wie weet er iets over serock crusader??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

wie weet er iets over serock crusader??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:59

het is een geimporteerde hengst vanuit engeland....hij is mij aangeraden voor mijn merrie en ik heb hem vanavond ook even gezien....
maar nu wil ik graag weten hoe zijn nakomelingen zijn en wat zijn eigen prestaties zijn....

alvast erg bedankt....

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: wie weet er iets over serock crusader??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:21

Seock Crusader is een hengst met veel type en bot. Ik heb een klein dochter van hem. Hij geeft echte Mountain ponies met een mooi hoofd.
Hier een foto van een zoon van hem, Bolster Goya:
Afbeelding
Ik heb ergens nog een foto van Crusader zelf, maar die staat op de pc die momenteel stuk is. Als ik hem vind, zal ik hem je sturen.
Op mijn site staat een kleindochter van Crusader.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: wie weet er iets over serock crusader??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 20:07

thanks,

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: wie weet er iets over serock crusader??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:45

Serock Crusader is als jaarling verkocht op de veiling van Fayre Oaks. Jan Retera liep eerst door de stallen en onderweg kwam hij Emrys Griffiths tegen. Die zei bij de stal van Crusader: "zie je dat hengstje, prima fokdier". Jan Retera bood dus op Crusader en kreeg hem mee voor 180 Guineas (zeg maar ruwweg 270 Euro), echt een schijntje voor een toekomstige hengst.

Crusader heeft al als 2-jarige op Bolster gedekt, en hij heeft best gefokt. Voor mij was Bolster Fantasy altijd nog de mooiste (waar is die merrie heen?). Hoewel Foxhunter Pantheon preferent is geworden, vind ik persoonlijk nog steeds dat Serock Crusader de betere nakomelingen gaf. Helaas is Crusader weinig meer gebruikt, maar bijvoorbeeld met een Shore Brooks Halloween gaf hij zijn visitekaartje af als hengst die toppers brengt bij de juiste merries.

Sterke punten van Crusader: type, hoofd, voorbeen. Zwakker punt: achterbeen/achterhand, geeft soms wat veel wit.

Hij is wel duidelijk het soort hengst dat Winoa bijvoorbeeld nodig heeft.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: wie weet er iets over serock crusader??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:07

thanks voor de info...ben blij dat ik toch nog een hengst gevonden heb...

laro130502
Berichten: 87
Geregistreerd: 05-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:41

Hey, ik heb een dochter van hem , Bolster Goneril .
Ze heeft veel prijze gewonnen met schoonheidskeuringen .
Wat een sterke pony dat da was .
Helaas moesten we haar gisterenavond laten inslapen door kwaadaardige tumoren , In het begin bleef ze sterk en zagen we niks raar ma gisteren was ze te moe .
Nog nooit heb ik zo een sterke pony gezien die ondanks mishandeling van vroegere eigenaar toch zo sterk is gebleven . Ze had daardoor hoefbevangen ofzoiets en normaal zou ze daardoor mank lopen en zeer veel zeer gehad hebben en toch zag je dat niet aan haar . Kga ze missen zo braaf beest.
Dat zo een ziekte haar klein heeft gekregen |( ;( :(