vraagje over keuringen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 17:45

ik heb nog een vraagje over een keuring lopen met een welsh k merrie....
ik heb een oude merrie van 25 jaar... en zou heel erg graag een keer een keuring lopen
kan dit nog? en hoe gaat alles dan in zijn werk?
groetjes keshia

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:57

Tuurlijk kan dat nog, als je lid bent van het NWPCS heb je een inschrijfformulier in het Magazine (ik geloof in die van april).

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:43

Ja hoor kan wel, dan doe je mee in de 'oudjes-rubriek' (ik dacht 20+ oid). Ik weet niet of er op dit moment nog keuringen zijn die nog niet gesloten zijn, daarvoor moet je even int WelshMagazine kijken. Maar anders volgend jaar als je pony er dan nog fit bij staat!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:15

oh leuk
jah op dit moment is ze nog niet 100% in keuringsshape zeg maar haha
maaruh ik zou graag nog eens mee doen voor de lol
hoe zit dat dan precies met dat nwpcs.. snap dat dat het stamboek is, maar mijn pony heeft wel papieren en zo
maar moet ik me dan nog verder in laten schrijven of hoe gaat dat in zijn werk.. ben een leek op keuringsgebied..
graag iemand die mij dit alles uit kan leggen van begin tot einde....
heb begrepen dat je bij de welsh nwr wel gewoon mag toilleteren zoals bijvoorbeeld bij kwpners.. klopt dit??
ik bedoel oren en benen geschoren manen kort enz.
hoor het graag
groetjes keshia

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:34

Je kunt ook meedoen met The Dragon Welsh Pony Show. Daar wordt gekeurd door juryleden uit het moederland van de Welshpony. Deze keuring is zelfstandig en dus NIET van het stamboek. De pony's worden hier gewoon geplaatst (dus geen premies) en er zijn erg mooie linten en bekers te winnen! The Dragon Welsh Pony Show is 12 augustus, dus dan heb je ook nog even tijd om haar keuringsklaar te krijgen! Het inschrijfformulier en vraagprogramma staan op www.dragonwelshshow.com (zijn .pdf bestanden)

Bij een Welsh Part Bred toilleteer je inderdaad hetzelfde als bij een KWPN'er, dus gewoon gevlochten en benen, oren e.d. scheren mag ook gewoon.

Het is echt leuk om een keer mee te doen met je pony met zoiets. Het is een hele belevenis! Lachen

Je mag mij altijd pb'en als je nog vragen hebt over het klaar maken van de pony of over the Dragon show!

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:25

Als je mee wilt doen aan een keuring van het stamboek moet je lid zijn en je pony moet op jouw naam geregistreerd staan.
Al met al best een dure grap om een keertje mee te doen, maar dat mag je zelf weten natuurlijk.
Als je lid bent ontvang je het Welsh Magazine en daar staat in april een inschrijfformulier in voor de keuringen. Ook staan daar de data en plaatsen in wanneer en waar er keuringen zijn.

LadyF

Berichten: 2245
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Wijhe

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:00

Topcob schreef:
Als je mee wilt doen aan een keuring van het stamboek moet je lid zijn en je pony moet op jouw naam geregistreerd staan.
Al met al best een dure grap om een keertje mee te doen, maar dat mag je zelf weten natuurlijk.
Als je lid bent ontvang je het Welsh Magazine en daar staat in april een inschrijfformulier in voor de keuringen. Ook staan daar de data en plaatsen in wanneer en waar er keuringen zijn.



Van het stamboek is het inderdaad misschien duur. Maar ik heb vorig jaar ook met de Dragon mee gedaan en de pony stond nog op zijn fokkers naam (heb gebeld en dat was niet erg) en ik was geen lid van stamboek. Als je dus naar zo'n 'open' keuring gaat kost je het niets....

Even off-topic aan de TS: Jammer dat je fotos het niet doen in je profiel!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:25

zal meteen even nieuwe foto's in mijn profiel zetten..
ps. iemand nog tips waar zo'n jury op let, en wat je allemaal moet doen bij die dragon?? en waar moet je echt rekening mee houden.. hoe in te vlechten etc. wil echt alles weten...
groetjes keshia

NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:09

keshia ik heb je pb gestuurd

LadyF

Berichten: 2245
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: Wijhe

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:58

Erg leuk paard!Ziet er erg goed uit voor z'n leeftijd zeg!

Weet je al of je naar de Dragon show gaat??

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:32

neej weet het nog niet zeker het is erg ver weg.. en ze loopt kreupel.. ze heeft nog nooit kreupel gestaan en nu loopt ze niet helemaal regelmatig... dus kan niet echt gaan werken aan haar conditie ( lees buikje)
iemand tips?? wat moet ik doen voor een keuring.. dus moet ik ook een keuringshalster kopen of zo iets... en wat kan ik de laatste dagen voor de keuring doen.. misschien wat haver dat ze wat heter is??
groetjes keshia

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re: vraagje over keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:02

Je kunt je gewone hoofdstel bij een part bred ook prima gebruiken, eventueel zonder neusriem. Is maar net wat je zelf mooier vindt staan.

Wat haver voeren kan inderdaad helpen om haar wat actiever te maken. Veel stappen om haar netjes mee te laten lopen met je en je kunt longeren om wat meer conditie op te bouwen.