[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
truselientje
Berichten: 944
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:51

Dus bekers winnen heeft ook zo zijn nadelen _O-

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:05

Aah, ik vind het ook wel leuk iets 'tastbaars' mee naar huis te kunnen nemen..
Nuja, hier ging het tot nu toe maar om kleine geldbedragen... (heb je met jaarmarkten zeker?) Wel eenmaal is een lintje meegekregen naar thuis, door mijn Shetmerrie, maar die staat nu met pensioen...
Ik zou dolgraag mee willen doen aan stamboekkeuringen en wie weet met onze kleine man..

FrieseMenner
Berichten: 252
Geregistreerd: 25-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:44

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
Ach, ik denk altijd; het gaat om de titel niet om de beker. Wel vind ik dat bij de grote winnaar ook de grote beker hoort. Voor de kinderen werkt het denk ik wel erg demotiverend als ze helemaal niets krijgen.

Hier loopt het dekseizoen, zoals bij velen denk ik, alweer ten einde. Er staat nog 1 merrie voor Rhydaman en dan moet hij weer een lange tijd wachten. Gelukkig maar want op sommige momenten zag hij alles aan voor een hengstige merrie, zo ook 1 van onze dwerggeitjes :Y) Gelukkig geen gewonden.

Giel staat inmiddels in onze nieuw gebouwde stallen. Hij heeft zijn eigen box van 3 x 3.5.
Afbeelding

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:02

Wat is Giel een knappe pony ! <3

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:23

Wauw! Stoer ding! Heb je de stallen van Gaasbeek? Ik heb dezelfde, ben er erg blij mee

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:30

Giel blijft mijn favoriet en hij wordt alleen maar mooier.
Mooie stallen, maar denk toch dat je, inclusief Giel, maar meer in de buurt van Rotterdam moet komen wonen. Vindt mijn merrie (lees; baas van merrie) niet erg.
Hoeft niet gelijk, hopelijk is ze dit jaar drachtig van een andere knappie!

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:31

Ik heb een hengstveulen van ruim 10 weken oud.
Hij wil nu al serieus dekken, is dit niet wat vroeg?
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit pas tegen dat ze 1 jaar worden begint.
Hij heeft zijn ballen ook al...en wat hij doet is echt geen spelen.

Rivendell

Berichten: 6840
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:39

Zal heel apart zijn als hij al bevrucht. Vanaf zes maanden is al uitzonderlijk.
Heb je geen ruin in de buurt? Die willen ze nog wel eens opvoeden. Laat moeders het toe?
Mijn hengstje van 2 maanden doet het ook wel eens, maar die krijgt van de merrie rake klappen.

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:43

Hij wilde mijn andere Welsh A merrie dekken die hengstig is, ze laat het toe, maar hij kan er nog net niet bij.
Ook probeert hij de haflinger ruin waarmee hij samen loopt te dekken, deze sul laat het ook nog gewoon toe.
Bij zijn moeder heb ik het hem nog niet zien proberen, maar moeder laat het wel toe dat hij bij de andere pony's loopt te "vozen".

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:45

Het gaat zelfs zover dat als ik hem met zijn moeder op stal zet en de hengstige merrie staat 5 meter bij hem vandaan dan wil hij over de staldeur heen springen :o

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:50

Dit is de kleine doerak!

Afbeelding

Rivendell

Berichten: 6840
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:05

Wat een etterbakkie:p
Mooiste zou zijn een hengst erbij, maar ja dat geef tweer nog meer veulens. Hengsten zullen ze meestal wel terecht wijzen.
Anders even de hengstige merrie erbij weg?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:23

Rhydaman ziet er weer prachtig uit! Over dekkende veulens zou ik me overigens absoluut geen zorgen maken.

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:35

De merrie is er ook bij weg, maar als ze even hier is om de rijbak te gebruiken is hij er gelijk bij.
Ik maak me er verder ook geen zorgen om, maar heb dit zo vroeg nog nooit mee gemaakt.
Ik ben wel benieuwd wat hij zal doen als zijn eigen moeder hengstig is.
Nu krijgt hij nog klappen van haar als hij haar "spelend" wil bespringen.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:06

dadabo schreef:
De merrie is er ook bij weg, maar als ze even hier is om de rijbak te gebruiken is hij er gelijk bij.
Ik maak me er verder ook geen zorgen om, maar heb dit zo vroeg nog nooit mee gemaakt.
Ik ben wel benieuwd wat hij zal doen als zijn eigen moeder hengstig is.
Nu krijgt hij nog klappen van haar als hij haar "spelend" wil bespringen.

Bij WW werkten de hormonen ook al vroeg. Maar bevruchten doen ze nog niet hoor. Wel een leuk veulen hoor!

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:34

Ik vind hem ook erg knap, het is dat ik geen ruimte heb, daarom zal ik toch een leuk plekje voor hem moeten vinden.
Ik ben hem wel al aan het opvoeden, anders is er straks geen houden meer aan, maar naar mensen is hij erg lief en eerlijk.

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:36

Mocht er hier iemand zijn die hem een goed huis kan bieden...
Hier nog een foto met zijn knappe mama!

Afbeelding

Danny_D
Berichten: 33
Geregistreerd: 05-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:40

cuneracobs schreef:
vind de bekers nergens meer op slaan geef dan niks, of als er zo weinig geld is dat dat niet meer kan hou dan geen keuring

Doet mij denken aan de tijd toen Gravin de Moerkerke bij ons in Belgie het voor het zeggen had, dat waren geen bekers maar eierdopjes.
Misschien herhaalt de wereld zich terug?
Mvg,
Danny

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:55

ik ben voor een klant opzoek naar een welsh cob ruin , moet braaf voor de wagen zijn, maat maakt niet zoveel uit , kleur ook niet, ze zoeken een fijne men pony.

wie heeft of weet er 1 te koop?

Eilinora

Berichten: 11935
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 05:27


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:28

Giel is knap zeg, leuk ding!

Dadabo, wat een grappige aftekening op zn hoofd! Doerakje...

Ze moeten dan gewoon eigenlijk in combi staan met een of meer flink dominante pony's die hem goed opvoed, zet mijn Nanci er maar bij en hij flikt het echt niet weer, die is zo moordlustig ~~}> Die heeft het hengstje bij ons ook vanaf het begin netjes z'n plaats gewezen. Ze staan niet meer gezamenlijk in het land natuurlijk maar wel gewoon in een open stal naast elkaar. De hengst hoeft z'n hoef maar op de rand te willen zetten, Nanci doet 1 vals oor opzij en hij kruipt gelijk terug.

Ongeveer dit idee, butlelijke foto's maar je ziet Sven wanhopig kijken dat hij eigenlijk wel even neuzen wil, Nanci partijtje zuur, dikke bitch := Maar is wel een enorme hulp in opvoeden van die draak (ohja, over de stallen iets melden heeft geen nut, zijn mijn stallen niet ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:46

Ik hoop dat het hier qua hormonen ook wel zal meevallen.. Rond welke leeftijd kan je ze best bij de merrie weghalen? Want de ene zegt 1,5, de andere al 8 maanden..

Ons hengstje zal namelijk bij ons Shetmerrietje komen staan, zij is erg dominant, maar ook een erg goed moederfiguur, dus zij zal hem echt wel een goede opvoeding geven en ik zou hem er dus ook liefst zo lang mogelijk bij laten... Maar dan... Of we hem hengst gaan houden of ruinen is nog een vraagteken... Als hij het goed zal doen op keuring en braaf blijft in omgang, zal hij hengst blijven(normaal), maar als hij de draak gaat uithangen of hij doet het niet voldoende op keuring, gaan zijn balletjes er gewoon af... Ik ga hem niet hengst houden als dat voor problemen zorgt (hormonen, gedrag..)

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:57

Chary@ als het in het voorjaar mooi weer begint te worden, krijgen ze kuren. Als je je shet niet dragend wil hebben neem dan geen risico. Ook al is het risico tot 1,5 jr niet groot. Komt er wat van dan weet je gelijk of hij vruchtbaar is, dat is een voordeel.

Zwoezie
Berichten: 747
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Budingen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:10

Dankjewel ! Dragend wil ik ze niet.. Ik ga niet beginnen met kruisingen die op god weet wat gaan uitdraaien..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:04

Dan zou ik oppassen, op een van mijn stages is het een hengst van net 10 maanden gelukt om een oudere merrie te bevruchten. Ze dachten dat t wel meeviel maar toen ze een jaar later een veulen kreeg en hij de enige mogelijkheid kon zijn, hebben ze dat ook nooit meer gedaan. Het komt niet vaak voor,maar ik zou t risico niet willen nemen