diverse vraagjes oa keuring.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 12:50

ik ga 12 augustus naar de keuring in spoordonk. en nu heeft mijn paard en duidelijk zichtbaar litteken op haar linkerkant van der hals en op der knie (minder zichtbaar), kan ze hierop afgekeurd worden? ook is ze drachtig uitgerekend einde van het jaar van een welsh hengst (losgebroken, ongeluk). kunnen ze je hierdoor wegsturen?

en je kon ook een fjordsport proefje rijden. zijn er bepaalde eisen aan wil je meedoen? ik heb nog nooit iets gereden binnen het fjordenstamboek op knhs.

alvast bedankt!

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:58

Zelke schreef:
ik ga 12 augustus naar de keuring in spoordonk. en nu heeft mijn paard en duidelijk zichtbaar litteken op haar linkerkant van der hals en op der knie (minder zichtbaar), kan ze hierop afgekeurd worden? ook is ze drachtig uitgerekend einde van het jaar van een welsh hengst (losgebroken, ongeluk). kunnen ze je hierdoor wegsturen?

en je kon ook een fjordsport proefje rijden. zijn er bepaalde eisen aan wil je meedoen? ik heb nog nooit iets gereden binnen het fjordenstamboek op knhs.

alvast bedankt!


Nee volgens mij kan ze er niet op afgekeurd worden, er kan wel een evnt aantekening komen. De jury kan natuurlijk niet zien van welk ras je fjord drachtig is Haha! drachtig is . Of je daar een proefje kunt rijden? Ik zou zeggen kijk even op de site van Fjorden Brabant en van het fjordenpaarden stamboek [even googelen !]
Tot ziens in Spoordonk ik ben er mer Zariska.... Pling

Anoniem

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:48

volgens mij kan ze daar idd niet op afgekeurt worden, maar weet het niet zeker. Maar lijkt me wel erg sterk.
De beste paarden van stal kunnen wel eens een ongelukje krijgen en een liteken aan over houden. Neem nou een goede dekhengst. Als hij een litteken heeft gata hij echt niet minder presteren Knipoog

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:35

nee idd denk ik ook. maar wil toch zeker weten.... hoe laat ben jij met zariska aanwezig op de keuring? en het kost toch 16 euro voor inwisselen van papier?

Marigold

Berichten: 12604
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:42


Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:57

jaja die site weet ik. maar kom er niet uit. en weet dat je een fjordsport proefje kan rijden. maar wil weten hoe en wat.

Anoniem

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:14

Zelke schreef:
nee idd denk ik ook. maar wil toch zeker weten.... hoe laat ben jij met zariska aanwezig op de keuring? en het kost toch 16 euro voor inwisselen van papier?



weet ik nog nie, mijn fokker regelt alles ( nouja fokker van me paard )

Marigold

Berichten: 12604
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:15

Zelke schreef:
jaja die site weet ik. maar kom er niet uit. en weet dat je een fjordsport proefje kan rijden. maar wil weten hoe en wat.


dat probleem heb ik ook met die site ja.....

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:17

staat alleen op de site informatie op die er al heeeeeeeel lang opstaat. vernieuwd wordt het niet...

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:56

Lees dan 'het fjordenpaard' eens door, staat genoeg over in als het goed is, in verschillende nummers.

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:04

Zelke schreef:
nee idd denk ik ook. maar wil toch zeker weten.... hoe laat ben jij met zariska aanwezig op de keuring? en het kost toch 16 euro voor inwisselen van papier?


De keuring begint om 9.30 uur dus zzullen wij er om ongeveer 9.00 uur zijn.
De kosten zijn afhankelijk van wat er op dit moment bij je Fjrod al gedaan is.

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 23:37

dna getest,chip, heeft blauwe papier.alles wat ik kon doen....

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:45

volgens mij moet je wel eerst een diploma rijden voordat je mee mag doen aan de sport-proeven...

ik kan me niet voorstellen dat ze een paard afkeuren op een litteken... een keuring is toch eigenlijk een soort indeling om te bepalen welke dieren wel en welke dieren wat minder geschikt zijn om mee te fokken... en een litteken is natuurlijk niet erfelijk...

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 22:13

nee idd. ach we zien het wel op de keuring. kan er alleen het beste van hopen en proberen er van te maken.

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 23:20

helaas kan ik dus niet gaan. diegene die me zou rijden belde af, ofja mailde af...nu hopen dat iemand anders kan regelen. anders volgend jaar....

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:40

gelukkig! toch nog goed nieuws. peterina is zo lief om me erheen te rijden. dus ben er toch aanwezig! jippie!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:18

Ze zullen je niet de ring uit sturen, tenminste ik neem aan dat het paardje er verder 'normaal' uit ziet.
Ze kunnen het wel aanmerken op het keuringspapiertje, het is idd geen erfelijk gebrek, maar het is een exterieur keuring, en het litteken is ene schoonheidsgebrek.

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: diverse vraagjes oa keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 16:57

maar paardje ziet er verder goed uit. ze is nu wel drachtig... dikke buik. maar zien ze vaker toch. alleen is de mijne in oktober uitgerekend...ongelukje