Nakomelingen van Feitse 293?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:54

heeeeeel oud topic! TEM

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:17

Heel oud topic maar wel leuk, omdat ik ook een Folkert/ Feitse merrie heb. Haha!

En de beschrijving in de wei is perfect zoals aangegeven: ik moet echt laten weten dat ikke baas ben en niet zij. Onder het zadel loopt ze goed, maar zal je echt voor geen meter helpen. Momenteel staat ze met een peesblessure dus even alleen stappen buiten, maar ook dat gaat goed. Ze ziet alles, blinde paniek tot nu toe is een stapje achterwaarts of opzij, dus als het daarbij blijft mag ik heeeel hard in mijn handjes klappen!!

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:54

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 06-09-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:53

De afgelopen week ging het goed, maar vandaag kon ik de plaggen in de wei weer plattrappen, en dus loopt ze weer licht kreupel van het debiel door de wei stuiteren... Het blijft een maffe muts. Dus ze gaat nu toch aan de kalmerende kruiden aangezien bestraffend toespreken met opgeheven vingertje niet helpt. Ze probeert het vingertje op te eten Vingers aflikken Haha!

Nike is leuk!!! Vooral die foto bij die poort.. geweldig!

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:56

danke

fijn dat het goed ging, jammer dat het weer minder goed gaat
Nagelbijten / Gniffelen is vervelend ja als ze je vingertje opeet Tong uitsteken

Ania

Berichten: 6110
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:00

wybrun is ook een feitse

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:26

Aiso is ook een Feitse, ik heb hem naar de Z + 3 wp gereden en hij staat nu te koop bij Henswoude:
Afbeelding

Afbeelding

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:11

mooi paard Lachen

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:45

Ik heb ook een feitsexYgram ze is net 6 maanden terug uit de opfok en wordt dit jaar 4. Ze staat momenteel te beleren voor de kar, we gaan zondag ons eerste ritje maken.
Tis een aparte tante, koel in haar kop maar als het madam niet aanstaat kan ze nog wel eens erg doordrammen om haar zin te krijgen.

Afbeelding
Het is op de foto echt nog een guppie ik zal zondag even nieuwe foto's maken voor de kar.

laura86

Berichten: 82
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Wageningen

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:53

Ik rijd ook een Feitse (zie profiel onderaan). Op stal hebben we nog een Feitse, precies dezelfde afstamming als het paard wat ik rijd (twee volle zussen dus). Het zijn twee hele lieve, leergierige paarden. Heel makkelijk in de omgang en ze doen alles voor je. Je moet ze alleen wel gelijk duidelijk maken dat jij uitmaakt wat er gebeurt en niet zij. Tong uitsteken

Famke_93

Berichten: 863
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:29

laura86 schreef:
Ik rijd ook een Feitse (zie profiel onderaan). Op stal hebben we nog een Feitse, precies dezelfde afstamming als het paard wat ik rijd (twee volle zussen dus). Het zijn twee hele lieve, leergierige paarden. Heel makkelijk in de omgang en ze doen alles voor je. Je moet ze alleen wel gelijk duidelijk maken dat jij uitmaakt wat er gebeurt en niet zij. Tong uitsteken


Maar dat is eigenlijk met elk paard zo?

Zit er namelijk over na te denken om een merrie te laten dekken door Feitse!
Zij zelf is een dochter van Jasper, koel in d'r koppie en een super karakter!
Aangezien ik ook een beetje show er in wil hebben, lijkt me Feitse een goede keuze!
Misschien dat er hier mensen zijn die andere suggesties hebben!

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 12:43

@ laura86: heb in je profiel gekeken, vind het wel een leuk paard en het ziet er ook goed uit Knipoog

@ Famke_93: Ik denk ook wel dat feitse een goede keuze is, ben benieuwd of je echt voor hem kiest....

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:56

Mijn merrie Grytsje is een kleindochter van Feitse. (Fetse x Hearke)
Ze is heel rustig en geen allemansvriendin.
Niet dat ze iemand iets zou aandoen, maar ze is dan heel afstandelijk.
Je moet echt wel veel met haar bezig zijn eer je een band met haar kan opbouwen.
Onder het zadel is ze supervoorwaarts, ik moet haar altijd temperen, en heel werkwillig.
Ze leert vrij snel en weet de volgende keer ook weer goed waar je gebleven bent.
Gewoon een superfries!

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 13:17

nike was ook een beetje zo'n paard ja.

kan me best voorstellen dat het een superfries is Knipoog

Famke_93

Berichten: 863
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:59

hessel schreef:
@ Famke_93: Ik denk ook wel dat feitse een goede keuze is, ben benieuwd of je echt voor hem kiest....


Ik probeer zoveel mogelijk over hem te weten te komen!
Ik twijfel namelijk tussen hem en Gjalt, maar ja van Gjalt is er nog maar zo weinig bekent!

Anoniem

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:35

Menino schreef:
Yvkeee Haha!

Nouja, yvke is een beetje een raar paard, ontzettend dominant, en het altijd zeer eens met derzelf, en ook héél erg geobserdeerd door eten. pff ken niet meer paarden die zoveel van eten houden. Met inrijden was ze heel erg braaf, ze deed niets naar 't verhaal. Ik heb haar bijna een jaar en ohz bokt ze bijna nooit. (ze heeft een periode best veel gebokt nadat ze bereen is door een meisje van 10, dat niet zo goed kan rijden, maar er op ging zonder te vragen) Maar nu doet ze dat niet meer.

Ze is heel lui, en ze wilt écht niet voor je werken. Op 't moment krijgt ze ander half kg zwarte haver+ 2 kg biks... En nu is ze eindelijk een beetje actief. En nu gaat het rijden heel goed;

Ze kan ontzettend gemeens zijn, der zijn periodes geweest dat ze mensen aanviel enzo, en steigerend op mensen afkwam. Ik betwijfel of ze echt iets zou doen ooit. Maar ze maakt iig wel indruk

Ze is ontzettend slim, dat is ook niet altijd een pluspunt...
Met rijden is ze ook heel braaf, ze kijkt nogal veel naar dingen enzo.. Maar der hebben ook wel eens mensen opgereden die nooit van hun leven op een paard gezeten hebben, echt schattig hoe braaf ze daarmee is.

Als je der eenmaal 'hebt' is ze hartstikke lief, maar zolang ze in de waan dat ze 'vrij' is (dus als ze in de wei, of los in de stal staat bv.) dan moet je echt met der oppassen.

Soms snap ik der echt niet,
Maar ik ben wel heel erg blij met der ^^


ik moet hierop terugkomen

Wsl werd haar 'gemene' en ' luie' gedrag puur veroorzaakt omdat ze lichamelijk niet 100% in orde was! 't is nu echt een superknol! Ze is zo ontzettend braaf, totaal niet schrikactig meer ('t is echt een bommetje Clown , terwijl ik er 2 jaar terug een hal;f jaar over gedaan heb voordat ze normaal door een binnenbak kon rijden zonder bang te zijn ) En tijdens het werken, doet ze echt haar best voor je! De eerste 5 minuten is er wel meestal een gevecht! Maar daarna is ze zo ontzettend braaf... En ze is ook ontzettend mooi haha... Hoewel ze qua uitstraling denk ik meer van teunis heeft meegrekegen? Ik vind haar totaal niet op feitse lijken, en dan wel weer op Harmen (een nakomeling van Teunis)...

Hoewel ze ook niet echt zo'n enorme ' teunis- hals' heeft Clown

laatst was ik op buitenrit en ze was enorm kreupel; wat ik nog niet doorhad... Bij de galop kwam ze wel een beetje in verzet, maar toen ik haar een tikje gaf, galoppeerde ze gewoon door... Ook de galoppade daarna deed ze gewoon mee... Geeft wel aan hoe trouw ze is Lachen

Anoniem

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:45

Afbeelding

nog even een duidelijke foto van haar mooie hoofdje Schijnheilig

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 17:18

mooie foto van een mooi hoofd Haha!

Anoniem

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:59

Dankjewel..

Helaas is Feitse woensdagochtend, 31 oktober overleden Verdrietig

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:26

Verdrietig

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:50

Ja... vet balen. Ik had graag ooit nog eens kennisgemaakt met de opa van mijn Bregges. Familie van Toonen, gecondoleerd...

Quasandra

Berichten: 141
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: liedekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:43

hessel schreef:
wie heeft er nakomelingen van Feitse 293?
Als je er een hebt/verzorgt, hoor ik het graag. Als je foto's hebt, mogen die er natuurlijk ook bij :D
En als je iets over het karakter kunt vertelle? graag :o :o



ik het een dochter van feitse
greats

Anoniem

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:49

dit is een vrij oud topic, maargoed verliest zn relevantie natuurlijk niet.

kan je er iets meer over vertellen. Foto mss :) ?

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:05

Ik heb ook een Feitse zoon. Vader van moeder is Brandus. Een ruin van 4 jaar. Heel erg op mensen gericht en ook best koel in het hoofd. Als hij dingen echt eng vindt blijft hij stilstaan. Kan ook irritant zijn, hihi. Ik zal proberen wat foto's op mijn profile te zetten. Dit topic is al heel oud, maar zou het leuk vinden om wat foto's te zien. De oude foto's in dit topic zijn vaak niet zichtbaar

Ania

Berichten: 6110
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Nakomelingen van Feitse 293?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:17

Feitse x Brandus, mooie afstamming!! Ik ben heel benieuwd naar de foto's