Welsh A pony manen..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 12:06

Hoi,
Ik heb een A'tje, Jelma. Jelma had toen ik haar 1,5 jaar geleden kocht hele mooie lange manen. Toen is ze bij 3 andere paardjes in de wei gekomen, waarvan 1 shetlander, Bambam. Bam en Jelma lopen heel vaak te kroelen samen, heerlijk natuurlijk, maar niet zo fijn voor Jelma's manen. Ze worden niet aan de bovenkant opgevroten, maar ze worden alleen maar korter en korter, en groeien slecht weer aan. Ook hangen haar manen nu ineens naar 2 kanten, wat ik niet erg netjes vind. Hoe komt dit ooit weer goed?

Zo was het:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8KA7DWNN

Zo was het in maart, is nu nog ietsje korter:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VU7VJ77J

amberS
Berichten: 318
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: rotterdam

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:21

ik vind ze nog mooi lang Knipoog die van mij heb dat probleem ook maar dan door prikkeldraad,, zijn manan staan nu zelfs omhoog! zo kort zijn ze Boos!

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:44

Tsja je kan er weinig aan doen, gewoon zo min mogelijk aankomen zodat je er geen overtollig haar uit trekt denk ik maar...
Maar op die foto van maart vind ik dat ze nog mooie manen heeft hoor! En ach, naar 2 kanten is toch niet zo raar? En als je ze naar 1 kant wil hebben kan je ze es invlechten naar 1 kant, paar keer doen, ff paar uur laten zitten en dan blijft het vaak wel 1 kant op hangen.
Succes Knipoog

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:12

Dankjewel Lachen Ze zijn ook niet mooi recht meer.. Maarja. Ik kam ze nooit, ik gooi ze alleen elke dag weer naar de goede kant. Helaas zijn ze al iets korter dan ze in maart waren.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:59

Dan misschien een keertje de punten een beetje bij trekken oid? NIet teveel, dan wordt net nep maar de uitstekende plukken er wat afhalen? Dan heb je ze wel weer netjes op 1 lengte. En voordat je ze wil gaan kammen ff een lading anti-klit er doorheen, werkt beter dan dat je gaat trekken aan die knopen.

goldcrest
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-09-06

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:18

doe je een beetje cribox in de manen, dan blijft de shet er wel af.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 12:31

Wat is Cribox ?
Is dat verder niet schadelijk?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:35

vind de manen nog niet echt kort op de ene foto...
je paardje heeft wel een heerlijk koppie btw...
ik zou er gewoon afblijven

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:39

cribox is van dat ongelooflijke smerige stinkspul waardoor paarden op houden met knagen aan staarten, manen hout, weipalen, boxdeuren, dekens.... noem maar op. Ik heb het zelf gebruikt in de smeerversie en het hielp goed...Ik heb het nu niet meer nodig om zijn staart t e bescheremen, ze blijven ervan af. Je hebt (geloof ik) ook een spray. die spuit je er gewoon op...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Welsh A pony manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:48

Ik vind Jelma er nog steeds mooi op staan.

Te lange manen zijn niet handig, die dunnen altijd weer op de foute manier uit. Ik zie trouwens dat ze haar manen van nature linksom heeft liggen? Normaal gesproken liggen ze toch aan de andere kant. Haar grootvader had overigens ook een redelijk wilde haardos.

Kunnen we nog ooit een veulen verwachten van Jelma?