Rasbeschrijving van de Welsh Mountain pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blizzard007

Berichten: 62
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Noorderwijk (Herentals)

Re: Rasbeschrijving van de Welsh Mountain pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:31

Tja dat lid worden ga ik wel pas volgend jaar doen anders moet ik nu nog voor twee maanden lidgeld betalen dat is iets te gek om los te lopen.

Eilinora

Berichten: 11940
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Rasbeschrijving van de Welsh Mountain pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:58

nee hoor,wij zijn ook pas in juni lid geworden en toen ging het van juni 2005 tot juni 2006 en nu juni 2007.
als je nu in de maand november lid word dan hoef je volgend jaar november pas weer lidgeld te betalen.

best handig systeem,

blizzard007

Berichten: 62
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Noorderwijk (Herentals)

Re: Rasbeschrijving van de Welsh Mountain pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:11

Schijnbaar ligt dat in Belgiƫ toch een ietsje anders heb ik me laten vertellen. Zal het eens moeten navragen om zeker te zijn.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Re: Rasbeschrijving van de Welsh Mountain pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:34

hey joost, doe voor mij eens even de rasbeschrijving in Jip en Janneke taal?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Rasbeschrijving van de Welsh Mountain pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 01:36

1. Heb je de rasbeschrijving gelezen?
ja

2. Begrijp je de rasbeschrijving?
ja, allemaal duidelijk...

3. Welk deel van de rasbeschrijving valt volgens jou onder "ras"?
in principe natuurlijk alles, maar met name het typische hoofdje valt voor mij onder het 'ras'.

4. Welk deel van de rasbeschrijving valt volgens jou onder "type"?
het pony-achtige, verder ga ik met Shadowman en westernfreak mee.

5. Zijn er volgens jouw dingen die niet in de rasbeschrijving staan maar toch op wordt gekeurd? Zo ja, welke?
hierover durf ik geen oordeel te geven, aangezien ik nog echt een leek ben binnen het ras. ik heb al wel gezien en gehoord dat de jury vaak ponies wil zien die in mijn ogen gewoon vetzakken zijn. ik ben ook al gewaarschuwd door verschillende mensen dat het geen zin heeft om met mijn veulen aan te komen als die in 'sportconditie' is (even afhankelijk van leeftijd uiteraard, maar wat ik bedoel is dat hij dan dus niet vet is).

6. Zijn er volgens jouw dingen die niet in de rasbeschrijving staan maar die toch belangrijk zijn voor jou? Zo ja, welke?
ik vind het belangrijk dat een paard uitstraling heeft. dat staat er misschien niet met zoveel woorden in, maar ik denk dat het hoe dan ook wel een rol speelt tijdens de keuringen.

7. Aan welk deel voldoet de Welsh Mountain populatie het best aan de rasbeschrijving?
weet ik niet... als ik de keuringen af ben geweest kom ik nog wel een keer terug....

8. Aan welk deel voldoet de Welsh Mountain populatie het minst aan de rasbeschrijving?
idem aan 7.

Verdere commentaren zijn natuurlijk altijd welkom..
tja ik ben dus maar een leek, al leer ik hier ook weer eea van, hihi! ik vind wel dat veel welsh ponies erg dik zijn, zoals ik al eerder noemde. verder ben ik niet echt bekend met het ras, heb pas sinds kort een welsh pony maar die bevalt me uitstekend! ik vind het zowiezo leuke ponies om te zien, ben benieuwd wat de toekomst ons brengt!

verder: zie mijn onderschrift, ik hoop dat jullie een paar tips voor ons hebben!