Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxcharlottex

Berichten: 1014
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rossum

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:06

merrieveulen schreef:
maar om over te laten zetten op mijn naam, is het dan voldoende als de fokker een handtekening enzo in het papier zet, en ik ook? of moet dat ook geregistreerd worden bij het stamboek?


moet ook wel even aan het stamboek doorgegeven worden.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 22:59

OK dan ga ik daar eerst maar even mee aan de gang...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:26

is mischien handig als iemand de verschillen uitlegt tussen wpcv en nwpcs en de ins en outs vwb hengstenkeuring en andere keuringen...
Ik heb afgelopen jaar de keuringen laten lopen van NWPCS omdat mijn merries WPCV geregistreerd staan en ik als NWPCS lid extra kosten moest maken om beide dames ter keuring aan te kunnen bieden (en dan heb ik het over dubbele kosten)
hun veulens zijn beide NWPCS geregistreerd met meer kosten, dus merries ware bekend... en toch 20 euries extra betalen omdat beide dames WPCV geregistreerd waren (waarvan 1 NWPCS geboren en dus geregistreerd is) dan nog betalen voor stamboekopname en daarop de 'echte' keuring...
komt neer op:
71 euro lidmaatschap (jaar)
25 euro dekafdracht
23 euro stamboek inschrijving
20.50 euro adminstratie kosten vanwege deelname pony ingeschreven ander stamboek.
maw ben ik al 43.50 kwijt excl. inschrijving keuring terwijl de pony al bekend is vanwege registratie veulen waarvoor ik al 25 euro dekafdracht heb betaalt + 41 euro voor stamboek papier en paspoort....

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 04:13

het was mij inderdaad opgevallen dat alles nog niet goedkoop is bij de beide stamboeken, hihi!
ik heb wel een hoop informatie al kunnen vinden op de site van het NWPCS, en heb ook contact met hen opgenomen. verder onderhoud ik het contact met de fokkers ook, die vinden het leuk om Santje's ontwikkelingen te volgen....
bedankt voor de info, en blijf vooral doorposten Haha! Bloos

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:18

merrieveulen schreef:
het was mij inderdaad opgevallen dat alles nog niet goedkoop is bij de beide stamboeken, hihi!


Het WPCV is toch echt (heel) wat goedkoper dan het NWPCS ! Clown

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 13:30

ik had bij het NWPCS gekeken, en dacht dat het wel ongeveer hetzelfde zou zijn eigenlijk, hihi...
Santje staat ook ingeschreven (of geregistreerd) bij het NWPCS.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 04:29

Alane schreef:
is mischien handig als iemand de verschillen uitlegt tussen wpcv en nwpcs ...en ....


Heeeel kort door de bocht: Het zijn beide erkende stamboeken, waarbij WPCV de regels van het (Engelse) moederstamboek volgt en NWPCS hier nog wel eens mee in de clinch ligt en niet alle bij het NWPCS geregistreerde pony's ook internationaal registreerbaar zijn.
Verder is het NWPCS groot en duur en WPCV klein en goedkoop.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 04:43

Westernfreak schreef:
Onzin, een basisboekhengst hoeft niet gekeurd te worden op exterieur, dus ook niet minimaal een 2e premie te hebben!
Veel hengsten die de goedkeuring niet halen of nooit op de keuring zijn verschenen worden alsnog als basisboekhengst ingezet, veulens daarvan komen ook in het veulenboek en kunnen net als alle andere pony's als 3 jaar of oudere in het stamboek worden opgenomen.


Kleine correctie ... deze veulens worden opgenomen in het basisboek. Alleen stamboekhengst x stamboekmerrie = veulenboek.
Niet dat het ene reet uitmaakt.... maar toch .. Haha!

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:06

Dat had ik er ook staan in eerste instantie, maar het NWPCS is het daar niet (meer) mee eens, want op de site staat het volgende;

"Nakomelingen van basisboekhengsten worden net als de nakomelingen van stamboekhengsten ingeschreven in het veulenboek van het NWPCS en kunnen op driejarige leeftijd worden opgenomen in het stamboek."

(bron: http://www.nwpcs.nl/fokkerijzaken/selectieprocedure/ )

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:24

lageveld schreef:
Heeeel kort door de bocht: Het zijn beide erkende stamboeken, waarbij WPCV de regels van het (Engelse) moederstamboek volgt en NWPCS hier nog wel eens mee in de clinch ligt en niet alle bij het NWPCS geregistreerde pony's ook internationaal registreerbaar zijn.
Verder is het NWPCS groot en duur en WPCV klein en goedkoop.


Dat geldt ook voor WPCV-geregistreerde pony's hoor, niet 1 buitenlands gefokte pony komt zomaar in de engelse boeken.

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:27

Laten we de discussie over het verschil tussen de WPCV en het NWPCS in het juiste topic voeren!

viewtopic.php?f=154&t=688917

Dan blijft het mooi centraal! Dank je wel! Haha!

LadyF

Berichten: 2245
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Wijhe

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:00

Ik ben geen lid en kon mijn pony zo over laten schrijven op mijn naam.
Ook toen zij nog niet op mijn naam stond heb ik een keuring gelopen wat geen probleem was.
(Allemaal bij WPCV)

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:01

LadyF schreef:
Ik ben geen lid en kon mijn pony zo over laten schrijven op mijn naam.
Ook toen zij nog niet op mijn naam stond heb ik een keuring gelopen wat geen probleem was.
(Allemaal bij WPCV)


Graah centraal houden! Dank je! Pling

[url]viewtopic.php?f=154&t=688917[/url]
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 27-11-06 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PeeWij

Berichten: 3334
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Vught

Re: WPCV versus NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:04

foutief geplaatst!

LadyF

Berichten: 2245
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Wijhe

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:06

Oh, ik wou alleen maar aangeven dat ze niet per see lid hoeft te woden om haar paard over te laten schrijven zoals iedereen aangeeft..
Ging niet over de stamboeken..

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 00:37

OK dus overschrijven kan ik alvast doen? Santje staat geregistreerd bij het NWPCS...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Beoordeling/ tips gevraagd! vragen over Welsh A veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 01:01

merrieveulen schreef:
Santje (officieel 'Roetsenest's Santiago', Springbourne Glide X Nachtegaal's Captain):


Hoi, een kleine correctie. Ik ben geen voorstander van het benoemen van hengst Jantje x hengst Pietje. Voor hetzelfde geld heb je het hier over een veulen uit een tweede premie dochter van Nachtegaal's Captain.

Dit hengstje is uit de keurmerrie Nebus Serena, die ook nog eens regionaal kampioene is geweest. Haar moeder was Hofkes Daisy, stermerrie van Hisland Pye. Diens moeder was Hofkes Sophie, de eerste kampioensdochter van Elite-hengst Weston Falcon en de moeder van Sophie was Sumrin Tiara, nationaal jeugdkampioene en nationaal beste driejarige. Tiara's vader was Vardra Julius preferent en diens moeder was Dyrin Tina keur elite en tweevoudig nationaal kampioene. Dyrin Tina's vader was de Glanusk kampioen Dyrin Martini.

Klinkt al heel wat beter dan zomaar Glide x Captain Knipoog Helaas nog geen garantie voor een goedgekeurde hengst, wel is een zoon van zijn volle zus verleden jaar goedgekeurd (Roetsenest Solist). Je kan de familie nog even nakijken bij www.roetsenest.nl