[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:30

Nou gisteren heb ik mijn aller eerste trailer gekocht !

Afbeelding

En vandaag moest er geoefend worden! Trots wel Tjitske voor het eerst erop.
Afbeelding
Afbeelding

Ze vond het wel gek hoor dat verplicht tussen twee stangen stil staan :+

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:46

Super Janine! Wat fijn dat ze dan zo vertrouwen hebben he. Nu kan je straks heerlijk op pad!!


Gisteren nog een heerlijke bos rit gemaakt.. geen black friday maar black Sunday in het zonnetje!Afbeelding

boemel

Berichten: 8559
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:36

Het is al even stil hier :D .
Alles goed met de Friesjes?

Mijn oudere merrie heeft helaas vastgelegen in de stal. Niet kreupel, maar toch best last van helaas. Gisteren is ze gelukkig lekker losgemaakt. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Mijn geblesseerde merrie lijkt het erg goed te doen. Ze rent en ze bokt door de wei en de pees blijft dun. Eigenlijk zouden we voor controle gaan, maar aangezien we erg druk zijn met het nieuwe huis en we bij goed bericht nu toch geen tijd hebben om haar op te pakken, blijft ze voorlopig lekker in de wei niks doen. :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:13

Mooie foto’s zeg, van zo’n sessie. Ook leuk voor die vrouw zelf denk ik! Wat fijn dat het met je geblesseerde goed lijkt te gaan, geeft vast rust!

Hier druk met de verhuizing van me zelf. Floris heeft een weekje stil gestaan. Gisteren buitenritje gemaakt (in de regen!) opstappen en weg rijden, zo braaf. Onderweg nog kei harde knal van vuurwerk. Het was 2 passen rennen en daarna weer rustig en braaf. Zo fijn!!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:25

Inderdaad mooie foto's! Hopelijk helpt de sessie ook om haar weer goed te laten voelen.

Kusvoorjou, hier is de 3 jarige nu ook enkele weken zadelmak. Heb mij eerste buitenrit al gemaakt op de openbare weg. Er zat nog geen stuur op maar ik wilde op de verharde weg uitstappen. Dat deed ze zo braaf dat ik er maar een heel rondje van heb gemaakt. Top braaf!! Totaal geen reactie op voetgangers en fietsers. Zelfs niet toen we onverwachts vanuit achter werden ingehaald. Dit weekend voor het eerst los in de grote bak en het stuur er een beetje op kunnen zetten. Heerlijk paard!

boemel

Berichten: 8559
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 07:45

De fotoshoot stond al gepland om foto's voor een fysiotherapie praktijk voor dieren te maken. En Diekke zou model staan. 3 dagen voor de shoot kwam ze vast te liggen, dus ze had geluk dat ze zo snel een fijne behandeling kreeg. :o .
Een geluk bij een ongeluk zeg maar.

Het geeft zeker rust dat t met mn geblesseerde paard goed lijkt te gaan. Al zou ik stiekem heel graag willen weten wat de peesscan zegt :o

Wat fijn dat jullie jonkies zo braaf zijn buiten! Lekker van genieten +:)+

Lys_PPA

Berichten: 1362
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:18

Mooie foto's ja! Picasso krijgt morgen een osteopaat behandeling. Er is niet direct een reden voor, maar ik vind het toch wel fijn als hij dan weer eens goed nagekeken wordt. Hij is namelijk behoorlijk aan het veranderen qua bouw met al die training <3

Fijn kusvoorjou en Jinthe dat dat al zo goed gaat buiten. Ik vind een heerlijk ontspannen buitenrit op zondagochtend wel zooo fijn! Ik heb een nieuw bosritmaatje gevonden, ze heeft zelf ook een super mooie fries op Z niveau lopen. Met Picasso alleen naar buiten is meestal nog niet zo'n succes maar deze twee klikt goed samen.

Ik heb overwogen om Picasso naar huis te halen, dus dan zouden we stallen moeten gaan bouwen en ik was bezig met aankoop van een weide hier tegenover. Maar nu zijn we vorige week geheel onverwachts bij een ander huis geweest kijken met meer grond en al bestaande stallen en het kriebelt van alle kanten....

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:36

Spannend Lys, maar als je toch stallen zou willen bouwen is een huis waar al stallen en grond bij zit wellicht ook wel een goede optie? Wij bouwen er momenteel ook nog 3 bij. Dan zitten we op 10 en dst is even genoeg. Het is allemaal best wat werk naast nog een gewone baan.

Hier vandaag weer voor de laptop gehandhen om de eerste bezichtiging te volgen. Fijn dat dat toch kan!
Meer mensen die het volgen?

Lys_PPA

Berichten: 1362
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:42

Jinthe1 schreef:
Spannend Lys, maar als je toch stallen zou willen bouwen is een huis waar al stallen en grond bij zit wellicht ook wel een goede optie? Wij bouwen er momenteel ook nog 3 bij. Dan zitten we op 10 en dst is even genoeg. Het is allemaal best wat werk naast nog een gewone baan.

Hier vandaag weer voor de laptop gehandhen om de eerste bezichtiging te volgen. Fijn dat dat toch kan!
Meer mensen die het volgen?


Ja, het andere huis zou 100% praktischer zijn. Het nadeel is dat we dan naar een ander dorp verhuizen waar ik persoonlijk minder mee heb en het voelt erg buitenaf terwijl dat volgens mij wel meevalt.. Plus we hebben ons huidige huis net helemaal verbouwd, in 4 jaar tijd is alles boven en beneden aangepakt, nieuw dak op het huis, nieuw dak op de loods, voortuin aangelegd, achtertuin deels (het gedeelte voor de stal is zelfs al uitgevlakt :+ ). Maar goed, donderdag komen ze taxeren en dan nogmaals het andere huis bekijken.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:41

Yesss, ik ben ook de eerste bezichtiging aan het volgen. Mooi dat het zo kan!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:42

Oei Lys, dan was je al heel ver met je huidige huis. Hopelijk brengt de taxatie jullie meer duidelijkheid. Als je er gunstig uit kunt komen is de keus wat makkelijker te maken. Succes!

Imke, ja super dat het zo kan!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:36

Lys wat lastige ben heel benieuwd wat jullie gaan doen? Het klinkt wel heerlijk.

Paarden aan huis is super maar je bent er ook echt druk mee.

Afbeelding
Afbeelding

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:47

Ik ben eigenlijk na de aankoop van Durk jullie vergeten updaten. Hij moest dus nog gecastreerd worden voor hij naar mij kwam maar toen bleek dat hij een teelbal had die nog ik zijn buik zat dus heeft hij hiervoor nog een operatie gehad. Daarna heb ik hem laten wennen aan zijn nieuwe huisje en alles laten genezen. Sinds oktober zijn we begonnen met longeren en sinds twee weken ook met een zadeltje erop. Ik ben heel fier op hem want hij zet echt geen stap verkeerd *\o/*
Afbeelding
Momenteel in zijn wintervachtje

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:57

Noukie, hoe oud is hij? Vind hem echt op mijn paardje lijken hoe hij vorig winter was haha! Zo puppy nog!

Gisteren lekker bosrit gemaakt, en ineens voel ik iets onder me billen.. ik heb de zadelmaker een berichtje gestuurd. Ik hoop niet dat me boom is gebroken. Het is wel een tweede hands zadel maar jullie weten dat ik hem nog niet zo lang heb! Maar goed, eerst maar niet rijden tot dat ik weet of het zadel nog goed is! Baal echt als een stekker! De buitenrit zelf was heerlijk! Redelijk droog weer gehad!Afbeelding

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:22

kusvoorjou schreef:
Noukie, hoe oud is hij? Vind hem echt op mijn paardje lijken hoe hij vorig winter was haha! Zo puppy nog!

Gisteren lekker bosrit gemaakt, en ineens voel ik iets onder me billen.. ik heb de zadelmaker een berichtje gestuurd. Ik hoop niet dat me boom is gebroken. Het is wel een tweede hands zadel maar jullie weten dat ik hem nog niet zo lang heb! Maar goed, eerst maar niet rijden tot dat ik weet of het zadel nog goed is! Baal echt als een stekker! De buitenrit zelf was heerlijk! Redelijk droog weer gehad![ [url=m/sAerIN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Durk is 3,5 jaar. Vind hem er idd ook een heel stuk jonger uitzien in zijn dikke vachtje in vergelijking met hoe hij deze zomer was.

Lys_PPA

Berichten: 1362
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:53

Hoe is het hier nog met allemaal?

Kusvoorjou, hoe is het met je zadel afgelopen? Hopelijk niet gebroken. Wel echt superfijn dat je al zo lekker met hem op pad kunt.

Durk ziet er inderdaad jong uit, beetje een baby face maar wel echt een zachte uitstraling.

Vorige week is de osteopaat geweest, gelukkig zag alles er goed uit. Maandag hadden we (mini)hindernissen staan in de les. Picasso springt niet eens, hij tilt gewoon z'n benen echt enorm hoog op :+ En gisteren met longeren had ik een energiebom aan de lijn, dus ik ben benieuwd met rijden vanavond :D

boemel

Berichten: 8559
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:10

Lys_PPA schreef:
Hoe is het hier nog met allemaal?

Kusvoorjou, hoe is het met je zadel afgelopen? Hopelijk niet gebroken. Wel echt superfijn dat je al zo lekker met hem op pad kunt.

Durk ziet er inderdaad jong uit, beetje een baby face maar wel echt een zachte uitstraling.

Vorige week is de osteopaat geweest, gelukkig zag alles er goed uit. Maandag hadden we (mini)hindernissen staan in de les. Picasso springt niet eens, hij tilt gewoon z'n benen echt enorm hoog op :+ En gisteren met longeren had ik een energiebom aan de lijn, dus ik ben benieuwd met rijden vanavond :D


Wat fijn dat ie zich zo goed voelt!

Diekke heeft 2 weken geleden hartstikke vast gelegen in de stal. Niet kreupel, wel stijf. Volgens de fysiotherapeute was ze eigenlijk bont en blauw. De stakker! Rijden maar even op een laag pitje gezet. Nog wel de zadelmaker erbij gehad en er moest nodig wat aan vulling bij.

Ik ga het komende half jaar flink in verbouwing. En gelukkig heb ik een hele fijne bijrijdster gevonden, die Diekke 1 of 2x per week bijrijdt. Dat geeft mij een stukje rust.

Tess krijgt nog even 100% vakantie.
In Mei hoop ik beide paarden lekker aan huis te hebben en het rijden echt bij beide op te kunnen pakken.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:37

Lys fijn dat alles er goed uit ziet!

Wat fijn dat je een bijrijder hebt gevonden boemel zo heb je wat meer rust ja.

En eh.... Friezen kunnen niet springen?

Afbeelding
Afbeelding

boemel

Berichten: 8559
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:42

Janinevv schreef:
Lys fijn dat alles er goed uit ziet!

Wat fijn dat je een bijrijder hebt gevonden boemel zo heb je wat meer rust ja.

En eh.... Friezen kunnen niet springen?

[ [url=m/qrcuvu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Yfx1BV.png]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er goed uit! Leuk!

Tess springt ook goed! Mooi ruggebruik.
Met Diekke zou ik volgens mij verongelukken :D

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:42

Jaa! Voor 2,5 jaar heeft ze echt al wat kracht van achter :)

Haha sommige hebben gewoon echt geen gevoel voor.

Lys_PPA

Berichten: 1362
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:39

boemel schreef:
Diekke heeft 2 weken geleden hartstikke vast gelegen in de stal. Niet kreupel, wel stijf. Volgens de fysiotherapeute was ze eigenlijk bont en blauw. De stakker! Rijden maar even op een laag pitje gezet. Nog wel de zadelmaker erbij gehad en er moest nodig wat aan vulling bij.

Ik ga het komende half jaar flink in verbouwing. En gelukkig heb ik een hele fijne bijrijdster gevonden, die Diekke 1 of 2x per week bijrijdt. Dat geeft mij een stukje rust.

Tess krijgt nog even 100% vakantie.
In Mei hoop ik beide paarden lekker aan huis te hebben en het rijden echt bij beide op te kunnen pakken.


Oeh vervelend van Diekke maar wel fijn dat je een bijrijder hebt gevonden. Ik hoop eind van deze week ook nieuws te hebben over het houden van Picasso aan huis :D

Janinevv schreef:
En eh.... Friezen kunnen niet springen?


Ohh wauw Janine, dat ziet er leuk uit! Ik denk dat als ik iets meer oefen met Picasso het springen wel goed zou gaan uiteindelijk, maar ik ben er zelf ook echt geen held in. Hij vind het volgens mij wel superleuk om te doen want hij wordt er lekker fanatiek van.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:02

Haha Tjitske was ook bloed fanatiek je moet het natuurlijk zelf ook leuk vinden , vandaag mocht ze weer even en jaa 90 cm !
Wilde 1.00 meter doen maar helaas twee keer weigeren en even afgesloten met 50 cm kruisjes.

Alleen stopt ze dan weer niet hè blijft ze maar door rennen en is ze bek af :+

Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:24

Lysppa, vandaag me zadel laten controleren. Ik ben er bij geweest en hij is helemaal los gehaald. Helemaal niets aan de hand, waarschijnlijk kwam het door het rijden door het meertje. Zadel nat, leer gaat kraken.. alles was gelukkig heel! Dus hele geruststelling!

Jaaaa janine wat kan ze springen he! Super leuk ik zag het ook op Facebook. Spring kanon!!

Boemel, lekker is dat als je de paarden aan huis krijgt!! Word het allemaal een stuk makkelijker van denk ik!

Vandaag Floris uitgebreide poets sessie gegeven, en filmpjes gemaakt, lekker penny <3
Ik zit nu een weekje in me nieuwe huisje. Wel wennen zo alleen, maar wat is het dan fijn om een paard te hebben die zo gezellig is, echt een medicijn tegen alles! https://youtu.be/Zm1VQQb-tP0

boemel

Berichten: 8559
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:48

kusvoorjou schreef:
Lysppa, vandaag me zadel laten controleren. Ik ben er bij geweest en hij is helemaal los gehaald. Helemaal niets aan de hand, waarschijnlijk kwam het door het rijden door het meertje. Zadel nat, leer gaat kraken.. alles was gelukkig heel! Dus hele geruststelling!

Jaaaa janine wat kan ze springen he! Super leuk ik zag het ook op Facebook. Spring kanon!!

Boemel, lekker is dat als je de paarden aan huis krijgt!! Word het allemaal een stuk makkelijker van denk ik!

Vandaag Floris uitgebreide poets sessie gegeven, en filmpjes gemaakt, lekker penny <3
Ik zit nu een weekje in me nieuwe huisje. Wel wennen zo alleen, maar wat is het dan fijn om een paard te hebben die zo gezellig is, echt een medicijn tegen alles! https://youtu.be/Zm1VQQb-tP0


Wat fijn ... eigen plekje!
En lekker toch... een beetje de Penny uithangen.

Pfff ja, heerlijk als ze straks thuis staan.
2 paarden op 2 adressen... ca 1800km per maand op en neer rijden voor de paarden valt me naast mn baan vaak best zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:49

Sorry dames ik heb lang niet gereageerd.
Na de ontsteking aan haar been kreeg ze last van een knie die op slot ging.
Half oktober nog een keer de zadelmaker laten komen en begonnen met lessen.
Na een paar weken merkte ik op dat ze af en toe een gek huppeltje had, maar kon mijn vinger er niet op leggen en mijn instructrice ook niet.
Ook werd ze wat kribbiger met opzadelen en loopt ze naar achter met opzadelen.
Ik heb haar toen nog 1x geprobeerd te rijden en stappen ging prima, maar toen ik wilde aandraven bleef ze bokken en steigeren.
Dus heb ik een afspraak gepland met de zadelmaker omdat ik het idee had dat het zadel toch niet lekker lag.
Nu ben ik nog 1x gaan rijden met bareback pad en 1x zonder zadel, maar ook dan blijft ze bokken en steigeren dus ben er meteen afgegaan.
Bij het longeren loopt ze wel goed en lijkt nergens last van te hebben.
En nu? Wat kan het zijn?
Zal ik een osteopaat laten komen? Toch de dierenarts of meteen naar de kliniek?