Nakomelingen Kais OX

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Nakomelingen Kais OX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 18:18

Hoi,

Aangezien mijn paardje dus bevangen op stal staat ( zie mijnaub help topic) wou ik toch even kijken wat nou precies haar familie lijn is. Geen idee hoe ik hier weer op ben gekomen haha!

Ze is een Arabier X Quarter merrie. Ze is nu 12 en ik rij haar ong. 1 jaar. :o

Nou haar moeder is Femke, deze staat op een stalling in Sevenum, waar precies zou ik niet kunnen zeggen, heb wel fotos van dit paard gezien toen we Char ( oftewel Kozbi) kochten ze loopt in de spring sport mee op gok ik 1,20 - 1,30.

Haar vader is Kais OX van Mardescha Arabians. Een toch wel bekende hengst als ik alles zo lees. Deze heeft veel titels enz.

Nou hebben we Char gekocht als zijnde 'Springpaard' ik weet echt wel wat van afstammingen af maar ik zocht er gewoon een die ik helemaal geweldig en die geweldig kon springen, nou Char is dus de uitverkorene :')

Char is echt een springkanon en ik zal als haar pijntjes weg zijn wel een topic met fotos maken als dit gewaardeerd word :D

Ik vroeg me dus echt af, heeft iemand hier een dochter of zoon van Kais OX en is dit ook een goeie springer? En of die ook knal rood is? Zou fotos ofx echt kei leuk vinden!! :D


Liefss *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Nakomelingen Kais OX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:05

Ik heb een kleindochter van Kais gereden. Bijzondere merrie, geen makkelijke, maar wel een prachtig dier om te zien (zie mijn profiel onderaan).

Wel vraag ik me af hoe ze er in vredesnaam bij zijn gekomen om een kruising Quarter-Arabier als springpaard te verkopen. Dat klinkt mij niet als een ideale combinatie in de oren om te springen, maar op elke regel zijn natuurlijk uitzonderingen.

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Nakomelingen Kais OX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:15

Kais heeft heel veel nakomelingen. Staan idd bekend om wat meer gecompliceerde karakters :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Nakomelingen Kais OX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:18


DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Nakomelingen Kais OX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 23:39

Wat leukkk! Ja ik weet ook echt niet hoe ze ubehaupt bij die kruising zijn gekomen omdat kais toch wel een bekendere arabier is.. Haha!

Ze sprak ons toen gewoon enorm aan en ze kan onwijs leuk springen dus gewoon perfect! Het is ook echt mijn paard geworden en ik zou haar nooit meer kunnen vervangen of wat dan ook!

Ze heeft inderdaad een wat gecompliceerd karakter maar dat maakt haar juist uniek, makkelijk is ze ook niet maar je kunt er onwijs veel van leren!!

En echt gaaf dat ze een halfbroer heeeft sie wit is! Onze is echt knalrood. Precies Kais zelf met aftekening en al! Erg leuk om te weten.

Ben benieuwd of er bokkera zijn me een Kais arabier!!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: Nakomelingen Kais OX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:21

Hier een kleindochter van Kais, super merrie!