Registratie jaarling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eksels
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Registratie jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:04

In welk stamboek kan ik Bliksem laten registreren?
Onlangs heb ik een jaarling hengstje gekocht. Zijn moeder is een Welsh K en zijn vader is een Welsh Cob x Arabier. Van zijn moeder heb ik een kopie van haar papier maar van de vader niet. Ik weet alleen dat hij Jonker's Leroy heet. In de toekomst zou het super zijn als ik met Bliksem bv. aan een show mee kan doen maar dat kan vaak alleen als de Welsh geregistreerd is. De fokker heeft hem wel laten chippen maar het paspoort is nog niet aangevraagd. Klopt het dat ik Bliksem dan eerst moet laten registreren (als dat kan) en daarna zijn paspoort kan aanvragen?
Sonja (en Bliksem natuurlijk!)

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:38

Als je erachter kan komen of de vader papieren heeft, kan de pony ingeschreven worden bij de partbreds. Zo niet, kun je eventueel inschrijven in het sport register, maar daar zijn geen keuringen voor.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:52

En omdat ie gechipt is, zou ik met zn transpondernummer erbij even het stamboek bellen en het aan hun voorleggen. Zij kunnen het je precies vertellen!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:40

Als ik jou was zou ik de pony laten registreren bij de WPCV als dat mogelijk is.

Om te horen hoe het precies zit en wat je moet doen om dit te regelen kun je contact opnemen met Els v.d. Woerd, haar gegevens kun je vinden op www.wpcv.nl

Zij wil je ongetwijfeld helpen!

Eksels
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Registratie jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 08:49

Ben weer een stukje verder! Ik heb het telefoonnummer van de vorige eigenaar van de vader van Bliksem, die ga ik zeker bellen. Wie weet wat hij me kan vertellen, niet geschoten is altijd mis toch?!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:38

Goed idee! Succes met je zoektocht!

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:21

De vader moet wel een deklicentie hebben, anders kan het niet. Dat probleem heb ik nl met mijn jaarling..

Eksels
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Registratie jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:03

Of de vader een deklicentie heeft weet ik niet. Inmiddels heb ik wel contact gehad met Els v.d. Woerd en de naam Jonkers Leroy komt haar bekend voor! Dus wie weet. Bliksem kan in ieder geval wel geregistreerd worden heb ik begrepen omdat zijn moeder voldoende Welsh bloed heeft.

Eksels
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Registratie jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:06

Goed nieuws!!!
Ik heb net de vorige eigenaar van Jonkers Leroy gebeld. Leroy heeft "echte" papieren maar is niet goedgekeurd als dekhengst. Leroy's vader is Vita Nova Hanassie! Bliksem kan dus een volledig papier krijgen (toch?). Weet niet wie de moeder is van Leroy maar ik hoop dat ze dat op het stamboek kunnen achterhalen.
Sonja

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:07

Leuk! De hengst waar ik mijn merrie door heb laten dekken is ook van Vita Nova's Hanassie Maar omdat de hengst geen deklicentie heeft kan ik dus alleen een papier krijgen met vader onbekend..

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:46

Ik zelf ben ook bezig met het uitzoeken voor mijn merrie. Mijn merrie komt 1 november is gechipt enz. Alleen nog niet geregristreerd. Dat moet ik allemaal zelf regelen. Echt toppie ik hoop dat het allemaal lukt. Groetjess

Eksels
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Registratie jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 23:58

Bliksem kan echt geregistreerd worden! Gisteren heb ik daar Els v.d. Woerd over aan de telefoon gehad. Jonkers Leroy is waarschijnlijk in 2002 op de hengstenkeuring geweest. Van Bliksem en zijn moeder worden de manen op DNA onderzocht. Van Jonkers Leroy ook, als we hem niet kunnen vinden kan hij niet op het papier van Bliksem komen maar dat staat een beetje los van de registratie. Gisteren heb ik ook de vorige eigenaar van Leroy aan de telefoon gehad en waarschijnlijk is er nog te achterhalen aan wie hij verkocht is!
Goed toch!
En Prissey, met jouw merrie gaat het vast ook lukken!
Wel te rusten allemaal

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 00:15

Jij ook weltrutste en super dat het gelukt is.. Nou ik nog hahaha doeidoei