ervaring met doma hipica

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:32

martheloes schreef:
Ik weet niet wat jullie hebben maar coaching-hippic/doma hipica is een super stal! Ze zorgen heel goed voor hun paarden en willen alleen het beste voor ze! En even voor de duidelijkheid in spanje is CRISIS duure paarden van bekende fokkers zijn niks meer ward. Daarom kunnen ze ze voor een appel en een ei kopen... Maar de paarden worden ook gekeurd! Tuurlijk geen paard is helemaal goed! En het is ook niet zo dat de spanjaarden zo lief voor hun paarden zijn! Heb je de wonden op hun neuzen gezien! Als zij paarden binne krijgen zijn die vaak helemaal open ze zorgen voor ze en langzaam helen de wonden... Dus dat dona hipia / coaching hippic slecht zijn voor hun paarden is bullshit!


niet mee je eens!
Ik heb regelmatig contact met spanjaarden, fokkers en handelaren.
Gisteren werd er me nog een talent aangeboden voor 50.000 euro. :D
Onder de 15000 voor een 5 jarige is het nog wel een talentvolle te vinden, mits je geen kleurtje zoekt :+
Afgelopen december weer stallen daar bezocht . Keurig braaf aangereden talenten , wel groot, rond de 1.69 tot 1/72. Waren toch wel prijzen rond de 25000 hoor.

jollie2
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:55

Geachte kopers van PRE paarden.

Natuurlijk is het een droompaard met een sprookjes achtig uiterlijk en natuurlijk is de prijs bij DomaHipica wel erg aantrekkelijk voor diegene die een pre voor een kleine beurs willen kopen.

Stel je eerst zelf de vraag van een verkoop prijs van ongeveer 5000 euro of iets lager / hoger. Het paard is gekeurd, het paard is vervoerd uit Spanje naar Nederland, staat nog een hele tijd op stal voordat het paard wordt verkocht, er wordt reclame gemaakt op een site foto's etc. Zelf gaan ze paarden uitzoek en halen... wie denk je wie dat allemaal betaald uiteindelijk !!!!! dan stel je zelf de volgende vraag voor hoeveel geld doma hipica ze zelf heeft gekocht in Spanje.....en ja ik heb hele slechte ervaring met deze mensen... maar de koper zonder ervaring is bij hun bijzonder welkom incl keuringsrapporten van hun dierenarts etc etc etc....hopelijk maak ik jullie wakker gr.

martheloes
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-01-13

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:41

je hoeft ze echt niet zwart te maken jollie2 ik rijd al super lang bij ze en alles wat ze willen is het beste voor het paard! en jullie2 als je ze niet kent en er nog nooit geweest bent kan je niet oordelen!

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:54

volgens jollie2 heeft ze zelf ervaring met hun martheloes.

Caballista
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:26

Nombrado ik vindt toch wel dat je slap uit je nek banketstaaf.

Heel fijn dat je ze voor 50.000 euro aangeboden krijgt. Koop ze dan ook even voor dat geld.

Goed bezig hoor.

Die spanjaarden vinden het fantastisch om van zo'n onwetend persoon geld af te troggelen!

:)

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:58

Waarom dit topic weer naar boven halen? daarmee trek je alleen maar negatieve aandacht

Caballista
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:43

[quote="Xpinoxx"]Waarom dit topic weer naar boven halen? daarmee trek je alleen maar negatieve aandacht[

Zoals je wenst marleen.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:22

Lijkt me een goed idee om persoonlijke vetes via PB af te handelen.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:13

Kinke schreef:
Lijkt me een goed idee om persoonlijke vetes via PB af te handelen.


huh? Ik ken deze hele persoon niet.
Heb ook niets negatiefs gezegd lijkt me.
alleen mijn ervaringen in de PRE handel gedeeld.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:59

Zie je ergens jouw naam staan dan Nombrado? Dit topic wordt opeens weer tot leven gebracht door blijkbaar een vete tussen Caballista en Xpinoxx.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:30

ik heb geen persoonlijke vete met iemand, ik snap alleen niet waarom caballista dit topic omhoog haalt wat zon negatief beeld geeft over Doma Hipica, dat Caballista niet is wie hij zich voordoet en mij daarom bij naam noemt moet hij zelf weten.

als je slimmer bent laat je een topic als deze met rust om je naam te sparen ;)

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:23

Kinke schreef:
Zie je ergens jouw naam staan dan Nombrado? Dit topic wordt opeens weer tot leven gebracht door blijkbaar een vete tussen Caballista en Xpinoxx.


vandaag 11.26 uur :+
vreemde actie...maar goed. (en we gaan weer blij het weekend in ;-) )

Volgens mij is caballista doma hipica?? of heb ik het mis?
Maakt mij niet uit hoor...
Iedereen heeft het recht een paard te kopen waar hij of zij zelf wil.

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:11

Ik heb geen ervaring met het kopen van een paard bij doma hipica, maar ik heb wel een aantal jaar geleden bij deze mensen gestaan als pensionklant.

Ik weet dat deze mensen hoe dan ook wel om dieren geven. ik heb ze nog nooit iets gemeens zien doen naar paarden.
Zelf weet ik niet of ik er een paard zou durven kopen.

Ik ben zelf heel erg opzoek naar andalusiers of lusitano's met ruimere gangen. met veel afdruk en swchung.
Kennen jullie toevallig zo'n paard? *\o/*

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:49

ja, ken ik. Staan allemaal nog in Spanje. En hangt ervan af wat je wilt uitgeven.

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:42

10.000 tot 15.000

Niet een al te gek bedrag. maar niet de bedragen van 40.000 tot 100.000

dat heb ik niet liggen helaas, haha

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:03

Welke stokmaat? en verder nog voorkeur? (kleur,leeftijd? hengst, ruin?)
Ik ga van de week richting Jerez wat paarden kijken. Dan kan ik voor je kijken.

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:07

nombrado schreef:
Welke stokmaat? en verder nog voorkeur? (kleur,leeftijd? hengst, ruin?)
Ik ga van de week richting Jerez wat paarden kijken. Dan kan ik voor je kijken.


Nou, ik wil voornamelijk wat voorbeelden. :) Vind het wel mooi als er een mooie hals opzit natuurlijk, en zo min mogelijk maaien met de voorbenen. maargoed, ik weet niet of dat allemaal binnen mijn prijzen valt! :)

het zou pas voor over een jaartje zijn, maar ik wil me gewoon orienteren. ik hoor van zoveel mensen dat het een fantastisch ras is. Hij moet iig een fijne draf hebben, zoals ik hierboven al beschreef! :)

liever geen schimmel, maar ach. als het een goed paard is!

Superaardig van je trouwens :)

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:22

Met "liever geen schimmel" kom je al in een hogere prijsklasse ;-)
Het is inderdaad een fantastisch ras, maar je moet je wel realiseren als je het niet gewend bent, dat je wat anders moet gaan rijden dan wat je veelal gewent bent op de warmbloed.
Heb je er wel eens op gereden?
wel goed dat je je aan het oriƫnteren bent hoor! Heb ik ooit ook gedaan. Eerst een jaar rondkijken want binnen de PRE heb je ook weer zoveel verschillende types.
Veel stallen in Spanje bezocht, veel gereden en uiteindelijk (ik was op zoek naar zwart ;-) ) met een schimmel veulen van 3 maanden thuis gekomen (was ook binnen mijn budget)
Pap van veulen was sub kampioen beweging geweest van heel spanje, en mams zat ook regelmatig in de prijzen. Alleen het opgroeien binnen nederland viel mij enorm tegen!
Dat kan toch beter in Spanje
Maar uiteindelijk is het wel mijn beste paard geworden en heb er uiteindelijk 4 op stal (tja...verslaving)

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:29

Haha, welke van de vier was je eerste paard?

Ik rij ook op warmbloeden zacht. zachte hand, zacht been, rust. etc etc. het enige wat ik niet wil zijn krabbelgangen en voorbenen die maaien.

Ik wil liever geen veulen. :) liefst natuurlijk ook zwart, buckskin, whatever. maargoed, wit is ook geen probleem.

heb wel wedstrijdambitie. :)

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:59

haha, Nombrado! Zo kocht ik hem in 2000
(ik ging kijken naar een zwart veulen, maar vond hem veel leuker in karakter en beweging)

Afbeelding

en zo is ie nu
inmiddels alweer 14 jaar!

Afbeelding

Afbeelding

er zijn wel bruine of zwarte of andere kleuren. Maar een met aanleg vragen ze echt veel geld voor. (spanjaarden zijn nie gek ;-) )

Nu een bruine, 1.71 3 jaar oud, donkerbruin, net zadelmak. HUGE met beweging. Kan dus nog weinig voor 18000 euro. Het is even zoeken, maar ze zijn er wel.

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:42

Aanleg is voor mij een miljoen keer belangrijker dan kleur!:)

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:53

Bruin is inmiddels niet zo bijzonder meer en goed betaalbaar (naar PRE maatstaven). Zwart, vos en de aparte kleurtjes zijn nog steeds wel aardig prijzig.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:52

femo schreef:
Aanleg is voor mij een miljoen keer belangrijker dan kleur!:)


een goed paard heeft geen kleur :D

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:07

*\o/*
nombrado schreef:
femo schreef:
Aanleg is voor mij een miljoen keer belangrijker dan kleur!:)


een goed paard heeft geen kleur :D

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:26

Is de stal in Bussum die nu andalusiers verkoopt dezelfde als Doma Hipica? Mijn vriendin zoekt een andalusier maar wel op een vertrouwd adres. Wie kan ons info geven. Mensen met een paard posts op Bokt hoeven niet te reageren. Al vast bedankt voor jullie reactie.