Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:47

Mooi paard <3 mooi zadel ook! Is het zo'n ukkie of vertekent de hoek van de foto? Of ben jij gewoon lang haha
En ook al zo'n lekker karakterpaardje! Tis toch wat met die Spaanse diva's...

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:03

Wauw, ik had niet verwacht dat het een merrie was. (aan de naam had ik het natuurlijk kunnen weten) Wat een body inderdaad!
Fijn dat ze de pubertijd nu is ontgroeit, ben heel benieuwd wat voor zadel het gaat worden.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:03

Mooi zadel Lumkea! Welk type heb jij? De mijne zit vanaf het begin ook echt super fijn al. Zo zacht.

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:51

@maartje Ik ben 1m77 dus best lang :j sombra is nochtans 1m65 maar ik heb het talent om elk paard klein te doen lijken helaas :D

@keezie @zsazsa ik ben er ook heeeel blij mee! Hieronder een duidelijkere foto van het zadel. Het type weet ik niet gezien het een nieuw type is dat nog niet officieel gekend is.. Zadelmakerij ging mij deze nog bezorgen!

Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:00

Die had ik ook geprobeerd ja! Maar ik wilde liever echt alleen een hoge wrong. Dat mijn knie helemaal vrij is en dat was bij deze net niet. Maar ook weer zo’n mooi zadel!

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:18

Ah dan ligt het toch echt aan jou ja Lumkea :') 1.65 is niet echt een kleintje haha

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:26

Ach, heb nu zo'n leuke PRE voorbij zien komen. := Een donkerbruine, 6 jaar, 1m62, binnen mijn budget en hier een kwartiertje vandaan. Prachtig paard. We hadden afgesproken om pas vanaf januari/februari rond te kijken. 8)7 Maar heb toch al even een berichtje gestuurd. Normaal gezien kijk ik ook niet naar de advertenties, maar zocht iets op 2dehands en zag hem voorbij komen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:21

Even gezocht. Die met die bles? Wel een leukerd idd.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:06

opisop_shop schreef:
Even gezocht. Die met die bles? Wel een leukerd idd.

Idd die met de bles. Ik wacht nog op een antwoord of ik deze week kan komen kijken. Anders gaat het waarschijnlijk te laat zijn (ik vertrek tot 5nov op vakantie) want denk dat deze een heleboel reacties zal krijgen.

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:58

@ Calipsolover, veel succes ermee :D K duim voor je dat het wat wordt!

@ Lumkea, wat een leukerd, jouw paard!! En haha, ook zo'n Spaanse diva :p

Jenara doet zoooo flink haar best de laatste week, echt heerlijk!
Heb haar door omstandigheden een kleine 2 weken vrij gegeven (ik ben mijn job binnenkort kwijt, dus even veel regelwerk en opzoekwerk overal tussendoor :/ )
Maar toen ik voor het eerst terug ging, was ze zoooooo flink, ze komt echt mijn hand opzoeken
en zo mooi ontspannen! Heb zondag ook nog eens les gehad van mijn favoriete lesgeefster
,die wat duur was voor mij om echt regelmatig te komen, maar heb nu een fantastische deal met
haar zodat ik elke 2 weken les kan volgen :D Veel fijnere manier van werken, echt naar de ontspanning
en souplesse toe, deed Jenara super!!

En dan, mijn grootste geluksmomentje van dit weekend, mijn vriend ging nog eens mee, dus ideale moment om eens te gaan wandelen, voor het eerst met ik erop. Hij had haar voor de veiligheid nog vast aan de longe en uiteindelijk is er nog een vriendin met paard meegegaan, maar wat ging dat top!!
Beetje nieuwsgierig en wat gezonde spanning, maar totaal geen angst/echte zware spanning!
Zelfs toen we tot 3x toe vlak langs werden voorbijgestoken door groepen mountainbikers, gaf ze geen kik :D En toen het oudere paard bang was van een pony onderweg, ging Jenara (nog begeleid door mijn vriend wel) bijna zonder aarzeling er gewoon voorbij en liepen we de rest van de weg op kop :)

Heerlijke eerste ervaring :D En volgens mij vond Jenara zelf het ook heel leuk!

Hier nog wat beeldmateriaal:



En nog 2 prachtige foto's die ik onlangs kreeg van onze shoot in Augustus:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:07

Volop genieten dus! Altijd fijn!
Prachtige foto's <3

Over een paard kopen terwijl het eigenlijk pas over enige tijd op de planning staat: dat is mij bij zowel Modesta als Aurelia overkomen.
Ik weet nu inmiddels dat als ik er over na ga denken ik eigenlijk toch al weet wat er gaat gebeuren _O-

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:47

Hij is helaas al gereserveerd door iemand anders...

Hele mooie foto's Jenara! <3

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:53

Nieuw hier in dit topic! Dit ben ik met mijn Spaanse man Solazar.
Ik woon in Spanje en eind dit jaar komt Sol (en een vriendje waar ik nog naar op zoek ben) aan huis te staan hier, echt een droom die uitkomt!
Afbeelding

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:45

Jenara, heerlijk zeg en hele mooie foto’s!

Castellon, welkom en jeetje wat een gaaf beest! Heel knap! Wat voor 1 zoek je er nog bij?

Mijn 2 jarige hengstje even bewonderd in de opfok <3 kreeg hem lastig op de foto in de groep :=
Afbeelding

Afbeelding

2 Maand geleden nog thuis:

Afbeelding

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:37

Castellon, Wat een coole naam!! En prachtig paard ook, spam hier maar veel foto's :D
En veel plezier met je paardjes aan huis binnenkort, moet echt geweldig zijn!

Mightyjoe, wat een knapperd <3 Zo'n mooie kleur ook en al redelijk flink gebouwd!!

Ostheopaat is deze week geweest voor Jenara, ze deed de laatste tijd super haar best en vorige week
kreeg ze plots last met aanspringen in galop en galopperen, zowel ohz als aan de longe, dus voor de zekerheid eens een volledige check-up laten doen, maar het zal opgelost moeten worden via training, want ze is 100% in orde en soepel overal :) Maar dan weet ik toch alvast dat ik inderdaad gewoon rustig kan verder werken :)
Blijven langzaal opbouwen, want volgens ostheo heeft ze nog een héle jonge bouw. Dus haar lekker de tijd geven om te ontwikkelen :)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:21

@mighty Joe, thanks! Wat een knapperd ook, die van jou. Flinkerd ook al voor 2 zeg!
Ik zoek een relaxte ruin, maar verder sta ik open voor vanalles :) Het zou zomaar een PRE kunnen worden, maar ook een Hispano arab of een tres sangres die je hier veel ziet... ik wil vooral een makkelijk dier, zowel naar mensen en naar paarden. 
Sol is hengst en mag dat blijven zolang het hem (of mij ;) ) en een sociaal leven niet in de weg staat.
Ik ga vanavond via via een paar paarden bekijken, eigenlijk geen idee wat (ik wordt mee op sleeptouw genomen ;)), en volgende week ook nog een afspraak staan.

@Jenara, dankjewel! Ha, foto's ga ik zeker spammen! En dank, het lijkt me heerlijk, aan huis. We hebben hier 8 hectare land (groot deel vooral bergachtig en rotsig) en die ruimte is zo fantastisch!
Wat fijn dat de Jenara zo goed in haar lijf zat, check up is altijd fijn. Prettig dat ze zo de tijd krijgt van je! Hoe oud is ze?

Hier nog een plaatje van mijn witte man en mij. Na het rijden doen we vaak even wat grondwerk. Daar is hij vanuit zijn Spaanse opvoeding niet zo bekend mee (en de Spanjaarden hier vinden het ook maar een gekke boel :Y) )

Afbeelding

Esje70
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:09

Wat een mooitjes allemaal zeg! Fijne paarden! Ik kende ze helemaal niet zo erg eigenlijk. Nu sta ik op het punt om misschien wel een PRE x Mérens te kopen *\o/* Dimoni (duiveltje haha) is 'n 7 jairge ruin van 1.65m dat met mijn 1.90m wel 't minimum is, maar een joekel van een paard is ook weer niet zo handig in de bergen. Door mama Mérens is hij wel wat steviger, want ik ben ook geen teer poppetje. Ik heb hem hier een maand op proef, wat een luxe! (woon in Zuid Fr) maar heb hem nog niet gereden, morgen hopelijk eindelijk een zadel, wel al veel met hem rondjes gedaan en wat grondwerk. Hij is eigenlijk boven budget - dus idd over een paard kopen terwijl het nog niet in de planning lag :o maar ik vrees dat ik al verkocht ben. Hij is aangespannen en bereden, maar nog wel een beetje groen maar heel slim en leergierig. Eigenlijk hoop ik dat ik het op een akkoordje kan gooien met de fokker waar hij vandaan komt, dan kan het misschien in termijnen, dat had hij zelf ook al zo'n beetje voorgesteld. (Nog onderhandeltips?) Veel plezier met jullie PRE's en ik volg dit nog wel even verder.Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:50

Wat is het hier rustig.
Hoe gaat het met iedereen?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:59

Druk druk druk en de drukste maand moet nog beginnen _O-

Modesta lekker mee op pad, nieuw stuk bos met bergen ontdekt en Aurelia blijft braaf als altijd, van de week weer eens 3 km meegenomen met voor het eerst een stukje dorp. Het engste waren de drempels _O-

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:31

Leuk Esje, als je in termijnen zou gaan betalen..zorg dan voor een goed en waterdicht contract. Heb je hem inmiddels al gereden? een maand proef is ook een luxe zeg.

Knap dier Castillon, heb je inmiddels al een 2e paard?

Mightyjoe, die is mooi zeg..mooi in verhouding al voor een twee jarige.

Leuke foto's Jenara

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:15

Druk maar op paardengebied rustig aangezien mijn bak blank staat :')

Elevada ging wel goed voor het weer onmogelijk werd om te werken. Ze begint eindelijk wat rust te vinden in het werken aan de hand dus we kunnen nu vooruitgang gaan boeken

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:27

Inderdaad rustig hier!
Ik heb de laatste maand een beetje in een nachtmerrie geleefd :/
Ik ben door mijn opleiding zowat verplicht zzp'er, maar dan niet "echt", ik werk nog steeds voor een bedrijf
en dat bedrijf had me met nogal wat drogredenen plots aan de deur gezet, maar als zzp'er heb je dus 0,0 rechten en zat ik zonder inkomen thuis. Facturen bleven uiteraard wel binnenkomen en geld buitengaan, maar geen inkomen, dus is even heel erg stressy en spannend geweest. Daarnaast vlotte de zoektocht naar nieuw werk ook niet. Maar heb nu tijdelijk terug iets van werk en inkomen en van daaruit kan ik terug zoeken naar iets permanent. Beetje "bleh" periode gehad dus. Met Jenara gaat wel alles heel goed :) Die geeft ik wel even terug wat meer rust om nog wat verder uit te groeien, ze heeft nog steeds zo'n jonge, ranke bouw.. Liever wat meer geduld nu, dan straks een kapot gereden paard!

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:50

Oh dat is niet tof Jenara! Fijn dat je voor nu in ieder geval iets hebt.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:45

Maartje, he, dat Hollandse weer ook!

Jenara, ah pittig. Ik heb een eigen bedrijf en weet hoe plots zoiets kan zijn. Zoek je iets in loondienst of wil je als zzp'er verder?

Robijntjah, dat klinkt fijn!

Hier druk met het bouwen van mijn paddock (paradise). De palen staan inmiddels in de grond! Dat klinkt simpel maar is het niet, want het is hier allemaal rots dus echt iets dat je totaal niet zelf kan.

Met Sol gaat het super, ben zo ontzettend blij met hem!
De zoektocht naar een nieuw paard wil nog niet zo vlotten. Ik heb er nu echt ruim 50 gezien en een stuk of 15 gereden (de anderen vielen al af voor ik erop zat) en het is het allemaal niet. Veel spanning onder het zadel / onprettig gereden vooral, of qua bouw en gangen echt teveel op aan te merken. Valt me tegen.
Ik overweeg nu een leuke jaarling te zoeken, dat zou ook prima zijn.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:52

Mja we hebben helaas geen luxe bak aan huis... Hij is nu gedeeltelijk wel te doen dus aan de hand werken en longeren moet vanaf vandaag of morgen wel lukken