Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:37

haay.

Ik heb een welsh c merrie veulen gekocht, per 1 nov komt ze naar mij toe.
Nu heb ik zo even nagevraagd aan haar oude eigenaares.
Die vertelde mij dit.
De moeder heeft papieren, en de vader ook.
maar ze zijn voor het veulen nog niet aangevraagd.
Die kon ik zelf aanvragen maar dat koste wel wat geld, ivm dat ze DNA moeten na trekken.

Wie heeft hier ervaring mee ik dus niet. En heb even wat tips nodig.

Groetjes prissey

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:13

misschien moet je dan even naar www.nwpcs.nl gaan en iemand van het stamboek mailen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:45

Ga eens naar www.wpcv.nl, op de website staan contactgegevens van het bestuur. Voor vragen over dit onderwerp zou ik contact opnemen met Els v.d. Woerd.

De WPCV is met dit soort dingen vaak een stuk goedkoper dan het stamboek én zij werken via het Engelse systeem.

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:07

Oke dankjewel..
Ik zat even bokt af te speuren en toen las ik dit. Als een veulen niet in een keuring wordt voorgebracht naast de moeder. Wordt het niet opgenomen in het stamboek. maar in het registerboek..

Kan iemand mij dit even uitleggen?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re: Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:09

Wat de gedachte van het NWPCS achter die regel is, weet ik niet.

Maar waarom wil je hem in laten schrijven in het Nederlandse Welsh Pony en Cob stamboek? Waarom heb je voorkeur voor het NWPCS i.p.v. de WPCV of het moederstamboek?

Daarnaast zijn er na 1 november ook geen NWPCS keuringen meer, dus je kunt na 1 november sowieso niet meer zonder de moeder naar een NWPCS keuring.

De WPCV en het moederstamboek werken niet met keuringen waar pony's geprimeerd worden. De pony's worden daar gewoon geplaatst. Voor registratie zal inderdaad DNA onderzoek plaatsvinden en als alles goed is, kun je de pony in laten schrijven bij hun. Je krijgt dan een papier in de vorm van een paspoort.

Naast het feit dat welshpony's uit Wales komen en het dus niet zo gek is als je registreert bij een club die ook volgens die regels werkt, zijn de tarieven volgens mij ook gunstiger.

[edit] tarievenlinks toegevoegd [/edit]
http://www.wpcv.nl/tarieven.html
http://www.nwpcs.nl/stamboek/tarieven.php

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:44

Moeder heeft geen papier, alleen Jane haar moeder had papier vandaar dat ik voor Kayah niets aan heb gevraagd omdat ik dan dna moest trekken van haar papa en die nu in Belgie is en ze dan uiteindelijk toch maar 1/2 papier krijgt.

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Re: Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:46

je hebt alleen dan nog rond oktober en november de jongeren keuring tot 2 jarige word georganiseerd door welshwest

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re: Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:57

NadjaThaBest schreef:
je hebt alleen dan nog rond oktober en november de jongeren keuring tot 2 jarige word georganiseerd door welshwest


maar daar mag dit veulen niet heen want is papierloos, papa is veulenboek hengstje die nu in belgie staat en mama papierloze merrie.

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Re: Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:58

oja dat is waar

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re: Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 21:43

Jaa ik had een tijdje niet gereageerd. Maar net als naiade zegt, maar dat alles scheelt niks. Kayah is en blijft mijn kleine droom pony Haha!

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Vraag over stamboek van mijn veulen.. Help me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:33

vanda's schreef:
Wat de gedachte van het NWPCS achter die regel is, weet ik niet.

Maar waarom wil je hem in laten schrijven in het Nederlandse Welsh Pony en Cob stamboek? Waarom heb je voorkeur voor het NWPCS i.p.v. de WPCV of het moederstamboek?

Daarnaast zijn er na 1 november ook geen NWPCS keuringen meer, dus je kunt na 1 november sowieso niet meer zonder de moeder naar een NWPCS keuring.

De WPCV en het moederstamboek werken niet met keuringen waar pony's geprimeerd worden. De pony's worden daar gewoon geplaatst. Voor registratie zal inderdaad DNA onderzoek plaatsvinden en als alles goed is, kun je de pony in laten schrijven bij hun. Je krijgt dan een papier in de vorm van een paspoort.

Naast het feit dat welshpony's uit Wales komen en het dus niet zo gek is als je registreert bij een club die ook volgens die regels werkt, zijn de tarieven volgens mij ook gunstiger.

[edit] tarievenlinks toegevoegd [/edit]
http://www.wpcv.nl/tarieven.html
http://www.nwpcs.nl/stamboek/tarieven.php


Amen Vanda's Afgod