Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:33

Nou kom ook weer uit mn winterslaap, gisteren wedstrijdplanning voor 2020 gemaakt met groom, ff agenda's erbij gepakt. Afgelopen zomer pas 3x gestart, dus mooi doel dit jaar om vaker te starten. Heb helaas alleen de buitenbak van de rijvereniging in het dorp tot mn beschikking om te rijden, werk 4 lange dagen per week, en hebben melkveebedrijf thuis wat ook zn werk vraagt. Als het zo veel regent valt het niet mee om paard in training te houden, en 's avonds laat nog op pad te moeten met trailer in het donker, zeker als het guur weer is. Probeer te rijden wanneer het kan en weer gunstig is, sowieso op mn vrije dagen, maar dat is toch echt minder nu dan in de zomer. Doel is komende 3 maanden laatste punten in de B te behalen (sowieso voor het eerst indoor starten) en dan hopelijk snel debuut L, oefeningen zitten er in. Hoop dat de planning stok achter de deur is voor motivatie hihi.

Sokken scheer ik ook geheel weg op vetlok aan kogel na, minimaal sok dus. Vooral dat langere pluishaar bij de knieen. Scheer dan de overgang met de haren mee, dan is dat na 2 weken eigenlijk heel keurig qua overgang, niets meer van te zien. Vind het veel eleganter staan, en paarden staan overdag in paddock die best nat is op sommige plekken met veel regen. Voor ze naar binnen gaan spuit ik de benen af, als ze zo geschoren zijn ze snel droog en schoon, sindsdien nooit meer last van mok/mijt gehad.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:23

Vrijdagavond naar de friesian proms geweest.. wat een geweldige showavond!
Ook weer even in de kfps stand geshopt .. :o
Hody, wedstrijddekje, pluche knuffel,puzzel en boek het Friese paard gekocht..
en nog een knalrood br rekje bij een andere stand gekocht..

Gistermiddag afscheid van Jasper gezien op omroep Friesland. En ook de Kampioenshengsten gezien. Voor mij een uitslag waar ik me goed in kon vinden .. wat een machtig paard die Matthys ! <3

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:35

Ik heb vandaag mijn debuut gemaakt in de wedstrijdring met mijn Friese merrie <3
Paard was ontzettend onder de indruk van de nieuwe omgeving, binnenbak, andere paarden... dus d’r ‘hengsten-nek’ zat er lekker op ;)
Bij het baan verkennen wilde ze niet langs het juryhokje haha. Eerste proef was dan ook met veel spanning en werd ze zeer flegmatiek m.n. in de galop (bij spanning sluit ze zich af). Tweede proef veel meer ontspanning en meer kunnen rijden.
178,5 en 188 punten, dus zeker niet ontevreden voor een eerste B-wedstrijd van zowel ruiter als paard :D toch al een winstpunt mee naar huis kunnen nemen.
Ook een fijn protocol met terechte punten en verbeterpunten waar ik me wel goed in kon vinden!

Dus nu lekker verder blijven knutselen en kilometers op wedstrijden maken *\o/*

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:28

Gefeliciteerd met je winstpunt! Netjes hoor , op je eerste wedstrijd gelijk een dikke winstpunt!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:04

_evelien_ schreef:
Gefeliciteerd met je winstpunt! Netjes hoor , op je eerste wedstrijd gelijk een dikke winstpunt!


Bedankt!!

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:50

Succes met alles BopjeBo!
&Evelien Jasper blijft fantastisch hè? Opa van die van mij :)
@anne1995 wat goed zeg! Fijn zo’n debuut, kan alleen maar beter gaan nu! Succes!

Hier is ons nieuwe zadel er al! Mooi op tijd voor de regio kampioenschappen as zaterdag, hebben super fijn getraind bij een nieuwe instructrice, proef echt strak doorgereden alle puntjes op de I, helemaal klaar voor :) nu hopen dat ze niet te veel spanning heeft
Afbeelding

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:21

Super mooi zadel, fijn dat ze zo goed loopt.
Veel succes zaterdag!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:36

Welkom terug Bopjebo! Lastig inderdaad als je niet veel kan trainen. Ik kan niet meer zonder de luxe van een binnenbak..

Ik ben zaterdag bij de keuring geweest, is toch echt elke keer weer prachtig, alleen maar mooie paarden!

Gefeliciteerd anneJ dat is een heel mooi debuut!

Wat een mooi zadel Wien, kan even niet meer herinneren of je het merk had vermeld. Succes aankomende zaterdag!

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:29

Netjes Anne voor jullie debuut! Het flegmatieke herken ik helaas wel.

@Evelien ja wat was het gaaf om te zien en inderdaad een terechte kampioen Matthys. Super gave hengst.

Wat een mooi zadel Wien. Merk je veel verschil. Succes met de kampioenschappen.

Ik ben er afgelopen zaterdag ook de hele dag geweest. Is toch genieten weer elke x die mooie hengsten.

Enn 27 januari komt mijn zadel! Super veel zin in [&]

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:45

Bedankt! Ik ben heel trots op d’r /D
Hier nog een shot uit het filmpje voor de beeldvorming.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind een buitenbak echt heerlijk! Als het hoost natuurlijk wat minder, maar ach, als je er al op zit vind ik het niet zo erg. Heb ook nooit een binnenbak gehad, misschien raak je wel ‘verpest’ als je t eenmaal kent, haha.

Ziet er uit als een fijn zadel Wien, is het een monoblad?

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:37

Dank jullie wel allemaal!
@gett het is een kentaur
@marjolein; het verschil is immens, vooral met wijken (gaat veel soepeler en scharen gaat fantastisch) en galopperen
@anne nee geen monoblad
Fijne foto’s Anne! Mooi op lengte, ga zo door!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:47

Wat mooie foto's wat loopt ze top

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:50

Hier helaas een teleurstellende Gelderse gereden, lag niet aan het paard overigens, die liep fantastisch heel fijn eraan kunnen rijden, goede proef neergezet helaas kwamen punten niet overeen met gevoel, als 13e van de 24 geëindigd met 61,58%

Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:10

Ziet er goed uit Anne!

Echt een zadel wien, jammer van de teleurstellende punten, maar was er wel mooi! Toch fijn dat je gevoel wel goed was.

Hier net terug van ons L1-debuut. Ze was heerlijk ontspannen, liet zich mooi rijden. Alleen 2e proef moest ze onder de galop poepen, waardoor ze terug naar de draf viel. Maar gevoel was goed en werd beloont met 2 winstpunten (181 en 184).

Erg blij dus, nu zelf leren netter rond te sturen.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:34

_xwien schreef:
Hier helaas een teleurstellende Gelderse gereden, lag niet aan het paard overigens, die liep fantastisch heel fijn eraan kunnen rijden, goede proef neergezet helaas kwamen punten niet overeen met gevoel, als 13e van de 24 geëindigd met 61,58%

[ [url=m/l2Exly.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jammer zeg, dat je gevoel en de punten niet overeen kwamen!
Sterke concurrentie?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:48

Xwien wat jammer dat je waardering niet overeen kwam met je gevoel..

Gett mooi debuut hoor. Gefeliciteerd met je winstpunten.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:01

Xwien jammer dat het voor je gevoel beter ging dan het resultaat bij de jury.

Gett gefeliciteerd!! Ik zag je al op de startlijst staan (stalgenoot startte ook)

Ik had gister onderlinge wedstrijd. Toke was superbraaf op eigen terrein en we hebben heel fijn gereden.
De linkergalop had hij even storing, maar een nette 200 punten.
Jammer dat we geen officiële wedstrijden meer hebben op eigen terrein.
Ik weet nog niet wanneer we weer gaan starten er is heel weinig in de buurt.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:04

Bedankt!

Dan ben ik wel heel benieuwd waar jij staat met je paard lady pronk, want ik heb geen idee wie jij bent :D

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:35

Er waren enkele uitschieters die echt hoge punten hadden de rest had ook last van dat het gevoel beter was dan de punten, was een beetje een zesjes jury, had op mn protocol niks anders dan 6en bij de ene jury, vind dat altijd erg jammer, heb veel meer aan een keer een 4 en een 8, veel leerzamer

Wat goed Gett! Super netjes debuut!

Ik heb ons L2 debuut gister maar ingepland na de teleurstelling haha

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:31

Gett ik herkende je aan de naam van je paard :D
Ik sta in Molkwerum bij manege Janssen met Toke.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:04

Begrijpelijk Wien, je weet dat jullie het wel kunnen. Maar lekker focussen op L2, zullen jullie zeker goed doen!


Ladypronk schreef:
Gett ik herkende je aan de naam van je paard :D
Ik sta in Molkwerum bij manege Janssen met Toke.


OH wat leuk zeg! Koudum is dan een mooie locatie voor jullie, mooi dichtbij. Indoor is er ook erg prettig, mooi rustig. Ik zal de startlijsten in de gaten houden, let altijd op of ik ook nakomelingen van Bartele tegen kom :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:24

Ik heb volgende maand weer wedstrijd en in maart doe ik mee aan de koudbloeden wedstrijd in Marienheem, heb daar wel weer zin in.
Verder wil ik eens gaan starten richting Friesland. Vind het wel leuk om tussen meerdere Friezen te starten. Ben nu vaak de enige met een Fries

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:41

De friezen en koudblouden en barok wedstrijden zijn het leukste die er zijn ik ga misschien binnkort ook wel weer we zitten ff in.dip dat we dresuur niet meer leuk vinden

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:25

Wat leuk om te lezen zeg allemaal! Lees wel dat ze op vreemd terrein die nek er indd opzetten dat kan jammer genoeg wel wat punten schelen.

Ik heb zelf een merrie van dit jaar 5 jaar.
Ben van plan om april te gaan starten ze gaat op
Het moment erg goed alleen de gallop moeten we nog hard aan werken dit komt ook mede dat ze nog erg slap is van achter.
Heb in ieder geval gister mn wedstrijd laarzen aan laten meten en mn jasje besteld!
Kan niet wachten.. *\o/*

Succes allemaal met jullie toppers! <3

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:19

Zou leuk zijn als ik je tegen kwam Evelien!!

Balen blizzart, maar andere leuke Di gen met je paard doen, het moet wel leuk blijven.

Wat leuk Sanna, wat voor afstamming heeft ze? Herken je enthousiasme!

Het lijkt mij juist leuk om als enige met een Fries te starten tussen Kwpners.. Dan voelt het extra speciaal.

Krijg ook weer een beetje de kans om Willy onder het zadel meer op te pakken. Eigenaar vindt het zelf veel te leuk om met haar bezig te zijn. Gaat echt beter, ze begint de hand al wat meer te volgen. Echt een super leuk dier is het.
Afbeelding