gezocht: nakomelingen van Oosting Edison

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
creabea

Berichten: 646
Geregistreerd: 16-03-08

Re: gezocht: nakomelingen van Oosting Edison

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:59

Hey,
ik heb ook een Oosting Edison, een merrie van bijna 1 jaar. Qua kleur een palomino en kan erg goed bewegen. Kan niet wachten tot ze 3 wordt....

heidew
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-09-07

Re: gezocht: nakomelingen van Oosting Edison

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:07

Hallo allemaal
Vroeger (vanaf begin jaren negentig) had ik een verzorgpony, Westeraikema's Fabiënne (v. Oakley Bubbling On). In de jaren dat ik haar mocht berijden heeft ze een aantal veulens gekregen. De eerste was een merrie, Jolanda (v. Padeau, ZZ-springen), waar op mijn vriendin altijd reed. Later heeft ze ook eens een hengst gekregen, Joris (v.?) . Vervolgens werden de volgende veulens geboren:

1991 Trynwâldens Linda (v. Oosting Edison)
1992 Trynwâldens Flip ( v. Oosting Edison)
1993 Trynwâldens André (v. Downland Folklore)
in 1994 of '95 is ze overleden

Haar dochter Jolanda kreeg de volgende veulens tot ik haar uit het oog verloor:
1991 Trynwâldens Boy (v. Oosting Edison)
1992 Trynwâldens Sunnyboy (v. Oosting Edison)
1993 Trynwâldens Leontine (v. Downland Folklore)
1994 Trynwâldens Roeline (v. Downland Folklore)
1995 Trynwâldens Janette/Jannie (v.?)

Daarna is zij verkocht omdat de eigenaar inmiddels te oud werd om voor haar te kunnen blijven zorgen.

Zoals jullie zien, veel nakomelingen van Oosting Edison.Ik zou het heel erg leuk vinden om te horen waar ze zijn beland en om te horen hoe het nu met ze gaat. Van Trynwâldens Janette weet ik inm iddels dat die het superrrrgoed doet, tegenwoordig onder de naam Easy Dancer! En in dit topic zag ik ook al een paar genoemd (Linda, Sunnyboy), echt leuk!!!

Ik heb van hen allemaal ook foto's als veulen. Dus mocht je nieuwsgierig zijn......mail me!

groetjes
Wietske Hofman - van der Heide

mirjam2332
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Noordwijk-binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:38

Ik heb een pony van 1.48 de zoon ook vaan Oostig edison, hij is gidzwart die van mij egt een prachtig paard, zeer ruime gangen en dus al het hoogste van het hoogste heeft hij gelopen!
zijn moeder heet Adorette is een engels volbloed

groetjes Mirjam