Welke regendeken past goed op een arabier?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 19:01

Naar aanleiding van de regen van vandaag en dat google en de bokt zoekmachine mij niet voldoende helpt de volgende vraag:

Wat voor merk regendeken bevalt jullie goed op de arabier? Ik had hiervoor een draver merrie en na een deken of vier (kieffer/BR/HH/Bucas) overgestapt op Rhino en Amigo en dat lag goed. Aangezien er heel veel merken zijn en ik door de bomen het bos niet meer zie. :D
Mijn eisen zijn: 100% waterdicht, geen schuurplekken boeg of schoft. Graag 0 grams met gladde voering.

Ik zit echt te springen om jullie ervaringen *\o/*

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:04

Hoe een deken ligt hangt meer af van de bouw van je paard dan het ras. Maar toch: mijn AV-merrie past prima in de Rhino dekens, zeker als het een Wug is.

Marlies1995

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-12

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:05

Mijn Arabier past goed in Bucas dekens

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:07

Ik zou kijken voor de Amigo 6 Lite ;) Die ligt hier erg goed op de arabier van een stalgenootje.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:10

Amigo, mijn paard droeg alle outdoordekens van het merk Amigo en nooit 1 haartje of een plekje geschuurd en of beschadigd.

Alle regendekens 0 grams beviel erg goed, ook van het merk Amigo.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 19:16

Kijk hier heb ik wat aan! Amigo is ook qua prijs wel te overzien. Dan mag hij hem best een keer slopen en eruit groeien.
Dank jullie wel. Meer ervaringen/reacties zijn altijd welkom!

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:21

Ik heb niks anders meer zelf ook, geweldige dekens!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:54

Ik heb ook altijd de dekens van Amigo, alleen beschadigen ze wel de manen :\

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 20:20

Dat vind ik dan wel weer jammer, maar offer liever manen dan drukplekken op de schoft of kale schuurplekken op de boeg. Het blijft kiezen uit kwaden en wil eigenlijk dekenloos blijven.
Maar dan kom ik op stal en staat alles met de kont in de regen en hij ook maar, in elkaar gedoken, opgetrokken en rillend. :brr: Terwijl zijn afwaterings-systeem in zijn vacht 100% werkt.
Even ter verduidelijking: er staat meer dan voldoende gras en hij krijgt wat krachtvoer erbij. Van de winter is het bijna onbeperkt voordroog, stro en een beetje krachtvoer. Met dit weer moet hij maar stoer zijn want het is niet koud maar van het najaar en winter vrees ik toch voor een regendekentje om. :(:)

McLaren

Berichten: 588
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:28

Ik heb er één van QHP. Het grote voordeel is dat deze een vrij hoge hals hebben, een gladde binnenzijde (bij de borst extra glad) en een hele brede staartflap. Vorig seizoen ging hij bij mij lekken, maar dat was na een hele dag stortbuien. Als ik hem was met harmisol doet 'ie het weer prima.

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:43

Moossie90 schreef:
Dat vind ik dan wel weer jammer, maar offer liever manen dan drukplekken op de schoft of kale schuurplekken op de boeg. Het blijft kiezen uit kwaden en wil eigenlijk dekenloos blijven.
Maar dan kom ik op stal en staat alles met de kont in de regen en hij ook maar, in elkaar gedoken, opgetrokken en rillend. :brr: Terwijl zijn afwaterings-systeem in zijn vacht 100% werkt.
Even ter verduidelijking: er staat meer dan voldoende gras en hij krijgt wat krachtvoer erbij. Van de winter is het bijna onbeperkt voordroog, stro en een beetje krachtvoer. Met dit weer moet hij maar stoer zijn want het is niet koud maar van het najaar en winter vrees ik toch voor een regendekentje om. :(:)


Sommige zijn gewoon kou kleumpjes daar kan je niks aan doen. Liever inderdaad relaxt met een dekentje op als rillend in de kou.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 22:02

Eens!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:20

Wij hadden eerst dekens van Weatherbeeta. Die lagen goed, geen schuurplekken op schouders. Ook de hals is goed aan te sluiten. Nu een QHP tegendelen. Volgens mij ligt die ook wel goed. Maar de weatherberta ligt beter.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:48

Ik heb goede ervaring met bucas dekens.

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:03

Maar hij heeft met deze temperaturen al echt serieuze moeite met regen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Mijn hengst had dat ook. Niet zonder reden bleek: hij had ernstige artrose. Dus als hij nu al zo veel moeite heeft met regen zou ik daar serieus zenuwachtig van worden, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, alles is nog zo vers...

Los daarvan:
Voor in de winter zou ik altijd kiezen voor een gevoerde deken. Regendeken legt de haren plat maar voegt verder niks toe dus daar schiet een paard niks mee op.
Regendeken heb ik zelf nog geen écht fijne van gevonden, maar heb nu een vliegendeken van Nika en die ligt wel heel fijn (na een hoop andere merken geprobeerd te hebben..) en ik weet dat een vriendin ook een Nika (regen of winter, nu twijfel ik) heeft voor haar Arabier, ligt netjes, geen schuurplekken ofzo :)
Verder ben ik groot fan van sheets (oa Lamicell) voor als het iets frisser wordt, liggen enorm fijn en kunnen best een buitje hebben.
Voor winterdekens etc vind ik Schneiders en Arthurs echt veruit de beste, liggen fantastisch, geen schuurplekken niks. Zijn ook sterke dekens :)

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:43

amyz schreef:
Maar hij heeft met deze temperaturen al echt serieuze moeite met regen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Mijn hengst had dat ook. Niet zonder reden bleek: hij had ernstige artrose. Dus als hij nu al zo veel moeite heeft met regen zou ik daar serieus zenuwachtig van worden, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, alles is nog zo vers...


@amyz : Hij is 2,5 jaar oud en mega aan het groeien, ik denk dat daar alle energie heen gaat momenteel. Verder is hij kerngezond zoverre wij weten. Ik ga niet uit van artrose want hij is gewoon een blijo en spring in het veld, maar van regen is hij niet gecharmeerd. Met de buien gister houd hij zich aardig, maar van het voorjaar toen het bleef regenen 4 dagen lang was hij na een dag echt helemaal ellendig ervan.
(Terzijde: ik ben overbezorgd, vertaal dit gedrag naar menselijke emoties, en ik wil gewoon graag goed voor hem zorgen)
Met 2,5 zie ik geen reden om hem gevoerd te willen zetten want hij krijgt bijna onbeperkt ruwvoer. Het is echt alleen tegen het nat worden.

Schneiders en Arthurs dekens: is dat van Arthur's westernstore?

Ik lees net je profiel door: Heel veel sterkte en respect dat je deze keuze heb moeten/durven/mogen maken! :(:)

amyz

Berichten: 6913
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:07

Wat ik zeg: bij mij is het nog zo vers, ik word overal zenuwachtig van momenteel. Het was bij hem zo'n dingetje dat we gewoon apart vonden maar hem moest ik met 1,5 ook al onder dek zetten, dus daar zit nog een verschil inderdaad. Dank je in elk geval. Was/is niet makkelijk maar hij had zo veel pijn, ging zo hard achteruit ineens..

Arthurs is inderdaad van de westernstore :j
In de winter kun je echt beter een gevoerde op leggen dan een 0-grams, anders leg je de haren plat en ontneemt de mogelijkheid om zichzelf warm te houden. Al is het een 100-grams, je hoeft hem echt niet meteen dik in te pakken hoor :D

Tsja ik zeg altijd maar zo; in de woestijn hebben ze ook geen regen. Ze zijn verdraaid goed berekend op hitte en op kou, maar niet op nattigheid :)

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:48

amyz schreef:
Tsja ik zeg altijd maar zo; in de woestijn hebben ze ook geen regen. Ze zijn verdraaid goed berekend op hitte en op kou, maar niet op nattigheid :)



Dat zeg ik ook! En hij staat tussen de koudbloeden dus dat is bijna verschil van dag en nacht!

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 15:40

Even studie gedaan:

De arthur dekens vind ik behoorlijk aan de prijs met een groeiend paard.

Ben erg te spreken over de Nika met halve hals, regent het ook niet zo in bij de hals en daar was mijn oude merrie altijd gelukkig mee. Ook qua prijs goed te doen, want meneertje zal nog wel een keer eruit groeien ook.

Ik denk dat het deze wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:42

Ik heb hier een linkje voor je:

http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... ens-0.html

Ik heb alle merkdekens wel zo gehad. En tot nu toe ligt deze en blijft deze goed / heel op onze happy sloper. Ze zijn stevig hebben leuke kleurtjes. En niet te vergeten. Je bent bij het kopen ook een stuk vrolijker. Hij is niet belachelijk duur.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:47

Nooit druk en of schuurplekken op de schoft hoor en ook nooit de mannen beschadigd, dat komt meer van het kroelen in de halzen met andere paarden en of schuren aan de boxdeur wanneer het jeuk heeft tijdens het verharen.

In ieder geval niet bij mijn paard.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Welke regendeken past goed op een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 21:15

@missfcdb & ragdollcat: hebben jullie de gewone hals of de halve hals? Ik twijfel daar tussen. Lijkt mij met de halve hals dat het minder in-regent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:13

Moossie90 schreef:
@missfcdb & ragdollcat: hebben jullie de gewone hals of de halve hals? Ik twijfel daar tussen. Lijkt mij met de halve hals dat het minder in-regent.


Wij hebben zonder hals. Hals is niet zo goed bevallen. We waren net op tijd. Zijn haren lieten los. Als we da ding niet weg hadden gegooit. Was die kaal :')

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 23:17

missfcdb schreef:
Wij hebben zonder hals. Hals is niet zo goed bevallen. We waren net op tijd. Zijn haren lieten los. Als we da ding niet weg hadden gegooit. Was die kaal :')


Je bedoelt zijn manen of echt zijn vacht? En was dat met een Nika deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:40

Moossie90 schreef:
missfcdb schreef:
Wij hebben zonder hals. Hals is niet zo goed bevallen. We waren net op tijd. Zijn haren lieten los. Als we da ding niet weg hadden gegooit. Was die kaal :')


Je bedoelt zijn manen of echt zijn vacht? En was dat met een Nika deken?


Manen lol

Was met een andere deken. S&K Horse Pro winterdeken 'Viper' - met hals
Dit was ook een enorme fijne deken pasvorm perfect. Enkel die hals! En onze happy sloper vond een manier om hem te slopen :( :')
Bij de dressuur paarden waar ik kwam ook geen problemen. Met de hals. Maar hier dacht je goed te doen. En weg manen. Dat stuk schuurde. De rest zit als gegoten.

Dus dat doen we niet meer.