Naar de keuring?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniie

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Lunteren

Naar de keuring?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 00:04

Ik hoop hier wat tips te kunnen inwinnen van de welsh kenners _/-\o_

Ik wil mijn welsh a hengst veulen inschrijven voor de welsh zomershow zuid van de wpcv..

Nu heb ik informatie over de show opgezocht maar kan er niet echt wijs uit worden..
Kan ik gewoon merrie met veulen zelf voorbrengen? Of staat dat heel vreemd?
De merrie is nu 19 jaar maar zag dat er ook een keuring was voor zogende oudere merrie's en nu leek het me leuk als ik er toch ben daar aan mee te doen met haar. Wordt ik daar raar op aangekeken? :')

En ik zou graag beide pony's er goed bij willen hebben lopen kwa uiterlijk hebben jullie daar tips voor? Of woont er toevallig iemand hier in de buurt die mij zou willen helpen met de manen trekken etc... dit durf is zelf echt niet aan :+

Mag de moeder bijvoorbeeld ook een zwart hoofdstel met showbitje in? En wat voor halster moet het veulen om?
Ik hoop hier wat tips te krijgen :(:)
Bedankt alvast!!!

viavialover
Berichten: 260
Geregistreerd: 08-04-12

Re: Naar de keuring?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:54

ik zou als ik jou was sws ff voor info kijken op wpcv of op de stamboek site kijken
moeder sws wit halster om veulen ook en bij moeder in de manen een vlecht je bij de oortjes in de buurt
vraag me niet waarom dat moet maar zo werd mij dat ook vertelt

http://www.nwpcs.nl/over-nwpcs/statuten ... sreglement
hier is de site

ijsselblik
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-04-05

Re: Naar de keuring?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:47

NWPCS regelementen hebben niets te maken met een WPCV Show. Op de website van het WPCV kun je een link vinden waar kort beschreven wordt hoe een en ander op een WPCV Show verwacht wordt. ook zijn daar de correcte regelementen te vinden die bij de Zomershow Zuid horen

www.wpcv.nl

AnnaxArchie
Berichten: 34
Geregistreerd: 11-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:45

Ik zou een mooi show hoofdstel bestellen op ponyweb.com dat is een website speciaal voor allerlei spullen voor de welshkeuring. Gewoon doen! Ik doe het al 4 jaar en het is heel leuk :) je leert echt van alles!