[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:31

linkje naar facebook evt? of een naam?

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:01

Gefeliciteerd allemaal. Ik heb ook genoten van twee leuke dagen. Genieten van al die mooie kleurtjes bij de A's :D

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 07:49

Afbeelding
avantillo schreef:
Ik zit er aan te denken om mijn welsh A pony te laten dekken. Ik wil een pony die iets rustiger wordt. Mijn pony is 1.18m en wil niet kleiner maar ook niet veel groter. Een leuk kleurtje is wel leuk maar is niet heel erg belangrijk. Hebben jullie suggesties voor een leuke hengst?


Afbeelding

Ik weet dat haar vader Paledo heet em haar moeder Antoinette. Verder weet ik het niet uit mijn hoofd.
In haar paspoort heet ze Belgenhoeks Donja.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:17

Is het dezelfde pony die van andere Bokker is geweest? Dat was in 2014 en toen was ze 17. Dus nu 23? Heeft ze eerder wel veulens gehad?

Donja1996
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:49

Nynkster schreef:
Is het dezelfde pony die van andere Bokker is geweest? Dat was in 2014 en toen was ze 17. Dus nu 23? Heeft ze eerder wel veulens gehad?


Ja klopt. Dat was ik met een ander account waar ik het wachtwoord van kwijt ben. Dat veulen was een ongelukje :') Ze stond toen nog bij de oude eigenaar. Daar is ze toen gedekt door een aantal hengsten. Achteraf was de vader van het veulen een Shetlander. Op het moment dat we haar kochten was ze er slechter aan toe dan nu. Ze is nog top fit en gezond. Voor dat ik haar laat dekken, laat ik haar nog onderzoeken door de dierenarts of er geen extra risico's aan zitten.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:03


Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:04

Even een vraagje. Wat vinden jullie een reële prijs voor een welsh sectie a grote maat 1.5 jarig hengstje apart getekend en goed bewegend? Te hoog benig voor eventueel hk opfok. Zeer braaf in de omgang. Ik moet helaas mijn hengstje verkopen en vraag me af wat een reële prijs is.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:46

Spaiky 500-600 euro max?

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:45

Spaikey schreef:
Even een vraagje. Wat vinden jullie een reële prijs voor een welsh sectie a grote maat 1.5 jarig hengstje apart getekend en goed bewegend? Te hoog benig voor eventueel hk opfok. Zeer braaf in de omgang. Ik moet helaas mijn hengstje verkopen en vraag me af wat een reële prijs is.


Weinig tot niks. Dan moet je maar net geluk hebben wat de gek ervoor geeft. Denk dat je met 300 al blij mag zijn. Voor fok dus niet interessant en voor sport te lang wachten. En dan nog te castreren...

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:23

Spaikey schreef:
Even een vraagje. Wat vinden jullie een reële prijs voor een welsh sectie a grote maat 1.5 jarig hengstje apart getekend en goed bewegend? Te hoog benig voor eventueel hk opfok. Zeer braaf in de omgang. Ik moet helaas mijn hengstje verkopen en vraag me af wat een reële prijs is.


Ik ga mee in het antwoord van Caesar. Ze zijn weinig waard. Ik heb zelf vorig jaar aan 1.5 jarig welsh a hengst proberen te verkopen. Deze bleef wel netjes binnen de maat, net stamboek papier. Was bruin, drie witte benen en verder niets speciaals.
Nadat hij lag te koop heeft gestaan, oke ik wilde niet dat hij de handel in ging. Heb ik hem voor ongeveer de helft van wat Cemlys aangeeft verkocht.
Bij verkoop is je eigen netwerk ook erg belangrijk heb ik inmiddels ontdekt.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:32

Dat laatste inderdaad Cupido, het is verrekte moeilijk om ze voor een degelijke prijs verkocht te krijgen, zonde. Vandaar dat ik ook zeg, 500-600 is de max en dan moet je al veel geluk hebben dat hij zo apart is van kleur dat je er net een liefhebber voor vind, die ook wat wil besteden.
Niet gecastreerd, nog niet voor de sport of fok geschikt, noem maar op.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:50

Daar was ik al bang voor.
Ik heb hem zelf gefokt met het doel hem voor de sport te gaan gebruiken.

Alleen nu is mijn vader vorig jaar overleden en heb ik dus geen dagelijks hulp meer om hem straks aangespannen te gaan rijden.
Mijn zus wil wel helpen maar hoogstens 1 a 2 keer per week en ze vind jonge pony's niet zo leuk.
Dus dan wordt het allemaal wat lastig. Daarbij komt dat ik ze dalijk 2 maanden in pension moet zetten omdat we hier thuis dingen moeten veranderen voor het bedrijf. Waardoor ik ze niet meer in het weiland kan zetten

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:20

Spaikey schreef:
Even een vraagje. Wat vinden jullie een reële prijs voor een welsh sectie a grote maat 1.5 jarig hengstje apart getekend en goed bewegend? Te hoog benig voor eventueel hk opfok. Zeer braaf in de omgang. Ik moet helaas mijn hengstje verkopen en vraag me af wat een reële prijs is.


Lastig om een 1,5 jarige te verkopen!
Ben bang dat mensen er alleen interesse in hebben voor weinig geld want precies wat Ceasar zegt voor de sport is het te lang wachten en voor de opfok dus niet interessant!
Je moet net een fan vinden.

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:55

Hoop dat het hier mag.

Na een periode van afstand en sparen, sparen sparen zijn we weer op zoek voor mijn dochter. Hebben veel perikelen en kosten gehad i.v.m. haar andere pony dus het is een bierbudget met champagnesmaak.

Wat zoeken we
Leuke jonge pony voor 13 jarig meisje
Voor dresssuur, voor buiten rijden en af en toe een sprongetje
Liefst hoge d of e (klein paard ook een optie)
Niet ouder dan 8 jaar
Moet sociaal zijn in vriendelijke kudde en gewend zijn aan zomer en winter (avond nacht op stal) op de wei.
Niet staatsgevaarlijk, jong mag wel
Wel een die goed kan bewegen (geen naaimachine).

Wat we bieden
Ruime grote box met buitenluik
Lieve vriendjes in fijne rustige minikudde.
Weidegang hele jaar door, zomers 24/7
Wonen op een Waddeneiland met bos, duin strand op 5 minuten afstand.
De trainingen in de bak worden afgewisseld met strand of duin waar we ook trainen en plezier hebben natuurlijk.
Wedstrijden zijn ook de ambitie
Dochter heeft een welsh nwr gehad en dat was een tante dus ze kan wel wat mannen maar ik wil mijn dochter absoluut niet op een projectiel hebben. Dus jong ja, gek en onbetrouwbaar NEE!

Budget tot 5500 ongeveer
Een palomino of valk is geweldig maar dat komt omdat het haar doet denken aan. Geen must gaat om de pony, kleur is bijzaak.

Tips zijn welkom via PB.

Hoop dat iemand een leuke tip heeft

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:34

Jeannaa het zou allebei mogen. We hebben genoeg expertise zelf en ook hulp genoeg om er een op te leiden.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:35

:D Staat nu raar, maar stond tips via pb dus had het bericht verwijderd en er pb van gemaakt.

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:37

Heb het gezien! Thanks hè heel erg aardig van je!

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:55

Gisteren eindelijk Jaimy zijn gewonnen beker mogen ontvangen dus zelf maar even een foto gemaakt <3


Afbeelding

Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:37

Hoi! :evaw:

Alvast sorry dat ik dit topic zo binnen kom stormen, maar ik denk dat jullie er wel verstand van hebben. Ik heb een merrie waar ik graag iets meer van zou willen weten, maar ik ben niet lid van het NWPCS en kan dus niet inloggen om haar levensnummer op te zoeken op de website.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:45

ik wil je wel helpen :) stuur maar PB

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:59

Mijn dikkie dik! Nog 4 weken en dan is ze veilig Afbeelding

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:54

Hier ons jongste meisje .
Vader Glebedale Razamataz
Moeder Altingshof Whispering Why Chloe
Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:06

Mooi hoofdje keresa, jaarling?

Hier nog 1 welsh pony over, de laatste 2 zijn onlangs verkocht. Ik heb nu nog mn oude rijpony staan en een jonge tinker die ik aan het beleren ben. Ik blijf het beleren erg leuk vinden, maar is met die kleintjes niet te doen als je er zelf niet op kunt en mn dochter is te jong. Dus dit is prima en allemaal een stuk minder werk.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:44

Cemlys schreef:
Mooi hoofdje keresa, jaarling?

Hier nog 1 welsh pony over, de laatste 2 zijn onlangs verkocht. Ik heb nu nog mn oude rijpony staan en een jonge tinker die ik aan het beleren ben. Ik blijf het beleren erg leuk vinden, maar is met die kleintjes niet te doen als je er zelf niet op kunt en mn dochter is te jong. Dus dit is prima en allemaal een stuk minder werk.


Wat jammer Ines! Toch maar hier heen verhuizen dan straks voor je dochter ;)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:45

Afbeelding

Mijn merrie schiet op!