Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:07

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een Spaanse Arabier genaamd Z.A. Mahrani , hij is nu 1 1/2 jaar en het is een hengstje.
Zijn ouders zijn Kar Hacedor X Z.A. Cafirah.
Ik zit al heel mijn leven in paarden alleen een totaal ander ras :D , nu ik helaas mijn eigen paard heb moeten laten gaan wou ik eens heel wat anders en zie hier *\o/*
Ik heb dus eigenlijk kwa bouw weinig kaas gegeten van dit ras dus je mag indien liefdevol kommentaar geven :o , ik geloof wel dat zijn deuk (dish) normaal dieper hoort te zijn maar dat vind ik zelf niet echt mooi dus ik ben er blij mee.
Zit heel misschien te denken of ik naar een show met hem ga maar heb geen idee hoe dit allemaal gaat etc.
Ow hij meette 1.47 m toen ik voor het eerst ging kijken en dit was halverwege december ofzo.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als veulen

Afbeelding

Afbeelding

Moeders

Afbeelding

Vaders

Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:08

Gave combi, mijn spaanse merrie heeft ook eens een nakomeling gekregen van Kar Hacedor.
Ik vind het een mooi beestje, maar ik houd eerlijk gezegd ook niet zo van de extremere dish.

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:58

Hij is echt leuk!
Jammer dat hij zijn speciale kleurtje straks gaat verliezen :D

Mijn (Russische) arabiertje had ook niet zo'n grote dish, vind een hele grote ook persoonlijk niet zo mooi.

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:37

Hihi das lachen, 2 die beide niet van zo'n dish houden.

Hoe was jou nakomelingen van kar hacedor Michelle ? , beetje kwa grote, bouw en karakter.

Ik vind hem toch wel nuchter maar ook wel weer een hittepetit. Het moet allemaal niet te lang duren vind ie maar om auto's geeft ie weinig tot niks en vandaag over bevroren weggetjes gelopen met kleine bevroren plasjes waar die lekker handig op ging staan, het ijs kraakde dan en of het brak maar hij gaf er helemaal niks om, dat vind ik dan weer grappig

Nog eentje van vandaag

Afbeelding
Longeerlijn zit er voor het geval van nood aan, moet langs een soms best wel drukke weg en mensen zijn zo dom als een achtereind van een koe, uiteraard wil ik de koe niet beledigen _/-\o_

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:48

Ik heb die nakomeling niet zelf gefokt, mijn merrie stond toen als fokmerrie bij Samanta (El Zarabia Arabians) zij fokte eerst Z.A. Valecia uit haar en vervolgens werd mijn merrie gedekt door Kar Hacedor, toen ze drachtig was is ze verkocht naar Friesland waar het veulen geboren werd, daarna is mijn merrie weer verkocht en uiteindelijk kwam het veulen bij een ander meisje terecht.

Ik zal eens zoeken naar foto's, volgens mij was ze niet heel groot maar dat is mijn merrie ook niet (1.47) El Saria heet ze en was gok ik rond de 1.50 m.

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:51


annibel

Berichten: 1196
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:03

Wauw echt een knapperd!
Alleen waarom heb je bij een gezonde jaarling een deken op? Imo ontwikkel je dan een mietje, laat m lekker hard worden met een dikke wintervacht.. Mijn arabiertjes heeft vanaf veulen totdat ze een jaar of 6 waren zonder deken in de wei gestaan met dikke wintervacht n schuilstal en ze zijn super hard geworden..

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:14

@Annibl
TS heeft hem pas een paar weken en als hij al een deken op had, bij aankoop, kun je deze er niet zomaar afgooien midden in de winter :)

annibel

Berichten: 1196
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:11

@brainless dat zag ik inderdaad, maar vragen mag altijd toch? Was gewoon benieuwd.. :)

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 16:02

Leuk die foto, hoop dat ie van mij ook nog lekker de breedte ingaat.
Ik heb hem ook bij haar gekocht, die zelfde Fokker.

Ik heb hem een deken opgedaan omdat ie die daar ook wel op heeft gehad, op het moment dat ik hem kocht had ie hem volgens mij al Ff niet op, maar hij liep daar ook maar kort buiten en de hoofdreden is dat hij nogal schraal/dun is en zijn ribben zichtbaar zijn en ik sta op een pension stal waar de paarden bij weer en wind s ochtends al tussen 6 en 7 u naar buiten gaan en pas met de winter om 17 u naar binnen gaan ivm zijn werk. En hij dus alle zeilen Ff bij moet zetten om dikker te worden en niet onnodig verbranden door de regen en kou. Normaal zou ik het ook niet doen.

Bij heel slecht weer heb ik gelukkig wel connecties in de buurt dat ze ze eerder voor mij binnenband halen indien ik zelf niet kan

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:51

Ik heb geen verstand van arabieren maar ik vind dat hij in verhouding met zijn lichaam eng dunne beentjes heeft. Maar wie weet hoort dit bij het ras maar ik 'schrik' er wel van.

_rosequartz

Berichten: 14
Geregistreerd: 21-04-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:26

Voor zover ik er verstand van heb (nog niet veel ;) ) heeft hij inderdaad iets dunne benen, maar dat had zijn mama ook. Denk dat het nog wel iets uitzwaart. Ik vind het persoonlijk niet storend. Leuk paardje hoor! :D

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:34

Wat een leukerd, veel plezier!!

Vind de schimmel hierboven ook erg knap! Ik hou van het Arabische ras, maar vind ze vaak te iel. Deze is prachtig!

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:32

kamille schreef:
Ik heb geen verstand van arabieren maar ik vind dat hij in verhouding met zijn lichaam eng dunne beentjes heeft. Maar wie weet hoort dit bij het ras maar ik 'schrik' er wel van.

Ja, dat is vaak wel rastypisch voor een arabier.
Hoef je niet van te schrikken hoor; ze hebben vaak keiharde benen en veel minder last van beenblessures dan een gemiddelde KWPNer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabier_%28paard%29

Steppe

Berichten: 2801
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:40

Voor zijn 1.5 jaar is 1.47m best aan de maat maar leukerd hoor.
Ik ben ook niet van de dish hoor heb zelf een engels-Russische arab zonder veel dish gelukkig.Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:08

Hij heeft inderdaad hele enge dunne benen := , maar bij de arabieren is de botdichtheid veel dichter dan bij andere rassen en zijn ze daardoor heel sterk, maar ben het er mee eens dat het er raar uitziet.
En dat het inverhouding met zijn lichaam niet klopt is omdat ie nog verder de hoogte in gaat, meestal betekent dat dat ie dan ook nog wel echt een stuk de hoogte in gaat, als ik mazzel heb misschien wel 10 cm 8-) , maar dan moet ik wel geluk hebben hoor 8-) , hij is nu 1 1/2 jaar dus hij kan nog ff groeien.
Voor een arabier is die nu al aan de maat met zijn 1.47 m, maar ik heb het echt gemeten met zo'n echte meetlat met een waterpasje erop := en een vriendin heeft het gecontroleerd :D

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:27

Dus als het niet klopt is het de schuld van die vriendin :P

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:46

Brainless schreef:
Dus als het niet klopt is het de schuld van die vriendin :P


Inderdaad hihi _O- :=

lilskie
Berichten: 444
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: NH

Re: Spaans jaaring hengstje van Kar Hacedor en Z.A. Cafirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:46

Leuk een Spanjaard! Ik heb zelf ook een zuiver Spaans gefokte AV. Met een beeeetje dish, maar ook niet zo extreem :). Had hem al op Facebook voorbij zien komen :), leuk dier!