(Grote) Welsh Cob's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:55

Boshuis Puzzle is de pony geweest, die mij mijn interesse in Cobs heeft doen krijgen.
Ik heb hem zo'n jaar of 15 geleden op de Zeeuwsche dag van het paard gezien, waar Theo Pauw toen een dressuurdemonstratie gaf op hem.
Ik was meteen wakker.
Ik ben geen warmbloed-, maar een pony&arabierenmens,
(en geen van de tig warmbloeds die ik heb bereden heeft dat ooit veranderd) en dit leek me wel wat.
Want ondanks mijn ponytik ben ik WEL een dressuurmens (maar ook weer niet uitsluitend).
Maar goed, Puzzle ben ik nooit vergeten en zo is uiteindelijk Tomos bij ons gekomen.
Met dank aan Theo Pauw (Ook heeft die hier geen idee van, want we kennen elkaar totaal niet) en Boshuis Puzzle.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:30

Ja Scrabble (dochter Puzzle) staat in Den Haag. Manege De Wildhoef. Theo is mijn instructeur en ik heb daarom ook Scrabble een tijdje gereden. Ik ben daarna nog op zoek geweest naar een leuke cob maar geen haalde het bij haar; ze waren te klein of te grof. Ik heb nu een connemara gekocht (grote maat en barok type).
Idje, leuk om te horen. Zal het Theo laten weten, zal hij leuk vinden.

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:00

Ik weet niet meer hoe die manege heette, maar de cob die ik naar den haag heb verkocht heet Seven Mornings Flying Comet. Klinkt dat bekend?

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:27

Ja denk ik wel. Er is een pony die Comet heet. Hij is van Claudia. Die had daarvoor ook een cob gehad, maar die bleek geen plezier onder het zadel te hebben. Met Comet gaat het prima. Is een mooie cob geworden met een aparte kleur. Heel donkerbruin en licht onder zijn buik.

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:52

Babootje schreef:
Ja denk ik wel. Er is een pony die Comet heet. Hij is van Claudia. Die had daarvoor ook een cob gehad, maar die bleek geen plezier onder het zadel te hebben. Met Comet gaat het prima. Is een mooie cob geworden met een aparte kleur. Heel donkerbruin en licht onder zijn buik.


Dat is hem vast! Wat leuk!
Ik heb Claudia nog wel eens gebeld maar toen was ze niet thuis, ze rijdt toch wedstrijden met hem? Goh, zal nog eens gaan graven naar haar telefoonnummer.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:09

Ja dat klopt. Ik weet alleen niet wat ze nu met hem is qua wedstrijden. Ik sta nu zelf op een andere stal, maar kom er nog wel. Heb nog les van Theo.
Heb haar tel.nr. wel voor je, zal je even pb-en

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:40

Interessant topic
Ik ben ook een Cob-fan!

Heb een tijd op een merrie van 1.52 rond mogen hobbelen. Dat was wel de grootste van die fokkerij. Wel stond er tijdelijk een 2 jarige die ook al rond de 1.50 was, maar had totaal geen cob-type meer.

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:45

hoe meer cobfans hoe beter!!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:23

wechelshof schreef:
hoi,

wij hebben een welshcob dekhengst van 1.61m
(uit idd de Maesmynach lijn)

voor foto's kijk op www.wechelshof.be onder Black Beauty

grtjs



Die black beauty.. wat een kwijlpaard.. als je het niet weet zou je ook zo geloven dat het een andalusier is (me loves anda's, maar een grote cob als dat is ook wel heeeeel erg mooi). Gaaf hoor!

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:38

@kjoetie :

beauty zegt



en bedankt voor het complimentje

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:42

Hé TC jij ook hier !
Die grote blijft toch wel érg gaaf !
Ik had gehoopt dat Charly wat groter zou worden, maar zoals het er nu uit ziet zal hij niet veel groter dan de 1m48 worden, niet dat dat zo;n ramp is...

idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:59

Babootje schreef:

Idje, leuk om te horen. Zal het Theo laten weten, zal hij leuk vinden.


Dat is goed, ook al zal hij misschien al lang vergeten zijn dat hij daar ooit gereden heeft.
Maar zo zie je maar, wat je ook doet, er is altijd wel iemand die zich dat later herinnert

Apropos, is Theo soms een spelletjes fanaat? (Puzzle, Scrabble....)

@ Wechelshof,

Wat een knaap zeg.
Tja Maesmynach, Trefaes, Madeni..... maat, maat, maat.
(de onze is Trefaes x Madeni en "slechts" 1m57)

Maar zo'n grote en goedgekeurd, dat is helemaal bijzonder.
Wordt hij ook in de sport uitgebracht?

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:48

idje schreef:
@ Wechelshof,

Wat een knaap zeg.
Tja Maesmynach, Trefaes, Madeni..... maat, maat, maat.
(de onze is Trefaes x Madeni en "slechts" 1m57)

Maar zo'n grote en goedgekeurd, dat is helemaal bijzonder.
Wordt hij ook in de sport uitgebracht?


Hij heeft een deklicentie van de WPCS (Welsh Pony and Cob Society), dat betekend dat hij geen veterinaire gebreken heeft en zn afstamming klopt .

Charly, als hij 1.48 m wordt en breed heb je er toch een wereldpaard aan, dan kom jij echt niet met je voetjes onder zijn buik uit hoor!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:41

Topcob schreef:
Charly, als hij 1.48 m wordt en breed heb je er toch een wereldpaard aan, dan kom jij echt niet met je voetjes onder zijn buik uit hoor!

Iedereen vind hem al wel breed worden.. Dus dat gaat dan helemaal goed komen

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:43

mijn cob is 150 en mijn zus van 180 rijdt er ook wel eens op!!
ze zijn sterk zat!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:53

kopenhagen schreef:
mijn cob is 150 en mijn zus van 180 rijdt er ook wel eens op!!
ze zijn sterk zat!

Sterk zijn ze zeker.. Mijn word ongeveer 1m48 en ik ben zelf 1m68.. Maar ik vind altijd dat het er wel uit moet zien en je er niet meters onderuit moet komen, dan kunnen ze nog zo sterk zijn !

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:51

ik ben zelf ook 168, ze rijdt er ok maar af en toe op

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:12

Ik ken iemand met een welsh cob hengst van 1.50, vind het erg leuke dieren, maar zoals die hele zware van paar pagina's terug vind ik iets te. Maja ik zit dan ook niet in de welsh wereld

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:34

Wat een leuk topic dit! (en blijkbaar in mei vorig jaar helemaal gemist). Ook ik ben cob-fan en zeker van plan ooit in de toekomst een eigen cob aan te schaffen. Ik zat precies met hetzelfde 'probleem': Ik vind ze geweldig, maar wil er bij voorkeur één die een beetje aan de maat is. (ong. 1.55m). Ik ben het helemaal eens met topcob dat ze dan vaak het 'cob'zijn verliezen en paardachtig worden. Gelukkig zijn er blijkbaar ook uitzonderingen, die zware bruine uit Wales is echt PRACHTIG!!!!

@topcob: hoe groot is Brenin? Ik vind hem echt ontzettend mooi! (Maar volgens mij ook niet zo groot(?)

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:40

@idje : onze hengsten zijn beide ingeschreven in het Engelse stamboek en hebben bijgevolg Engelse stamboekpapieren en een engelse deklicentie (die trouwens in Nederland, Belgie, Duitsland en heel de EU erkend word vermits Engeland het MOEDERstamboek is)

Ook al onze veulens hebben Engelse stamboekpapieren van het Welsh PartbredRegister (en die worden ook in heel de EU aanvaard)

En hij is op 4jarige leeftijd zadelmak gemaakt maar verder niets mee gedaan : hij brengt
zijn leven door tussen de merries (hij loopt met zijn kudde het ganse jaar ononderbroken op de weide)

@topcob: inderdaad : alleen veterinair helemaal gekeurd op gebreken e.d. en een volledige afstamming (Engelse) - maar zowiezo hoeveel mensen met een welsh hengst gaan naar de hengstenkeuring zonder eigenlijk al te weten wie er gaat winnen??? (zowel in Belgie als in Nederland als in Duitsland is er heel veeeeeeeel vriendjespolitiek)

En zo'n hengstenkeuring is uiteindelijk toch maar een momentopname... heb je geluk dat
je hengst zich 120% toont die dag of juist niet....

in Engeland gaan ze er van uit dat als je met je eigen hengst fokt en hij slechte, lelijke veulens geeft (die je dan toch niet verkocht krijgt) je automatisch niet meer met deze hengst gaat fokken (en hem eventueel ruint)

En met de Engelse deklicentie krijg je wel officiele papieren voor je veulen zowel in Belgie, Nederland, Duitsland, en kan je eventueel zelf Engelse OS-papieren aanvragen voor je veulen.

groetjes
wechelshof

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Grote) Welsh Cob's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:10

reina schreef:
@topcob: hoe groot is Brenin? Ik vind hem echt ontzettend mooi! (Maar volgens mij ook niet zo groot(?)

Volgens mij is Brenin zo'n 1m50..

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:04

vraagje aan wechelshof.

ik heb een ex dekhengst uit engeland,weet jij precies hoe z0'n veterinare keuring gaat daar?
ik begreep dat ze niet rontgenologisch gekeurd worden??

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:41

Bedankt Charly!

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:05

waar blijven de foto's?

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:08

welke foto's