Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:02

Ik wil mijn kanjer ook even voorstellen.

Galanto <3

© COPYRIGHT 2013 Lisa Dijk Photography || http://www.lisadijk.com || All rights reserved - Do not use without permission.
Afbeelding

© COPYRIGHT 2013 Lisa Dijk Photography || http://www.lisadijk.com || All rights reserved - Do not use without permission.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:12

<3

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:23

Knapperds komen er hier voorbij !! <3 <3

Dorien waar heb je 'm vandaan ? Echt een heel fijn dier lijkt me ! :j

Kelly les van Soto ?? :wow: :wow:

Dorien_87

Berichten: 26
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Zuid-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:33

Pandora2 schreef:
Knapperds komen er hier voorbij !! <3 <3

Dorien waar heb je 'm vandaan ? Echt een heel fijn dier lijkt me ! :j

Kelly les van Soto ?? :wow: :wow:


Een vriendin van mij heeft hem gefokt.
Is ook echt een super dier. Zo ontzettend braaf en hij kan super lopen!
Ga ik hopelijk nog lang veel plezier mee beleven! :)

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:35

JA klopt Pandora!
Was georganiseerd door Stal El Paradiso in samenwerking met de Vereniging van het Spaanse paard Nederland.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:39

Dorien_87 schreef:
Pandora2 schreef:
Knapperds komen er hier voorbij !! <3 <3

Dorien waar heb je 'm vandaan ? Echt een heel fijn dier lijkt me ! :j

Kelly les van Soto ?? :wow: :wow:


Een vriendin van mij heeft hem gefokt.
Is ook echt een super dier. Zo ontzettend braaf en hij kan super lopen!
Ga ik hopelijk nog lang veel plezier mee beleven! :)


Echt geslaagd ! Is hij al onder zadel ? <3 Fokt ze regelmatig lusi's ? :o
Oh, zie net dat je in Zuid-Duitsland woont :D
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 12-12-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:40

Ik hoop dat mijn baby net zo mooi wordt als jullie knapperds!!

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:43

Kelly_Taco schreef:
JA klopt Pandora!
Was georganiseerd door Stal El Paradiso in samenwerking met de Vereniging van het Spaanse paard Nederland.


Leuk en leerrijk waarschijnlijk ! :j Jammer dat ik geen vervoer meer heb, zou anders ook nog wel eens een clinic willen gaan volgen.

Wat hebben de meesten hier veel en dikke manen ! Ik ben jaloers :Y) Mijne heeft wel een dikke staart, maar flutmanen en een flutvoorpluk :7 Maar ach, een mens kan niet alles hebben hé...zolang ie maar gezond is :+

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:49

EdkingEnzo schreef:
Ik hoop dat mijn baby net zo mooi wordt als jullie knapperds!!


Net de foto van Enzo gezien...blijft ie zwart?? :wow:
Enne...er zijn geen lelijke Pre's, dus hij wordt vast net zo knap als al de rest ! <<)

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:14

Hallo,

Ik zal mijn knappe PRE ook even hier voorstellen.

Sinds eind Augustus 2014 ben ik ook in bet bezit van een PRE. Ik was altijd al erg gecharmeerd van het ras maar omdat ik een ander paard had op dat moment en geen 2 paarden kon veroorloven heb ik het een tijdje in de koelkast gezet. Omdat ik mn andere paard uiteindelijk verkocht had, ivm mijn angst, stiekum gaan kijken naar dit ras. In het begin was ik een beetje huiverig ivm dat ze sensibel kunnen zijn. Maar het bloed kroop waar het niet laten kan en ben toch gaan kijken naar een aantal paarden. Bij de 4e was het raak!

Meet Derrote II AKA Grijze Gijs:
Cautivo XIII x Cautivo XII x Pericon
5 jr, hengst, Blauwschimmel, ongeveer 1.63m
AfbeeldingAfbeelding

Hij was het 4e paard wat ik ging proberen. Gelijk het gevoel Jah!! Dit is hem! Hij was net rontgenologisch goedgekeurd, later ook klinisch, dus de lange reis naar zn nieuwe stal kon beginnen. Hij moest van Den Haag naar Apeldoorn vervoerd worden, niet echt naast de deur.
Omdat ik graag wou dat hij later met vriendjes de wei op kon heb ik hem laten castreren. Nu ben ik ongeveer 2 maandjes met hem aan het werk en het gaat super. We maken bosritten, gaan de straat op, clubles etc etc. Zoveel lol met mn vriendje. Ik had nooit kunnen dromen dat een paard mijn vertrouwen me weer terug kon geven. Ik was mn vertrouwen echt kwijt.

Gijs nu, ietsie lichter:
AfbeeldingAfbeelding

Gijs zn eerste bosrit:
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben blij met een PRE! Nooit meer wat anders! Eens een PRE, altijd een PRE!!

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:18

Gijs...typisch spaanse naam :') :D Maar Gijs is een knappe vent hoor !

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:22

@Pandora2: Zijn eigen naam struikel ik elke keer over hahaha, dit is echt makkelijker..

Charly85
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-05-07

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:11

zo ook weer bij gelezen:)

Wat een mooie en gave paarden en foto's!
Wordt voor mij tijd voor een foto shoot als ik zie hoe mooi de foto's zijn:)

Ik heb gisteren cavaletti werk aan de longe gedaan met een klein sprongetje.
Hij wordt er een beetje druk van, en vindt t erg leuk.
Af en toe zelfs een beetje ondeugend, vooral op het einde toen hij vond dat hij wel genoeg had laten zien. Stilstaan en naar binnen komen en dan zijn liefste blik opzetten:) Of bokkend wegrennen als hij toch echt nog even wat moest doen.

Ik ben er alleen maar blij mee, hij laat zichzelf niet altijd gaan, houdt wat gereserveerdheid en het lukt hem steeds meer om zichzelf wat los te laten. Dus gaan de goede kant op.

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:32

Pandora2 schreef:
EdkingEnzo schreef:
Ik hoop dat mijn baby net zo mooi wordt als jullie knapperds!!


Net de foto van Enzo gezien...blijft ie zwart?? :wow:
Enne...er zijn geen lelijke Pre's, dus hij wordt vast net zo knap als al de rest ! <<)


Nee hij is een schimmeltje :D kind van Danzarin *\o/*
Dat klopt haha, dus komt vast goed!!

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:29

Prachtige paarden komen er voorbij zeg <3 Mooi hoor!!
Lusitanos vind ik zelf ook erg mooi, vooral met zo'n ramshoofd :D Bij lusitanos zie je trouwens best wel veel valkjes en perlas :P

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:36

Afbeelding

Onze Jack <3

Marjolein158
Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-13

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:46

Goh, wat zijn ze mooi he?
Wij (mijn moeder en ik) zijn ons ook een beetje aan het oriënteren om een paardje te kopen.
Weten jullie misschien nog wat fokkers? :)

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:01

Ik ga zo erg kwijlen van dit topic haha. Kan niet wachten tot ik later zelf de mogelijkheid heb om mijn eigen te kopen. Maar tot dan ben ik helemaal op m'n plek op Rijthof

@ Marjolein158: Wij hebben momenteel nog een aantal paarden te koop staan. :) En er zijn er twee drachtig.

Marjolein158
Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-13

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:33

Oeh leuk, zeker Intelecto en Tulia!
Welke merries zijn drachtig, en van wie?

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:04

Ik stuur je even een berichtje!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:50

Poeh de paarden die nu langskomen.
Ze worden steeds mooier en heerlijk om ze zo " In de schijnwerpers te zien"

Bumblehorse voorzichtig aan hoor, ik snap wat je bedoelt. Ben je wel naar een dokter geweest?

unbelievable wat fijn te lezen dat alles ook is goed gekomen met Salvador. Begrijp echt niet wat die mensen met de paarden hebben gedaan dat ze zo ontzettend bang zijn. Iru gaat gelukkig ook een heel stuk beter en Bikain haha die is voor niets of niemand bang. Heerlijk dat het longeren goed gaat. Oh nee het is een luie spanjaard hahaha.

Jasmijn mooi diertje heb jij ook heb je hem al lang? Wat goeddat je zolang gewacht hebt met het zadelmak maken. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en zien we gauw rijfotos.

Hai Duijfje geweldig te lezen hoe jij ook met jouw spanjaardje aan de slag bent. Hij is er van overtuigt dat hij mooi is hahah.

Ahhh Falcao heeft zo´n lief hoofdje!

Zoe sterkte met je exames hopelijk is de les goedgegaan en heb jij ook weer heerlijk gereden met Fedra.

Haha knuffeldier, van achter staat hij inderdaad een beetje frans maar kan zijn omdat netde smid bezig is. Verder zie ik zo even gauw geen afwijkingen. Een foto van voor zal misschien wel leuk zijn. Word nu toch wel erg nieuwsgierig.

somokkele jouw paard heeft zo zijn voorkeuren haha.

EdkingEnzo agossie wat een droppie! En tuurlijk is en word het een toppertje.

melrovers ik ben verliefd!!! Voladora prachtig!!

Amable wauw geen verkeerd cadeautje, wat een prachtig paard heb jij zeg! Ga strakjes het topicje bekijken van Levado eerst even ergens energie opdoen haha want dattopic ga ik vast niet overleven.

Oh SandravdB wat erg, hopelijk gaat het snel beter vrouw, sterkte en een knuffel.

Cyrina wat een plaatjes. En jouw hengstveulenis ook gaaf ben benieuwd waarop hij getest word.

Azmay schreef:
O wat gaaf, ik word gewoon hebberig van dit topic :')


Haha dat vind ik niet gek mij gebeurd hetzelfde hihihi

Charly jouw mannetje is zeker ook de moeite waard om hier geshowt te worden.

Dorien jouw Lusi mag er ook zijn!

MaluH tuurlijk blijft het gezellig hier. Oh niet bestdat jouw mannetje weeft en een bloedneus krijgt gelukkig was het snel weer over. Bah verbouwingen daar word je niet vrolijk van maar strakkies is alles mooi en fijn leefbaar, veel sterkte.

Kelly_Taco leuk jouw kanjer ook te zien, wauw ook hij mag er wezen.

Alenthe05 wat is jouw prachtige pre mooi slank!

PaulineH leuk jouw Jacky!

Marjolein158 waar zoek je in nederland of spanje? In nederland kunje bij Zoe terecht haha en als je adresjes in spanje wilt kan ik je helpen.

Zo ik geloofdat ik niemand vergeten ben en anders excusses jullie gaan zo snel hier. In de zomer kan ik dit topic niet bijhouden vrees ik maar nu vind ik het reuze leuk heb alleen een slabbertje nodig en zit te jumpen op de bank want ik wil ook zo graag..........................

Fijne avond!

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:02

Hee Blensink!
Thanks! Helaas heb ik de les moeten verzetten, het stormde hier in combinatie met veel regen.
En in dat weer in schemering richting de buitenbak te rijden leek me geen goed idee.
Nu verzet naar komende zondagochtend! Dan klim ik er zelf ook nog op.
Het gaat echt al steeds beter, ben echt trots stiekem.
Hoe gaat het met jouw paardjes?

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:23

Heel verstandig van je maar wel jammer.
Zondagochtend is al snel ben benieuwd hoe het gaat, je zegt zelfdat het steeds beter gaat super ze leren snel he deze paarden. En tuurlijk mag je trots zijn!
Mijn merries gaan lekker mogen nog steeds even wennen aan hun nieuwe plekje ( we zijn vorige maand verhuist) en in januari ga ik met Iru beginnen.
Bikain kijken we even aan, ze gaat super maar het liefste stuur ik haar een paar maanden de bergen in in februari datze lekker kan dollen met andere leeftijdsgeenootjes terwijl ik dan rustig met Iru aande slag kan.
Op het moment hebben we ze gescheiden en het gaat goed.

Merken jullie ook dat jullie paarden erg een kennig zijn, is dit typisch voor dit ras?

Haha kijken of ik deze kerst eindelijk eens een mooie camara cadeau krijg zodat ik wat nieuwe fotos kan gaan maken.
Bikain lijkt op het moment wel zwart.

Oh ik zou het topicje van die valk nog bekijken, zit te mummen. hahaha

Later........

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:31

Ze leren heel snel! Vooral Fedra, die staat altijd te popelen bij het hek als ze me aan ziet komen. Als ik dan alles aan het klaarzetten ben staart ze me vanaf de wei achterna haha.

Super dat je ze even laat wennen, ben benieuwd hoe Iru het gaat doen! Misschien niet onverstandig om Bikain inderdaad de groep in te sturen. Zal denk ik wel goed voor haar zijn!

Fedra is wel eenkennig ja, de rest bij ons op stal niet eigenlijk!
Zijn eigenlijk grote mensenvrienden maar je merkte het bij Fedra heel erg toen ze haar veulen nog aan de voet had. Bekende mensen mochten er meteen bij in het begin, bij mensen die ze niet (zo goed) kende was ze wat voorzichtiger. Geef haar eens ongelijk ;)

Dat zou wel leuk zijn inderdaad, een camera! Dan kunnen wij én genieten van de omgeving bij jou en van je paardjes :D
Ik moet eigenlijk van het voorjaar maar weer eens alles op de foto zetten hier haha!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:44

Ben benieuwd naar fotos. Dus wacht niet tot het voorjaar.
haha die Fedra ze willen alles weten he, ze zijn eigenlijk best wel leuk, bij mij ook lopen de hele tijd achter me aan en heb ze naast me tuin staan dus lijkt het ook net alsof ze praten en weer kijken daar komt wat lekkers, wat doet ze nu een hinnikje zal dat helpen haha.
Tuurlijk is het goed een veulen in een groep te doen, maar het moet wel goed zijn.
Mijn vorige veulen heb ik helaas meer dood dan levend terug gehaald uit een groep.
Dus mijn angst is er wel, gelukkig heb ik de volste vertrouwen in mijn fantastisch veearts en zij weet misschien wel iets en in overleg besluiten we ook of Bikain weggaat of niet.
Ze gaat sowieso niet lang weg denk aan drie maanden als het doorgaat.
Verder nu het voorjaar eraan komt zit ik ook tedenken om met Iru een eigen veulen te gaan fokken.
Affijn een hoop in de planning voor 2015.
Fedra is in nederland gefokt of in spanje heb het idee dat er een groot verschil is tussen deze paarden.
Iru vertrouwt me eindelijk na een jaar lang werken voorde 100% als bikain ligt en ik ga bij haar zitten staat bikain met haar lippen door mijn haar te kroelen dit zijn een van de mooiste momenten van de dag.

Haha nouja voordat ik met Iru naar buiten ga zal nog wel even duren, eerst kijken hoe en of ze wel bereden is voorheen en daarna rustig aan opbouwen.
Heb geen idee hoe ze gaat reageren hoewel een half jaar geleden had ik al een zadeltje opgedaan en ben een beetje gaan hangen ze leek het leuk te vinden maar er helemaal opzitten en kijken hoe ze reageert is natuurlijk wat anders.
Ik ben iig aan het popelen.