Nakomelingen Lobeke?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niantod
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-07-08

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:16

Patrickv schreef:
fresco schreef:
Ik heb Jan Calis vorig jaar gesproken en toen zei hij dat de hengst zwaar onder gewaardeerd word.(door de fokkers)


Misschien omdat hij door Jan Calis zelf misschien niet helemaal gewaardeerd wordt, op zijn eigen website zijn er in vergelijking tot zijn andere hengsten maar weinig AV nakomelingen terug te vinden. Je zou veronderstellen dat hij onmiddellijk de gelegenheid zou aangrijpen om met de prachtige Spaanse merrie Braken (moeder Gasir) een zuiver Spaanse opvolger te fokken met Lobbeke? Iedereen maakt zijn eigen fokkerskeuzen maar klagen dat een hengst niet gewaardeerd wordt als je hem als eigenaar zelf niet optimaal inzet ...?


Dit is volgens mij een wat verouderd topic, maar kan het niet laten om hierop te reageren.

Lobeke wordt zeker niet door Jan ondergewaardeerd!!?? Ik zou zeggen kom een keer langs om onze Lobeke nakomelingen te aanschouwen! En het is idd wat er al eerder gezegd is misschien wordt hij door andere fokkers ondergewaardeerd of maken zij andere keuzes. Hij heeft in ieder geval een aantal mooie en goede nrps nakomelingen rondlopen. Lobeke is en blijft voorlopig een van Jan zijn favorieten!.

Groeten,
Julia

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:43

Misschien omdat hij door Jan Calis zelf misschien niet helemaal gewaardeerd wordt, op zijn eigen website zijn er in vergelijking tot zijn andere hengsten maar weinig AV nakomelingen terug te vinden. Je zou veronderstellen dat hij onmiddellijk de gelegenheid zou aangrijpen om met de prachtige Spaanse merrie Braken (moeder Gasir) een zuiver Spaanse opvolger te fokken met Lobbeke? Iedereen maakt zijn eigen fokkerskeuzen maar klagen dat een hengst niet gewaardeerd wordt als je hem als eigenaar zelf niet optimaal inzet ...?[/quote]

Dit is volgens mij een wat verouderd topic, maar kan het niet laten om hierop te reageren.

Lobeke wordt zeker niet door Jan ondergewaardeerd!!?? Ik zou zeggen kom een keer langs om onze Lobeke nakomelingen te aanschouwen! En het is idd wat er al eerder gezegd is misschien wordt hij door andere fokkers ondergewaardeerd of maken zij andere keuzes. Hij heeft in ieder geval een aantal mooie en goede nrps nakomelingen rondlopen. Lobeke is en blijft voorlopig een van Jan zijn favorieten!.

Groeten,
Julia[/quote]


hoi,
Denk eerder dat er gedoeld word op zuiver spaanse nakomlingen en dat vind ik persoonlijk ook best zonde dat die er zowat niet of helemaal niet zijn zijn!!!
gr,sas.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:05

Sorry voor mijn hele late reactie, maar wij hebben een Lobeke afstamming gefokt. We hebben haar 2 jaar geleden verkocht aan een meisje van onze club. Zodoende zien we haar nog iedere week en geef ik haar nog les.
Het is een heerlijk beestje om te rijden. Doet het goed in de sport, alleen de ruiter mist nog wat ervarenheid, maar ze komen er wel. In de omgang een lieve pony, kan alleen bij nieuwe dingen wat gestrest raken, maar zoals bij iedere arabier; wanneer ze je vertrouwt, doet ze alles voor je. Wij hebben nu alleen nog maar paarden, maar als ik nog in de pony's zou zitten, zou ik zo Lobeke weer als hengst gebruiken!

Dit is ze:
Shakira
1.47m.
01-06-2003
Lobeke ox X Juravel ox
Als veulen zijnde kreeg zij op de keuring een 1e premie, maar mocht net niet door naar Ermelo omdat zij te klein/jong was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje met de nieuwe eigenaar (hier met haar lekkere wintervacht)
Afbeelding

Ik zou het leuk vinden als jullie laten weten wat jullie van deze Lobeke vinden.

OdysseusJarig

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:14

Wat een leuke! Welke kleur had haar moeder?

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:39

De moeder was bruin met zwarte manen en staart. Shakira is nu inmiddels wat witter, maar kleurt erg langzaam. Wel leuk, ieder jaar weer een verassing welke kleur ze wordt.

OdysseusJarig

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:45

Wel een gavert! Ja
Naomi heeft ook een veulen van Lobeke, wat ook zo ging kleuren. Naomi zelf is vos en Laray (het veulen) is inmiddels 8 en appelschimmel Tong uitsteken

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:31

@ Lizzy: Waarom breng je een Arabisch Volbloedveulen naar een NRPS-keuring ipv naar de AVkeuringen? Snap ik niet helemaal.
Uit de genoemde ouders maak ik op dat Shakira zuiver is gefokt, dus vandaar mijn vraag. Knipoog

OdysseusJarig

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:32

Naomi is ook naar de NRPS keuring gegaan, terwijl ze ook Dosator ox x Neon ox is....

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:48

Shakira is geen volbloed arabier. Haar beide ouders zijn dat wel, maar haar opa's en oma's niet, vandaar.

Al_Zawraa

Berichten: 2357
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:51

lizzy1 schreef:
Shakira is geen volbloed arabier. Haar beide ouders zijn dat wel, maar haar opa's en oma's niet, vandaar.


Dat kan niet kloppen, als de grootouders geen volbloeden zijn, kunnen de ouders dat natuurlijk ook nooit zijn.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:52

Nee, van vaderskant is alles volbloed, maar van moeder kant niet.

Al_Zawraa

Berichten: 2357
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:54

Oke dat kan natuurlijk wel Lachen Dan is het duidelijk.

Al_Zawraa

Berichten: 2357
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:57

Hazzebaz schreef:
@ Lizzy: Waarom breng je een Arabisch Volbloedveulen naar een NRPS-keuring ipv naar de AVkeuringen? Snap ik niet helemaal.
Uit de genoemde ouders maak ik op dat Shakira zuiver is gefokt, dus vandaar mijn vraag. Knipoog


De afstamming die hierboven staat is vader x vader van de moeder. (volgens mij) Niet zoals bij arabieren gebruikelijk is vader x moeder.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:59

Klopt, de vader is Lobeke, de vader van de moeder is Juravel en daarachter zit El Beauty.

Biieniie
Berichten: 797
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:06

Zenith Arabians zit bij mij praktisch om de hoek en ik kwam er heel veel.

Mooie van Lobeke was dat hij op stal ook een super karakter had en niet zo showerig, maar als hij eenmaal gaat lopen je hartje smelt. Toch kiezen veel fokkers voor een Gasir en een Dosator. Wat overigens ook super hengsten zijn. Maarja een ieder let op andere kwaliteiten.

OdysseusJarig

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:07

Naomi is van Dosator, zou graag nog een veulen van Lobeke uit haar krijgen...
Ze heeft al een veulen van Lobeke gehad namelijk, Laray. Erg mooi veulen, 1e premie en zo werklustig.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:14

Destiny02 schreef:
Hazzebaz schreef:
@ Lizzy: Waarom breng je een Arabisch Volbloedveulen naar een NRPS-keuring ipv naar de AVkeuringen? Snap ik niet helemaal.
Uit de genoemde ouders maak ik op dat Shakira zuiver is gefokt, dus vandaar mijn vraag. Knipoog


De afstamming die hierboven staat is vader x vader van de moeder. (volgens mij) Niet zoals bij arabieren gebruikelijk is vader x moeder.


Ok, ik had dus niet goed gekeken, maar nu is het duidelijk. Lekker beessie! Tong uitsteken

LauraenCadiz
Berichten: 12
Geregistreerd: 21-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:48

Ik had een nakomeling van Jazz- Singer & Lobeke.
Helaas is er na een tijd gebleken dat hij spat heeft, dus ik heb hem zelf nooit in de sport uit kunnen brengen.
Waar ikzelf wel heel veel verdriet van heb want het was echt een beweging machine!
Toch zal ik zelf in de toekomst zo weer een Spaans Arabisch volbloed kopen.

LauraenCadiz
Berichten: 12
Geregistreerd: 21-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:52

Check AVS dan op Lobeke en dan kan je zien hoeveel nakomelingen hij heeft.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:59

oud topic. Ik heb getemd

ff_stud
Berichten: 218
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:44

LauraenCadiz schreef:
Check AVS dan op Lobeke en dan kan je zien hoeveel nakomelingen hij heeft.

www.allbreedpedigree.com /Lobeke en dan progency kijken

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:19

lobeke lijkt me echt een gave hengst om mee te fokken!

Ik ben momenteel opzoek naar een hengst voor mijn merrie.
Met het veulen wil ik later de eventing in en ben helemaal weg van arabieren <3
Zou lobeke dan een optie kunnen zijn misschien?

ff_stud
Berichten: 218
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:58

Sweetiee schreef:
lobeke lijkt me echt een gave hengst om mee te fokken!

Ik ben momenteel opzoek naar een hengst voor mijn merrie.
Met het veulen wil ik later de eventing in en ben helemaal weg van arabieren <3
Zou lobeke dan een optie kunnen zijn misschien?

al zn nakomelingen kunnen springen dus dat moet goedkomen

ff_stud
Berichten: 218
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:59


lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Lobeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:45

Die is leuk! Een echte Lobeke om te zien.