Goede verkoop 2 welsh a'tjes?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Goede verkoop 2 welsh a'tjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 23:55

Ha bokkers,

Ik speel met een gigantisch dilemma. Vorig jaar juni ben ik van mijn sportpaard gevallen en heb ik daarbij mijn rug gebroken. Ik heb toen besloten dit paard te verkopen (aan mijn instructrice). Paard heeft een ontzettend goed huis gekregen waar hij goed op zijn plek staat. Ik heb besloten hem te verkopen omdat het al een tijd moeizaam ging en dit de druppel was. Maar ondanks alles heb ik hem toch een super plekje kunnen geven.

Toen besloten het roer compleet om te gooien en over te willen stappen naar het mennen met 2 Welsh a'tjes. Expres jonkies genomen zodat we een goede band op konden bouwen. Inmiddels zijn ze 1,5 jaar. Het zijn super leuke/sociale diertjes. Ben er dan ook erg blij mee. Maar afgelopen tijd begin ik steeds meer te merken dat ik het rijden erg mis. Maar als ik voor het rijden kies zal ik mijn Welsh a'tjes moeten verkopen. En dat is nu juist het hele probleem.

Ik kan maar moeilijk dieren van de hand doen. Als ik weet dat ze goede huisjes krijgen kan ik er wel mee leven. Maar dat is nu net even een moeilijk punt met 2 Welsh a ruintjes van 1,5 jaar...vermoed ik.

Zijn er nog tips van andere bokkers? Ik ben er nog niet uit of ik toch terug ga switchen, maar wil de opties eens bekijken. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die ze gewoon aan iedereen meegeven. Maar wil toch wel het 'beste' voor ze...

Iemand tips?

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Goede verkoop 2 welsh a'tjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:58

De grootste vraag die ik jezelf zou stellen is kan je nog rijden? Ik heb namelijk precies een jaar geleden mijn rug gebroken en ben er achter gekomen toen ik een paard op proef had dat het gewoon niet meer gaat qua pijn (en ik mag ook niet meer). Ik zou dus eerst kijken of je dit volhoud voordat je de pony's wegdoet.

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede verkoop 2 welsh a'tjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:10

Ga eerst weer eens lessen en kijken of je nog wel kan rijden. Al gaat dat net zo goed op voor je menplannen, want een koets beweegt ook behoorlijk en met een rugblessure kan dat flink pijnlijk worden.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Goede verkoop 2 welsh a'tjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 00:16

Ik ben 100% genezen verklaard en heb ook nergens meer last van :) Dus ik verwacht geen problemen meer. Maar bedankt voor de tip!