Fokkerijen van Welsh k (grote maat) en Welsh Cobs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Fokkerijen van Welsh k (grote maat) en Welsh Cobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:01

Zoals de titel al zegt, wie weet er fokkerijen van de grote maat welsh k pony's (ongeveer 1.45/1.50 m) en fokkerijen van wesh cob pony's? Liefst een beetje in het noorden of midden van nederland, en als t kan, die nog volgens de Engelse bloedlijnen fokken.
Alvast bedankt

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:24

Heey,

Waarvoor zoek je fokkerijen?? Ik weet er wel een aantal... Heb altijd in de buurt gereden daar
Zelf zijn we nu ook begonnen met een NWR fokkerijtje... Bijna alle Welsh A merrie's zijn de deur uit En onze twee NWR's zijn dit jaar gedekt...
Zeg maar wat je zoekt, ik kan altijd kijken of ik je kan helpen

Btw, die vierjarige K ruin die je bijrijd is ook een leukerd!! wat voor bloedlijnen heeft die?? Hij zou zo met Power in een dubbelspan kunnen wat aftekeningen betreft

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Fokkerijen van Welsh k (grote maat) en Welsh Cobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 10:52

Haha, ja, ze lijken wel errug veel op elkaar!
Is ook een leuk diertje, heeft alleen geen papiertjes, want hij was een ongelukje, z'n mams was een Welsh ponytje, een kleine K, en z'n papa een Welsh Cob. Dus das wel jammer.

Ik zoek eigenlijks een beetje vooruit naar fokkerijen, we gaan met een beetje geluk binnen bepaalde tijd naar Duitsland verhuizen, net over de grens, en dan komt mijn oude welsh pony aan huis te staan, met uiteraard nog plek voor een tweede, wat dan natuurlijk weer een welsh moet worden.
De pony die dan zou moeten komen moet dus een grote NWR zijn, of een Cob, en dan het liefst zo dicht mogelijk bij de Engelse bloedlijnen, omdat die nog echt zo rastypisch zijn. De Engels gefokte pony's zijn over het algemeen veel koeler in het karakter, als de Nederlandse. Dus was een beetje aan het vooruit zoeken waar ik dat soort pony's kon vinden. Dus, als je weet waar hoe en wat?

P.S. Geweldig beest, die Power! Ziet er schitterend uit!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:35

Wat leuk dat je naar Duitsland zit!!
Ik woon net sinds een week hier... ong. 30 a 40 km over de grens...

En voeg me anders even toe op MSN ofzo, dan kan ik je wel het een en ander vertellen over wat we hier in het Noorden hebben

En idd... Power is geweldig... ze is iig mijn grote liefde

cappelstud

Berichten: 394
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: wechelderzande(België)

Re: Fokkerijen van Welsh k (grote maat) en Welsh Cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:45

Wij fokken raszuivere welshcobs met volledige engelse papieren sedert 1976, maar wij richten ons voornamelijk op het rijden en mennen. Bijgevolg moeten wij sterke cobs hebben met goed gezond beenwerk. Wij zijn gevestigd in Belgë dicht bij de Nederlandse grens. Wil wel best een foto publiceren in deze forum, maar ik weet niet hoe dat moet gebeuren.

Annash
Blogger

Berichten: 26559
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 00:43

Hengstenhouderij Willy van Keulen, waar ik Hilbert voor train (goedgekeurde Welsh K hengst) handelt ook, wellicht zou je daar eens contact mee kunnen opnemen.

Voor een telefoonnummer of email kan je me PB-en!

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 12:32

Tha_Niekje schreef:
Wat leuk dat je naar Duitsland zit!!
Ik woon net sinds een week hier... ong. 30 a 40 km over de grens...

En voeg me anders even toe op MSN ofzo, dan kan ik je wel het een en ander vertellen over wat we hier in het Noorden hebben

En idd... Power is geweldig... ze is iig mijn grote liefde


Ik voeg je zo gelijk toe!
Shanna16, heb je gepb't.

cappelstud schreef:
Wij fokken raszuivere welshcobs met volledige engelse papieren sedert 1976, maar wij richten ons voornamelijk op het rijden en mennen. Bijgevolg moeten wij sterke cobs hebben met goed gezond beenwerk. Wij zijn gevestigd in Belgë dicht bij de Nederlandse grens. Wil wel best een foto publiceren in deze forum, maar ik weet niet hoe dat moet gebeuren.


Oke, bedankt.
Voor foto's: De foto's moeten geupload worden, en op internet staan. (uploaden bijv op www.mijnalbum.nl of www.imageshack.us) wanneer dat gedaan is, klik je met de rechtermuisknop op de foto, en kopieert de eigenschappen (de url, oftewel, het adres van de foto) Dit adres plak je tussen [img] [/img] en dan moet hij het doen.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:54

Kijk eens op de stamboek site, daar staan genoeg NWR fokkers in het noorden

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:25

Ik rijd op de Welsh NWR fokkerij 'Heideho'fs'.
Bij veel mensen wel goed bekend.
Staat dan ook zeer goed bekend om de vaak succesvolle sportpony's en in de fokkerij ook zeer bekend!
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een site, die binnenkort online komt!

Wij hebben nog veel fokmerries met het oude bloed, dus het engelse bloed.
Merrie die ik rijd is nog van de oude engelse hengst Gredington Viceroy en de hele stal staat vol met nakomelingen van deze hengst.
Voor meer informatie kan je pb-en. Er is regelmatig wat te koop hier, worden vaak wel 4/5 veulens per jaar gefokt.

maxie

Berichten: 2214
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:25

Tha_Niekje schreef:
Heey,

Waarvoor zoek je fokkerijen?? Ik weet er wel een aantal... Heb altijd in de buurt gereden daar
Zelf zijn we nu ook begonnen met een NWR fokkerijtje... Bijna alle Welsh A merrie's zijn de deur uit En onze twee NWR's zijn dit jaar gedekt...
Zeg maar wat je zoekt, ik kan altijd kijken of ik je kan helpen

Btw, die vierjarige K ruin die je bijrijd is ook een leukerd!! wat voor bloedlijnen heeft die?? Hij zou zo met Power in een dubbelspan kunnen wat aftekeningen betreft


nero lijkt echt veel op power

nero's vader heeft wel goede papieren alleen zen moeder heeft geen papier (is een kruizing met arabier waarschijnlijk) en was idd een ongelukje (incest zeggen ze) (nero is van mij trouwens )

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:13

hoi,

wij fokken grote welsh partbreds (minimum 1.50m tot 1.65m) waarbij

de vader steeds welshcob is en als moeder : kwpn, halfarabier, bwp.

en wij hebben 2 welshcobhengsten uit Engelse bloedlijnen waarvan er

1 te koop staat (Mister Cane)

alle info op mijn site

groetjes

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:15

Wij fokken ook Welsh Part Breds, kijk eens op www.vandastud.com

Dit jaar hebben we één Part Bred veulen, Vanda's Savona.

Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact op!

NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Re: Fokkerijen van Welsh k (grote maat) en Welsh Cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:59

Informeer maar is bij Ronald Vrolijken in Wezep (gelderland)
Daar komen ook 2pony's van ons vandaan en die heeft ook heel goede sport pony's zijn stal heet Coelenhage.
En af en toe heeft zijn buurmand Harold Zoet van stal Ysselvliedt ook wel een goede K of Cob. www.ysselvliedt.com

en misschien jan boeve die had laatst ook een mooie K te koop staan.
www.jboeve.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:06

Voor welshcobs zou je ook eens Tobcob kunnen pben Zij heeft welshcobs volgens de engelse rasbeschrijving! Bot, maat en vooral super beweging en een super karakter!
www.borgstijn.net