Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:45

Jenara schreef:
*Knip*


Als ik dit zo lees, herken ik heel erg veel terug van mijn inmiddels overleden merrie. Zij kon ook "ineens" de hoek zo eng vinden dat ze er in volle vaart vandoor ging als we de hoek maar naderden.

Ik wil niet zeggen dat het bij jou gaat werken, maar mijn Mour (overleden merrie dus) reageerde hier super op;

Even een kleine situatieschets, we hebben een binnenbak met aan het eind een schuifdeur die open gaat bij warm weer. Nu zijn de hoeken die bij de schuifdeur in de buurt liggen nooit een probleem geweest, maar van de ene op de andere dag was één van die twee hoeken zó verschrikkelijk eng dat ze de meest rare capriolen uithaalde om er niet langs te hoeven. En wanneer ik het haar toch vroeg ze zó extreem explodeerde dat het voor mij niet baatte om iedere keer door te vragen. Ofwel; 3/4 van de bak maar kunnen gebruiken, want ik ga een paard niet (nooit niet!) een hoek inmeppen omdat ik dat per sé wil op dat moment. Maar het bleef me niet lekker zitten dat ik nooit de gehele bak kon gebruiken...

Oplossing (die voor mij fantastisch werkte);
Ik heb haar aan de longeerlijn gepakt, aan het touwhalster (reageerde ze super op). Ben de bak in gelopen, die op dat moment niet gebruikt werd door anderen.
Eerst wat grondwerk gedaan met haar en ze was helemaal in haar sas, paar nieuwe dingen gevraagd om haar hersenen een beetje aan het werk te zetten en madam vond het helemaal prima (uiteraard niet in de hoek geweest).
Toen ze lekker los was en goedgemutst, ben ik richting hoek gelopen en de seconde dat ik merkte dat ze verstrakte of spanning opbouwde in haar lijf de lijn langer gelaten. Zo kon zij stil gaan staan en ik nog 3 passen doorlopen. Stond op ongeveer een meter (of ietsje meer, plus minus) bij haar vandaan en wanneer ze iets eng vond wilde ze altijd steun van mij krijgen door haar neus tegen mijn hand aan te duwen om te "voelen" of die ook gespannen was.
Nu ik op een kleine afstand stond zag je aan alles dat ze grandioos aan het twijfelen was wat ze nu moest doen. Aan de ene kant wilde ze doodgraag naar mij toe om steun te vragen, aan de andere kant wilde ze niets liever dan het op een lopen zetten bij de hoek vandaan.

Ik bleef staan, vroeg haar niet naar voren, zette haar niet terug, ik stond gewoon heel ontspannen te zijn en geen aandacht schenkend aan haar twijfelende getrippel. Mocht ze weg willen lopen was dat ook oké, wilde ze naar mij toe; helemaal super!
Na wat voor mij ontzettend lang voelde zag ik dat ze haar hals liet vallen en begon te smakken, Mour was mentaal helemaal verzadigd door haar getwijfel en daardoor kwam de ontspanning. Ik ben naar haar toegelopen, want van "zo strak als een elastiekje" stond ze nu met haar hals laag en een relaxte houding, ofwel belonen, belonen, belonen en uiteraard weg stappen van de hoek.

Nu heb ik dit met meerdere sessies gedaan en uiteindelijk snapte ze mijn bedoeling en liep ze zonder te twijfelen achter mij aan. Wanneer ik merkte dat ze weer spanning opbouwde ging ik stilstaan en konden we op onze "gebruikelijke manier" communiceren over of iets eng is of niet (neus tegen hand).
En vanuit het vertrouwen op de grond, verder uit gaan bouwen naar onder het zadel etc.
Naderhand is die hoek nooit meer een probleem geweest.

Side note: wanneer ze na haar getwijfel toch besloten had naar me toe te komen had ik haar natuurlijk beloond en waren we de hoek uitgegaan. Wanneer ze besloten had weg te lopen, had ik het genegeerd door de lijn eerst langer te laten en zelf te blijven staan en haar vervolgens weer rustig naar de toe te halen tot het spannende punt (maar zelf zo ontspannen mogelijk blijven staan).


Escada Het is wel echt een plaatje zeg! En dat voor een 6 maanden oud veulen!

_Zsazsa_ Het is wel balen dat je zo blijft sukkelen... Wellicht iets met bioresonantie proberen? Ik weet niet of dat helemaal in je straatje past, maar heb hele mooie resultaten gezien.

Ben zelf de laatste maanden behoorlijk stil geweest in het topic... Veel werken helaas en vanuit daar door naar Aradia. Maar ze doet het echt super!
We hebben eind maart een onderling wedstrijdje gereden en jeetje wat is het een dapper paard! Keek nergens van op of om, maar vond wel alles mega interessant.
Heb ook verschillende keren zitten grinniken tijdens de proef omdat ik ineens die oortjes naar voren zag gaan en mevrouw vond weer iets interessant.
Nu wel eventjes pas op de plaats, want ik merkte dat ze begon te twijfelen aan de betekenis van mijn beenhulpen. Dus nu weer even de focus op de basis, het rechtrichten en het snappen van haar lijf, want ze blijft maar groeien 8)7 en ze wordt in oktober 7.

Even screenshot van ons ervaringswedstrijdje *D

Afbeelding

Edit; 2 berichten in 1 gezet. :Y)

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 00:54

Escada, wat een knap koppie! Zo spannend allemaal wss :D

Elisa2, dat heb ik nu afgelopen week nog niet geprobeerd, maar ze kent het wel, dus die gaat zeker op mijn probeer lijstje! Bedankt voor de tip! We komen er wel :) Helaas vanavond er niet geraakt, tot 23u op bureau gezeten voor een deadline :'(

Soeboenoe, jouw verhaal ga ik ook wel onthouden, dat is inderdaad iets dat ik nog niet specifiek heb geprobeerd :) Heb nu echt zoveel zin om terug te gaan en te kijken hoe het gaat. Morgenochtend hopelijk!
En wat leuk, zo'n ervaring! Ziet er ook wel lekker relax uit de foto! Doe zo verder :)

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:07

Het is natuurlijk uitvogelen wat het beste werkt en vanuit welke intentie jouw paard wat doet :-) ik ben heel benieuwd Jenara.

Hoe groot is ze nou Soeboenoe? groeit wel lang door..wel super fijn zo'n relaxt paard zeg. Kan me voorstellen dat je dan aan het genieten bent.

Escada, leuk dier..wat voor een kleur is/word hij? jammer dat het zo langzaam gaat he

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:48

Heeft er iemand hier ervaring met een duidelijk voelbare schildklier?
Het viel mij laatst op dat je die bij Ami echt heel goed kan voelen.
Gisteren was de osteopaat er voor hem en die zei ook dat ze iets verdikt leken. Niet direct paniek. Maar goed om te blijven monitoren.
Heb al ruim 30 jaar paarden. Maar hier dus echt geen ervaring mee.

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:35

Geen ervaring mee, is die in de keel te voelen? moet wel gelijk aan een jodium tekort denken.

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:57

@fluffyfox, misschien inderdaad een tekort aan een mineraal of dergelijke. Wat voor voer geef je?

@Elisa2 Ja duurt heel erg lang. Hij word op DNA getest op Valk, en daarna mag hij verhuizen :j

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:11

Elisa2 schreef:
Het is natuurlijk uitvogelen wat het beste werkt en vanuit welke intentie jouw paard wat doet :-) ik ben heel benieuwd Jenara.

Hoe groot is ze nou Soeboenoe? groeit wel lang door..wel super fijn zo'n relaxt paard zeg. Kan me voorstellen dat je dan aan het genieten bent.

Escada, leuk dier..wat voor een kleur is/word hij? jammer dat het zo langzaam gaat he


Ze is nu 1.55 ongeveer, heb er nog geen meetlat langs gehad, maar naast een ander paardje van stal die ook 1.55 is, matcht ze de schofthoogte.

Ja ik vind dat ze ook behoorlijk lang blijft groeien, maar haar achterhand blijft er iedere keer boven uitschieten en trekt naderhand weer gelijk met de schoft. Misschien sprokkelt ze er nog 3 cm bij haha! :+

Jenara Dankjewel! Doel is vooral alles met plezier doen :D

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:39

@elisa en escada.
Idd jodium tekort lees ik zou trigger kunnen zijn.
Mn osteopaat benoemde ook het opruimen van zijn lijf wat voor ontregeling zorgt.
Hij is natuurlijk nog relatief kort in Nederland en in training gekomen vanaf groen. Dus hoop verandering en hij maakt echt een enorme sprong door fysiek en mentaal.
Hij staat sinds hij bij mij is op echt hooi. Van eigen land. Mooi (getest) spul.
Hij kreeg daarnaast de afgelopen 9 maanden luzerne aangevuld met eerste 3 maanden equilin. Na die 3 maanden ben ik over gestapt op vitalbix vitamine brokje. En sinds vandaag van luzerne over op Agrobs alpengrun müsli (dit is zachter qua structuur en meer gevarieerd qua kruiden enz)
Dus in principe qua voer zou hij echt goed moeten zitten zou je zeggen.

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:14

Ik heb vandaag alvast geshopt voor Ferro :+:
Hoewel er nog niks zeker is en de kans 50% is dat we hem kopen, kon ik mij toch niet inhouden :')
Knalrood halster met erop Hot Stuff _O- Heb maar maat pony gekocht aangezien hij zo hard groeit dat veulenhalsters echt heel mini waren :=

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:34

Leuk!! Vind je het niet lastig om straks weer afstand te moeten nemen wanneer hij geen valk blijft? Volgens mij ben je er al een beetje aan gehecht :D

Fluffyfox, als je je zorgen maakt misschien ff bloed testen?

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:41

Ja ik betrap mezelf erop dat ik zeg: Hij is vast net zo leuk als schimmel :+
We zien wel hoe het loopt. Schuif ook iedereen foto's onder de neus van hem terwijl hij nog geeneens van mij is :')

Dais_

Berichten: 4032
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:40

Begrijp ik het goed dat je hem dus niet koopt mocht hij schimmel zijn?

Goh, ik weet niet of ik dat zou kunnen. Ik roep ook altijd dat er hier geen schimmel komt, maar als je een klik hebt met een dier... dan is schimmel ineens zo'n ding niet meer. Ik heb 2x in mijn leven een paard gekocht en 2x totaal iets anders dan ik zocht en nooit spijt gehad :-)

Dais_

Berichten: 4032
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:42

Jenara schreef:
fluffyfox schreef:
Het gaat niet om de hoek.
(Stom zinnetje he)
Iets daar triggert bepaald gedrag. Daar geef jij waarschijnlijk bewust of onbewust een bepaalde reactie op en dan gaat meestal een balletje rollen.

Wat is haar reactie. Is die altijd hetzelfde. Of wisselt dat nog?
(Rennen/staken/opblazen/afsluiten/?)
Kan ze nog buigen op die momenten?
Kan je nog connectie behouden of ben je echt alles kwijt?

Lastig punt hoor, heb wel wat ideeën.
Maar wel lastig zonder beeld ervan.


Dat is het gekke net, het was volledig weg, ik dacht dat ik het opgelost had en nu begint ze weer van voor af aan. Dus ik zou niet weten wat ik er precies doe dat bij haar een reactie uitlokt, aangezien ze het een week geleden helemaal niet deed.

Haar reactie is altijd vertragen richting hoek (of willen omkeren, het ene moment is het "enger" dan het andere) , langs de hoek er enorm naar kijken, dus aandacht weg van mij en dan weer versnellen eens ze er voorbij is. Wanneer ze de hoek achter zich heeft, is het hoofd hoog, oren naar achter en ongerust kijken. Het ene moment is het gewoon wat sneller gaan stappen, het andere schiet ze echt even weg en alle mogelijke gradaties ertussen, maar dat varieert dus. Het is ook niet erger in het begin, of op het einde, het wisselt continu.
Buigen op die momenten lukt niet, dan is haar aandacht volledig weg en de connectie ook. Eens ze dan op de andere kant van de cirkel is, weg van de hoek, is ze wel terug bij mij en let ze netjes op en buigt ze wel.

Ik zou in ieder geval echt niet weten wat ik doe, ik vraag gewoon exact hetzelfde aan beide kanten van de cirkel. Dus alle tips welkom :D



Je hebt al bergen tips gehad, maar hoe zit je met je voeding?
Geef je magnesium? Of natuurlijke vitamine E? Wellicht dat daar nog iets in de ondersteunen valt? :-)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:48

Heel even ego post hoor :+

Afbeelding

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:58

Ik lees af en toe mee en zie wel eens onduidelijkheden over de carta de titularidad/carta propiedad.
Op het forum op Facebook PRE (Andalusiër) en Lusitano forum heb ik het 1 en ander geplaatst, uitgelegd door de voorzitter van het PRE Stamboek Nederland, Aranka Ouwehand.

Ik hoop dat jullie hiermee wat wijzer worden.

De carta de titularidad of propiedad is wel degelijk een rechtsgeldig eigendomsbewijs. Niet alleen in Spanje, maar ook in Nederland.

Er is op zijn minst één rechtszaak geweest in Nederland waarbij het eigendom van een PRE werd betwist. Hierbij speelde het in bezit zijn van een (op naam gestelde) carta een belangrijke rol. Het paspoort van een paard is immers niet meer dan een identiteitsbewijs van het betreffende paard.

De carta is aan de achterkant voorzien van een koopcontract waar verkoper en koper gegevens moeten invullen en een handtekening moeten zetten. Dus het is tevens een (ver)koopcontract.

Het (dochter- en moeder)stamboek gaat hier ook strikt mee om: als het paard niet op naam gezet is, worden er geen stamboekdiensten verleend. Betekent niet alleen dat bijvoorbeeld een nakomeling niet in het stamboek ingeschreven wordt, maar ook dat bij verlies van het paspoort, geen nieuw paspoort wordt verstrekt tenzij de geregistreerde eigenaar daar schriftelijk toestemming voor geeft. Er lopen hier in Nederland een aantal PRE’s rond waar in Spanje een rechtszaak over loopt ten aanzien van het eigendom. Enkele van deze paarden zijn zonder paspoort Nederland binnengekomen. Zou niet moeten kunnen, is wel gebeurd. Voor deze PRE’s kan (op dit moment) geen duplicaat paspoort worden verstrekt. Niet alleen niet door het PRE Stamboek, maar door geen enkele paspoortuitgevende instantie in Nederland. Met andere woorden: als je bij een wedstrijd even je paspoort op je autodak legt en het vervolgens vergeet, heb je een groot probleem als je het paard niet op naam hebt laten zetten en geen carta hebt. Heb je die wel, maar er staat geen handtekening van de geregistreerde eigenaar op, dan gaat het lang duren, want dan moet eerst die eigenaar schriftelijk toestemming geven om het paard op jouw naam te laten registreren.

Van alle PRE’s wordt in Spanje DNA bewaard. Een voorbeeld: stel dat jouw PRE gestolen wordt en de chip verwijderd of niet meer vindbaar is (gebeurt beide in de praktijk), dan kan aan de hand van DNA aangetoond worden dat het wel degelijk jouw paard is. Is het paard in die situatie niet op jouw naam geregistreerd en heb je geen carta of een niet ondertekende carta, dan wordt het DNA niet vergeleken.

Kortom: de carta de titularidad/propiedad is geen waardeloos vodje papier.

Het paspoort is geen eigendomsbewijs, het paspoort is het identificatiepapier van het paard. Een eigendomsbewijs is een koopcontract. Maar dat is niet het enige bewijs: een carta is dat ook, omdat:
- het ook echt een formeel, juridisch eigendomsbewijs is;
- en bovendien een koopcontract bevat aan de achterkant.
En niet onbelangrijk omdat het merendeel van de PRE’s in Nederland geïmporteerd worden. Wel handig om te weten bij aankoop dat je niet per ongeluk een gestolen paard koopt.

Natuurlijk helpt het wel (in geval van conflicten) als het paspoort ook op je naam staat, maar het is niet doorslaggevend. Het barst van de paarden met paspoorten waar de naam van de fokker of een eer-, eer- ,eervorige eigenaar in staat. Het paspoort op naam laten zetten kost meestal geld en veel mensen vinden dat overbodig.
- Betekent overigens ook dat bij paarden met alleen een Spaans of ander paspoort en/of stamboekpapieren anders dan de PRE, het meer dan verstandig is om een koopcontract op te stellen én een kopie identiteitsbewijs van beide partijen toe te voegen. Anders weet je echt niet van of aan wie je het paard (ver)koopt en/of weet je niet of iemand een echte handtekening zet.
- Verder kun je – naast het contract op de achterkant van de carta! – ook een gewoon koopcontract opstellen. Op de website van het PRE stamboek staat een voorbeeld.
- Het eerste wat het stamboek controleert, is de handtekening van de verkoper. Het stamboek registreert niet alleen het paard, maar ook de eigenaar. Om die reden moet er ook een kopie identiteitsbewijs worden ingeleverd en dat wordt door het stamboek bewaard, zodat de handtekening kan worden gecontroleerd. Als aanvrager voor overschrijving op naam moet je ook een kopie identiteitsbewijs inleveren. Met dezelfde reden, namelijk dat later altijd kan worden gecontroleerd of jij wel hebt getekend voor verkoop van het betreffende paard.
- Je krijgt een nieuwe carta met jouw naam er op en aan de achterkant een verkoopcontract voor als je het paard wilt verkopen.
- Dit is een vaste, duidelijk omschreven procedure bij het stamboek. Het gaat immers over juridische verandering van eigendom. Vergelijk het met het kopen en verkopen van een auto. Daar zijn wettelijke regels voor en dat verloopt via de RDW. Dus als er problemen zijn en je begint met de carta van jouw paard te wapperen, dan komt de jurist vanzelf bij het stamboek terecht met de vraag hoe een en ander zit. Dat gebeurt overigens in de praktijk ook. Bij ons in Nederland zo af en toe en in Spanje al helemaal. Aangezien je de carta de titularidad/carta propiedad na invulling bij verkoop opstuurt naar het stamboek, is het verstandig dat je zelf een kopie bewaart!

Als er twijfels zijn over de handtekening van de verkoper op de carta, dan wordt vaak ook nog om een (apart) koopcontract gevraagd. Met andere woorden: carta moet, aanvullend koopcontract is verstandig

Wist je overigens dat álle import paarden/paardachtigen binnen 30 dagen na import gemeld moeten worden bij de RVO via een van de paspoortuitgevende instanties? Dus Iberische paarden via ons?
Heb je verder nog vragen, kijk dan op de site van PRE Stamboek Nederland https://www.pre-stamboek.nl of neem contact op: https://www.pre-stamboek.nl/contact/

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:07

De carta ligt getekend in de kast, als het een paar tientjes zou kosten had ik het meteen over geschreven maar man wat een bult hooi kan ik voor dat geld kopen :o

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:16

Hahaha zo kan ik voor mo een carta aanvragen met DNA van haar en ouders... daar kan ik leuk van op vakantie :+

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:01

fluffyfox schreef:
@elisa en escada.
Idd jodium tekort lees ik zou trigger kunnen zijn.
Mn osteopaat benoemde ook het opruimen van zijn lijf wat voor ontregeling zorgt.
Hij is natuurlijk nog relatief kort in Nederland en in training gekomen vanaf groen. Dus hoop verandering en hij maakt echt een enorme sprong door fysiek en mentaal.
Hij staat sinds hij bij mij is op echt hooi. Van eigen land. Mooi (getest) spul.
Hij kreeg daarnaast de afgelopen 9 maanden luzerne aangevuld met eerste 3 maanden equilin. Na die 3 maanden ben ik over gestapt op vitalbix vitamine brokje. En sinds vandaag van luzerne over op Agrobs alpengrun müsli (dit is zachter qua structuur en meer gevarieerd qua kruiden enz)
Dus in principe qua voer zou hij echt goed moeten zitten zou je zeggen.


Kun je zien op de voerzakken of en hoeveel jodium er in zit? het kan natuurlijk ook zijn wat je osteo zegt. Wellicht werd hij in Spanje arm gevoerd en is het iets wat nog daar vandaan komt.

Gaaf Robijntjuh!

Soeboenoe: dat is een mooie stokmaat iig, paard cm erbij zou natuurlijk ook mooi zijn maar het zijn sowieso laatbloeiers natuurlijk.

Wil je perse een valk dan Escada?

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:09

Ja eigenlijk wil ik wel perse een valk. Ik weet dat een goed paard geen kleur heeft en wie weet ga ik toch overstag als hij schimmel is. Maar ik ben nu 9 jaar paardloos en altijd gezegd dat het een valk PRE moet zijn en anders maar geen paard :+

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:18

Haha ik snap je wel, al val ik zelf altijd op het paard zelf ongeacht de kleur. Hier in de buurt staan ook twee prachtige kastanjebruine PRE"s..ook voor de handel trouwens. Terwijl ik ze eigenlijk het liefst als schimmel zie..zou ik die ook zo mee nemen als ik miljonair was.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:22

Duidelijke uitleg over de carta! Ik bedenk mij net dat ik helemaal geen nieuwe lege carta heb ontvangen met mijn naam erop, hij staat wel echt op mijn naam. Zal hiervoor nog even het stamboek mailen.

Escada, ik denk dat het wel een hele donkere valk gaat worden als hij valk blijft! Ik hoop het natuurlijk voor je :D
Zoiets als dit:


Ter dekking VALK / BAYO PRE ANDALUSIER HENGST APTO 165 CM
http://link.marktplaats.nl/m1413420540? ... nt=app_ios

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:29


EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:11

Ik kom ook weer wat meer reageren! Het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets heb geplaatst. Wel alles mee gelezen! :)

Ik heb sinds kort een nieuw zadel, zo blij mee! Volgende week nog een behandeling van de osteo voor dat we echt aan de slag kunnen :D

Leuk dat er meer jonkies zijn in het topic! Doen jullie het ook zelf? Ik vind het zo gaaf om het allemaal samen te ontdekken. Ik doe vrijwel alles zelf. :)


Afbeelding

Afbeelding

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:18

Elisa2 schreef:
Kun je zien op de voerzakken of en hoeveel jodium er in zit? het kan natuurlijk ook zijn wat je osteo zegt. Wellicht werd hij in Spanje arm gevoerd en is het iets wat nog daar vandaan komt.
a?


In principe is het niet logisch dat hij een tekort zou hebben. Omdat hij dus hoogwaardig voer krijgt. Dus hoe kan hij dan een tekort hebben...
Bedoel stel hij zou geen aanvullend voer krijgen (dus geen luzerne en geen equilin/vitalbix) en enkel ruwvoer krijgen wat niet goed getest word en waardes onbekend dan snap ik het nog soort van.
Maar ik kan het nu niet plaatsen.
Toen hij kwam liep hij wel echt enorm achter idd. Heel schraal zeg maar.
Dus wie weet...

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:32

@EdKingEnzo, wauw wat een prachtige schimmel <3

Ik ben vandaag aan huis gekluisterd, onze bengaal moet elk moment bevallen :=
Ondertussen paardjes aan het kijken op internet en barokke webshops :+: