Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speedje
Berichten: 29
Geregistreerd: 15-05-06

Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:40

Als jullie niet meer op je welshje kunnen rijden wat doen jullie er dan zoal mee i.p.v voor de kar zetten of onder het zadel.

Ben benieuwd

mijntjuhh

Berichten: 884
Geregistreerd: 26-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:41

ik heb een shet/welsh verzorgpony. ik heb een meisje gezicht die op haar kan rijden en geef haar dan les. verder spring ik met haar aan de hand en lopen enzo.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:28

Mijn Welsh A pony's worden bereden onder het zadel door mijn verzorgsters
Zelf men ik ermee (met de 2 ruintjes) en doe ik soms vrijheidsdressuur maar mijn meeste tijd gaat op aan het begeleiden van de meiden.

Na 4 jaar 'voor de lol' rijden zijn ze nu vrij serieus bezig. Pinky en Fellow starten beide sinds half maart dressuur wedstrijden. Op dit moment zijn ze B+7 (Pinky) en B+8 (Fellow).
Fellow start ook springwedstrijden (B+4).
Fellow zit eigenlijk altijd bij de beste 3, Pink vaak net na Fell.
Je snapt dus wel dat ik super trots ben .
Binnenkort gaat Fleur ook starten (voornamelijk springen) en we hebben Spirit nu in opleiding..

NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:47

Die van mij ben ik te groot voor jammergenoeg.
Nu rijd er een ander meisje op wat er nog wel op past.
Voor de kar is er eentje wel geweest die heeft er een trauma aan overgehouden dus dat wordt niks meer.
Ze gaan wel is mee naar keuringen of gewoon wandelen mee zwemmen doe ik heel af entoe als het heel heet is
en verder doe ik er niet zoveel behalve heel veel poetsen, en ze staan de hele dag in de wei.

dingetje
Berichten: 3590
Geregistreerd: 21-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:33

Ik doe er behalve fokken ook niet zoveel mee.
Ik ben op het moment vooral bezig onze pasgeboren veulentjes een beetje mak te krijgen en te houden.. Verder wandel en poets ik er wel veel mee..

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:44

Wij gebruiken die van ons puur voor de fokkerij en shows.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:59

Bij ons zijn 2 van de drie merries ingereden. Mijn nichtjes van 13 en 10 rijden daarop. De derde merrie is aangespannen, daar rijden we met de marathonwagen mee door het bos. Een van de twee "rijponies" is sinds kort aangespannen, daar willen we nu een tweespan mee rijden.

Irismacho

Berichten: 7264
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Amersfoort (Nieuwland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:18

Ik heb een tijd een Welsh A verzorgt; ik kon er dan wel op rijden..

Maar je kan natuurlijk ook gaan wandelen, show's lopen, fietsen, mennen?

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:25

ik heb 3 welsh a fokmerrie's vleuterweide's pleunie(merrie veulen)
haar dochter Altingshof pennylynn(merrrie veulen 1 van een tweeling) Altingshof marina (hengst veulen)
ze hebben alle 3 een veulen aan de voet maar worden ook bereden
en ik heb een welsh cob merrie ook voor de fok en die wordt ook bereden

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:46

door mijn dochter laten rijden!
Afbeelding

ze is nu 15 jaar en vanaf dat ze 1 jaar is bij ons
vroeger liep ze voor de kar, enkel , tweespan en tandem

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:54

Ik heb denk ik de oudste welsh B.
Rakkertje is 38 jaar en wordt af en toe nog door kinderen gereden, helaas heb ik nu geen ruitertje voor haar.
Verder gaat ze LOS mee op buitenritten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:24

ik heb een Welsh A en ik ga haar deze zomer voor het wagentje beleren

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:53

Op het mooment mag hij flink aankomen in het weiland.
Ik denk niet dat ik hem weer ga proberen te berijden, ook niet voor het karretj.. ik zou het echt niet weten, ik denk dat het mijn knuffelmannetje wordt

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:51

Uhhm... tsja hoeveel wil je er hebben?
De afgelopen 3 jaar heb ik op een stal gereden waar ik de A'tjes reed en mende, zie mijn profiel. Met 1 had ik een super band, Sam. Vorig keuringsseizoen waren we Bestgaande Menpony in Annen en ook in Kootwijk. Hij is jammergenoeg verkocht.
Door verhuizing van de eigenaren van de stal ben ik verhuisd naar de volgende welshfokkerij. Hier hebben we nu ong. 15 A'tjes lopen, van veulen tot bejaarde (overgroot)oma van 28. Deels beleerd (o/h zadel en voor de kar) en meelopend in kinderlessen, deels gebruikt voor de fokkerij. Binnkort zal ik dezen in m'n profiel aan jullie voorstellen...

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:23

Wij hebben ook een welshje .. Ze is écht een super pony, al zeg ik 't zelf. We hebben d'r opgereden, en nu staat ze voor een wagen. Ben nét nog wezen mennen. 't ging super! Dan denk je, dat beest is wel moe, maar nee.. Hinnikt nu nog vrolijk dat ze naar buiten wil. Dacht het dus niet .

In haar jongere jaren, toen ze nog niet bij ons was, is ze een keuringspony geweest. Nou ja, ze heeft 1A, 1B, 2C, 2B en 2E gelopen. Voornamelijk toen ze een veulen tot een jaar of 5 ('86 tot '92), en dan in Hoofddorp, Hengelo (3x) en Ommen. Dat zegt me eigenlijk niets, want wij gaan niet naar keuringen.

rakker_ter
Berichten: 10
Geregistreerd: 30-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:54

poetsen,knuffelen,wandelen,wassen noem maar op ik heb genoeg te doen

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:29

Mijn welsh A word onder het zadel gereden, we wandelen,fietsen,longeren, mennen, vden

Van alles dus eigelijk

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:09

ik rij dan op een welsj a fokkerij

ik rij 3 pony's onder het zadel
1 daarvan beleren ze ook voor de kar.
met de rest zijn we veel met de hand bezig dus stappen en draven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:13

Ik doe vrijheidsdressuur met Bo. En ik wandel met d'r, longeer d'r, jaag d'r op, maak foto's.... Gewoon lol met je knol

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 08:08

Ik had een oude verzorgwelsh..
we deden bokje springen op zijn kont.
er werden workshops met hem gegeven en iedereen was fan van hem..
vrijheidsdressuur waren we mee bezig..
ok aan de longe kon je zo een lol met je knol hebben!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie heeft er allemaal een welsh-A/B en wat doen jullie e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:48

Ik heb 2 A-tjes en 1 B-tje.
De A-tjes staan het gras te maaien. Een heeft er een vastgegroeide nekwervel waardoor er verder niets mee gedaan kan worden. Dit is bij de vorige eigenaar gebeurd die het niet heeft laten behandelen waardoor de nekwervel verkalkt is. Ze heeft er echter helemaal geen pijn aan of last van, alleen kan ze niet bereden worden of voor de kar worden gebruikt. Ze kan wel voor de fok worden gebruikt dus volgend jaar mag ze naar de hengst.
Het andere A-tje heeft een stevige stofallergie. Zolang ze alleen het gras maait heeft ze nergens last van, zodra ze aan het werk moet, gaat ze hoesten, dus wordt er niet meer met haar gewerkt. Ook zij gaat volgend jaar naar de hengst.

Met de B wordt gefokt, ze is op dit moment hoogdrachtig van Glansevin Graffity. Ze is al 2 weken aan het kegelen, heeft een uier waar een koe jaloers op wordt, maar nog steeds geen veulen

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:16

Ik heb 5 A merries, 3 veulens, 1 jaarling en 1 volwassen hengst.
De hengst zijn we nu aan het inijden. De rest doet eigenlijk niets, behalve dik worden en veulens krijgen.
1 van de fokmerries gaat dit najaar onder het zadel en de hengst gaat ook nog in het tuig.

simbake
Berichten: 104
Geregistreerd: 06-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:18

ik heb een welsh 4 jaar een bwp 2 jaar en een haflinger 11jaar de welsh word bij mij als knuffel gezelschap circus (knielen liggen etc op comando)en wadel pony gebruikt ook maakt hij mijn andere paardjes mak :-D

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:21

Ik rij op het moment een supermooie welsh a pony. Ze was veel te dik en stijf en moest dressuurmatig bereden worden. Omdat het moeilijk is een kind te vinden met voldoende ervaring en ik klein ben werd me gevraagd haar te rijden. Dus vooruit, nu rij ik met mijn 24 jaar op een pony van 1.20m.

Ik ben gewend aan D/E pony's en paarden en was dus nogal sceptisch toen ik erop ging maar hallelujah wat een beweging heeft dat kleine ding! Ze zet haar achterbenen zowat onder haar oksels neer.
Ik zei al tegen de eigenaar: als je er zo één vindt van 1.60m bel me dan direct! Ik heb D-pony's gereden met kortere bewegingen dan die pony. Je zit laag bij de grond en de passen zijn wat sneller maar verder voelt het helemaal niet alsof je op een kleine pony rijdt. Ze heeft er ook nog eens een flinke hals opzitten. Erg stoer!

Floob
Berichten: 161
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Schotland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:42

Ik rijd ook op een welsh A van 1m20. Ze is van de manege maar krigt niet genoeg te doen omdat ze lastig is, iedereen bang maakt (ik vind haar heel lief). Ze is ook niet geschikt voor kleine kinderen, veel te sterk en slim.
Dus nu rijd ik er op, en ze is geweldig (meestal). Lekkere lane hals voor zo'n kleintje, loopt goed door is actief met d'r achterhand en loopt makkelijk aan de teugel. Ze is wel wat dribbelig in draf maar daar ben je zo aand gewend. Ze galopeerd goed op buitenritten en vind het ook leuk om af en toe over een boomstam heen te springen.

Jammer dat ik eigenlijk (veel) te groot ben anders had ik haar allang gekocht