[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:50

Wat braaf die Dije <3

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:27

Aaaa knap zeg!!!! Suuuper braaf!!!!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:50

Wat goed van Dije.

Ik heb me al lang niet meer in de prijzen van Friezen verdiept, puur omdat ik geen intentie heb om te verkopen en/of te kopen maar wat een prijzen tegenwoordig. Toen ik las dat iemand op zoek was voor max 8000 euro dacht ik: ‘dat moet toch makkelijk lukken’. Maar niet dus.

Hier doen moeder en kind het goed. Nanne groeit mooi door. Gaat veel te snel.

Afbeelding

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:27

ThornForest schreef:
Wat goed van Dije.

Ik heb me al lang niet meer in de prijzen van Friezen verdiept, puur omdat ik geen intentie heb om te verkopen en/of te kopen maar wat een prijzen tegenwoordig. Toen ik las dat iemand op zoek was voor max 8000 euro dacht ik: ‘dat moet toch makkelijk lukken’. Maar niet dus.


Ja, dat ben ik. :D
En op zich kom je met dat geld best een eindje hoor.

Heb er verschillende aangeboden gekregen, maar ik vond ze qua type wat minder.
En op 1 was ik helemaal verliefd, maar kreeg later pas te horen dat ze drachtig is en dat is echt een te groot probleem hier qua stalling helaas.

Ga wellicht later in de buurt naar een Epke merrie kijken. Maar, ik ben dus niet specifiek op zoek naar een Fries.
Ik heb er een Friese merrie staan en of nr 2 Iers volbloed Fries of KWPN-er is, maakt mij niet zo heel veel uit eigenlijk.

Gezondheid, karakter en werkwilligheid kijk ik het meest naar.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:58

Afbeelding

Ik heb tegenwoordig een zebra.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:22

Dankjullie, voor de leuke reacties :D :+:

Knappe Nanne.. kan me voorstellen dat het te hard gaat!!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:54

Ahh.. Nanne <3 wat een dotje!

En een zebrapaardje :+
Scheelt dat echt zo tegen de vliegen?

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:27

Oh jullie kletsen lekker door zeg!
Hier gaat het ook goed. Onze Oukje doet het super en afgelopen weekend heeft mijn dochter een super leuk hengstveulen van Jouwe aangekocht uit een kroonmerrie! Zelf bij elkaar verdiend door het beleren en de verkoop van een haflinger.

Lys_PPA

Berichten: 1341
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:49

Goed bezig die Dije! Wat een scheetje die Nanne <3 cute

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:21

ynekes schreef:
Oh jullie kletsen lekker door zeg!
Hier gaat het ook goed. Onze Oukje doet het super en afgelopen weekend heeft mijn dochter een super leuk hengstveulen van Jouwe aangekocht uit een kroonmerrie! Zelf bij elkaar verdiend door het beleren en de verkoop van een haflinger.



Wat leuk voor je dochter! Altijd afwachten hoe ze uitgroeien maar in ieder geval goede afstamming met een krionmerrie als moeder :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:34

ynekes schreef:
Oh jullie kletsen lekker door zeg!
Hier gaat het ook goed. Onze Oukje doet het super en afgelopen weekend heeft mijn dochter een super leuk hengstveulen van Jouwe aangekocht uit een kroonmerrie! Zelf bij elkaar verdiend door het beleren en de verkoop van een haflinger.

Wat leuk zeg!! :D Hoop dat het haar droompaard wordt :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:52

Leuk, zelf helemaal gekocht.. dat is knap :)

Ik ga vanavond Floris weer eens proberen af te spuiten, als hij echt braaf is komt de shampoo fles er bij :)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:14

Afbeelding

Afbeelding

Jaaa het is gelukt! Voor het eerst gewassen!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:26

Lekker hoor! Het was er ook prachtig weer voor. Hij staat er ook bij alsof hij het allemaal wel prima vindt.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:33

Ahh <3 wat braaf die Floris!
Nu kan hij weer voor de dag komen ;)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:49

Ja hij was echt super braaf. Vriendin van me die was emmer om hem vast te houden, want vast zetten vond ik wel gevaarlijk. Eerst zonder opzet stuk en later heerlijk met de broes kop er op. Ze hoefde hem ook eigenlijk niet meer vast te houden, heel braaf!!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:47

Ohhh wat fijn!! Zo fijn als je ze dit ook kan geven met deze temperaturen! :j Top! :D +:)+

Hier hebben ze zo'n last van muggen, 1-2 uurtjes in de avond, als de zon net onder is.. Dije gaat dan gewoon zelf rondjes lopen, alsof we 'm aan het longeren zijn. Soms in galop zelfs, maar meestal in draf :(:) Maar ik weet niet zo goed wat ik kan doen om ze te helpen, behalve misschien het aanplanten van bomen/planten die mugwerend zijn...

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 00:06

xXutopiaXx schreef:
Ohhh wat fijn!! Zo fijn als je ze dit ook kan geven met deze temperaturen! :j Top! :D +:)+

Hier hebben ze zo'n last van muggen, 1-2 uurtjes in de avond, als de zon net onder is.. Dije gaat dan gewoon zelf rondjes lopen, alsof we 'm aan het longeren zijn. Soms in galop zelfs, maar meestal in draf :(:) Maar ik weet niet zo goed wat ik kan doen om ze te helpen, behalve misschien het aanplanten van bomen/planten die mugwerend zijn...



Heeft ie nog geen deken op dan?

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 06:26

Wat fijn dat Floris zo braaf is geweest met wassen. Hij zal wel genoten hebben van wat verkoeling. Nu komt je verharde stukje goed van pas!

Voor Dije zou je misschien kunnen sprayen? Of indd een deken maar ik krijg het persoonlijk al warm als ik daaraan denk met die warme temperaturen :+

Ynekes, leuk dat je dochter een hengstveulen heeft gekocht! Wil ze ermee gaan rijden als dat over wat jaartjes kan?

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:13

Ynekes wauw super hoor!

kusvoorjou heerlijk, hij staat er ook bij van wat doe je? haha

kan één van jullie mij helpen via jongkfps kan je een tuigcompetitie doen en dan onder het zadel. Dus net zoals de knhs wedstrijden maak je een filmpje en die stuur je op. Nou staat er bij de regels zowel het paard als de ruiter dienen aan het harnachement te voldoen volgens de regels van de knhs aangespannen sport. Uiteraard staan daar alleen de regels en voorschriften van kleding van het tuigen en niet onder het zadel. Ik weet namelijk niet of je perse in het wit moet.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:59

Nee, heb hier nooit vliegendekens. En op zich gaat het dus alleen om die 1-2 uurtjes als de zon net onder is.. om hem dan de hele dag een deken om te doen, nehh.. :P Maar ik heb nog geen goeie spray kunnen vinden, die ook daadwerkelijk werkt..

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:26

Appaloosa, denk dat je ook gewoon in wedstrijdoutfit moet verschijnen. De wedstrijdjes die ik gezien heb was dat wel zo. Staat er nergens een voorschrift voor tuigen onder zadel? Vragen kun je altijd toch:)

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:57

Hier een tijdje afwezig geweest, maar probeer het weer een beetje bij te houden :)

Ynekes en Thornforest, wat fijn dat alles nu goed gaat met de kleintjes! Geniet er van met dit mooie weer <3

Kusvoorjou wat een mooie poetsplaats, en wat is 'ie braaf met het wassen! Zag het op Facebook ook al voorbij komen volgens mij! Kan dat kloppen? Ik herkende de poetsplaats haha!

Boemel, wat een leuke foto's. Die van mij heeft er ook wel een handje van, vaak net op het moment de tong uit steken :')

Zonnebloem, wat heftig zeg... Maar ik denk wel dat je aan deze beslissing goed doet. Hopelijk vind je een fijn (gezond) nieuw vriendje!

Utopia, wat stoer van Dije! Die lijkt nergens van onder de indruk, ga je een fijn paard aan hebben!

Absolum, fijn dat hij weer mijten en mok vrij is!

Appaloosa, toevallig zit ik bij JongKFPS ;) Voor het het harnachement wordt inderdaad verwezen naar aangespannen sport, is conform KNHS-richtlijnen. Als je dus onder het zadel doet is wedstrijd-outfit voor bijvoorbeeld dressuur voldoende. Sommige mensen willen met tuigen ohz nog wel eens een men/tuighoofdstel in doen, dat mag maar dan is het dus conform aangespannen sport met die eisen. Je kan ook een 'gewoon' hoofdstel gebruiken conform KNHS-dressuur richtlijnen, maar niet combineren tussen de twee. Hoop dat het zo wat duidelijk is ;)

Wij wachten hier rustig op het veulen, Rimke was gisteravond wat onrustig, maar ze is zaterdag uitgerekend. Heeft ook nog geen gevulde uier, maar dat had ze de vorige keer ook niet en toen was er ineens een verrassingsveulen... We houden haar goed in de gaten op de camera! Hieronder zie je haar maximale relax-stand, zo ligt ze bijna de hele nacht normaal gesproken. Gister was dit een zeldzaam moment :+


Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:03

Wat een heerlijk plaatje :+:

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:15

Wat heerlijk zo Hylkje, spannend ook. Hier is een van de merries morgen uitgerekend. Vermoed dat het morgen of overmorgen gaat komen. Ik duim altijd maar dat alles goed verloopt :j