[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 00:51

Caesar schreef:
Anke schreef:
Ik vind het wel een apart stamboek.
Word je kampioen op de regiokeuring, is dat nergens terug te vinden of te lezen. Doe je daar zoveel moeite voor. Erg jammer.


Dit staat toch ook gewoon in het systeem, op je papier etc?


Op hun papier wel de 1A premie.
Niet de kampioenstitel.

In mijn welsh toen ook niet.
Bij de anderen stond het wel.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 07:38

Misschien is een mailtje dan even goed?
Wie weet vergeten in te voeren oid….

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 08:17


VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 09:54

Vorig jaar is er qua uitslagen wel veel mis gegaan in Sevenum. Ik weet niet meer precies wat er aan de hand was, maar ik kreeg de vraag of ik de uitslagen zelf toevallig had bijgehouden..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:34

VivianHesen schreef:
Vorig jaar is er qua uitslagen wel veel mis gegaan in Sevenum. Ik weet niet meer precies wat er aan de hand was, maar ik kreeg de vraag of ik de uitslagen zelf toevallig had bijgehouden..



Was mijn eerste ervaring op een welsh stamboekkeuring en vond het erg jammer. Je verwacht op zijn minst dat de kampioenen genoteerd worden.

Heb toen het lidmaatschap opgezegd {:}

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:35

Caesar schreef:
https://nwpcs.nl/2022/07/18/rk-sevenum- ... gkampioen/

Normaal staan hier de kampioenen ook bij. Maar de wpbr staat er niet tussen, de download werkt nu niet.

Wel vreemd, bij mij staan alle titels er wel gewoon op. Dan zou ik even bellen of mailen.


Alleen dus die van ons dan niet...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:36

Nynkster schreef:
Misschien is een mailtje dan even goed?
Wie weet vergeten in te voeren oid….



Heb toen even contact gehad. Maar geen duidelijk antwoord of oplossing.

We hebben iig de kampioenslinten als 'bewijs'

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:43

Als je nu lid af bent maakt het toch ook niet meer uit? Als je toch niet met stamboek verder wilt. Je hebt de ervaring en je lintjes. Veel is vrijwilligerswerk bij stamboeken: en waar mensen zijn worden fouten gemaakt…

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 01:10

Dat was voor mij wel de voornaamste reden om niet meer te gaan. Kampioenen in de doofpot stoppen. Gaat veel tijd en geld inzitten.
Genoemd worden, is dan mi wel het minste dat gedaan kan worden.

Misschien nog stamboekopname, puur voor de registratie van (toekomstige) veulens.

link2thepast
Berichten: 189
Geregistreerd: 20-11-07

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:07

Ik weet niet of " doofpot" de lading dekt maar ik geloof wel dat het voor jou zo voelt. Helaas worden er soms pijnlijke fouten gemaakt en kost het veel energie om dat te herstellen. Makkelijk is het niet om het een plek te geven en gewoon de draad weer op te pakken.

Persoonlijk, voor mij, is de reis van het werken naar een show toe belangrijker geworden dan de show zelf. De ontwikkeling, het balanceren. Heel voorzichtig alles er aan doen om mijn pony zijn beste zelf te laten zijn.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:48

Ik vind je wel een beetje ver gaan…. Doofpot. Kom op hoor…. Het gaat niet over de verkoop van Shell he? Geen miljarden bedrijven. Gewoon een stelletje pony’s van paar honderd euro’s.

Snap ook niet zo goed wat je nu nog wilt, bloemetje aan huis omdat er iets fout gegaan is met de uitslagen :’)

Je hebt je lint en er zijn vast foto’s gemaakt. Je wilt toch niet met het stamboek verder dus die aantekening op het papier maakt dan ook niet meer uit. Anders had je daar gewoon een mail aan kunnen wijden en je stamboek papier naar het hoofdkantoor kunnen sturen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:14

Ik snap het enerzijds wel als je het dier verkoopt als fokdier en je zegt hij is kampioen geworden maar het staat niet op het papier dan denkt de kopen ook jaaaaja >;) , wil je ze verkopen als sportdier dan zijn vooral resultaten belangrijk, ik zou me er dan niet zo druk om maken. Je betaald natuurlijk wel om mee te doen, dan verwacht je wel dat papierwerk gewoon geregeld wordt, waar mensen zijn worden fouten gemaakt, maar zet ze dan ook recht, zo moeilijk lijkt me dat ook niet. Beetje raar dat mensen dit onzin vinden want het draagt ergens wel bij aan de waarde van het dier. even wat predicaatjes kwijt raken, benieuwd hoeveel fokkers dan op hun achterpoten staan ineens

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:11

Ja, het is jammer dat het niet staat vermeld. Ze hebben wel gekampt met problemen met de site, hij was niet bereikbaar (gehackt?) en er zijn bestanden verplaatst/verloren. Maar je pony ís kampioen geworden, dat blijft, en de pony wordt er ook niet minder om waard.
Hoe dan ook, zullen we nu weer doorgaan?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:03

Nynkster schreef:
Gewoon een stelletje pony’s van paar honderd euro’s.


Als jij me die daarvoor levert. Hoeven we geeneens meer te fokken.
Kan dat op bestelling?
Inclusief kampioen?
Zou wel lekker easy zijn.

Shell heb ik niks mee te maken. Stomme vergelijking.
Voor mijn gevoel doofpot ja.
Is in ieder geval niet stimulerend voor nieuwe leden om actief met het welsh stamboek verder te gaan.
Lidmaatschap sowieso duur, bijna 100,-
Dan de stamboekopnames en keuring.
Is geen kleingeld mi.
Wat heb je aan kampioenstitels als ze nergens terug te vinden zijn.

En jouw reactie..gelukkig heb ik de leeftijd om te weten dat deze jou weerspiegelt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:05

Cemlys schreef:
Ik snap het enerzijds wel als je het dier verkoopt als fokdier en je zegt hij is kampioen geworden maar het staat niet op het papier dan denkt de kopen ook jaaaaja >;) , wil je ze verkopen als sportdier dan zijn vooral resultaten belangrijk, ik zou me er dan niet zo druk om maken. Je betaald natuurlijk wel om mee te doen, dan verwacht je wel dat papierwerk gewoon geregeld wordt, waar mensen zijn worden fouten gemaakt, maar zet ze dan ook recht, zo moeilijk lijkt me dat ook niet. Beetje raar dat mensen dit onzin vinden want het draagt ergens wel bij aan de waarde van het dier. even wat predicaatjes kwijt raken, benieuwd hoeveel fokkers dan op hun achterpoten staan ineens


Dat dus. Bij mijn aangekochte stonden de resultaten wel gewoon vermeld. Ook de predicaten.
Geeft toch meer fokwaarde en inzicht.

Voor fokkers erg belangrijk.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:06

:knuffel:

LaDonna75 schreef:
Ja, het is jammer dat het niet staat vermeld. Ze hebben wel gekampt met problemen met de site, hij was niet bereikbaar (gehackt?) en er zijn bestanden verplaatst/verloren. Maar je pony ís kampioen geworden, dat blijft, en de pony wordt er ook niet minder om waard.
Hoe dan ook, zullen we nu weer doorgaan?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:46

Ach kun je over leeftijd beginnen maar als je zelf zo ontzettend volwassen bent had je ook een volwassen oplossing kunnen zoeken. Maar je zit liever in de slachtofferrol blijkbaar want anders was dit euvel al lang opgelost.

Maarja klaar… blijkbaar wil je je oplossing niet ;)

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:36

Ik 'gooi' de oplossing er maar weer eens in - WPCV :)

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:59

uryanne schreef:
Ik 'gooi' de oplossing er maar weer eens in - WPCV :)


Sinds wanneer zet wpcv kampioenstitels op papier? :+
Overigens sinds wanneer heeft wpcv überhaupt een papier :+

Maar Anke oprecht heel vervelend maar ik denk dat je er niks mee bereikt hier maar alleen als je het via de officiële weg probeert! De dames van het stamboek kantoor zijn super vriendelijk en willen je altijd helpen! Dus tip van flip vraag hun om hulp!

Wellicht iemand die de keuring op dat moment in Sevenum organiseerde die kan helpen.

Want ook al willen we prima je verhaal aanhoren, hier kan niemand iets voor je betekenen :)
En het wordt hier zo ongezellig van dat over en weer verwijten maken :)

Onnodig bij onze prachtige welsh pony’s toch!
Ik ga weer even lekker in mijn positieve bui en kijk enorm uit naar de hengstenkeuring *\o/*

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:41

Afbeelding
Is het een welsh of een shetlander? :') Dat opdondertje is retefris en heeft haar deze week al een keer gelanceerd (volgens mij ongeveer voor het eerst in die pony dr leven), zondag moet ze op concours, eigenlijk moet ze geschoren maar ik laat het voor een keer maar. Even voor het zelfvertrouwen geen ruimte voor risico _O- :x Maar stiekem schaam ik me wel een beetje :Y)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:46

En bijna 2 alweer, een beetje in een naarlingfase O:) maar buiten af en toe een beetje pubergedrag gedraagt hij zich heel best
Afbeelding

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:10

Cemlys schreef:
[ [url=m/KElaWQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is het een welsh of een shetlander? :') Dat opdondertje is retefris en heeft haar deze week al een keer gelanceerd (volgens mij ongeveer voor het eerst in die pony dr leven), zondag moet ze op concours, eigenlijk moet ze geschoren maar ik laat het voor een keer maar. Even voor het zelfvertrouwen geen ruimte voor risico _O- :x Maar stiekem schaam ik me wel een beetje :Y)


Ah heerlijk wat ziet ze er lekker fluffy uit!! <3
Die merrie kan alles hebben <3


Cemlys schreef:
En bijna 2 alweer, een beetje in een naarlingfase O:) maar buiten af en toe een beetje pubergedrag gedraagt hij zich heel best
[ [url=m/DzwA2i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh maar ik vind hem echt wel mooi groeien! Denk dat mijn leeftijdsgenootje minder mooi ontwikkeld is haha :+ :+

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:31

Hier recent een hengstje bij gekocht die in de toekomst als dekhengst moet gaan dienen. En als maatje voor mijn 2.5 jarig hengstje, want daar kan ik geen afscheid van nemen. Hoop dat dit jaren nog zo goed gaat samen, want Arthur wil ik niet castreren zolang het goed gaat, hengsten zijn zo veel leuker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2 drachtig voor komend jaar, dus weer leuk om naar uit te kijken.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:44

Cemlys schreef:
En bijna 2 alweer, een beetje in een naarlingfase O:) maar buiten af en toe een beetje pubergedrag gedraagt hij zich heel best
[ [url=m/DzwA2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem helemaal niet zo’n naarling. Leuke pony. En die 2 mannen van jou zijn ook erg leuk KittyDylan.

Mijn 1e zelfgefokte Welsh is zó leuk! Helaas is hij niet zo groot dus hij moet vertrekken. Maar wat doet hij het goed ohz!
Afbeelding

En mijn andere Welsh is heerlijk rond, ruim 180 dagen drachtig en we zijn ook nog fijn aan het rijden.
Afbeelding
(2 weken terug na de les gemaakte foto, niet op haar charmantst).

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:36

Fotografie91 schreef:
Cemlys schreef:
[ [url=m/KElaWQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is het een welsh of een shetlander? :') Dat opdondertje is retefris en heeft haar deze week al een keer gelanceerd (volgens mij ongeveer voor het eerst in die pony dr leven), zondag moet ze op concours, eigenlijk moet ze geschoren maar ik laat het voor een keer maar. Even voor het zelfvertrouwen geen ruimte voor risico _O- :x Maar stiekem schaam ik me wel een beetje :Y)


Ah heerlijk wat ziet ze er lekker fluffy uit!! <3
Die merrie kan alles hebben <3


Cemlys schreef:
En bijna 2 alweer, een beetje in een naarlingfase O:) maar buiten af en toe een beetje pubergedrag gedraagt hij zich heel best
[ [url=m/DzwA2i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh maar ik vind hem echt wel mooi groeien! Denk dat mijn leeftijdsgenootje minder mooi ontwikkeld is haha :+ :+

Hij heeft gelukkig de eetlust (en het ongeduld) van zn moeder geërfd :') hij heeft echt compleet haar zelfde gedrag wat eten betrefd. Van al haar veulens is hij gewoon haar minime


LaDonna75 schreef:
Cemlys schreef:
En bijna 2 alweer, een beetje in een naarlingfase O:) maar buiten af en toe een beetje pubergedrag gedraagt hij zich heel best
[ [url=m/DzwA2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem helemaal niet zo’n naarling. Leuke pony. En die 2 mannen van jou zijn ook erg leuk KittyDylan.

Mijn 1e zelfgefokte Welsh is zó leuk! Helaas is hij niet zo groot dus hij moet vertrekken. Maar wat doet hij het goed ohz!
[ [url=m/J9XQV6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn andere Welsh is heerlijk rond, ruim 180 dagen drachtig en we zijn ook nog fijn aan het rijden.
[ [url=m/Unmjtc.jpg]Afbeelding[/url] ]
(2 weken terug na de les gemaakte foto, niet op haar charmantst).

Die doet het al goed. Een 3 jarige ohz?
Mooi bol buikje al


KittyDylan schreef:
Hier recent een hengstje bij gekocht die in de toekomst als dekhengst moet gaan dienen. En als maatje voor mijn 2.5 jarig hengstje, want daar kan ik geen afscheid van nemen. Hoop dat dit jaren nog zo goed gaat samen, want Arthur wil ik niet castreren zolang het goed gaat, hengsten zijn zo veel leuker

[ [url=m/pkG3Fg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FVaU7B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AbK1UO.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 drachtig voor komend jaar, dus weer leuk om naar uit te kijken.

Die is leuk, wat voor afstamming?