Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:40

Sjonniej schreef:
En is het ergens op te zoeken wat de redenen waren waarom hij niet is goedgekeurd op de hengstenkeuring eind 2003?


wij hebben de nieuwe heuvel waar die ter dekking stond vrij vaak over de vloer
en als ik het goed zeg is die gecastereerd omdat die balzak koliek had??
durf het niet helemaal te zeggen maar hij is iig gecastereerd

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 02:26

^ dat heb ik ook gehoord

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 01:52

Edit : Even een paar foto's van Sjapaz geplaatst!!

Hihi.

Afbeelding
Afbeelding

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:37

LeuK!!
Hij heeft echt trekjes van mijn paard!

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:21

Ik zie het ja! Geweldig om te zien!

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:47

Pebblesther schreef:
LeuK!!
Hij heeft echt trekjes van mijn paard!


stond de jouwe niet te koop? dacht ik??

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:10

Stagediver schreef:
Pebblesther schreef:
LeuK!!
Hij heeft echt trekjes van mijn paard!


stond de jouwe niet te koop? dacht ik??

Nee de mijn stond niet te koop. Denk dat je in de war bent met een ander Sjapoertje :)

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:57

[quote
stond de jouwe niet te koop? dacht ik??[/quote]
Nee de mijn stond niet te koop. Denk dat je in de war bent met een ander Sjapoertje :)[/quote]
Jaaaaa denk ik ook :p Jammer wil wel een wederhelft look-a-like van de mijne haha

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:42

Hahah, nou voorlopig wil ik mijn paardje nog niet kwijt :) Hij is net beter van een blessure en we zijn weer gestart met de wedstrijden dus ik wil nog wel wat jaartjes van hem genieten :D

Zqw39
Berichten: 1444
Geregistreerd: 08-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:27

Ik rijd op een (half?) broer van sjapoer. Ik heb niet zoveel verstand van stambomen, maar ik ben er net achter gekomen dat ze dezelfde vader hebben. ;)
http://yfrog.com/jwimg3699lj

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:29

Hey, leuk topic!

Heb zelf ook een zoon van Sjapoer ox, zal straks wel wat foto´s in het topic zetten en op mijn gemak even heel het topic doorlezen haha.

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:35

Mirjam wat grappig. Was de moeder van je paard een haflinger dan?

En NoaSky ik ben benieuwd :D

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:00

Pff ben¨pas op pagina 5 haha, wel mooi om te zien zeg; al die nakomelingen.

En wat een sprekende vergelijkingen soms!

Wat info van onze kant af:
Soniek, ruin, 9 jaar, 1.62 (yep best groot voor een sjapoer) uuhm druk int koppie maar
wel een van de eerlijkste paarden die ik heb gekend. Gaat ook voor je door het vuur
als hij je kent, maar zet er geen vreemde op want dan is er geen land mee te bezeilen..
(is dat bij die van jullie ook?)

Wat foto's voor een beeld:

Afbeelding
Afbeelding

deze is ohz, zal hem in link zetten http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFZ3MRUV.jpg

Nou ik ga weer verder lezen hoor haha

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:12

wat ik bij jou lees noasky

heb ik bij Saporos ook geweldig om te lezen :P
doet voor mij echt zo goed als alles al zet ik er een hengstige merrie voor zou die nog niks doen als ik erop zit!
maar met vreemde neemt die zeker wel een loopje kop omhoog en bit vast houden en kijk wie het langer vol houd :P
gelukkig heb ik die tijd al gehad en doet meneer nu alles voor me :D
behalve springen hij springt wel graag maar meneer weet dat ik het niet graag doe dus dat doet die ook liever niet met mij erop met mijn zus deed die dat wel altijd maar met mij niet hij is altijd bang om me eraf te gooien zo lief O:) hij denkt echt aan me als die een paar weken op stal heeft gestaan en ik stap er weer op (gebeurd nogal vaak omdat mijn andere paard voorang heeft en Sap rij ik alleen voor de fun voor beide O:) )
maar dan gaat die altijd paar rondjes bokken maar mocht ik mijn evenwicht verliezen stopt die meteen!
zo lief maar soms ook zo lekker ondeugend :D
ben zo gek met dat dier heb heel veel van hem geleerd en leer nog iedere keer dat ik erop zit terwijl meneer nooit in zijn leven wat heeft gedaan behalve rond hobbelen O:) maar als ik iets verkeerd doe met mijn handen of mijn been de verkeerde kant op gaat dan laat meneer dat gelijk merken en gaat die stil staan of dan draait die zijn hoofd heel boos om O:)
ik heb ook wel is bitloos met hem gereden maar hij is al 19 en dat snapte die niet helemaal hij had er zelf liever een bit in :P

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:36

NoaSky: echt een leuk beestje!!
Ook jou paard heeft veel van de mijne! En qua lengte ook want die van mij is ook een grote (1.64 m).
Wat je zegt dat hij voor je door het vuur gaat herken ik wel. Mijn paard zou nooit werk weigeren zelfs als ie pijn heeft gaat ie door.
En dat éénkennige valt bij mij wel mee. Toen ik mijn paard kocht was hij maar door 1 persoon gereden en ik kon er zo op weg rijden. En mijn vriend heeft er ook al een keer op gezeten. Ik deel mijn paard trouwens met mijn zusje en dat gaat ook super, hij begrijpt ons allebei. We rijden hem wel beide op dezelfde manier maar toch zullen onze hulpen wel wat verschillen.

Dieketje: mijn paard geeft af en toe wel eens een vreugdebok maar ik ben er in de 2.5 jaar dat ik hem heb ook nog nooit afgevallen *klop klop*

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:44

Hmmz sja, dat kan het verschil zijn. Ben er achter gekomen dat hij al enkele bazen voor mij heeft gehad en is nu best wel 1kennig. Eigenlijk precies wat Dieketje zegt; Vreemde erop = bit vastpakken, koppie in de lucht en eens kijken wie er koppiger is haha.

Ook heel appart dat de meeste inderdaad 3 witte voetjes hebben en wat wit op het neusje, heeft Soniek ook. Ligt het trouwens aan mij of beginnen bijna alle nakomelingen met een S (of is dit normaal, heb namelijk totaaaal geen verstand van fokken haha!).


Een heel mooi punt wat ik tegenkwam en waar ik die van mij in herken is inderdaad dat ze je willen gehoorzamen. Aan Soniek merk je ook bij een nieuwe oefening dat hij het wilt snappen, maar als het hem niet lukt dan kan hij ook echt *boos* worden op zichzelf.. Vandaar dat ik het ook zo'n eerlijk karakter vind, taak is dan aan de ruiter om rustig te blijven en vooral niet te straffen. Eerlijk gezegd heb ik eerder nooit zo'n werklustig maatje onder me gehad.
Al wil ik niet zeggen dat hij niet kan draken hoor, want hij ziet op zn tijd ook echt wel bakkabouters en andere spoken haha!

Zqw39
Berichten: 1444
Geregistreerd: 08-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:45

Pebblesther schreef:
Mirjam wat grappig. Was de moeder van je paard een haflinger dan?

En NoaSky ik ben benieuwd :D



Hmm, het komt me niet bekend voor. Ik weet wel dat ze allebei saoud van jonker als vader hebben. :) ( mijn pony heet ook van jonker)
Echt leuk al die verhalen hier. Ik herken er best wel veel in. Vooral het niet weigeren van werk en het altijd opgewekte karakter. :) Ook kijkt mijn verzorgpony eerst een beetje de kat uit de boom, maar daarna gaat hij inderdaad voor je door het vuur. :)

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:39

Pebblesther schreef:
Hahah, nou voorlopig wil ik mijn paardje nog niet kwijt :) Hij is net beter van een blessure en we zijn weer gestart met de wedstrijden dus ik wil nog wel wat jaartjes van hem genieten :D

Hehe:p

Afbeelding
dit is de mijne btw ( ook stilgestaan vanwege ernstige rugblessure)

Afbeelding

ouwe foto deze hoor:) beetje arm bespierd:p

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:38

NoaSky schreef:
Ligt het trouwens aan mij of beginnen bijna alle nakomelingen met een S (of is dit normaal, heb namelijk totaaaal geen verstand van fokken haha!).


dat klopt hengst veulens is bij het NRPS en volgens mij AVS ook dat de eerste letter de zelfde moet zijn als de vader ;)
je wil niet weten hoeveel veulens wij met een S hebben moeten bedenken hahah :P


@ Mirjam_ als jou paardje ook van jonker heet komt die vast ook van de zelfde fokker ;)

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:58

Zqw39 schreef:
Pebblesther schreef:
Mirjam wat grappig. Was de moeder van je paard een haflinger dan?



Hmm, het komt me niet bekend voor. Ik weet wel dat ze allebei saoud van jonker als vader hebben. :) ( mijn pony heet ook van jonker)
Echt leuk al die verhalen hier. Ik herken er best wel veel in. Vooral het niet weigeren van werk en het altijd opgewekte karakter. :) Ook kijkt mijn verzorgpony eerst een beetje de kat uit de boom, maar daarna gaat hij inderdaad voor je door het vuur. :)


haha nee sorry ik weet het al. Jij had namelijk getypt: Ik rijd op een (half?) broer van sjapoer. En ik las dat je op een haf reed := Dom dom :P

Stagediver: ook een leukerd :) Zijn kleuren zijn wel het zelfde als die van mij. Z"n hoofdje is wel wat anders als die van mij, die van jou heeft wat minder een arabierenhoofdje.

Wat me opvalt is dat bijna alle nakomelingen dezelfde vachtkleurhebben als sjapoer. En ook heel veel (bijna) dezelfde aftekeningen.

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:31

ja klopt.

meestal kolletje en snebje, 3 witte benen zwarte knieeen:)

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:14

So he, stagediver dat is ook een knapperd zeg!! Hoe groot is ie als ik vragen mag?

Moet zeggen dat ik de meeste die ik hier tegenkom inderdaad op elkaar (en op Soniek) vind lijken! Allemaal super sjiek en veel dezelfde aftekeningen inderdaad!

Rijd 1 van jullie ook wedstrijd of niet?

dani_spit

Berichten: 770
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:40

Een héle tijd geleden had ik die van mij ook al eens in het topic gepost. Een foto kunnen jullie in m'n profiel zien. Hij heet Spitfire en lijkt ook op veel van hier. Uiteraard bruin, blesje en 3 witte voetjes.
Qua karakter inderdaad een grote doorzetter, een ontzettend vriendelijk dier en zeer slim. Hij is nu 11 en we zijn M2 dressuur. Ook crossen we regelmatig en ik wil volgend seizoen misschien SGW gaan starten aangezien hij dit heel leuk vindt en ook goed kan. Springen doen we ook, hier hebben we helaas nog geen wp in gehaald maar deze moet ik eerst halen voor ik SGW kan starten. Hij is dus ook heel veelzijdig :)

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:21

NoaSky schreef:
So he, stagediver dat is ook een knapperd zeg!! Hoe groot is ie als ik vragen mag?

Moet zeggen dat ik de meeste die ik hier tegenkom inderdaad op elkaar (en op Soniek) vind lijken! Allemaal super sjiek en veel dezelfde aftekeningen inderdaad!

Rijd 1 van jullie ook wedstrijd of niet?



hij is een flinke man van 1,61 haha, Dus wel een aardig maatje! Ik heb hem gekocht als ielig E ponytje in 2004 toen was die nog net geen 3
Ik zal even wat nieuwe/duidelijker fotos plaatsen :) ziet ie der ook wat beter uit.
Met shakir rijden we nog geen wedstrijden o.a ook omdat shakir blesure gehad heb, en ik zelf ook al 2 jaar in canada zit. Maar in het nieuwe jaar zullen ik en bijrijdster allebei wedstrijden gaan rijden. (Ik niet altijd op hem hoor, want ik heb ook nog een fjord die ik wil starten) Maar met de meeste oefeningen zit hij wel al op M niveau nu nog officieel :) hij is nog niet te oud haha

Afbeelding
Afbeelding

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Nog meer nakomelingen Sjapoer ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:34

NoaSky: Ik rij nu L2 dressuur met mijn paard. Bij de vorige eigenaar heeft ie M1 met winstpunten gelopen dus hij kan het wel goed aan :) We zijn nu ook al met wat Z oefeningen bezig en hij leert echt super snel! Galopswissels zaten er zo in. En vooral de zijgangen zijn een eitje voor hem (SBW, travers e.d.) Heb het idee dat hij heel lenig is.