ANGLO-Arabier.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zarabsinu

Berichten: 20
Geregistreerd: 16-09-16

ANGLO-Arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 19:26

Ik ben opzoek naar een nieuw paard. Waar kan in Anglo-Arabieren vinden? Vind amper wat te koop. Ik zoek een merrie of hengst tussen de 2 en 4 jaar.

Altijd in de AV's gezeten en ik heb nu ook een AV maar het plaatje is eigenlijk niet zo mooi met mijn 175 (en nu ook iets voller geworden).

Mijn moeder roept allang; koop nou is een PAARD! :P Maar ik wil een Arabier (dat word dus al snel een pony) omdat mijn interesse in topsport endurance ligt en hun karakters gewoon heel fijn zijn. Dus zo gezegd zo gedaan en zo gebleven.

Maar nu heeft mijn AV licht artrose en blijft het elke keer moeilijk met juiste zadels vinden.. ook zag ik vandaag een foto van mij erop en vind ik het ook ineens bijna op de ponypletters lijken.. :') Ik ben dus ook om.. ik wil wat groters.

En ineens vind ik vandaag de Anglo-Arabier, ook zeer succesvol in de endurance enz. Dus ik hoor graag ook wat meer ervaringen over dit ras (en waar ik ze kan vinden).

Alvast bedankt!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: ANGLO-Arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:03

Wellicht kan je eens bij het NRPS kijken, ik weet dat ze vroeger AA erkende hengsten hadden :)

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:26

In Frankrijk vind je ze volop. Ze worden daar veel gebruikt voor Eventing, Endurance en voor springen.

Je kunt hier bv kijken op deze site;

http://www.find-your-horse.com

Als ie ongereden is kan je misschien ongezien kopen van een fokker anders een keer er een gezellig weekendje FR van maken?
Transport naar NL kost ca. 500/700 euros afhankelijk waarvandaan het paard moet komen

Je kunt ook hier kijken, dit is de fokkers vereniging, staan fokkers op en ook paarden te koop

http://www.anaa.fr/


Ze zijn overigens niet heel goedkoop...om niet te zeggen vrij prijzig

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: ANGLO-Arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:24

Hier in Australie hebben we heel veel anglos in de endurance lopen en doen het super. Ik heb een jonge anglo hengst, hij is niet groot maar heeft het hart er wel voor. Ik hou van mn engels volbloeden en arabieren dus de anglo is het beste van beide werelden :D
(sorry kan je helaas niet helpen met wat in NL staat)

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:35

Ik heb een anglo
Heb haar in Belgiƫ gekocht. Je hoeft voor de grote niet perse over te stappen hoor. Er zijn ook grote forse Arabieren .

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:02

In Duitsland en Frankrijk zijn er een hoop... maar inderdaad vaak vrij prijzig.
Waarom kijk je niet bij het NRPS? Misschien geen volbloeden, maar een beetje warmbloed, welsh of new forest erin geeft nog steeds goede endurance paarden ;).