papieren aanvagen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 20:50

Aangezien ik vandaag een welsh veulen gekregen heb wil ik even weten hoe het zit met de papieren aanvragen. Ik krijg het dekbewijs zo spoedig mogelijk, papieren van de moeder heb ik nooit gezien maar zijn er wel. Het veulen is 29 april geboren, kan ik nou nog papier aanvragen?? En wat heb ik daar allemaal voor nodig?? Wie kan mij hierbij helpen aangezien ik hier helemaal niks van af weet en toch graag een papier bij mn veulen heb.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:38

Papier aanvragen kan nog als je het dekbewijs hebt en beide ouders ingeschreven zijn. Je stuurt het dan gewoon op met jou adres ed erbij. Je krijgt wel een boete voor de te late aangifte (moet binnen 2 weken na geboorte). Je hebt wel geluk dat het nog niet gespeend is, dan kwam er weer een hoop extra kosten bij (DNA enzo)

Als ik me niet vergis zijn dit de kosten:

Entreegeld € 8.-
Contributie heel jaar € 71.- (twijfel of dit verplicht is, maar dit moet wel als je lid wilt worden van het stamboek (NWPCS))
Boete wegens te late aangifte van uw veulen € 18.-
Overschrijving van uw veulen € 23.-
Veulen- en chipregistratie (inclusief chippen van uw veulen) € 41.-

Ook allemaal te vinden op NWPCS.nl

Succes

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 22:12

Bedankt voor de informatie
Hoop dat ik zo snel mogelijk het dekbewijs krijg dan kan ik dit iig. afhandelen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:01

Je kunt ook het dekbewijs opsturen naar het WPCV (www.wpcv.nl) Is ook een erkend stamboek en waarschijnlijk scheelt het nogal in registratiekosten!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:15

Westernfreak schreef:
Je kunt ook het dekbewijs opsturen naar het WPCV (www.wpcv.nl) Is ook een erkend stamboek en waarschijnlijk scheelt het nogal in registratiekosten!


T'zal nog niet zijn dat dat scheelt !!! Bovendien werken ze naar mijn ervaring ook veel sneller, efficienter en behulpzamer bij de WPCV.... bij de NWPCS hebben ze vorig jaar een blunder begaan betreft registratie nou dat wil je niet weten... k'heb nog steeds geen papieren bij de inmiddels jaarling Clown Die gaat dus ook mooi naar de Belgische WPCV nu, daar zijn ze echt ontzettend behulpzaam, vriendelijk, snel, duidelijk, .... hele andere koek dat kan ik wel zeggen.

De WPCV heeft trouwens als 'voordeel' dat deze volgens de regels van het moederstamboek te Wales werkt, de NWPCS is eigenlijk een beetje iets totaal apart en hoort samen met het KWPN.

eriky
Berichten: 189
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Riethoven

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:49

wow, dat scheelt echt een hoop bij de WPCV.
Ik wil moet mijn 2 welshjes nog laten overschrijven op naam.
Bij de WPCV kost dat €8,- en bij de NWPCS kost dat €43,- voor niet leden.
Wat raar dat daar zoveel verschil in zit.

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:30

Westernfreak schreef:
Je kunt ook het dekbewijs opsturen naar het WPCV (www.wpcv.nl) Is ook een erkend stamboek en waarschijnlijk scheelt het nogal in registratiekosten!


Werkt het daar ook hetzelfde als NWPCS, gewoon het dekbewijs opsturen met je naam en adres??

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:06

Ja, dat is niet anders als bij het NWPCS.
Het wijst zich eigenlijk vanzelf, bij het dekbewijs zit een gedeelte geboortebericht. Deze moet je invullen en opsturen Lachen

LadyF

Berichten: 2245
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Wijhe

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:45

Dus het geboorte bericht/bewijs moet je er dan ook bij opsturen? Samen met het dekbewijs?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:13

Het dekbewijs bestaat uit 3 delen.

1. deel voor de hengstenhouder (krijg je dus niet)
2. deel voor de merriehouder
3. geboortebericht

Deel 3 moet je opsturen, zelf moet je dan nog de gegevens van het veulen invullen, gegevens van de hengst en merrie staan er als het goed is al op.
Deel 2 is voor je eigen administratie.

LadyF

Berichten: 2245
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Wijhe

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:40

Westernfreak schreef:
Het dekbewijs bestaat uit 3 delen.

1. deel voor de hengstenhouder (krijg je dus niet)
2. deel voor de merriehouder
3. geboortebericht

Deel 3 moet je opsturen, zelf moet je dan nog de gegevens van het veulen invullen, gegevens van de hengst en merrie staan er als het goed is al op.
Deel 2 is voor je eigen administratie.


De hengsthouder heeft 2 delen gehouden (wit en geel) en wij hebben de roze meegekregen.
Hoef ik dus alleen maar het geboortbericht op te sturen??
Misschien lijk ik blond (ben ik niet Knipoog ) maar omdat hierboven werd vermeld dat ze het dekbewijs ook mee ging sturen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:14

Ja, je hoeft alleen het geboortebericht in te vullen en op te sturen.

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:29

Heb de papieren eindelijk binnen, zal meteen even de afstamming van de merrie hier neerzetten.

De merrie: Winalda Hiem's Magdalena V. Vechtzicht's Hazy MV. Ijselvliedt's Joskin

De vader van prince: Springbourne Caerwyn

Nou moet ik dus de papieren gaan invullen en opsturen en dan staat hij eindelijk op mijn naam Haha!

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: papieren aanvagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:36

Nog even wat vraagjes omtremt de papieren aanvragen. De merrie staat op naam van iemand anders, ze is nu van mijn baas maar staat niet op zijn naam. wat moet ik invullen bij eigenaar merrie en veulen want het veulen is van mij en de merrie dus niet. Ben je ook verplicht om de kleur en aftekeningen in te vullen?? De kleur is een raadsel, zijn al meerdere mensen komen kijken bij prince maar niemand weet wat voor benaming zijn kleur heeft. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen