Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aafje1
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-11-05

Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 21:18

Wie kan mij nu eens vertellen hoe dat werkt als je met een Fjord een onderling wedstrijdje wil starten- puur voor de lol???? Ik hoorde dat ik dan eerst een diploma moet halen, maar dat de eerst volgende mogelijkheid pas in mei is???
Omgeving Rotterdam iig. Ik ben normaal een wedstrijdruiter met een fries, maar wil voor de lol een keer de Fjord van mijn vriend starten en zijn moeder wil dan ook mee doen. Maar hoe werkt dit???

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 09:56

Voor zover ik weet kun je je gewoon opgeven voor een fjordsport (in het fjordenboekje staat waar en wanneer er wedstrijden zijn, niet veel in ieder geval). Wanneer je geen theorie doet kun je er geen diploma voor krijgen maar je kunt hem wel gewoon rijden. Heb vorig jaar met mijn fjord meegedaan, heb ook geen theorie gedaan maar alleen het B proefje (voor zover ik weet kan dan ook alleen maar B wanneer je geen theorie doet). Je fjord moet dus wel staan ingeschreven bij het stamboek enzo, anders kan je niet meedoen geloof ik. Maar kijk anders even op de site van het stamboek: www.fjordstudbook.com en je kunt ze ook altijd even bellen.

succes

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:31

Ik moest wel eerst een dilpoma halen voordat ik mee mocht doen...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:18

Wil je bij het stamboek starten of gewoon HC bij de KNHS of ergens onderling?
Voor het stamboek moet je idd eerst diploma rijden, dan pas mag je in die klasse starten.
Echter bij de KNHS mag je op elke willekeurige wedstrijd HC starten en je hebt ook de FNRS proeven nog.

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:06

Bij het stamboek mag je wel in de B starten als je niet voor je diploma wilt gaan. Uiteraard telt de uitslag dan niet mee, dat heb ik dus gedaan. En aangezien je het voor de lol wilt doen...

Je krijgt wel een uitslag enzo dus dat is wel leuk.

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:45

ze noemen het dan ook meer een oefening, dus die zou je voor de lol kunnen doen. Ik heb net nog even gekeken in het fjordenboekje, het kan echt.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Fjordsport/diploma's ??? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:39

ja de oefening kun je wel doen, maar dan moet de 'organisatie' dat wel organiseren of voor je regelen. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon dat diploma proberen Ja