Nakomelingen Lobeke?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25558
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 02:02

Ik overweeg nog steeds om mijn bloederige klein gebleven rijpaardmerrie met hem te dekken en een E-pony te fokken.
Maar de merrie lijkt wel groter te fokken en aangezien ik niet voor de verkoop wil fokken, maar vnl voor mezelf heb ik maar aan een fijn springpaard.

Maar misschien in de toekomst nog eens. Ben wel heel erg fan van Lobeke!

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 09:20

Wij hebben 2 nakomelingen van Lobeke, 2 D-ponys Lobeke jr. en Live.
Super sportponys.De oudste jr. lijkt erg op zijn vader kwa uiterlijk en karakter de jongste Live is bloedmooi om te zien maar een donderstraal
met een erg sterk karakter en erg brutaal.Ze komen beiden uitdezelfde moeder en zijn dus volle broers.De een schimmel de ander koffievos.
Lobeke fokt volgens mij niet klein want de moeder van onze ponys is maar een B ponytje.Als je hem op een paard zet of een E komt er volgens mij ook een paard uit.

Hier in Hattem bij kennisen staat nog een Lobeke kind ook een koffievos,Lark die is 4.En er komt een 3 jarige te koop een schimmel.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:27

breunis schreef:
Wij hebben 2 nakomelingen van Lobeke, 2 D-ponys Lobeke jr. en Live.
Super sportponys.De oudste jr. lijkt erg op zijn vader kwa uiterlijk en karakter de jongste Live is bloedmooi om te zien maar een donderstraal
met een erg sterk karakter en erg brutaal.Ze komen beiden uitdezelfde moeder en zijn dus volle broers.De een schimmel de ander koffievos.
Lobeke fokt volgens mij niet klein want de moeder van onze ponys is maar een B ponytje.Als je hem op een paard zet of een E komt er volgens mij ook een paard uit.

Hier in Hattem bij kennisen staat nog een Lobeke kind ook een koffievos,Lark die is 4.En er komt een 3 jarige te koop een schimmel.


Eindelijk wat Lobeke kids

Zijn deze nakomelingen allemaal uit NRPS moeders, of zit er ook een veulen van een Arabisch Volbloed merrie bij? Weet je misschien hoe hij daarbij fokt?

Elfie

Berichten: 776
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:56

Ik heb net even gegoogeld maar ik vind enkel nrps nakomelingen van Lobeke, geen volbloed arabier nakomelingen. Zijn nakomelingen doen het blijkbaar niet onverdienstelijk in de sport.

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:24

Elfie schreef:
Ik heb net even gegoogeld maar ik vind enkel nrps nakomelingen van Lobeke, geen volbloed arabier nakomelingen. Zijn nakomelingen doen het blijkbaar niet onverdienstelijk in de sport.


De moeder van onze ponys is ook geen volbloed.Daar zit Welsh bloed
in.Ik zal eens uitdokteren hoe ik foto's erbij zit in dit topic dan kunnen jullie ze bewonderen.

Lobeke jr. gaat volgende week na de regiokampioenschappen over naar de M1 dressuur,M springen en M SGW.

Live is L springen start nu L1 dressuur en L SGW.

Hele fijne sportponys en echte blikvangers ik word regelmatig aangesproken op de wedstrijd over de uitstraling van beiden.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:00

Live en Bekie zijn . of niet Car!
Ik groom nog wel eens bij Breunis,en t zijn idd allebei schatjes en superleuke pony's!
K ga vanmiddag even foto's voor je erop zetten hoor Car!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:33

Het zou leuk zijn als je wat foto's van de kleine Lobeke's erbij kan zetten.

Elfie, wat voor info over zijn nakomelingen heb jij gevonden? Ik heb ook even gegoogled, maar er kwam niet veel nuttigs uit...

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:43

Breunis, volgens mij zitten jullie bij ons in de buurt wij hebben de horsies op de grens Epe/Heerde staan (arabisch volbloeden, van Nash`ah Arabians)...


www.nashaharabians.nl

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:50

Hier even een paar foto's van Lobeke die op de hengstenkeuring gisteren, door Reindert Jansen, zijn gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Lobeke met zijn kampioenskrans om

Afbeelding

Lobeke en zijn stalgenoot Gasir (eveneens een goedgekeurde dekhengst bij het AVS, 1e premie en was reservekampioen)

Afbeelding

Wat is het toch een geweldig paard! Iemand nog meer nakomelingen? Of plannen dit voorjaar, een merrie door hem te laten dekken?

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:07

@ melina:

wat een mooie foto's zeg ik ben ook naar de hengstenkeuring geweest en heb ook foto's gemaakt als jullie ze willen zien zeg het maar

groetjes michelle

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 21:18


Elfie

Berichten: 776
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:41

Info over de nakomelingen zelf heb ik ook niet direct gevonden, ik heb gewoon "lobeke ox" ingetypt bij google en dan vond ik een hoop startlijsten waar regelmatig een Lobeke nakomeling tussenstond.

Over Lobeke zelf vind ik terug dat hij een super karakter heeft en zeer werklustig is. Ik neem aan dat hij dit ook zal vererven?

Leuke foto's

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:56

Breunis, volgens mij zitten jullie bij ons in de buurt wij hebben de horsies op de grens Epe/Heerde staan (arabisch volbloeden, van Nash`ah Arabians)... [quote]

Klopt wij wonen in Hattem,heb gelijk jullie site even bekeken.Complimenten.Als we in de buurt zijn komen we graag eens kijken als je het goed vindt.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:22

@Breunis, tuurlijk (ons tel+mailadres staat op de site...) je mag altijd langskomen hoor, gezellie

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:19

SymO schreef:
Nu ook weer op de HK: 1e premie!!

Well done!!

Doen niet iedereen hem na


Lobeke had al een definitieve 1e premie.
Zo ook Gasir.
Lobeke is een leuke hengst, uitstraling, showen, beweging, body, maar daar blijft het VOOR MIJ bij. Verder spreekt hij mij niet aan, sorry Let wel: DIT IS MIJN MENING !!!!

Symo, als je op de HK aanwezig was, snap je waarom ALLEEN HUN een 1e kregen (en al hadden)

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:35

Ik zag de foto's, was niet veel soeps (uitzonderingen daar gelaten), heb niks gemist zo te zien.

taormina
Berichten: 140
Geregistreerd: 16-11-05

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:35

Symo, als je op de HK aanwezig was, snap je waarom ALLEEN HUN een 1e kregen (en al hadden) [quote]

Leg eens uit waarom ik snap het niet

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:14

SymO schreef:
Lobeke is een leuk dier en onterecht dat hij zo ondergewaardeerd wordt.

Ken nog wel een aantal arabische hengsten die heel erg opgehemeld wordt, maar vies tegen vallen..

Bescheidenheid siert nog steeds de mens !! Over Lobeke wordt niet opgeschept door zenith, terwijl het echt een super dier is!!

Nu ook weer op de HK: 1e premie!!

Well done!!

Doen niet iedereen hem na



hoi,
Misschien dat ze minder gebruikt/gewaardeerd worden omdat sommige zich blindstaren op "mooie hoofdjes" fokken in NL..? ik weet het niet!... het lijkt bijna wel of mensen "bang" zijn om spaansbloed te gebruiken!....

Idd ..er zijn er een aantal die op het zielige af opgehemeld worden maar totaal niets voorstellen ,al helemaal niets toe te voegen hebben en dit ook nooit zullen doen!!!.....sneu.

Deze 2 spaanse heren hebben zo goed als het berijkbare berijkt , zowel in de showring als in de sport!...en bescheidenheid siert idd de mens!....zo ook Jan en z'n team!!....

Ik vond het een gezellige dag!!!....
En al was de kwaliteit/uitstraling van alle aangeboden hengsten niet ieders smaak, de eigenaren hebben teminste de moeite genomen hun dieren te laten keuren!....en dat is al een kompliment waard!!!
gr,sas.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:35

taormina schreef:
Symo, als je op de HK aanwezig was, snap je waarom ALLEEN HUN een 1e kregen (en al hadden)
Citaat:


Leg eens uit waarom ik snap het niet


Ehmz, omdat de rest niet zo héél bijzonder was misschien ???

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:39

@ Maroush: jij snapt hem

Sommigen zullen het 'helaas' NOOIT snappen

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 01:22

Laatse ben ik helemaal met je eens sas, vind t sneu voor basgier dat hij ineens terug werd gezet, je zou immers als hengst moeten ontwikkelen maar volgens het avs kan aftakelen kennelijk....

Ik denk dat je lobeke moet gebruiken om meer beweging hardheid in je pony danwel arabier te krijgen en dat de nadruk moet liggen op sport en wat minder op de verdedeling.

Ben benieuwd wat ik dit jaar voor mij snufferd krijg want veel merries heeft hij niet gedekt wat betreft het nrps, arabieren kan ik weinig van zeggen.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:04

K zal zo ff kijken, er moeten op inet nog wel wat van de pony's van Breunis te vinden zijn.. (vind je toch wel goed Car )!?

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:45


gomir

Berichten: 25558
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 01:45

Afbeelding

Afbeelding

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:58

Dank je Gomir zo had ik de foto's willen plaatsen maar was al blij dat het op de andere manier lukte.Ben er niet zo handig in.
En wat vindt je van ze?Volgens mij heb je ze al eens gezien of niet?