Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:40

gett schreef:
Zou leuk zijn als ik je tegen kwam Evelien!!

Balen blizzart, maar andere leuke Di gen met je paard doen, het moet wel leuk blijven.

Wat leuk Sanna, wat voor afstamming heeft ze? Herken je enthousiasme!

Het lijkt mij juist leuk om als enige met een Fries te starten tussen Kwpners.. Dan voelt het extra speciaal.

Krijg ook weer een beetje de kans om Willy onder het zadel meer op te pakken. Eigenaar vindt het zelf veel te leuk om met haar bezig te zijn. Gaat echt beter, ze begint de hand al wat meer te volgen. Echt een super leuk dier is het.
[ [url=m/Zc28B2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik er aan denk krijg ik al de zenuwen
Thorben 466 x Stendert 447
Ik ben er altijd bang voor dat er meer jurys zijn die friezen minder mooi/goed vinden dan een dressuur gefokte kwpner

Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:23

Wat een knapperd!!
Als jij je paard goed voorelkaar hebt een een goed proef laat zien, kan een jury niet om je heen. Dus daar zou ik me niet druk om maken!

Gisteravond kreeg ik nog bericht of ik vandaag nog wou starten, stond namelijk op de startlijst. Nou dat lukte wel, erg handig een zwart paard :+

Toch weer veel spanning in de baan 1e proef, maar jury vond het toch verder wel goed. 182,5 en 186,5, dus nu alweer L1+4.

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:19

@sanna wat leuk zeg! Succes alvast! En net wat Gett zegt, als jij je paard goed voor elkaar hebt kunnen ze niet anders dan je punten geven, ik ben er zelf niet bang voor, heb er wel een spuug hekel aan als je dan toch sporadisch een keer ondergewaardeerd wordt omdat je met een ‘ander’ paard binnenkomt. Maak het niet heel vaak meer mee gelukkig

@gett fijn dat die merrie ook steeds beter gaat! En weer nette punten in het L1!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:50

Dankje wel get

Het moet zeker leuk blijven

Als goed weer blijft gaan we zonden lekker naar bos met vriend met ook fries

We had wo springles na lange tijd wat vonden we dat leuk

Vandaag lekker op buitenrit geweest

Binnkort nog schriktraining bij ons op club

Wien van wie krijg jij les wat gaat goed bij jou



gett schreef:
Zou leuk zijn als ik je tegen kwam Evelien!!

Balen blizzart, maar andere leuke Di gen met je paard doen, het moet wel leuk blijven.

Wat leuk Sanna, wat voor afstamming heeft ze? Herken je enthousiasme!

Het lijkt mij juist leuk om als enige met een Fries te starten tussen Kwpners.. Dan voelt het extra speciaal.

Krijg ook weer een beetje de kans om Willy onder het zadel meer op te pakken. Eigenaar vindt het zelf veel te leuk om met haar bezig te zijn. Gaat echt beter, ze begint de hand al wat meer te volgen. Echt een super leuk dier is het.
[ [url=m/Zc28B2.jpg]Afbeelding[/url] ]

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:32


blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:42

Oke wat leuk

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:40

@sannahtris wat een mega knap paard!
Ik start vaak tussen de kwpn'ers en ben echt nog maar 1x een jury tegen gekomen die zei geen fan te zijn, maar alsnog werd ik eerste met 2 WP in 1 proef omdat het gewoon goed ging.

Wij zijn afgelopen za weer gestart. Ging waardeloos maar wel 1 wp dus nu L2 startgerechtigd :D

En we hebben de foto's eindelijk binnen! Voor wie het leuk vindt:
[ITP] Mijn zwarte trotse dame op de foto


Blizzart leuk dat je zo veelzijdig bezig bent!

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:35

@ Sannahtris: Hier starten veel friezen. Ik weet niet of dat altijd een voordeel is hoor. Gewoon gaan, je hebt een knap paard :j

Gefeliciteerd met alle punten bij degene die op wedstrijd zijn geweest.

Ik heb een afspraak gemaakt om een nieuw zadel aan te meten. Ik moet nog even wachten tot 6 maart. Ze is heel druk. Maar we hebben wat om naar uit te kijken :)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:19

Ieder met winstpunten gefeliciteerd, top!

Ladypronk nog een poosje geduld hebben dus voor je zadel er is..

Ben zelf al een paar weekjes ziekjes blaasontsteking en antibiotica wat niet aan wou slaan.. nu eindelijk over en weer lekker aan het rijden. 15 februari weer concours :)
Vandaag Véline getoiletteerd netjes de kroonraad geschoren en de kootholtes uitgeschoren en weer een strak koppie <3

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:08

@loes1996
Heel erg bedankt ben ook super blij met haar!!
Ja je hebt helemaal gelijk zit gewoon tussen mn oren, ben altijd zo zenuwachtig hoop dat dat wat minder word als het een paar x goed gaat!
Prachtige paarden vind de laatste twee fotos heel mooi <3
En gefeliciteerd met je laatste puntje ben je al voorbereid voor l2 ? Super leuk!

@ladypronk
Dat is de andere kant weer indd ook weer wat voor te zeggen..
Dankje wel laat het tegen die tijd weten hoe het is gegaan!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:20

Ik had Titus allang willen starten . Maja die is onder mn kont vandaan verkocht .

Jelske is pas zeven maand dus die mot nog even groeien voor ik er uberhaubt een zadel op kan leggen . Hoe was voor jullie je allereerste wedstrijd ? Ik ben nog nooit in Mn leven gestart eigenlijk . This compleet nieuw .

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:09

@sannahtris nee wij zijn nog niet klaar voor de L2. Mevrouw heeft veel moeite met haar lijf en dan worden de oefeningen in de L2, die veel op de achterhand komen al voor haar pittig. Dus we trainen thuis lekker door (ohz en dressuurmatig grondwerkend) en dan hopen we dat we in april/mei ons debuut kunnen maken!

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:01

@Sanne wat een prachtig paard heb je! En inderdaad wat Getty al zegt als jij je paard goed voor elkaar hebt kunnen ze er niet om heen.

@Getty mooie punten weer! Jullie gaan maar als een speer.

@Blizzart lekker bezig! Veel afwisseling.

@Loes gefeliciteerd alweer L2 startgerechtigd gaat mooi! Leuk zal de fotos even bekijken!

@Ladypronk leuk! Wat voor zadel ga je nemen?

@Evelien wat vervelend van de blaasontsteking gelukkig dat het nu beter gaat. Maar weer lekker trainen voor de volgende wedstrijd!

@Absolem ik ben op mijn 25e pas voor het eerst officieel gestart. Vroeger wel wat onderlinge en clubwedstrijden maar was altijd met paarden van een ander. Ik was zo zenuwachtig en alles wat mis kon gaan ging toen ook echt mis haha. Als ik soms zie hoe relaxed sommige mensen zijn op wedstrijd omdat ze al jarenlang ervaring hebben ben ik wel eens jaloers. Plus een jong en onervaren paard was toen voor mij niet echt een goede combi. Ben daarom daarna ook een paar jaar weer thuis geweest en merk wel dat we er nu beide veel meer van genieten.

Mijn nieuwe zadel is afgelopen maandag gekomen. Super blij mee! Rijden is echt nog wel even wennen vooral de galop heb het idee dat ze veel meer sprong heeft nu dus kan het wat moeilijk uitzitten in de overgangen van draf/galop en weer terug.


Afbeelding

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:35

@ Marjolein jij ook je nieuwe zadel binnen. Tevreden?
Ik zit te denken aan custom of fairfax. De zadelpasser heeft daarnaast nog andere zadels. We gaan zien wat er het best bij ons past. En dan nog een maand of vier wachten tot het zadel er is.

@absolem ik ben ook geen held op wedstrijd (understatement :o )
Ik zie er ook tegenop op te gaan, maar we moeten kilometers maken. En als ik klaar ben met de proef valt er een last van mijn schouders en viel het wel mee...tot ik weer moet :D
Maar het is fijn om doelen te hebben en daarom wil ik wel gaan en het zal straks beter gaan als we wat meer gewend zijn. Dus als je over een paar jaar er klaar voor bent, gewoon gaan.

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:53

Prachtig zadel Marjolein! Veel rijplezier maar geloof dat dat wel moet lukken! Hulsebos ?

Wij hebben ons L2 debuut gehad, met losrijden liep ze zo goed dat ik echt dacht, dit moet goedkomen. Eenmaal in de eerste proef dachten we daar anders over, mega veel spanning, kreeg haar amper rondgestuurd, daar dan ook geen winst gereden. Tweede proef gelukkig enigszins kunnen herpakken en een eerste plaats met 187,5 :) kan vanaf nu alleen maar beter gaan dus we gaan er weer voor :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:02

Was ik ook bang voor Sannah, mijn wedstrijd in Harmelen stonden ook werkelijk alleen maar KWPN'ers. En de moed zakte me lichtelijk in de schoenen toen de definitieve startlijst geplubliceert werd en er bij ieder paard de afstamming bij vermeld stond... Behalve bij mijn Anouk :+ Terwijl haar complete voorgeschiedenis bekend is (ook bij de KNHS).
Gelukkig stond er op mijn protocol wel dat "Leuk paard!" en op de uitslagenlijst stond haar afstamming wel genoemd, haha.

Ziet er uit als een fijn zadel Marjolein!

Toch een winstpuntje xWien :D Fijn dat jullie je hebben kunnen herpakken in de tweede proef.

Ik heb volgende week zondag weer een wedstrijd op de planning staan, dit keer in Nieuwegein. Ben nog nooit op deze locatie geweest en heb maar 3 tegenstanders :Y) Dus ik ben benieuwd. 't is dat het me eigenlijk meer om de punten gaat, maar ik heb wel een grote kans om in de top 3 te komen op deze manier :P

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:36

@loes , je hebt groot gelijk je kan het beter goed voor elkaar hebben en dan weer verder starten, die achterhand is bij elke fries denk wel een dingentje ook bij die van mij haha :=


@marjolein
@anne
Jaa heeft ze voor en nadelen inderdaad! Wat jullie zegge gewoon goed voor elkaar hebben hebben ze niks te zeggen en ik moet me vooral niet zo druk mak. Hahah

Wat wel leuk is om te weten ik heb zaterdag 4 april mn 1ste wedstrijd gepland ik laat jullie weten tegen die tijd hoe het is gegaan *\%/*

En voor degene die gaan starten deze maanden heel veel succes en zet em op! +:)+

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:40

sannahtris schreef:
@loes , je hebt groot gelijk je kan het beter goed voor elkaar hebben en dan weer verder starten, die achterhand is bij elke fries denk wel een dingentje ook bij die van mij haha :=


@marjolein
@anne
Jaa heeft ze voor en nadelen inderdaad! Wat jullie zegge gewoon goed voor elkaar hebben hebben ze niks te zeggen en ik moet me vooral niet zo druk mak. Hahah

Wat wel leuk is om te weten ik heb zaterdag 4 april mn 1ste wedstrijd gepland ik laat jullie weten tegen die tijd hoe het is gegaan *\%/*

En voor degene die gaan starten deze maanden heel veel succes en zet em op! +:)+


Spannend! Tenminste, toen mijn eerste wedstrijd eenmaal vast stond, vrat de spanning me echt op :Y) Ik denk dat ik bijna een week slecht heb geslapen, 3x m'n spullen heb gecontroleerd of ik écht alles had.. :+
Wel lekker ruim de tijd om nog te trainen en proef goed te oefenen.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:32

AnneJ1995 schreef:
sannahtris schreef:
@loes , je hebt groot gelijk je kan het beter goed voor elkaar hebben en dan weer verder starten, die achterhand is bij elke fries denk wel een dingentje ook bij die van mij haha :=


@marjolein
@anne
Jaa heeft ze voor en nadelen inderdaad! Wat jullie zegge gewoon goed voor elkaar hebben hebben ze niks te zeggen en ik moet me vooral niet zo druk mak. Hahah

Wat wel leuk is om te weten ik heb zaterdag 4 april mn 1ste wedstrijd gepland ik laat jullie weten tegen die tijd hoe het is gegaan *\%/*

En voor degene die gaan starten deze maanden heel veel succes en zet em op! +:)+


Spannend! Tenminste, toen mijn eerste wedstrijd eenmaal vast stond, vrat de spanning me echt op :Y) Ik denk dat ik bijna een week slecht heb geslapen, 3x m'n spullen heb gecontroleerd of ik écht alles had.. :+
Wel lekker ruim de tijd om nog te trainen en proef goed te oefenen.



Is gelukkig een thuis wedstrijd dus alle spullen bij de hand, dit scheelt voor mij ook een stuk spanning! Proef probeer ik niet te veel te oefenen maar wat delen omdat ze zo erg mee denkt hoef het maar twee keer te doen en ze gaat het zelf al doen heeft zn voor en na delen := :D

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:52

Hoe is het hier allemaal ? Nog mensen op wedstrijd geweest ?

Wij gaan morgen voor de 2e keer L2 :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:45

Succes!

Mijn wedstrijd afgelopen zondag was afgelast, logisch :D
Volgende staat de 23e gepland!
Afgelopen week ivm herkansingen ook weinig tijd gehad om te trainen, dat gaan we vanaf vandaag weer lekker oppakken. Vanmiddag hebben we weer onze wekelijkse dressuurles. *D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:18

Hier hebben wij vorige week eindelijk weer eens les gehad. Mega fijn, weer terug naar de basis voor we verder gaan. Rechter schouder eerst weer goed laten deelnemen en dan gaan we door.
Ook nu 2x dressuurmatig grondwerk les gehad en ook daarin merk ik dat het voor paard echt goed is geweest om dit serieuzer op te gaan pakken. Zo is het achterwaarts ohz nu al veel beter dan het was, puur omdat we het vanaf de grond meepakken.


22/2 komt de zadelmaker en dan hopelijk dit vzh zadelinruilen voor een dressuur variant :D

Woensdag ook mijn nieuwe laarzen opgehaald <3 Afbeelding zoals op de foto te zien is waren mijn oude ook wel toe aan vervanging.!

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:18

Wow, mooie laarzen Loes! De andere waren in ieder geval goed opgebruikt.

Succes met de tweede keer l2 starten xwien.

Ik heb nog niets in de planning hier. Zal waarschijnlijk pas weer buiten seizoen worden. Wel heel fijn gereden vandaag. Ik had les en we hadden zijn energie mooi gebruikt om de galop te trainen. Nou dat deed hij echt geweldig. Stap-galop-galop-halt en hij pakte het zo mooi op. Supertrots op Toke vanmorgen. Hij had er echt plezier in.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:36

xwien hoe is het gegaan?

Wij hadden vandaag ook weer concours. Gelukkig zat ik er optijd op want ze was erg fris en kijkerig. Op het laatst begon ze fijn te ontspannen.. twee fijne proefjes gereden 2 winstpunten rijker 188 en 182,5 punten :)

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:22

Wauw wat n gave laarzen loes!

Hele nette punten evelien, mag je trots op zijn!

Hier ook best aardig kunnen rijden, veel spanning toch weer en in combinatie met (mentale) vermoeidheid werd dat in de tweede proef net te veel waardoor er grove fouten in slopen, daar dan ook een 2e plaats met 187,5 en in de eerste proef 1e met 198,5 mega tevreden dus zo voor de tweede keer “L2, zet de teller alweer op 4 :)