Arabier of toch niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:01

volgens mij is die van ter schure, nrps of te klein gebleven kwpn die niet aan de verwachtingen voldeed door de hoogte. zou ze even bellen en vragen of ze daar weg komt.

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:11

Er wordt hier een paar keer Connemara gezegd , maar dat zou ik zo niet durven zeggen. Zeker niet als ze bont geboren is: Bij zuivere Connmaras komt bont niet voor.

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:21

Connemara denk ik zeker weten niet, zelfs geen kruising.

Ik heb ter schure een mail gestuurd....maar betwijfel het omdat als ik naar nummers ga zoeken ik in tsjechie uit kom op de een of andere manier. Heel bizar. Misschien toch die DNA test maar eens doen

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:24

Voor een DNA-test moet je een vermoeden hebben wie de ouders zijn, ze gaan niet de hele database ondersteboven keren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:01

Mar noch Arabier, noch Welsh mag bont zijn. Of zit dat bij de cobs anders?

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:09

Buenootje schreef:
Nou rijstijl....ik weet het niet, 8 eigenaren wilde er nooit meer mee rijden. Een wilde haar zelfs laten inslapen....weet niet of ze alle 8 zo slecht reden natuurlijk.
Karakter heeft in mijn ogen toch weinig met rijstijl te maken :D

Overigens, bij ons is ze altijd braaf, goed voorwaarts maar verder gewoon normaal te rijden, zet er iemand op die haar niet kent en die wilt er vanaf. :n



Als er een beginner op Zit of een onzeker iemand zal die toch ren andere rijstijl hebben dan iemand die doorpakt en zelfverzekerder is.

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 22:50

Als je doorpakt (als ik het lees zoals het overkomt) dan denk ik juist niet dat het zal gaan lukken met haar....Maar je mag altijd eens komen proberen :D ;)

Heb serieus al veel echt goede ruiters (lees zelfs belgisch kampioen jumping en toen lesgever van dochter) hetzelfde horen zeggen maar hij kwam er ook van terug. Rust, regelmaat en bij wijze van aub zeggen werkt beter bij haar. Voor onzeker (zoals mijn zoon of bijrijdster van de foto) is ze juist wel kalm en meegaand)

Bont komt wel voor in kruisingen, ze is sowieso geen vol ras, dan had ze wel papier gehad. (en natuurlijk de gewenste bonte rassen he)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:54

Ja maar kruising arab x cob kan dan ook niet want die doen beide niet aan bont. Vind 'm ook niks van een cob hebben.. :o

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 00:28

Ik ook niet....helemaal niet van een welsh :p

Zou dan eerder paint of zo zeggen...

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:36

Buenootje schreef:
Als je doorpakt (als ik het lees zoals het overkomt) dan denk ik juist niet dat het zal gaan lukken met haar....Maar je mag altijd eens komen proberen :D ;)

Heb serieus al veel echt goede ruiters (lees zelfs belgisch kampioen jumping en toen lesgever van dochter) hetzelfde horen zeggen maar hij kwam er ook van terug. Rust, regelmaat en bij wijze van aub zeggen werkt beter bij haar. Voor onzeker (zoals mijn zoon of bijrijdster van de foto) is ze juist wel kalm en meegaand)

Bont komt wel voor in kruisingen, ze is sowieso geen vol ras, dan had ze wel papier gehad. (en natuurlijk de gewenste bonte rassen he)


Pfff... Jij leest ook graag wat je wilt lezen..

Nou je het zegt ... Ik denk een volbloed Arabier.. Denk dat de vader black beauty is rn de moeder een mishandeld Penny paard...

Johnie

Berichten: 524
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:27

Ik zie er ook geen Arabier in. Eerder iets van een new forest.

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 23:18

hahaha zet er maar een slotje op want dit schiet niet op. Ik heb nergens gezegd dat ze een volle arabier is maar een apart beest is het wel.
Maar ik zal de mensen wel geloven die er werkelijk verstand van hebben en mij ook serieus op weg helpen ipv alle betweters.....maja ik ben met mijn 34 jaar een penny meisje.....niet dat ik nooit niks in de paarden heb gedaan hoor....ben een serieuze leek +:)+

Thx voor het meedenken trouwens Johnie....misschien zit er wel new forest in. Kom er nog wel eens achter.

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 23:19


Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:22


Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 23:25

Punz Thx! Ja misschien dat ik dat wel eens ga doen :) En uiteraard laat ik dan hier iets weten.

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 23:34

Wel grappig dat er na de link die ik plaatste niet meer gereageerd wordt....

maar maakt verder niet uit. Diegene die serieus reageerden en die mij geholpen hebben THX hiervoor! De anderen die mij belachelijk maakte eveneens thx weet nu wie hier serieus is en behulpzaam en wie niet ;)

Van mij mag er een slotje op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:39

Die arabier uit je link lijkt wel duidelijk op een arab, en btw totaal niet vergelijkbaar met jouw paard, dus ik snap niet wat je nou wilt zeggen daarmee :? Misschien reageerden mensen sinds die link (die 22 minuten geleden pas geplaatst is) niet meteen, omdat ze afgelopen 22 minuten wel betere dingen te doen hebben, dan in jouw topic te kijken. En dat begrijp ik best met de, sorry, ietwat ondankbare manier waarop jij reageert. Waarom open je überhaupt een topic als je alleen je eigen mening wilt horen eigenlijk, mag ik dat vragen?

Geniet van je paardje. Ongeacht ras, want dat maakt namelijk geen donder uit. Als jij graag zou pochen dat het een arabier is, ga je gang. Ik kies m'n dieren meestal op klik en niet op ras, dus zou er niet zoveel waarde aan hechten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-15 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 23:41

Nee nu weet ik voldoende :) Thx....grappig dat men nu weet wie hier echt verstand heeft. Slotje graag :o

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 23:54

Misschien 1 tip...iets vriendelijker reageren, iets meer lezen ipv mensen veroordelen en jezelf soms even afvragen of jij alwetend bent....of nee laat maar er zijn een stuk gezelligere fatsoenlijke mensen op dit forum die dat wel doen, die wel lezen, die de vraag wel begrijpen, die heel wat ouder zijn en wat langer in de paarden zitten (en ja ook op bokt zitten) en mij wel netjes kunnen antwoorden.
Ik hoef het niet eens te zijn met jouw mening WildWings en jij ook niet met de mijne, maar als je goed terugleest over wat praktisch iedereen hier zegt en wat ikzelf ook vermoed is dat er wel degelijk Arabier inzit. Ik zeg niet dat het een volbloed is.

En zoals ik al zei....nu jij bevestigd dat het paardje in de link wel een arabier is (en ja toevallig met papier want verder zijn het twee dezelfde hahaha) neem ik jou absoluut niet meer serieus. Reden mag je er zelf bij bedenken. Maar zoals ik al zei....er zijn mensen die WEL serieus willen helpen.

Denk trouwens dat de foto's voldoende bewijzen dat wij met het hele gezin genieten van haar en haar op karakter gekocht hebben (wat misschien toen niet zo slim was maar achteraf echt geen spijt van)....
Laatst bijgewerkt door Buenootje op 20-04-15 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Buenootje
Berichten: 467
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 23:55

Heb je de sarcastische reactie nu weggehaald...jammer....maar bovenstaand bericht is dus wel gewoon voor jou bedoeld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:59

Ik denk hetzelfde, dat er best Arabier in kan zitten, maar dat ik er geen volbloed in zie (en ook niet voor het grootste deel). Ik geef gewoon een leuke eerste post, volgens mij? Jij reageert vervolgens met dingen als 'Jawel ik denk dat ik ga luisteren naar mensen die al jaren met arabieren werken ;)', dat je van foto's ook niet alles ziet, dat je mensen kent die het wel beter weten, etc. En dan vervolgens reageer je weer op dezelfde rare/onaardige manier. Dat is toch ondankbaar, ik reageer ook gewoon om te helpen? Dat onaardig beginnen te doen doe jij hoor, niet ik. Even dimmen dus, zeg... Jij loopt ontzettend te kattenkoppen en onaardig / uit de hoogte te doen. Raar gedoe. Wie kaatst...

Het paard in een link is btw niet hetzelfde paard als de jouwe, dus ik snap je berichtje niet. So please, enlighten me met al jouw kennis, die ik kennelijk niet bezit... Waarom ben ik nu zo dom en is mijn mening niet meer serieus te nemen, omdat ik het paardje uit de link wel een volbloed vind lijken, en de jouwe niet?

Fijn dat jij en je gezin zo van je paard genieten, ik ontken dat ook nergens, en wens je ook niets minder toe :?

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 00:07

Leuke merrie ts! Ik zie er ook geen arabier in. Maar als het je blij maakt, dan zeg je toch gewoon dat er arabier in zit? Altijd zo dubbel dit soort topics. Je opent het om een vraag te stellen en veel mensen geven je op een nette manier antwoord, maar vervolgens kat je iedereen af, wellicht omdat niemand het door jou gewenste 'ja dit is een volbloed', plaatst... Geniet gewoon lekker van je dier en maak je niet zo druk om 'wat ze is'. Weet ik van die mijne ook niet, ik weet gewoon dat hij een harstikke knappe kruising is en daar neem ik genoegen mee...

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Arabier of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 00:43

Deze discussie heeft ook zo weinig zin denk ik? Zonder afstamming of enig bewijs van de ouderdieren blijft het gewoon een mening en is het maar net wat men erin ziet. Ik zou zeggen: geniet gewoon van je paardje, ongeacht wat voor ras/kruising het ook mag zijn.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 00:57

Ik heb pony's gezien die geen druppel arabisch bloed voerden die op meer op een Arabier leken dan enkele volb. arabieren. Op basis van haar naam (TS staat voor ter schure en haar naam past bij de namenreeks die zij voeren) en het ontbreken van bepaalde kenmerken van bepaalde rassen alsmede het bezitten van enkele kenmerken die passen bij bepaalde rassen heb ik aangegeven dat ze mogelijk bij ter schure wegkomt.

er zijn 1 of 2 vreemde posters in het topic welke je beter links had kunnen laten liggen ipv de ronduit belachelijk kinderachtige wijze waarop je hier op doorgaat. dit geeft het topic waarin mensen behulpzaam willen zijn en meedenken een nare bijsmaak. Ik hoop dat je nooit meer zulke behulpzaamheid zult vinden op bokt, je doet je leeftijd hier duidelijk geen eer aan en mijn respect verdien er hier zeker niet mee.

Succes met je zoektocht, moge het je de antwoorden geven waar je naar op zoek bent.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 01:12

WildWings schreef:
Die arabier uit je link lijkt wel duidelijk op een arab, en btw totaal niet vergelijkbaar met jouw paard, dus ik snap niet wat je nou wilt zeggen daarmee :? Misschien reageerden mensen sinds die link (die 22 minuten geleden pas geplaatst is) niet meteen, omdat ze afgelopen 22 minuten wel betere dingen te doen hebben, dan in jouw topic te kijken. En dat begrijp ik best met de, sorry, ietwat ondankbare manier waarop jij reageert. Waarom open je überhaupt een topic als je alleen je eigen mening wilt horen eigenlijk, mag ik dat vragen?

Geniet van je paardje. Ongeacht ras, want dat maakt namelijk geen donder uit. Als jij graag zou pochen dat het een arabier is, ga je gang. Ik kies m'n dieren meestal op klik en niet op ras, dus zou er niet zoveel waarde aan hechten.



Ik ben het hier wel mee eens.
Er zijn zoveel pony's die een smeltkroes van rassen zijn. Wat Arabisch bloed is echt niet uitzonderlijk.
Dus ik begrijp echt niet wat het punt van dit topic is.
Wil je graag kunnen zeggen dat je een Arabier hebt? :+
Zo komt het toch bij mij over.

Ik zie er ook niet onmiddellijk Arabisch bloed in.
Maar dat er iets van percentage in zit, is niet onwaarschijnlijk (zo'n 20-40%)

Het belangrijkste is gewoon dat je blij bent met haar en haar mooi vindt :)