Kennismaking met PRE

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:59

Ja iik snap t, vond alleen de vraag zo vreemd :')

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:00

Joolien schreef:
Ja iik snap t, vond alleen de vraag zo vreemd :')


Heb mezelf en een ander ge-quote indd :j
Diegene was naar een stal in Zwolle geweest. Moet er even inkomen ;-)

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:49

Ze had het al verteld toen we er afgelopen weekend aten. Super leuk!!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:58

Cyrina schreef:
Ze had het al verteld toen we er afgelopen weekend aten. Super leuk!!


Heb het gehoord! Was een gezellige avond met heerlijk eten hoorde ik! Heb nog een 'restje' mogen proeven de volgende dag :Y)

Heb je de knappe dame ook bewonderd? Wat een beauty he! <3

Yenni
Berichten: 5473
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:28

Hallo ts!
Wat een leuke zoektocht! Ben benieuwd of je haar koopt. Vind het hele mooie paarden :j
ben eigelijk benieuwd naar een foto :o

L_Ruiterhuis

Berichten: 2183
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:41

Gefeliciteerd wat leuk voor je.
Hopelijk mag je haar snel echt je eigen paard noemen.
Fijn ook dat je er mag blijven staan, altijd fijn als iemand het paard door en door kent en je zo kan begeleiden en lesgeven.

Doef

Berichten: 1740
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:50

Gefeliciteerd TS! Foto?

Natascha

Berichten: 6849
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:56

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Waarschijnlijk heb ik haar daar zien staan toen ik er laatst was. Wij hebben daar ook aardig wat kroelsessies met de paarden gehad toen mijn merrie daar stond om gedekt te worden. Ze staan daar inderdaad super. En ook goede uitrijmogelijkheden als je daar op stal staat ;)

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:33

Mag ik hier even binnen vallen? Heeft iemand recente ervaring met stalhouderij Rokven?
Laatst bijgewerkt door Plukje op 24-07-15 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicolle89

Berichten: 295
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Nunspeet

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:40

Ooh wat ontzettend fijn zeg! En wat ben ik benieuwd naar jouw foto's!!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:35

Plukje schreef:
Mag ik hier even binnen vallen? Heeft iemand recente ervaring met stalhouderij Rokven?


Hoi,

Geen ervaring mee.
Zoals hierboven geschreven, heb ik zeer goede ervaringen met Finca Linda. Mocht je bij haar niet vinden wat je zoekt, kent Linda betrouwbare adresssen elders in NL.

Ik kan je dus van harte aanbevelen om eens contact op te nemen met Linda van Finca Linda. De website is niet helemaal up to date qua verkoop, zou dus gewoon even bellen en vertellen wat je zoekt!

Succes met je zoektocht!

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:00

DominiqueDG schreef:
Cyrina schreef:
Ze had het al verteld toen we er afgelopen weekend aten. Super leuk!!


Heb het gehoord! Was een gezellige avond met heerlijk eten hoorde ik! Heb nog een 'restje' mogen proeven de volgende dag :Y)

Heb je de knappe dame ook bewonderd? Wat een beauty he! <3


Ja zeker. Ik ken haar al een paar jaar. Ben al een heel tijdje goed bevriend met Erik en Linda.

j_vdm
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:57

[/quote]


En, hoe was het?[/quote]


Oh sorry sorry sorry!

Heel erg veelste laat, ik zit niet zo regelmatig op bokt...

Maar mijn bezoek aan Zwolle was leuk. Ik werd aardig ontvangen, de meesten paardjes stonden lekker buiten alleen de hengsten stonden binnen. Ik kreeg rustig de tijd om de paardjes te bekijken en ze vertelde me over de verschillende paardjes. Paarden zelf zagen er goed uit maar er ze wisten daar niet heel veel over de achtergrond van de paarden. Heb daarna een paardje gepoetst gezadeld en gelongeerd en gereden. Was een erg leuk beestje en had hem zo in m'n broekzak mee naar huis willen nemen, maar hij heeft daar een flinke jaap op zn been opgelopen (dit stond ook in de advertentie ) en ik vond dit toch een beetje link.

Ik ben toen verder gaan kijken en ben toen eigenlijk voor de grap gaan kijken bij de ypenburghoeve in Nootdorp. De prijsklasse ligt daar vaak hoger dan dat die van mij was (Vaak hebben ze paarden va 7500), maar wilde toch even kijken gewoon om maar zoveel mogelijk paarden te zien aangezien dit toch heel vlakbij voor mij was.
Ik was hier met een open dag al een x 10 minuutjes geweest maar toen was het veelste druk om goed te kunnen kijken. Nu was ik zonder afspraak gewoon langs gereden en viel mijn oog gelijk op een bang hoopje paard.
De Ypenburghoeve is een echte handel stal en omdat deze meneer zo kopschuw was koste het voor hun te veel tijd om hem daar te rijden. Hij stond nu 3 weken bij hun al heb ik daar mijn twijfels over. Als je de stal open deed ging hij achter in de stal staan en je zag zijn spanning. Toen de staldeur een paar minuten open stond kwam hij je toch stiekem wel opzoeken. Als ik hem niet zou willen zou hij over een paar dagen terug naar Spanje gaan omdat ze er hier niks mee konden. Mijn hart was verkocht. Waar begin ik aan... Ik wilde eigenlijk geen hengst, geen schimmel. Waar kom ik mee thuis...
Ik heb hem nu 2 maanden, het is een heerlijk beest. Ik heb nog geen dag spijt van hem. Ik houd van hem met heel m'n hart maar we hebben nog veel werk voor de boeg. En dat, dat gaat helemaal goed komen.
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:30

:wow: Die jongen ziet er best knap uit ! Beeldmateriaal van het complete peerdje ? :o
Denk dat hij veel geluk heeft gehad dat jij op zijn pad kwam....nee, ik weet het zeker ! :j
Veel plezier samen !

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:16

Herkenbaar verhaal. Mijn PRE deed dat ook. Kon er niet normaal een hoofdstel om doen. Nu een jaar later is het een heerlijk paard. Stelt zich helemaal open. In spanje zijn ze niet altijd heel vriendelijk. Heb je hem nog hengst?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:33

Ik meld me hier ook. Sinds vorige week mijn kwpn-er verkocht en nu rustig op zoek naar een PRE.
Hebben jullie nog tips?
Is de Ypenburg hoeve een aanrader om te gaan kijken? Ik hoor daar namelijk best veel slechte verhalen over.. En heb ook niet een super groot budget.

De stal in Zwolle was mijn pensionstal dus daar ben ik heel goed bekend :)

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:53

j_vdm schreef:
Maar mijn bezoek aan Zwolle was leuk. Ik werd aardig ontvangen, de meesten paardjes stonden lekker buiten alleen de hengsten stonden binnen. Ik kreeg rustig de tijd om de paardjes te bekijken en ze vertelde me over de verschillende paardjes. Paarden zelf zagen er goed uit maar er ze wisten daar niet heel veel over de achtergrond van de paarden. Heb daarna een paardje gepoetst gezadeld en gelongeerd en gereden. Was een erg leuk beestje en had hem zo in m'n broekzak mee naar huis willen nemen, maar hij heeft daar een flinke jaap op zn been opgelopen (dit stond ook in de advertentie ) en ik vond dit toch een beetje link.

Ik ben toen verder gaan kijken en ben toen eigenlijk voor de grap gaan kijken bij de ypenburghoeve in Nootdorp. De prijsklasse ligt daar vaak hoger dan dat die van mij was (Vaak hebben ze paarden va 7500), maar wilde toch even kijken gewoon om maar zoveel mogelijk paarden te zien aangezien dit toch heel vlakbij voor mij was.
Ik was hier met een open dag al een x 10 minuutjes geweest maar toen was het veelste druk om goed te kunnen kijken. Nu was ik zonder afspraak gewoon langs gereden en viel mijn oog gelijk op een bang hoopje paard.
De Ypenburghoeve is een echte handel stal en omdat deze meneer zo kopschuw was koste het voor hun te veel tijd om hem daar te rijden. Hij stond nu 3 weken bij hun al heb ik daar mijn twijfels over. Als je de stal open deed ging hij achter in de stal staan en je zag zijn spanning. Toen de staldeur een paar minuten open stond kwam hij je toch stiekem wel opzoeken. Als ik hem niet zou willen zou hij over een paar dagen terug naar Spanje gaan omdat ze er hier niks mee konden. Mijn hart was verkocht. Waar begin ik aan... Ik wilde eigenlijk geen hengst, geen schimmel. Waar kom ik mee thuis...
Ik heb hem nu 2 maanden, het is een heerlijk beest. Ik heb nog geen dag spijt van hem. Ik houd van hem met heel m'n hart maar we hebben nog veel werk voor de boeg. En dat, dat gaat helemaal goed komen.
[ [url=m/xoHlSA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi verhaal.
Veel spanjaarden zijn best eenkennig...en worden uit hun vertrouwde omgeving getrokken , op een lange reis naar een land met andere gewoonten. Het kost gewoon tijd deze dieren je vertrouwen te laten winnen...Maar uiteindelijk zal hij voor je door het vuur gaan!

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:56

Alenthe05 schreef:
Herkenbaar verhaal. Mijn PRE deed dat ook. Kon er niet normaal een hoofdstel om doen. Nu een jaar later is het een heerlijk paard. Stelt zich helemaal open. In spanje zijn ze niet altijd heel vriendelijk. Heb je hem nog hengst?


Ik kom regelmatig in Spanje, maar zie daar zeker gewoon een vriendelijke maar professionele benadering door de ruiters.
Knuffelen, zoals nederlanders doen, doen ze daar niet nee..helemaal niet met hengsten :+

Alenthe05

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:43

@nombrado, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Maar vind het nog steeds vreemd dat die van mij echt rare dingen laat zien. Hij is nog steeds heel bang als je hem aan zn hoofd zit. Zn oren zijn not done ed... Verder is hij al zo opgeknapt. Echt een maatje voor t leven.Heerlijk dier, hij heeft me echt van al mn angsten afgeholpen :-)

Nicolle89

Berichten: 295
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Nunspeet

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:15

Zo zie je maar!!! Het wordt al vaker gezegd maar een Pre zoek je niet uit. Die zoekt jou uit!

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:49

Alenthe05 schreef:
@nombrado, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Maar vind het nog steeds vreemd dat die van mij echt rare dingen laat zien. Hij is nog steeds heel bang als je hem aan zn hoofd zit. Zn oren zijn not done ed... Verder is hij al zo opgeknapt. Echt een maatje voor t leven.Heerlijk dier, hij heeft me echt van al mn angsten afgeholpen :-)


Het zou zomaar kunnen, dat die angst aan zijn oren ontstaan is door het uitscheren als jong paard voor de premie keuringen in spanje.
Sommige houden daar echt een oor en hoofd trauma aan over. Maar uit ervaring weet ik dat dit vanzelf weer (met rust en beleid) helemaal goed komt!
Ze zijn super gevoelig <3

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:45

EdkingEnzo: Over de Ypenburghoeve... ik ben er erg positief over. Het is inderdaad echt een handelsstal, maar Wielly heeft echt wel verstand van paarden en ik heb er echt een toppertje gekocht!

Ik heb het geluk gehad dat de mijne in Spanje echt super correct behandeld is. Ik geloof helemaal in het verhaal dat PREs zelf hun baas kiezen want dat gevoel had ik met Nap ook. Moment 1 zei een stemmetje: hij! Terwijl hij toch niet was wat ik zocht.

Ik zou zeggen: gewoon heen gaan, aanvoelen. Laat je niet gek maken en ga op je gevoel af. Eventueel keuren en dan kan je er echt gave paarden vandaan halen.
Enne.. mijne was ook geen 7.500 euro's hoor, maar inderdaad betaal je altijd meer voor een PRE dan een KWPN. Als je verdere tips enzo wilt PB even.

TS: fijn dat je een leuk paard hebt gevonden, erg benieuwd naar de huidige situatie en de foto's.

j_vdm: wat een lekker binky! Heel veel succes met hem.

j_vdm
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:44

Bedankt voor jullie reactie's! Hij wordt ook echt al veel losser en begint steeds meer praatjes te krijgen. Was in het begin heel erg kopschuw, daar is nu al bijna niks meer van terug te zien. Ben nu beetje bij beetje bezig om hem zadel en ruiter maken te maken. Hij is "al" 7 maar alles lijkt nog nieuw voor hem.
Hij was hengst toen ik hem kocht, maar heb hem laten ruinen omdat dit veel makkelijker is qua stalling en ik wil dat hij lekker met vriendjes kan spelen.
Ik heb ook echt het gevoel dat hij inderdaad mij uitkoos in plaats van andersom. Heel bijzonder!
Hier nog 2 full body shots voor de liefhebbers. :o <3


Afbeelding

Afbeelding

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Kennismaking met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:59

hij is prachtig! Mooi trots dier. (en ik vind zijn hoofd geweldig mooi!)

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:11

Knapperd ! <3 En nog heerlijk grijs :D