Wie heeft er een nakomeling van Gerlof 294?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kartine
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-11-06

Wie heeft er een nakomeling van Gerlof 294?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 15:26

Ik rijd een friese merrie van 15 jaar, Lieza van de Veldstraat geboren in Geffen.
Haar vader is Gerlof 294, en nu ben ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die een nakomeling van hem hebben.
En graag zou ik wat meer te weten willen komen over het karakter van de vader, en van zijn nakomelingen natuurlijk,
Haar moeder is Ledie v/d Veldstraat, weten mensen daar nog iets over??
Want Lieza is namelijk een geval apart, ze is dan wel 15, maar zo gedraagd ze zich dus echt niet, op onbekend terrein loopt ze super en danst ze de sterren van de hemel, maar zodra we in de rijhal rijden bij de rijvereniging waar ik les met haar heb, dan weet ze zich soms niet te gedragen, ze ziet dan ineens overal spoken, maar dit doet ze vooral om onder het werk uit te komen. En dat kan van de een op de andere keer verschillen, wel wil ze, als ze het een beetje met je kan vinden keihard voor je werken, ze zal dan ook niet gauw stoppen, ook heeft ze het strekken van haar vader geerft.

Dus... ik was benieuwd; zijn er nog mensen die meer info hebben??

Dit is Lieza
Afbeelding

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31330
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie heeft er een nakomeling van Gerlof 294?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:58

Er is een speciaal forumdeel voor oa Friezen, ik verplaats je topic daar naartoe

FB -> BKR

meiske04
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-09-10
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:57

Dat is grappig, ik heb een 20 jarige merrie van Gerlof en herken mijn paard in jouw verhaal
Foto volgt snel!!

Kartine
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 18:45

meiske04 schreef:
Dat is grappig, ik heb een 20 jarige merrie van Gerlof en herken mijn paard in jouw verhaal
Foto volgt snel!!


haha dan zal het toch wel uit haar stamboom komen, wel leuk om te weten dat lieza niet de enige is die zo doet ben benieuwd naar de foto

Mandy_NY

Berichten: 245
Geregistreerd: 12-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:58

ik heb ook een 19jarige van Gerlof,

Afbeelding

Gerlof x Lammert

Hij leeft trouwens nog steeds die goede oude gerlof,


op youtube zijn nog meer filmpjes te vinden

hij is 26 jaar en doet nog steeds zijn spaanse pas ;)

succes met het zoeken van info overje paardje

Kartine
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:17

Ik rijd Lieza helaas niet meer, het ging steeds beter. Maar toen kwam iemand op stal die steeds meer te zeggen kreeg. En toen kwamen de eigenaren opeens ermee aan dat ik zo scheef zat (dus helemaal naar een kant hing) dat het paard kreupel ging lopen en dat ik niet meer gemotiveerd was ofzo :S
Maarja nu ben ik dus weer opzoek naar een nieuw bijrijdpaardje :+

kruivendons
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:56

Ik heb ook een 25-jarige gerlof. Ze is in hele Goede conditie, ondanks een been wat niet goedgekeurd is loopt ze nooit kreupel en ik heb er wat rij-uren opzitten hoor. Gerlof leeft nog steeds en is inmiddels 32 jaar. Ze heeft wel karakter Maar is altijd braaf. Geen geweldige galop, stap is mooi. Ze is maar 157 en geen knuffelpaard.