[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:07

_xwien schreef:
@absolem, Ah oké duidelijk, is een fryso legacy vision of niet? Die van mij liep met t zelfde zadel fit 5, is daar net uitgegroeid


Ja this een legacy ja. Fit 4.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:30

Nynke ik vind die van jou echt prachtig. Zelfs mijn werkgever! Dus ga daar maar van uit haha. Ik deel je mening dat spierloos er vreselijk uitziet haha. Dat heb ik nu met zilver en hiervoor met lady. De rug gaat wat hangen enzo. Brr. Komt door t gewicht haha. Ja veulentje blijft eerst. Ik durf er nog niet direct afstand van te doen na alle pech. Straks verkoop ik de kleine en is zilver er niet meer..
Ik heb zondag gereden en ze was sloom. Ik gaf been en het enige wat ze deed was kreunen en steunen. Ik heb alle wedstrijden en 3 kampioenschappen afgezegt. Wedstrijden komen eind 2019 wel weer. Nu rustig pitje rijden. Arme pop.

Absolem ziet er al beter uit. Al vind ik dat grote bit toch niet heel fijn. Wanneer ga je hem overkopen?

Francieen netjes zeg! Zeker voor die leeftijd te beleren. Let wel op de valse knik. Neusje mag er wat meer uit. Succes met deze knapperd! Van wie is ze drachtig?

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:23

Ik loop al n tijdje te klooien met mijn paard. Ze ging me een beetje uitproberen en daarnaast vind ik haar een beetje anders dan anders. Dat uitproberen gooide ik dan ook op pijn oid, maar blijkt toch een kwestie van doorpakken te zijn. Vrijdag komt de zadelmaker dus dan is dat ook weer gecheckt. Gister lekker gelongeerd en er stond een hindernis in de bak, dus ik stuurde haar ervoor en ze sprong zo erover heen! Beessie heeft nog nooit gesprongen, maar dit deed ze mooi. Helemaal trots <3

Zondag moeten we op wedstrijd, al is het wel afhankelijk van hoe het deze week gaat en wat de zadelmaker zegt. Misschien zit ik dan wel zonder zadel :=

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:47

@independence hoop dat het meevalt voor jullie en dat jullie zondag lekker op wedstrijd kunnen! Wat start je?

Wij zijn ons rustig aan het klaar maken voor de regio kampioenschappen as zaterdag
Afgelopen vrijdag besloot mervouw dat haar zadel niet meer goed lag dus hop zadelmaker gebeld, die kon gelukkig dezelfde dag nog, conclusie; zadel knijpt aan de voorkant, aanpassen mocht niet baten dus mervouw is uit haar fryso fit 5 gegroeid op 4 jarige leeftijd :')

We gaan nu rijden met een euroriding titan II, ze liep hier vanaf t begin heel ruim onder, zoals we haar kennen. Deze mag ik op proef tot na de kampioenschappen
Afbeelding

Afbeelding

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:01

Kabayo schreef:
Nynke ik vind die van jou echt prachtig. Zelfs mijn werkgever! Dus ga daar maar van uit haha. Ik deel je mening dat spierloos er vreselijk uitziet haha. Dat heb ik nu met zilver en hiervoor met lady. De rug gaat wat hangen enzo. Brr. Komt door t gewicht haha. Ja veulentje blijft eerst. Ik durf er nog niet direct afstand van te doen na alle pech. Straks verkoop ik de kleine en is zilver er niet meer..
Ik heb zondag gereden en ze was sloom. Ik gaf been en het enige wat ze deed was kreunen en steunen. Ik heb alle wedstrijden en 3 kampioenschappen afgezegt. Wedstrijden komen eind 2019 wel weer. Nu rustig pitje rijden. Arme pop.

Absolem ziet er al beter uit. Al vind ik dat grote bit toch niet heel fijn. Wanneer ga je hem overkopen?

Francieen netjes zeg! Zeker voor die leeftijd te beleren. Let wel op de valse knik. Neusje mag er wat meer uit. Succes met deze knapperd! Van wie is ze drachtig?


Jaa precies! Daar hebben we nu les voor, ze pakt op 1 kant niet aan dus is hard oefenen haha. ze is drachtig van uldrik. Hebben een merrie lopen uit har van epke, dat is tot nu toe Mn favo combinatie geweest.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:36

Kabayo schreef:
Nynke ik vind die van jou echt prachtig. Zelfs mijn werkgever! Dus ga daar maar van uit haha. Ik deel je mening dat spierloos er vreselijk uitziet haha. Dat heb ik nu met zilver en hiervoor met lady. De rug gaat wat hangen enzo. Brr. Komt door t gewicht haha. Ja veulentje blijft eerst. Ik durf er nog niet direct afstand van te doen na alle pech. Straks verkoop ik de kleine en is zilver er niet meer..
Ik heb zondag gereden en ze was sloom. Ik gaf been en het enige wat ze deed was kreunen en steunen. Ik heb alle wedstrijden en 3 kampioenschappen afgezegt. Wedstrijden komen eind 2019 wel weer. Nu rustig pitje rijden. Arme pop.

Absolem ziet er al beter uit. Al vind ik dat grote bit toch niet heel fijn. Wanneer ga je hem overkopen?

Francieen netjes zeg! Zeker voor die leeftijd te beleren. Let wel op de valse knik. Neusje mag er wat meer uit. Succes met deze knapperd! Van wie is ze drachtig?



Als hij dan nog niet verkocht is juli. Eerder heb ik het geld niet bij elkaar.

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:19

@ Independence, wat leuk dat je naar de open dag geweest ben bij stal Chardon. Vast mooi daar!
Verstandig dat je je zadel laat checken. Vaak komen daar inderdaad toch klachten vandaan. Hopelijk valt het mee.

@Nynke, ik vind haar prachtig hoor qua bouw!

@Absolem, fijn dat je er weer opgezeten hebt!

@Francieen. Wat een mooie merrie zeg. Ziet er netjes uit voor 2 maand onder het zadel.

@Kabayo wat sneu ze had het dus wel zwaar. Verstandig dat je alles op een laag pitje hebt gezet.

@_xwien Wat een mooi zadel! Jemig een fit 5 al als 4 jarige haha.

Hier niet zoveel nieuws. Kan nog wel een week duren voor ik mijn zadel weer terug heb. Dus ik ben maar wat aan het longeren met dit rotweer steeds :')
Helaas dus ook geen les vanavond. Hoop dat ze snel bellen dat ie klaar is.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:37

Mag ik mij hier ook melden?7 jaar geleden mijn 1e friese merrie gekocht. Vorig jaar maart heeft zij haar 1e veulen bij mij gehad.Een plaatje <3 , zij staat nu in de opfok. Vorig jaar mei ook een friese ruin gekocht en in augustus de keuze gemaakt om het veulen en de ruin te houden en een goede mooie plek te vinden voor mijn merrie. En dat is ook gelukt.
De ruin heeft ohz weinig ervaring, hij heeft jaren voor de kar gelopen dus heel langzaam aan ben ik met hem serieus aan het trainen gegaan. Eerst conditie opbouwen en veel bosritten gemaakt en nu in deze winterperiode pakken we het bak werk serieus op. Ik heb er nog een beste kluif aan en daarom zou ik graag hier meelezen en leren van al jullie ervaringen. Uiteindelijk...ooit....wil ik hem misschien uitbrengen en anders over een jaar of 4,5,6... mijn merrieveulen ;-)

Ik loop bij hem ook tegen het dekenprobleem aan...mijn vorige merrie paste gewoon allestandaard dekens maar bij hem zit alles te strak op de borst en neem ik een maat groter dan heeft zij zo'n enorme lap stof scheef hangen op zijn kont..iemand nog een goede tip? Hij is 1.60 en kort en compact gebouwd.

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:43

Ldenboer72 schreef:
Mag ik mij hier ook melden?7 jaar geleden mijn 1e friese merrie gekocht. Vorig jaar maart heeft zij haar 1e veulen bij mij gehad.Een plaatje <3 , zij staat nu in de opfok. Vorig jaar mei ook een friese ruin gekocht en in augustus de keuze gemaakt om het veulen en de ruin te houden en een goede mooie plek te vinden voor mijn merrie. En dat is ook gelukt.
De ruin heeft ohz weinig ervaring, hij heeft jaren voor de kar gelopen dus heel langzaam aan ben ik met hem serieus aan het trainen gegaan. Eerst conditie opbouwen en veel bosritten gemaakt en nu in deze winterperiode pakken we het bak werk serieus op. Ik heb er nog een beste kluif aan en daarom zou ik graag hier meelezen en leren van al jullie ervaringen. Uiteindelijk...ooit....wil ik hem misschien uitbrengen en anders over een jaar of 4,5,6... mijn merrieveulen ;-)

Ik loop bij hem ook tegen het dekenprobleem aan...mijn vorige merrie paste gewoon allestandaard dekens maar bij hem zit alles te strak op de borst en neem ik een maat groter dan heeft zij zo'n enorme lap stof scheef hangen op zijn kont..iemand nog een goede tip? Hij is 1.60 en kort en compact gebouwd.


Mijn Fries van ook 1,60 heeft een amigo speciaal voor brede paarden. Die ligt goed :)

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:47

Thx, ga ik gelijk even opzoeken!

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:35

Die dekens heb ik idd ook :D
Welkom Ldenboer!

Elina, wat een leuk compliment, dankjewel :o Leuk om te horen. Alleen geen idee hoe jouw werkgever weet hoe mijn paard eruit ziet haha maar volgens mij heeft ze er ook wel gestaan voor keuringsklaar maken!
Ik krijg van mensen die haar niet kennen ook vaak de opmerking dat het wel een mooie merrie is maar ik dacht altijd, ach ja, je zegt niet tegen iemand dat je zn paard niet mooi vindt dus wat voor waarde hecht je daar dan aan :+ Maarja aan de andere kant, als je m niet mooi vindt hou je gewoon je mond haha, tenminste zo werkt dat voor mij.

Ik vind het ook heel jammer dat een veulentje voor ons voorlopig financieel niet weggelegd is, maar ik weet ook niet of ik het aangedurfd had als de omstandigheden wel allemaal ideaal waren geweest. Het blijft fantaseren haha.. Ze heeft sowieso nog nooit een veulen gehad en ik weet ook niet zo goed tot welke leeftijd je het dan kunt 'riskeren'.

Ach ze had het dus wel even zwaar inderdaad! Goed dan dat je de wedstrijden hebt afgemeld, zag al zoiets voorbij komen op Facebook op de KNHS regio Friesland pagina. Dan maar rustig wat doorkachelen tot ze aangeeft dat het niet meer fijn is :) Beetje beweging lijkt me nooit verkeerd.
En ik snap heeeeeeeeel goed dat je het veulen voorlopig houdt om de reden die je noemt. Groot gelijk, voor je t weet heb je niks meer := -O-


Leuke foto's Absolem! Hoop voor je dat hij dan nog niet verkocht is zodat je m over kunt nemen. Gewoon interesse hoor, maar vanwaar stang en trens? :) Just a question haha.

Ziet er goed uit Francieeen, zou idd het neusje er wat meer uit rijden maar vind het er netjes uit zien hoor :)

Succes met je wedstrijd zondag Independence! Wat start je idd?

_xwien, fijn dat de zadelmaker zo snel al kon :D ! En top dat je ff een zadel op proef hebt. Uit fit 5 gegroeid, wauw :') Mijn merrie heeft nu ook fit 5 en ik weet eigenlijk niet of ik veel groter nodig ga hebben. Maar zie het vanzelf. Mooie rijfoto hoor!

M_arjolein, dankjewel! Vervelend dat je maar geen bericht krijgt.. duurt het al lang? Of heb ik daar overheen gelezen?


Hier vandaag spontaan een stukje schriktraining gedaan haha. We hebben 2 binnenbakken en ik had al gelongeerd en was aan het uitstappen. In de ene werd les gegeven en ze werken hier met themalessen dus deze week was schriktraining het thema en we werden gevraagd of we ook ff een rondje door t parcours wilden haha. Altijd leuk. Gisteren vond ze de liggende paraplu's nogal een dingetje, maar nu niet meer dus het was nu tijd voor de paraplu in de lucht :+ Nou blazen natuurlijk. Maar de tweede keer ging ze vol gas onder de paraplu staan dus ze had het wel begrepen haha :')

Wel een mooie hals haha.

Afbeelding

Het gaat godzijdank beter met haar knie! En ze begint steeds meer te ontspannen ook als ik haar wat meer voorwaarts vraag. Dus dik tevreden hier :)
Alsnog komt de 29e de osteopaat wel. Better safe than sorry ^^

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:47

Ik heb vorig jaar een veulentje gefokt voor het eerst. Mijn merrie was 12 toen ibbeltje geboren werd. Dracht en bevalling zijn heel erg voorspoedig gegaan. Ze was echt in goede conditie en het was ook haar eerste veulen. Ik vond het een zeer bijzondere ervaring. Mijn veulen is ook helemaal geworden wat ik hoopte...nu groeit ze hopelijk gezond uit. Met ibbeltje wil ik over een aantal jaren ook wel weer een keer een veulen fokken. Ik vond het echt fantastische om mee te maken. Hoewel ik me heel goed realiseer dat we veel geluk hebben gehad dat alles zo voorspoedig is gegaan.

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:03

Ldenboer72 welkom! Ik zie dat je merrieveulen haar moeder een Fetse merrie is? Leuk ik heb ook een Fetse merrie. Ik heb qua dekens nu ook Amigo maat 190 geloof ik en zit ook prima! Wat is je reden geweest voor de keuze voor Take 455? (Ben wel benieuwd want wil zelf ook wel een veulen in de toekomst).

@Nynke, mijn zadel is sinds vrijdag weg dus valt nog mee hoor, maar we waren net even dingen lekker aan het oppakken dus jammer als ze dan straks misschien weer 2 weken stil staat.

Wat leuk dat je een schriktraining hebt gedaan! En idd better safe than sorry. En wow 2 binnenbakken luxe hoor!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:06

_Nynke schreef:
Die dekens heb ik idd ook :D
Welkom Ldenboer!

Elina, wat een leuk compliment, dankjewel :o Leuk om te horen. Alleen geen idee hoe jouw werkgever weet hoe mijn paard eruit ziet haha maar volgens mij heeft ze er ook wel gestaan voor keuringsklaar maken!
Ik krijg van mensen die haar niet kennen ook vaak de opmerking dat het wel een mooie merrie is maar ik dacht altijd, ach ja, je zegt niet tegen iemand dat je zn paard niet mooi vindt dus wat voor waarde hecht je daar dan aan :+ Maarja aan de andere kant, als je m niet mooi vindt hou je gewoon je mond haha, tenminste zo werkt dat voor mij.

Ik vind het ook heel jammer dat een veulentje voor ons voorlopig financieel niet weggelegd is, maar ik weet ook niet of ik het aangedurfd had als de omstandigheden wel allemaal ideaal waren geweest. Het blijft fantaseren haha.. Ze heeft sowieso nog nooit een veulen gehad en ik weet ook niet zo goed tot welke leeftijd je het dan kunt 'riskeren'.

Ach ze had het dus wel even zwaar inderdaad! Goed dan dat je de wedstrijden hebt afgemeld, zag al zoiets voorbij komen op Facebook op de KNHS regio Friesland pagina. Dan maar rustig wat doorkachelen tot ze aangeeft dat het niet meer fijn is :) Beetje beweging lijkt me nooit verkeerd.
En ik snap heeeeeeeeel goed dat je het veulen voorlopig houdt om de reden die je noemt. Groot gelijk, voor je t weet heb je niks meer := -O-


Leuke foto's Absolem! Hoop voor je dat hij dan nog niet verkocht is zodat je m over kunt nemen. Gewoon interesse hoor, maar vanwaar stang en trens? :) Just a question haha.

Ziet er goed uit Francieeen, zou idd het neusje er wat meer uit rijden maar vind het er netjes uit zien hoor :)

Succes met je wedstrijd zondag Independence! Wat start je idd?

_xwien, fijn dat de zadelmaker zo snel al kon :D ! En top dat je ff een zadel op proef hebt. Uit fit 5 gegroeid, wauw :') Mijn merrie heeft nu ook fit 5 en ik weet eigenlijk niet of ik veel groter nodig ga hebben. Maar zie het vanzelf. Mooie rijfoto hoor!

M_arjolein, dankjewel! Vervelend dat je maar geen bericht krijgt.. duurt het al lang? Of heb ik daar overheen gelezen?


Hier vandaag spontaan een stukje schriktraining gedaan haha. We hebben 2 binnenbakken en ik had al gelongeerd en was aan het uitstappen. In de ene werd les gegeven en ze werken hier met themalessen dus deze week was schriktraining het thema en we werden gevraagd of we ook ff een rondje door t parcours wilden haha. Altijd leuk. Gisteren vond ze de liggende paraplu's nogal een dingetje, maar nu niet meer dus het was nu tijd voor de paraplu in de lucht :+ Nou blazen natuurlijk. Maar de tweede keer ging ze vol gas onder de paraplu staan dus ze had het wel begrepen haha :')

Wel een mooie hals haha.

[ [url=m/AqdaeG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat godzijdank beter met haar knie! En ze begint steeds meer te ontspannen ook als ik haar wat meer voorwaarts vraag. Dus dik tevreden hier :)
Alsnog komt de 29e de osteopaat wel. Better safe than sorry ^^


Geen stang en trens. Een pelham. Even voor mijn eigen gemoedsrust. Ik doe eigenlijk helemaal niks met die tweede teugel hang m in een boogje.

Maar dit bit schuift niet. Hij kan het niet vast pakken. En ik voel me er iets rustiger door in de zin van dat hij niet zomaar gekkigheid uithaalt als ik de teugels wat langer laat nu ik zolang niet gereden heb. Het laatste wat ik wil is dat hij door krijgt hoe hij zijn zin kan door drijven door zich als een mongool te gedragen als hij even iets moeilijk vind.

Als ik weer volledig groen licht heb en ik me wat zekerder voel gaat er weer een simpel trensje in waar ik normaal mee rij in de bak.(als ik hem dan nog rij).

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:04

Oooh haha verkeerd gezien! Zag je foto's in een flits voorbij komen op telefoon dus vandaar. Excuses!
Ah oke, zo :)

Ldenboer, mijn merrie is nu 11 dus 12 gaat voor ons niet meer haalbaar zijn denk ik. Ik zie het in de toekomst wel. Lijkt me inderdaad speciaal om mee te maken!

M_arjolein, ja snap ik. Vervelend als je net lekker bezig bent haha :P Maarja als het goed is kun je straks weer lekker vooruit een tijdje.

2 binnenbakken is inderdaad behoorlijk luxe, zeker voor wat we wel gehad hebben. Het is niet dat we haar daarvoor hier gestald hebben maar het is wel erg fijn. Er is altijd 1 bak beschikbaar en soms is de tussenwand er tussen vandaan (vaak als er menners zijn geweest) en dan heb je dus een bak van 80x20. De bodem die er in ligt is ook echt heel fijn.
De buitenbak wordt nog aangelegd maar ik denk dat dat ook 80x20 met een verplaatsbare tussenwand wordt.
We zijn hier eigenlijk terecht gekomen omdat hier het enige plekje was waar er mogelijkheid was tot hooi voeren in plaats van kuil/voordroog. Ik weet niet waar jullie allemaal wonen en of dat bij jullie in de omgeving misschien anders is maar hier wordt bijna overal voordroog of kuil gevoerd. Dat maakt de zoektocht naar een geschikt plekje wel heel lastig, maar mijn paard kakt alles onder zodra ze voer krijgt wat in plastic heeft gezeten. Ze wordt dan ook heeeeeeeeel dik (echt heel dik.. een gasbuik maar ook een dikke laag vet er overheen, echt niet gezond) en dan kan ik 7 dagen in de week werken met haar maar dat werkt voor geen meter. En ze krijgt klachten zoals jeuk en mok etc. Dus dat wordt dan alsnog duur voor ons om dat allemaal te verhelpen weer.
Overal in de omgeving kun je wel zelf hooi kopen en dat laten voeren maar dan betaal je je eigen hooi bovenop de normale stalprijs. Dus dan ben je nog duur uit.
Hier betalen we 7,50 extra per maand bovenop de stalprijs en mogen we zo goed als onbeperkt hooi voeren.

Dat was uiteindelijk de reden om hierheen te gaan maar die 2 binnenbakken (en waarschijnlijk ook 2 buitenbakken) en gedraineerde paddocks (ook handig met een sokkenpaard in de winter) zijn ook heel mooi meegenomen!

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:04

Ik heb mijn merrie laten dekken toen ze 11 was en dus op haar 12e haar 1e veulen. IK heb eerst de da geinformeerd maar bij regelmatige hengstigheid en een gezonde merrie was er volgens hem geen probleem. Ze was bij de 1e poging direct drachtig.
Ik heb voor Take gekozen omdat hij bekend staat om zijn vriendelijke gemoedelijke nakomelingen die makkelijk bewegen. Ik hou dit veulen zelf en ga heel graag naar buiten en wil een geschikt allround paard. Haar moeder is best een pittige tante en ik wilde die scherpe randjes wat minder. Take vond ik ook direct bijzonder mooi en ook in de omgang ( de keren dat ik hem live heb gezien) is hij ontzettend vriendelijk en toegankelijk. ( los van de verbeterpunten waarop je een hengst kiest trok zijn karakter erg)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:52

Al een tijdje rijd ik nu mijn friese bijrijdpaardje (3 maand), ze word gereden met een menbit en we begonnen op stand 2 met de ketting vrij strak (ze was behoorlijk sterk en erg verkeerd gereden) Met wat lessen en wat hulp langzaamaan afgebouwd, kettinkje losser, bitje naar stand 1.
En vanavond gaan we eens kijken tijdens de les of we gewoon het menbit kunnen rijden als een normaal bit, dus door de ringen <3 ben heeeel benieuwd hoe ze gaat zijn maar stiekem ook wel een beetje nerveus <<)

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:36

Nynke ik had een foto laten zien vanaf je facebook :) Waar sta je? Prachtige foto zo!

Fijn goldenangel dat het afbouwen goed gaat. Hoe ging t met gister avond?

Ldenboer heb je ook een foto van de kleine? <3

Nieuwschierig ding haha
Afbeelding
Afbeelding
Mijn popke <3
Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:10

Afbeelding
Afbeelding

Fotos uit de oofok gemaakt door evita. We staan met een aantal bokkers bij dezelfde opfok dus als we gaan maken we fotos van elkaar veulens.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:12

Kabayo.. tegen de tijd dat ibbeltje uit de opfok komt zal ik bij jou eens advies inwinnen hoe je zo’ n kleine dame moet opvoeden.. jij hebt jou silver zo ontspannen!!!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:03

Kabayo schreef:
Nynke ik had een foto laten zien vanaf je facebook :) Waar sta je? Prachtige foto zo!

Fijn goldenangel dat het afbouwen goed gaat. Hoe ging t met gister avond?

Ldenboer heb je ook een foto van de kleine? <3

Nieuwschierig ding haha
[ [url=m/drE7iw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Bh8o5r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn popke <3
[ [url=m/PsCWyy.jpg]Afbeelding[/url] ]



Eerste half uur was niks aan de hand liep mooi aan de teugel ook in draf, had ook werkelijk wat in de hand maar niet sterk.
Eigenlijk nog beter als op de 2de gat.
Maar na een half uur had ze geen zin meer en in draf vol het gas erop


Tussendoor gallop was prima, niet aan de teugel maar rustig handgalopje aan de hoefslag paar voltes niks aan de hand

Tussendoor stap netjes aan de teugel
Maar het laatste half uur de stukken draf waren hel, hoofs omhoog en gas kon er niks mee beginnen. Net een kind wat der zin doordrijgt, we blijven wel oefenen hoor haha, maar denk ff weer mijn privé instructie een berichtje sturen voor binnenkort ^^

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:00

Voor degene van die dikke staarten, misschien dat kokosolie helpt? Ik smeer het in hele hete en droge maanden in mijn eigen haar omdat het anders echt stro wordt. Misschien dat het ook helpg bij paarden? :')

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:23

Ik heb dat eens geprobeerd bij mn eigen haar, en misschien had ik de verkeerde, maar mijn haar wordt er echt vies van haha :')

Elina ik pb je even ^^

Wat een knapperd hierboven! Zit een lief hoofd op :)

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:34

oh bij mij ook echt super smerig vet haar met kokosolie :j ik zweer bij cowbowmagic bij mijn friezen.
Zo zie je maar hoe het verschillend uitpakt. Had ook ooit eens een tip van de spulletjes van de action ( serumachtig spul) voor de manen...werkte bij mij ook absoluut niet terwijl ik er wel goede verhalen over las.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:03

Nog maar een keer even gespeeld met de camera en titus nu het mooi weer was en een beetje gevroren had.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding