[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:40

Idd gewoon op de startpagina 8)7 tnx! Eens kijken of we er naar toe kunnen. Eerst maar eens zonder pony :D

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:04

Denk dat ik naar de wpcv Noord en Zuid ga ...

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:46

marjolein88 schreef:
Zijn ze allemaal nog van jullie ?
Dan krijgen jullie een drukke dag !

Haha, nee gelukkig niet! Wijzelf nemen er 2 mee, maar er lopen er nog 3 mee die bij ons zijn gefokt (en dus met Emelwerth achter de naam).
Nummer 44 en 51 zijn van ons.

Cemlys

Berichten: 14965
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:26

Noord wil ik ook heen, youngstock mss kijken. Zuid weet ik nog niet. Misschien.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:41

Wie neem je mee naar Noord Cemlys ?

Cemlys

Berichten: 14965
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:52

Merrie met veulen zal nog te jong zijn denk ik. Een 4 jarige merrie (heb ik als 2 jarige wel es geshowd), en mss nog wat erbij, moeten we nog zien.
Mn 6 jarige vind ik nog steeds zonde om te toiletteren, zo zonde van de manen :')

Afbeelding
Hele vage foto haha.

Maar is een b fokker die komt dan he, dus wat ik dan voor de sec a moet gaan verwachten. We gaan gewoon weer voor de km's zal ik maar zeggen

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:58

Ja, hoe zit dat nu eigenlijk precies met die manen? Ik zou Fflur ook wel graag een keer willen (laten) showen, maar die manen wil ik er écht niet af...

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:14

Oh heb nog niet eens gekeken wie de jury is haha .. wow wat een pluk !!

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:17

KittyDylan schreef:
Ja, hoe zit dat nu eigenlijk precies met die manen? Ik zou Fflur ook wel graag een keer willen (laten) showen, maar die manen wil ik er écht niet af...


Ik dun ze niet meer uit. Heb nu een pony met zielige maantjes die vol waren toen ze kwam. Mijn pony die 2 jaar geleden voor de keuring is geweest heb ik alleen korter gemaakt, goed veel spul erin en de ring in. Ik vond het zo zonde. Ze heeft nu weer een bos tot op haar schouder dus groeit snel zat weer aan.

Cemlys

Berichten: 14965
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:21

Sommige moet ik af en toe eens flink kortwieken hoor. Zoals mn hengst lol, maar die heeft nog zat. De meeste dun ik ook niet uit behalve die hengst, bovenstaande merrie en mn rijpony. Staarten heb ik ook altijd op de grond slepen als ik niet uitkijk.

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:22

Ik bedoel meer van de lengte...
Uitdunnen doe ik ook sowieso niet.

Maar zou je ze in een hengstenvlecht mogen doen? Want knippen doe ik ze niet....

Cemlys

Berichten: 14965
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:27

Een a moet je niet invlechten. Je kunt het altijd lang proberen hoor maar stel dan op met de manen de andere kant op.
Soms is inkorten zonder uitdunnen ook niet mooi, dus je moet altijd eveb naar het geheel kijken. Afbeelding
Afbeelding
Boven in haar weideoutfit en onder netjes voor de keuring

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:33

Chantalll schreef:
Denk dat ik naar de wpcv Noord en Zuid ga ...


Ah dan kan ik mss je pony's irl bewonderen, leuk! Ondanks dat mijn pony geen volle B is blijf ik ze echt geweldig vinden. Ben benieuwe Hoe jouw pony's eruit zien in de ring.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:28

Gezellig Ukkiepuk ... ik neen de vos met het veulen mee ...

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:33

Dus, het mag wel, lang?
Ik vindt het namelijk zo zonde :o Ik wil ooit eerst gewoon "voor de leuk" eens meedoen, en dan zien we wel weer, maar ik ga niet daar extra de manen voor kortknippen...

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:34

Chantalll schreef:
Gezellig Ukkiepuk ... ik neen de vos met het veulen mee ...


De vos is dragend van Cadlanvalley Landlord toch? Zo'n knappe hengst is dat <3

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:49

KittyDylan schreef:
Dus, het mag wel, lang?
Ik vindt het namelijk zo zonde :o Ik wil ooit eerst gewoon "voor de leuk" eens meedoen, en dan zien we wel weer, maar ik ga niet daar extra de manen voor kortknippen...


Ze zullen je de ring niet uitsturen, maar waarderen doen ze t ook niet ;)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:28

KittyDylan schreef:
Dus, het mag wel, lang?
Ik vindt het namelijk zo zonde :o Ik wil ooit eerst gewoon "voor de leuk" eens meedoen, en dan zien we wel weer, maar ik ga niet daar extra de manen voor kortknippen...


Zag er 2 jaar geleden ook 1 meedoen met lange manen. Maar deze was niet in showconditie en stond achteraan. Ik vond de manen wel heel slordig, terwijl ik normaal lange manen wel mooi vind.
Heb die van onze merrie vorig jaar ook kort gemaakt voor de keuring, vond ze lang heel erg mooi, maar daarna blij dat we ze eraf hebben gehaald. Pony kwam echt beter uit en zag er wonderbaarlijk ook nog verzorgder uit.
Thuis laten we ze meestal gewoon groeien, zolang ze mooi dik zijn. (Bij de kwpners vind ik het geen gezicht)

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:51

Klopt Ukkiepuk !! Hij is echt mijn grote vriend LL.
Vorig jaar een hengstveulen van hem bij mijn oudere merrie gefoktt. Zo tevreden met wat hij voortbrengt.

Dit jaar wordt onze Schimp begin februari al klaargestoomd voor de dek bij LL aangezien hij voor 2 jaar naar Engeland gaat.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:55

Nou ik blijf erbij dat invlechten nog altijd het mooiste is ..zeker bij die A's die hebben in de regel 'n bos manen en daar kun je zo'n geweldig mooie rozen-knotten van maken <3

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:13

Weet je ?? ... er staat officieel in de regelementen dat de Welsh pony op de keuring een zo natuurlijk mogelijk voorkomen moet hebben ?

En wat doen we allemaal ?? Haha

Kalken tot we zelf witter zijn als de pony. Oogmake uppen tot het schilderijen zijn die je op kan hangen.
Zoveel antiklit en glans zodat ze alle voorrondes van Hollands Next TopModel zo doorstromen dus ja

Wat is de definitie van een Welsh Pony een zo natuurlijk mogelijk voorkomen te geven op de keuring haha.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:14

vivana schreef:
Nou ik blijf erbij dat invlechten nog altijd het mooiste is ..zeker bij die A's die hebben in de regel 'n bos manen en daar kun je zo'n geweldig mooie rozen-knotten van maken <3


Ja ik ook *\o/*

Cemlys

Berichten: 14965
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:52

Chantalll schreef:
Weet je ?? ... er staat officieel in de regelementen dat de Welsh pony op de keuring een zo natuurlijk mogelijk voorkomen moet hebben ?

En wat doen we allemaal ?? Haha

Kalken tot we zelf witter zijn als de pony. Oogmake uppen tot het schilderijen zijn die je op kan hangen.
Zoveel antiklit en glans zodat ze alle voorrondes van Hollands Next TopModel zo doorstromen dus ja

Wat is de definitie van een Welsh Pony een zo natuurlijk mogelijk voorkomen te geven op de keuring haha.

Moet eerlijk zeggen dat ik vrij snel klaar ben met klaarmaken voor de keuring altijd haha. Borstel door de manen, ik heb van dat vet voor erin wat oude mannetjes gebruiken (alleen als de manen wat springerig zijn), beetje blank spul om neus en ogen, maar meer om het natuurlijk zwart wat beter uit te laten komen, echte zwarte make up gebruik ik volgend mij nooit. En ik heb een glansspray, omdat ik olie echt vies lelijk vind, om van de geur nog maar te zwijgen. Bij een wit pootje wel beetje kalk erop. Maar verder... zien ze er vrij natuurlijk uit denk ik. Wat natuurlijk voorkomen betreft doelen ze vnl op tastharen niet afscheren (doe ik ook nooit), oren niet uitscheren (ik scheer wel wat bij, ik en branden gaat niet samen, want dan fik ik mn pony half op), geen staarten of manen recht maken (maar natuurlijke vorm behouden) en geen sokken scheren.
Waarom zou je een sectie A ook willen knotten, je wil een pony toch tonen zoals ze eruit horen te zien.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:09

Oww bedoelde niet om iemand te veroordelen hoor haha .. ik ben zo ontiegelijk schuldig hieraan hahaha.

Ik vind het stiekum ook leuk hoor haha.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:15

Haha.
Zeker het kalken vind ik geweldig.