[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6838
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:35

Catootje is die bruin roan toch?
En trouwens iedereen gefeliciteerd met.de premies!

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 00:48

Dat klopt! Goed geheugen!

En natuurlijk, door al het enthousiasme vergeet ik de bokkers met goede resultaten te feliciteren!
Bij deze!!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 07:39

Hebben er meer mensen dan MB foto's gemaakt gisteren ???

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:00

@Iedereen van harte gefeliciteerd met de resultaten van gisteren, het is altijd fijn als het goed gaat, toch?

@ Chary_Xx: Een stal van 2 x 3 is idd ruim genoeg, ik zou het tussenschot er zeker tussen laten, anders gaan ze zo extreem kleven.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Ceasar, mooie pony!

Ik zoek trouwens nog foto's van onze Memory, valk, 2-jarig, cat.nr. 14 tijdens de R.K. in Houten, ik heb deze foto's in een link gehad maar...... helaas ik heb de link per ongeluk weggegooid en kan hem ook niet meer terug krijgen, ik heb deze oproep ook al op Facebook gezet, want met mijn geheugen, ben ik de naam van de fotografe kwijt (gezicht weet ik nog) ik ben daar ook zó slecht in..... (schaam, schaam). Dus.... misschien zit je ook op bokt en wil je mij a.u.b. de link nog een keer doorsturen? Alvast bedankt!

Rivendell

Berichten: 6838
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 00:01

Hoe is het iedereens ponies met de hitte?
Wij hebben dit weekend schuilhutten gemaakt voor schaduw aangezien de meeste stukken hier geen bomen hebben. Ze maken dankbaar gebruik van de hutjes.
Hopelijk komt er woensdag regen want het land lijkt wel een woestijn hier.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 06:15

Die van mij gaan om 10 uur naar binnen ... en rond 21.00 weer naar buiten .. het is niet te doen met die warmte plus dat ze vlek gestoken worden ...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:54

Ja die rotdazen beginnen nu ook echt actief te worden he, vooral onze fries en het enter (zwart, trekt aan) hebben er last van. Bij ons staan ze smorgens buiten op t land tot een uur of 12 en dan gaan ze op stal, daar is het veel koeler. In de avond mogen ze nog even buiten spelen in de bak

Ceasar dus toch, haha, tis wat als je verliefd wordt :D Gefeliciteerd met je aanwinst, fotootje ??

Vandaag kijken of Nanci drachtig is, spannend!!

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:16

Spannend sanex!

Iedereen gefelicifeerd met goede keuringsresultaten.

Hier thuis warm maar schaduw. Al ligt het veulen veel in de zon te slapen. Jaarling leek weinig last te hebbem. Een land heeft echt amper schaduw maar weinig mogelijkheid om deze binnen te zetten.

Gisteren mijn hengst weggebracht naar zn nieuwe plekje. Heel fijn zo n dier die een beetje cool in de kop is. Hij had het er meteen jaar zn zin.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:28

Mjah heb 1 x een veulen gehad die ook constant in de zon lag en die had op een gegeven moment een zonnesteek .... dus dat risico neem ik niet weer ... overdag lekker naar binnen ... iets koeler op stal en uit die brandende zon .... en inderdaad die vieze rotdazen wordt je gek van .... :-(

Rivendell

Berichten: 6838
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:33

Hier ook veel dazen. Elke dag met spray in de weer. Zelf word ik aangevallen als ik rondloop. Rotdazen.
Sanex spannend! Hoop dat ze drachtig is.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:20

Helaas Nanci is niet drachtig... Had wel geel lichaam dus heeft alweer een eisprong gehad, maar dan weer zonder een spier te verrekken want wij hebben niks gezien zoals gewoonlijk. Nu even kijken hoe en wat, de hengstenhouders zijn deze week op de Royal Welsh, ik ga vrijdag met vakantie dus waarschijnlijk wel vast deze week heenbrengen en dan maar zien hoe en wat. Hopen dat we niet net te laat weer zijn dan

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:27

Dat is jammer Sanex :-(

truselientje
Berichten: 943
Geregistreerd: 23-12-07

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:31

Jammer Sanex. En dan balen dat de timing niet zo best is.

Hier gelukkig weinig last van dazen, het waait hier ook altijd dus dat scheelt. Wel weinig bomen, maar ze hebben een schuilhutje voor de schaduw en daar maken ze ondankbaar geen gebruik van.
Net de A merrie laten scannen, die is drachtig! Dus hier volgend jaar in ieder geval (nou ja, als alles goed blijft gaan natuurlijk) een veulen van Gramblin Echo.

abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:59

Wat vervelend Sanex, hopelijk volgende keer beter! Hier 3 A's die een hele dag binnen en buiten kunnen, gelukkig geen dazen.... maar ze gaan overdag de hele dag naar binnen (doen ze zelf) en lopen 's morgens vroeg en 's nachts een hele dag te eten :j

De B's staan momenteel met de veulens bij de buurtjes in een heerlijk door bomen beschaduwde wei, zij hebben wel last van dazen, maar staan wel lekker koel.... inspuiten dus, ik vind alleen dat niets écht goed werkt! Het stinkt wel, maar het doet allemaal niet zoveel :-(

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:07

Hebben mensen hier ervaringen met die boviclips. Hang je normaal aan een oor van een koe. Maar las dat mensen hem ook in de staart van paarden hangen. Ook tegen vliegen enzo

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:08

Jammer Sanex! Is ze al meerdere keren gedekt? Hoop dat het de volgende keer wel lukt!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:10

Het werkt ook allemaal niet meer omdat steeds minder middeltjes mogen.
Heb mezelf vanmorgen ingesprayed met good old veerust, vooral de arme fries had haar hele kop grijs van de dazen, maar toen ik haar wilde helpen werd ik zelf ook binnen no time lek geprikt dus de bus maar even op mezelf geleegd ook :D
Ze zijn bij ons vandaag om 10 uur alweer naar binnen gegaan, ik had ze een vliegendek op gedaan maar het was echt niet te doen, zitten sloten rondom het land en het stikte echt van de dazen. Fries heeft ook een overreactie op dr neus, hele dikke opgezette bult aan de zijkant had ze en 2 bloedpuntjes op haar neus, arm ding, ze hadden het echt op haar voorzien en Nanci had gewoon 'normale' visite van die krengen

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:16

Mijn merrie heeft vanaf vanmorgen vroeg in de paddock gestaan, op de wei staan alleen jonge boompjes (=nog geen schaduw). In de paddock is wel schaduw, een automatische drinkbak én de sproeiers van de buitenbak zó inegsteld dat de paarden in de paddocks continu water over zich heen krijgen voor verkoeling.

Helaas haar beste vriend en mijn allerbeste maatje, mijn allessie, mijn 21 jarige ruin die ik sinds zijn 4e had, gister in laten slapen na een hersenbloeding. Was verder topfit. De leegte die hij achterlaat doet heel erg pijn.

truselientje
Berichten: 943
Geregistreerd: 23-12-07

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:12

Sterkte Diane_Basje. Na zo lang samen doet dat inderdaad heel erg pijn.

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:22

Heel veel sterkte, een van je beste vrienden loslaten is altijd een pijnlijke zaak..

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:44

Heel veel sterkte...

Rivendell

Berichten: 6838
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:28

Dian, je weet dat ik er voor je ben. :(:)


Cemlys schreef:
Hebben mensen hier ervaringen met die boviclips. Hang je normaal aan een oor van een koe. Maar las dat mensen hem ook in de staart van paarden hangen. Ook tegen vliegen enzo


Ik heb ze ook gebruikt. Werkt prima, alleen niet elk paard kan tegen de stoffen en dan krijgenh ze traanogen.

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 01:05

Eigenlijk nog wel een vraag die in mij opkwam en misschien zelfs een domme..

Maar hoe zit het hier met de mensen die dekhengsten aanbieden? Laten jullie ze iedere merrie dekken die wordt aangeboden of wijzen jullie ook merries af?

Persoonlijk ben ik niet voor het fokken zonder papier of zomaar fokken zonder er bij na te denken (vermeerderen).

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:31

Oef Diane-Basje, wat pittig zeg! Zo lang al n je bezit, en dan moeten laten gaan. Heel veel sterkte.

Ceasar, ze is 1 hengstigheid een aantal keer gedekt, maar het gaat allemaal niet zo makkelijk omdat ze dus geen enkel beeld van hengstigheid vertoont, of ze nou naast de merrie, naast ruintjes of de hengst staat, ze heeft nog nooit wat laten zien. Maar blijkbaar is er wel cyclus dus, alleen we zullen haar toch weer hengstig moeten spuiten omdat ze anders de hengst vermoord, ook als ze dus blijkbaar wel hengstig is.

Deze week wordt beetje knutselen, ze zou volgens mijn berekeningen eind deze week zelf hengstig moeten worden, maar daar op wachten heeft geen zin. Vrijdag komt de hengstenhouder weer thuis van de RW, dus ik heb nu al zitten berekenen dat ik haar woensdag spuit (mocht het zelf doen van veearts) en dan donderdag heenbreng. Dan is ze hoop ik zaterdag weer hengstig en kunnen ze nog een keer met haar aan de gang. Heb alleen de HH nog niet kunnen bereiken om te vragen of hij t eens is met deze constructie :+

En dan maar even kijken, de reactie die ze vorige keer had hoeft ze natuurlijk niet weer te krijgen. Gebeurt dat wel, dan gaan we eens heel goed erover hebben of het het waard is om de pony zo ziek te laten zijn voor een veulen, het moet niet ten koste van de merrie gaan

Het was niet onmogelijk volgens veearts, en de baarmoeder en eierstokken zagen er ook gewoon normaal uit, het wordt alleen met wat kunst- en vliegwerk, de merrie zal het zelf niet aanbieden

Rivendell

Berichten: 6838
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:29

Mijn hengsten dekken alleen merries met papier. Geen kruisingen en geen rassen waar geen nwt partbred papier bij komt.
Ook merries met gebreken neem ik niet aan.