie.
Zal later eens goed voorstellen.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 10:17

Mooie paarden Zoe kan me voorstellen dat je blij met ze bent.
En benieuwd hoe het verder gaat met Fedra.

Munnie, ben benieuwd naar jou kanjer.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:36

blensink schreef:
Azmay jouw veulen is ook enorm groot lijkt,prachtige foto!!


Ze is nu ong 1.42 met 18 maanden, ik hoopte dat ze de 1,60 nog zou halen maar ik vrees dat dat hem niet gaat worden. Zelf vind ik het prima, maar voor mijn vriend wel jammer :')

Geweldige paardjes komen voorbij hier overigens <3

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:49

M_EL_ISSA schreef:
:wave: hier ook een propje PRE :wave:
Mn maatje, maar hij kan zo ontzettend spiegelen! Niks is te camoufleren met hem in de buurt :)

Volgens mijn hoefsmid is hij 1 van de paarden uit zijn kring met de sterkste hoeven. Herkenbaar?


:j Smid hier moet altijd zijn materiaal even aanscherpen voor hij aan de PRE begint :D

Ben dus ook lid van de PRE-club ! Ruintje van 9 jaar... wij dressuren vooral en gaan af en toe op buitenrit. Voor de rest koerst hij wat rond op de wei en vindt het leuk om de merries te pesten :Y)
Probeer hier een foto te plaatsen met die nieuwe upload-functie, maar het lukt niet -O- Ben al zo'n computerleek, want ik kreeg het vroeger ook nooit voor mekaar om foto's te plaatsen...en nu nog steeds niet dus :7

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:37

Afbeelding


Gelukt ! *\o/* Hier is mijn spaans ventje in z'n puberjaren ! :D

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:14

Welkom alle "nieuwelingen" leuk te zien dat het topic lekker op dreef komt.
en al die foto's....... Smelt....... Wat zijn ze toch mooi allemaal.

Charly85
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-05-07

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:42

Hoooi!
Ik meld mij ook even:)
Wat een leuke paarden heb ik al voorbij zien komen zeg:)
Sinds oktober dit jaar ben ik in het bezit van een spaanse man genaamd Troy.
Geen idee welke ouders enz, hij komt wel uit spanje en heeft een brandmerk JL. Volgens de vorige eigenaar heeft hij spaanse papieren maar die heb ik nooit gezien. Hij heeft veel kenmerken van een Andalusier.

Ik heb hem eerst bijna anderhalf jaar geleast en dus dit jaar overgenomen.

Wat jullie hierboven al zeggen klopt echt! Leergierig, lief (hoog knuffelgehalte), slim en de beste spiegel die er is.
Ben nu zwanger en daar reageert hij nogal heftig op onder het zadel. Waar we eerste een soepel team waren moeten we nu de connecties af en toe weer vinden . (vooral ik door alle hormonen:))
Ook kan hij erg onzeker zijn, vooral met nieuwe dingen en dan heeft hij echt mijn steun en vertrouwen nodig. Maar als je dat geeft, doet hij zo zijn best voor je en voel je hem onder je groeien:) (kan het niet anders omschrijven)

Rij vooral dressurmatig mr voor de afwisseling gaan we lekker naar buiten enz:)
Denk niet dat ik ooit nog een ander ras wil, mr hij is pas rond de 14 dus heb nog ff om van hem te genieten:)

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:26

Ik heb vandaag weer gereden met Fedra, oh wat was ze braaf voor de tweede keer serieus rijden!
In galop liep ze zo netjes, en in draf zaten er gave stukjes tussen. Bewegingskanon!!!

Ook herken ik veel in de beschrijvingen van sommigen. En wat komen er prachtige paarden voorbij <3

myandalusier
Berichten: 307
Geregistreerd: 07-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:06

Vraagje, welke kleur zijn Jullie andalusiers in geboren ? Volgens mijn spaanse papieren is mijn andalusier also een vos geboren . best graag haha

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 13:04

Fijn ZoeyDercks dat het rijden lekker is gegaan.

Hopelijk is het morgen een beetje lekker weer dan kan ik ook weer even opstappen.

Leuk hoor al die verhalen zo :)

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:44

Leuk weer een spanjaardan topic.

Ik ben sinds 2,5 jaar in het bezit van een inmiddels 7 jarige PRE ruin, Abdul. Echt een heerlijk dier. Een ontzettend explosief exemplaar, staat het hem niet aan dan zal je het weten ook. Maar verder voor de duvel niet bang, ontzetten geduldig met al mijn gekluns en domme acties en erg goedmoedig. Erg op mij gefocussed. Ik ben echt enorm gek met dat dier. We lijken qua karakter misschien af en toe teveel op elkaar, allebei driftkikkertjes, wat elkaar soms iets te veel versterkt. Maar daardoor herken ik mezelf vaak zo goed in hem.

En voor de rest, echt een lolbroek 1e klas. Met rijden is hij superbraaf en zal hij nooit wat doen en als je het van hem vraagt luisterd hij ook goed. Maar verder.... _O- echt een stoute jongentje 1e klas. Hij staat ook altijd al rond te kijken met een kwajongens hoofd en altijd opzoek naar rotgeintjes om uit te halen, echt een paard met humor. We noemen hem daarom ook vaak het monster, of de gekke spanjaard

Wat betreft de hoeven vraag: volgens mijn smid heeft hij superkwaliteit hoeven, maar heeft hij een beroerde stand. Weet niet of hij nu echt een beroerde stand heeft, of dat de smid niet aan PRE benen gewend is.

Afbeelding

Herman97

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: In het Noorden des Lands

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:51

Leuke paarden/verhalen komen hier voorbij.

Ik was altijd van de KWPN-ers maar rij nu een Fries x Andalusier en ben ook om. Als het aan mij ligt geen KWPN-ers meer. Ze zijn boven gemiddeld intelligent vind ik en ook lekker pittig om te rijden. Ik hou van paarden met gebruiksaanwijzing. Ze zijn ook imponerend om te zien vind ik. Paco is ruim 1, 70m en heeft vreselijk veel massa. Grot, grof en breed als je hem zou moeten omschrijven.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:36

Net ook weer mijn witte man ( nou ja, grijs dus nu nog :D ) aan het werk gezet...omgeving was interessanter dan ik, maar dat is meestal zo het eerste kwartier dat ik erop zit }> Hij heeft nog wel meer van die trekjes die niet zo typisch PRE zijn :')

Knuffeldier heb je een foto van die stand ? Ben nieuwsgierig :o mijne heeft ook beetje kromme stand, maar zo lang ze goed lopen, kan ik daarmee leven :P Ik herinner mij trouwens jouw topic nog toen je 'm nog niet zo lang had ! Knapperd ook !

Herman die kruising fries/anda lijkt mij wel errrruug leuk :j

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:49

charly jl is javier larossa, kwam mijn vorige ook vandaan. Leuke verhalen komen hier voorbij.

Heb dus ook een andalusier, had er eerst meer maar nog een over wegens lichamelijke klachten van mezelf.

Jaren geleden zag ik op keuring in deurne een zwarte en wilde er ook graag een, toen hij ik ongeboren een zoon van danzarin van de rijthof gekocht. Hiermee op keuring nette resultaten behaald, ook apto goedgekeurd maar door omstandigheden/ blessure laten castereren. Hij is nu dus vier en half jaar oud en doen revalidatie na een pittige operatie aan peesschede, weinig geluk afgelopen anderhalf jaar maar we zetten door, hij staat nu al lange tijd op rust, eerst drie weken boxrust na operatie, nu dus bezig met twee keer per dag stappen aan de hand al vier weken, valt niet mee is stuiterbal geworden en moeten nog tot 24 december, dan dierenarts controle en hopelijk mag hij dan de paddock weer op dat hij wat energie kwijt kan, hoop tegen april weer te kunnen gaan rijden, maar hij blijft mijn maatje

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:52

Afbeelding

Afbeelding

Altijd leuk als je zoontje niet beter weet dan dat het paard er ook bij hoort en ze samen opgegroeid zijn

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:35

Gezellig Sandra, jij ook hier!
Hopelijk knapt A. snel op, wel tof dat jij zo voor hem door het vuur gaat.
Een echt kind van Danzarin is het wel zo op de foto's.

niennxx

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-04-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:58

Leuk ik ga dit topic volgen!
Ik ben nu bijna een jaar eigenaresse van een pre merrie Enamorada.
En ik herken heel veel van wat jullie zeggen..

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Na 2 jaar een makke kwpner gehad te hebben waar ik alles mee kon, haar helaas moeten laten inslapen. En toen begon de zoektocht naar een nieuw paardje en ik wilde weer hetzelfde, lief, mak, nuchter en een vos. Tot een stalgenootje zei: er staat een onwijze leuke spanjaard bij ons achter te koop, waarom ga je daar niet kijken?? Waarop ik antwoorde: nee, ik wil geen spanjaard veelste gevoelig en al helemaal geen schimmel. Toch gaan kijken en ja ik stapte helemaal verliefd af...
En achter dat lieve koppie schuilt toch een heel ander paardje. Het is een dametje met karakter en ook gevoelig, onzeker en snel angstig. We zijn nu heel erg bezig met de juiste weg vinden, hoe ik met haar om kan gaan. Vind zij iets eng? Vind ik het ook eng. En zijn we samen onzeker. Ook vaak gedacht, dit kan ik niet meer ik wil weer een 'mak' paard. Maar er zijn ook vaak momenten waarop ik heel blij met haar ben. Het is 'gewoon' een kwestie van de juiste weg vinden, weten wat we aan elkaar hebben en hoe we elkaar door angstige momenten moeten slepen. Maar ik weet zeker, als we elkaar snappen we meer plezierige momenten dan onzekere momenten gaan meemaken!

Herman97

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: In het Noorden des Lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:48

Pandora2 schreef:
Net ook weer mijn witte man ( nou ja, grijs dus nu nog :D ) aan het werk gezet...omgeving was interessanter dan ik, maar dat is meestal zo het eerste kwartier dat ik erop zit }> Hij heeft nog wel meer van die trekjes die niet zo typisch PRE zijn :')

Knuffeldier heb je een foto van die stand ? Ben nieuwsgierig :o mijne heeft ook beetje kromme stand, maar zo lang ze goed lopen, kan ik daarmee leven :P Ik herinner mij trouwens jouw topic nog toen je 'm nog niet zo lang had ! Knapperd ook !

Herman die kruising fries/anda lijkt mij wel errrruug leuk :j


Haha ... hij is ook errruuug leuk !! Zou je graag een foto willen laten zien maar ben zo'n kneus met mijn tablet. Geen idee hoe ik er 1 moet plaatsen.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:25

myandalusier schreef:
Vraagje, welke kleur zijn Jullie andalusiers in geboren ? Volgens mijn spaanse papieren is mijn andalusier also een vos geboren . best graag haha

Leuk is dat hè! Ik weet niet veel van mn draakje zijn verleden. Maar heb wel foto's van de fokker gekregen. Was het eerste veulen van de fokker. Dus die was ook trots op hem en vond het leuk dat we de moeite namen om hem te mailen.


Afbeelding

Afbeelding
2 jaar geleden,was hij nog stukje grijzer. Al reed ik hem hier wel in het zweet dus vertekend.

Afbeelding
Deze is van afgelopen zomer. Stuk witter alweer...
Afbeelding


en.. Zo kochten we hem..
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:54

Wow, die is mooi uitgegroeid zeg. Lekker opgeknapt sinds jij hem gekocht hebt. :)