is een welsh wat voor mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjaM74
Berichten: 261
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: Zevenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:18

Kun je een welsh 24 uur buiten houden met schuilstal het hele jaar door en zijn ze net zo "stug"als fjorden en ijslanders dus weinig ziek etc.?

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:06

Mijn ervaring is dat het niet echte kinderponys zijn.
Ernaast kan je er alles mee doen en zijn ze echt heel lief.
Maar als je er op gaat rijden zijn het pittige racemonsters.
Maar dat is mijn ervaring, ligt er misschien ook aan welke afstamming hij/zij is.

Zelf heb ik wel een new-forest, en ken er een aantal die zijn echt geweldig
Ik zou toch voor een C gaan dan ofzo, dat meisje is nu wel klein
Maar hou er rekening mee dat dat meisje ook nog ontzettend hard gaat groeien, en dan zijn ze al snel te groot.

M_Xsensah123
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:09

Hoiii!
ik zag dat er over welshjes gepraat word?! <3 ik heb erop leren rijden en heb er nu zelf ook eentje! :D
Laatst bijgewerkt door M_Xsensah123 op 17-01-15 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt

M_Xsensah123
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:11

NatasjaM74 schreef:
Kun je een welsh 24 uur buiten houden met schuilstal het hele jaar door en zijn ze net zo "stug"als fjorden en ijslanders dus weinig ziek etc.?


je kan ze wel dag en nacht buiten hebben staan, maar let er wel op dat het weiland of paddock waar ze staan niet te modderig word, dan hebben ze snel al mok etc. verder maken ze gewoon wintervacht enzo aan, maar zijn ze minder stug als fjorden etc. dit is wat ik zelf heb meegemaakt, bij mij op de manege staan ze 24/7/365 buiten zomers wie met grote schuilstal swinters in een soort paddock met een eigen inloop stal.

M_Xsensah123
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:13

Corientjuh94 schreef:
Mijn ervaring is dat het niet echte kinderponys zijn.
Ernaast kan je er alles mee doen en zijn ze echt heel lief.
Maar als je er op gaat rijden zijn het pittige racemonsters.
Maar dat is mijn ervaring, ligt er misschien ook aan welke afstamming hij/zij is.

Zelf heb ik wel een new-forest, en ken er een aantal die zijn echt geweldig
Ik zou toch voor een C gaan dan ofzo, dat meisje is nu wel klein
Maar hou er rekening mee dat dat meisje ook nog ontzettend hard gaat groeien, en dan zijn ze al snel te groot.

ook mijn ervaring! al heb ik er als klein kind op leren rijden en bestaan er hele lieve slome brave welshjes, waar je perfect op kunt leren rijden of op wedstrijd gaan!

bongartzfran
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-09-12

Re: is een welsh wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:02

Een kleine new forest misschien?

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:22

Het karakter van Welshjes is over het algemeen pittig, maar natuurlijk geldt dat niet voor elke Welsh.
Heb laatst een bomproof A-welsh verkocht, goud eerlijk, met papier, goede showresultaten en kinderen konden er werkelijk alles mee. Heb er momenteel nog een op stal, goede papieren, chique pony maar met rijden iets té voor kids. Een gouden hart en zal geen stap verkeerd zetten in de omgang, maar met rijden echt te pittig voor onervaren kids.

Heb je verder nog plannen om er iets mee te doen qua fokkerij etc. of vind je het gewoon leuk om een pony te hebben die ook goede papieren heeft?

Kijk anders eens bij Stal Ysselvliedt in Wezep of Lilian Mulder Sportpony's. Hebben beiden leuke welshjes te koop met goede afstamming (!)

Succes met de koop en natuurlijk veel plezier met de pony!

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:24

NatasjaM74 schreef:
Kun je een welsh 24 uur buiten houden met schuilstal het hele jaar door en zijn ze net zo "stug"als fjorden en ijslanders dus weinig ziek etc.?


Bij de Welshjes is het vaak maar net wat je ze aanwent, maar in principe kan het wel. Ken er zat die dag en nacht buiten staan, ook zonder schuilstal. Die van ons zijn gewend 's nachts binnen te staan en in de winter ook nog onder de dekens, maar dat is meer een aanwenning dan noodzaak :P

officialnik
Berichten: 50
Geregistreerd: 20-01-15

Re: is een welsh wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:47

Ik heb zelf ook een Welsh pony.
Het is een schat van een pony.
Welsh pony's zijn inderdaad vaak pittig, maar er zijn er ook die wat minder pittig zijn prima voor kleinere kinderen dus.

aukje98
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:34

Wij hebben ook een welsh gehad voor mijn dochter maar vond ze toch te fel.daarom zijn wij overgestapt op een new forest die hebben meestal een wat cooler karakter.Niet zo zenuwachtig.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: is een welsh wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:08

2009 :))

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: is een welsh wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:46

Had al getemd batlow :)

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 11:24

Batlow schreef:
2009 :))


Je zou gaan denken dat toeval niet bestaat... Het topic is eigenlijk stiekem wel opnieuw van toepassing, maar dan niet meer voor mijn nichtjes, maar voor mijn eigen dochter :)
Nu is ze nog te klein, maar als ze over een paar jaar paardjes wel leuk zou schijnen te vinden, dan komt er een welshje voor haar, formaatje A. Want die haflinger waarover ik spreek in de openingspost, die is via een grote omweg weer bij mij terecht gekomen, en ondertussen meer dan braaf genoeg, zelfs voor de allerkleinsten. Maar rijden op zo'n grote pony is nog steeds niet handig :)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18143
Geregistreerd: 24-08-02

Re: is een welsh wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 03:26

Het betreft hier een topic uit 2009; erg oud dus. Vandaar hier een slotje ;).