welsh merries van het Laboratorium?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:20

Ik heb ook een drachtige bloedpony gehad (zie m'n profiel), ik heb haar destijds wel goed bijgevoerd en kruidenmixen etc gevoerd om haar goed in conditie te krijgen voor de bevalling. Alles is bij haar gewoon goed gegaan, veulen stond ineens smorgens in de wei.

Wel was de merrie inderdaad helemaal panisch als de dierenarts langs kwam en van mannen ging ze ook in begin over de rooie. Ik heb toen ik haar pas had, drie weken! lang in het weiland gezeten om haar weer te pakken te krijgen, achteraf heb ik van een verzorgstertje die haar kon van voor dat ze bloedpony was gehoord dat dat er al een beetje in zat voordat ze daar naartoe is verkocht het was alleen nog veel erger geworden.

Maar het was een fijne pony, voor de rest helemaal niks mis mee.

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 12:27

wat goed dat het bij jullie lab paadjes goed is gegaan! ik heb ook al een aantal Pm's gekregen van mensen met Lab pony's en daar ging de bevalling ook allemaal prima Haha!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:33

jongens hier zakt mijn broek van af hoor........ik wil dus nooit een pony van kantjes......die fokkerij zorgt er ook voor dat heel veel veulens bij de slacht komen of slechte fok is (geen papier niet op kenmerken gelet) het eninge wat voor hun telt is bloed van drachtige merries en vervolgens verkopen ze de merries gauw

jillian
Berichten: 33
Geregistreerd: 15-06-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:41

ik heb twee pony's gehad waar bloed van is getrokken.We heb ze op de paarden markt gekocht je moet ze wel even bijvoeren maar dan doen ze het prima eentje kreeg een valk veulen en de andere heb ik nog die heb ik elst gekocht op de markt ze is nu lekker dik en super gezond bij ons in de beurt zit ook een bedrijf dat bloed trekt. ben alleen benieuwd wat voor veulen er uit komt wat ik weet niet hoe de hengst er uit ziet. Ze is zelf een welsh B pony dus nu maar afwachten.

jillian
Berichten: 33
Geregistreerd: 15-06-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:42

oja als je een pony koopt waar van je denkt dat er bloed van is getrokken kijk dan even op het paspoort hier kan een wit stickertje op zitten met een nummer er op.

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:44

ok dank je wel voor de tips! Haha!

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 00:04

nog meer tips zijn welkom Knipoog

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:46

Je schijnt het ook te kunnen voelen in hun nek, daar zit de plek waar het bloed afgetapt wordt.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 08:10

Ik heb ooit een welshmerrie ter dekking aangeboden gekregen waarvan ik eerst alleen wist dat de eigenaar deze bij de bloedtapperij gekocht had.
Na het zien van de papieren bleek dit een veulen te zijn van een van mijn toenmalige merries. Wonder boven wonder kwam deze merrie dus na veel omzwervingen (tijdelijk) weer even op haar oude stal.
Ik kende het karakter van de pony echter niet terug ! Kortom, het beestje had het een en ander meegemaakt en was daar bepaald niet vrolijker van geworden om het zo maar eens zacht uit te drukken.

Natuurlijk verdienen dit soort pony's een tweede kans, maar hou er terdege rekening mee dat ze een "verleden" hebben. Om bij deze dieren weer vertrouwen te kweken is veel geduld, verstand van dieren en begrip nodig.

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:36

al mijn dieren zijn dieren met een "verleden" behalve mijn hondjes. ze zijn allemaal omgetoverd naar leuke gezellige dieren die gek zijn op aandacht. ik hou er van om dieren te helpen, op mijn eigen manieren Knipoog dan komt het meestal wel op zijn pootjes terecht.
dus bij een merrie uit het lab kan ik het zeker proberen!

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:07

Even een vraagje, worden alleen drachtige merrie's voor het bloedtappen gebruikt of ook niet drachtige merries?

Ik zou dat heel graag willen weten.

jillian
Berichten: 33
Geregistreerd: 15-06-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:52

alleen drachtige merrie's worden gebruikt

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 21:17

alleen drachtige merrie's worden gebruikt voor het bloedtappen omdat een merrie wanneer zei drachtig is het HcG hormoon dan in haar bloed heeft zitten, en daar worden weer medicijnen van gemaakt voor vrouwen die zwanger willen worden etc.

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:32

Djoena schreef:
alleen drachtige merrie's worden gebruikt voor het bloedtappen omdat een merrie wanneer zei drachtig is het HcG hormoon dan in haar bloed heeft zitten, en daar worden weer medicijnen van gemaakt voor vrouwen die zwanger willen worden etc.

Er zijn ook wel pony die in andere proeven worden gebruikt. niet enkel drachtige merries dus, maar meestal gaat het dan om medische proeven. Ik ken twee welshjes (ruintjes) die proefpony zijn. Ik houd me er vaak mee bezig zoals eens loslaten, wandelen, poetsen...

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:39

dus kantjes ronaldo i is ook bloedveulen??? of snap ik het nu verkeerd. Ook veulens die van de merries afkomstig zijn waar bloed van afgetapt word heten kantje`s.......
kantjes Ronaldo Is toch familie van ralph, de papa van mijn merrie. Is nu ver weg dus ook afkomstig daravan?

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:49

Dank jullie voor de antwoorden, ik vroeg het omdat ik toevallig dit topic tegen kwam en me afvroeg ofdat mijn merrie drachtig kon zijn en erop het paspoort van mijn merrie een stickertje zit met een nummer.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: welsh merries van het Laboratorium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 08:56

aan de hand van dat nummer kan men je vertellen of ze drachtig is en wie de vader is... gewoon even bellen Haha!