Wat voor zadel voor arabier met korte rug?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat voor zadel voor arabier met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:59

Ik heb een Massimo Dressuur 2. Super zadels +:)+

hwn
Berichten: 4721
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:59

Tammie schreef:
Ik heb een Podium western op mijn arabier liggen en een veelzijdigheidszadel van Kent & Masters (het Cob model), die is maar 48 cm lang. Ook heeft er een Massimo Trail op gelegen van maar 50 cm, maar dat kon maar net.


Nou, dan heb jij nog geluk, de mijne heeft maar iets van 40 à 42 cm bruikbare lengte denk ik (nog niet ingereden). Ik ga wss mijn Wow-zadel laten passen en eventueel aanpassen aan hem, en anders wordt het wss een Massimo met Franse kussens.

Gelukkig ben ik nogal klein en slank van gestalte, dus eventueel kan het een ponyzadel worden ook.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:55

Op mijn Egyptenaar ligt een kentaur penelopa, medium/wide boom (3)

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Wat voor zadel voor arabier met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:56

Oh en mijn springzadel is een wintec closecontact

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:41

Jc saphir! Ik heb nu een 17,5 en die is 43 cm. Ik had nog in 16,5 gekunt maar deze kwam op mijn pad en was kort genoeg!

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:55

Hidalgo, na 3 jaar zoeken de enige die goed lag. Heerlijk zadel en nu, 1,5 jaar nadat we het hebben gekocht nog heel blij mee! (je kan anders wel een keer langs komen om te proberen, en van hidalgo komen ze ook met zadels langs om te testen)
Zaldi (geen idee welke precies, in ieder geval zonder zweetblad) heeft ook een tijdje gepast, maar toch ook niet ideaal

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Wat voor zadel voor arabier met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 10:41

Afgelopen week is Denise langs geweest om de hidalgo te passen op mijn haf, maar persoonlijk vind ik de Trekken ( die het zelfde systeem heeft) er beter uit zien, ook het leer en kussens zijn naar mijn idee beter, dikker en mooier leer.

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:26

Trekker? Naar mijn weten heeft een trekker zadel een pommel? dat is een ander systeem. Maar hopelijk vind je een zadel dat bij jullie past

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 11:08

Iemand bekend met een equiflex endurance van continental?

Linda, niet echt een pommel, wel een systeem dat je heel makkelijk de breedte van de boom kan verwisselen.
Maar de verstel en verwisselbare kussen zijn het zelfde van de Trekker en Hidalgo.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:15

Het is inderdaad een lastige opgave om voor een Arabier een goed passend zadel te vinden.

Zelf heb ik ook al van alles erop gehad, van Massimo tot Kent en Masters.
De Massimo lag erg goed op mijn Arabier, alleen vond ik die zelf te breed zitten, en kreeg last van mijn liezen daardoor.
Totdat mijn zadelmaker met een Kn aankwam, een 17 inch zadel, die niet te lang is voor zijn rug, waar ik heerlijk in zit, en die perfect blijft liggen.
Was er zelf nooit opgekomen om voor dit merk te kiezen, zeker niet voor een rondgeribt paard, maar na wat aanpassingen, blijkt dit zadel de oplossing.

maggi_blokje

Berichten: 28
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:38

Daaleman in Empe maakt zadels op maat.

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re: Wat voor zadel voor arabier met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:11

Misschien is een specialized saddle iets voor je. Ik heb de mijne nu zo'n 4jaar en ben er nog steeds super blij mee. Heeft eerst op mijn Nrps ruin gelegen met extreem korte rug en ligt nu op mijn Arabische merrie. Zadel is steeds gemakkelijk aan te passen, ideaal. Zeker ook met jonge paarden.