[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:22

Klinkt heel goed! Vooral dat zeebriesje en relaxen.

Dat is het nadeel aan paarden (of andere dieren) thuis, moeilijk om goede verzorgers te vinden voor langere tijd. Mijn paard kan ik zo achterlaten, die staat heerlijk in de kudde met zijn vrienden en wordt goed verzorgd. Bij mij is de kat juist een probleem. Vooral omdat ze bang is van alle andere mensen behalve ik, en dus ook nogal aan me hangt. Voel me al schuldig als ik een weekend weg ben ;( .

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:54

oh dat is ook heel rot ja, wij hebben vier katten waarvan mijn zwarte kat, echt alleen aan mij hangt, hij laat zich niet zien als ik weg ben, ben ik thuis dan is het mijn schaduw. Dus herken het wel...alles bij elkaar blijven alle dieren toch wel handenbinders en zorgen geven naast alle liefde...onze hond heeft maandag weer een epileptische aanval gehad, dus ook daar weer zoet mee...zou fijn zijn als we nu even een jaar of 2 rust hebben met alles...

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:15

Goedemorgen,

Hoe gaat het met en bij jullie? Hier alles zijn gangetje al moet ik zeggen dat Nadyn wel echt antiek en krakkemikkig wordt met zijn 30 jaar...hou hem niet zo goed meer op gewicht ondanks de vele priores wat er in gaat, iemand nog tips voor dikmakers?

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:18

Och ja, 30 jaar is ook hoogbejaard natuurlijk. Hier krijgen de oudjes ook SP, dus niet direct een andere goede tip.

Mijn jonge meneer (5) doet het erg goed. Heeft af en toe de kolder in de kop, maar over het algemeen doet hij flink zijn best. Hoop dat hij ook 30+ mag worden, mits in goede gezondheid <3 .

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:44

oh heerlijk dat jonge spul he, altijd erg leuk om mee te werken..

Tja 30 is al wel heel wat he, toch hoop ik dat hij nog effe mag blijven, hij eet wel als een dijker gelukkig. maar hooi en gras gaat moeizaam...

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:56

Zag dat het AVS zondag ook op Horse Event staat, wat leuk

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 13:26

Lekker rondje gereden vanmorgen Afbeelding

Kwamen 2 merries tegen dus moest toch nog even zichzelf laten horen...uitslover

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 15:04

:D

Mooi koppie.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:09

miereneter schreef:
:D

Mooi koppie.


En dat voor een Frans gefokte <3

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:24

Zijn jullie paardjes ook al verandert in zeepaardjes? Wat een water joh! Hier bijna geen droog stuk meer op de paddock

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:49

Toevallig is het hier vandaag iets droger. Hoeveel hemelwater kan er in godsnaam nog in de lucht zitten? Moet zeggen dat de paddock hier bizar goed is - wel nat maar nog geen zwembad. En onze buitenbak moet zo'n beetje de beste van de regio zijn. Die is bijna altijd goed te rijden, het moet echt extreem weer zijn geweest voordat daar eens een plas blijft liggen.

De mijne moet wegens omstandigheden in de winter 's nachts op stal - hopelijk tijdelijk. Dat scheelt wel in nattigheid. Ook goed tegen rotstraal, want dat is bij hem elke winter prijs.

Vanmiddag zag ik dat hij een beetje kreupel liep, heel minimaal en enkel te zien in draf. Stalhoudster zag het ook. Dus die krijgt een paar dagen rust, wel gewoon op de paddock in de kudde. Hoop dat het daarmee weer overgaat. Hij speelt nogal ruig dus kan best een trap gehad hebben of gestruikeld zijn.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:33

Hopelijk gaat hij al wat beter nu met zijn zere pootje?

Hier is het echt niet te doen in de winter dag en nacht buiten, zo vreselijk nat, mijn oudste is 30 dus die vindt dat ook echt niet heel leuk, tikkie verwend geworden en nu meuten eerste klas

hopelijk blijft het nu meer droog voordat het op gaat vriezen

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:29

O, vriezen, daar had ik nog niet aan gedacht ;( . Dan liever droog ja!

Hij heeft gisteren enorm hard lopen rennen en klieren in de paddock, dus ik heb goede hoop dat het geen pijn meer doet :Y) . Straks ga ik erop, beginnen met stappen en kijken hoe hij loopt.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:48

oke dan maar hopen dat hij zich inderdaad beter voelt en niet straks erger is, wat bij mij vaak gebeurd helaas

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:29

Haha, ja, dat zou ook nog kunnen ;( . Gelukkig is mijn instructrice erbij, dus twee paar ogen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:32

pff ik had vd week weer hooi besteld, vorige rollen waren echt heel goed, maar deze zijn nu zo droog, wel langstengelig enz maar ze eten het gewoon alle vier niet...ap ik net de leverancier, die leest het wel maar reageert dan weer niet, beetje jammer...vindt het toch altijd flink geld om effe op de mesthoop te smijten, daarnaast moeten de paarden toch iets binnen krijgen. Morgen mijn gewone pakken maar weer bestellen, dat is altijd goed, maar die was even op vakantie en ik had niet goed gerekend...

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:13

Gisteren met heel veel verdriet mijn beste vriendje in moeten laten slapen, door een heel nare koliek waarschijnlijk door de vettumoortjes die oudere paarden vaak in de darmen hebben. Ben echt helemaal van de wereld van verdriet, zaterdag hebben we nog een rondje gewandeld en was hij 30,5 op de dag af. En dan vindt je hem zondag ochtend nat en met veel pijn en is hij er een paar uur later niet meer...

explore_more

Berichten: 0
Geregistreerd: 30-11-23

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:56

Wat vreselijk Barbaranova. Heel veel sterkte

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:40

explore_more schreef:
Wat vreselijk Barbaranova. Heel veel sterkte


Dank je

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:09

BarbaraNova schreef:
Gisteren met heel veel verdriet mijn beste vriendje in moeten laten slapen, door een heel nare koliek waarschijnlijk door de vettumoortjes die oudere paarden vaak in de darmen hebben. Ben echt helemaal van de wereld van verdriet, zaterdag hebben we nog een rondje gewandeld en was hij 30,5 op de dag af. En dan vindt je hem zondag ochtend nat en met veel pijn en is hij er een paar uur later niet meer...


Wat enorm, enorm verdrietig, BarbaraNova :knuffel: Vreselijk om je beste vriendje te verliezen. Als het zo onverwacht is, is het ook zo'n schok. Dikke knuffel en veel sterkte.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:17

Vreselijk :(
Heel veel sterkte! :knuffel:

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:21

Dank jullie ;(

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:24

T is zo vreemd en toch heel leeg zonder hem, ook al heb ik nog drie paardjes op stal staan...zijn shetje vriendje staat veel te hinneken ondanks dat ik hem heb laten kijken en hij heel snel weer weg wilde...Shetje kan helaas niet bij 1 van de andere twee lopen want die zijn allebei hengst en vreten hem op...dus ook daar zit ik mee in mijn maag beetje, hij is chronisch bevangen dus staat in de zomer sowieso vaak naast de rest op een paddockje dus laat het allemaal eerst maar even zakken. Ooit in de toekomst wil ik er wel graag een arabiertje ofzo bij voor mijn dochter, want de twee die ik nu heb zijn beetje erg apart en niet kind proof...maar ja, voor nu helemaal niets, eerst dit verwerken. T ophalen vond ik ook heel dubbel, ene kant blij dat je er er niet meer naar hoeft te kijken iedere keer als je naar stal gaat, andere keer is t ook heel definief...

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:38

:knuffel:

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:14