Fjord aanschaffen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Fjord aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 18:44

Hallo daar,
Tussen nu en 3 jaar zijn ik en mijn vriend aan het zoeken voor een fjord misschien nu wat vroeg maar ik wou even wat info hebben.

Als je een fjord merrie/ruin wilt hebben van ong 8 jaar beleerd (hoeft geen papieren of stamboom bij te zitten), op wat voor prijs moet ik dan rekenen?

En is het vertrouwd om fjorden op een paardenmarkt te kopen en is dit goedkoper dan via internet of bij een fokker?

En hebben jullie je fjord veel op de wei staan of ook veel op stal!

nou ik hoop dat jullie mij wat info kunnen geven verder info over verzorging mag ook Haha!

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Fjord aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:49

ik heb een half jaar geleden een 8 jarige fjordenruin gekocht voor 1500 daar zit goed papier bij en wedstrijdklaar
de prijs zit tussen de 1000/2000
het is wel vetrouwd om op de paardenmarkt te kopen als je hem mag laten keuren anders zou ik het niet doen
ik weet verder nietw at goedkoper is
mijn fjord staat 2 uur per dag op de wei anders word hij te dik mara een fjord kan gewoon altijd in de wei blijven staan
ik hoop dat je genoeg info hebt anders stuur me maar een pb

Anoniem

Re: Fjord aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:33

ik heb een fjorden veulen gekocht bijna 3 jaar terug, Inmiddels is ze 3 jaar Lachen
Ik had daar 600 euro voor betaald. Ik kende de fokker goed omdat ik bij zijn dochter in de klas had gezeten en ik daar regelmatig kwam paardrijden.
Ik wist dus wel wat ze in huis hadden.
Er zit goed papier bij.
Ik denk als je aan die leeftijd denkt zonder papier dat je voor 800 a 1000 euro wel een fjord hebt, wil je er 1 met papier is een merrie waarschijnlijk duurder dan een ruin en zal je moeten enen tussen 1500 en 2000 euro denk ik

Mijn fjord staat dag en nacht op de weide in de zomer en gaat alleen met erg slecht weer naar binnen en wil dat in de winter ook gaan doen

Marigold

Berichten: 12604
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Fjord aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:05

zal tussen de 1200 en 1500 euro kosten denk ik, als de prijzen niet erg veranderen.
die van mij komen wel van de markt, maar het veiligst is om particulier te kopen met keuring, dan maar iets meer kwijt aan keurings kosten, dan heb je wel meer zekerheid.
mijn fjorden staan altijd buiten.
maar kan me voorstellen als je endurance ofzo wil doen, dat je dan wel stal nodig hebt ivm heeel dikke wintervacht anders..

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Fjord aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:01

reken maar op de 1800 max.

verder staan mijn fjorden 24/7 op het lkand en gaan ze in de wintermaanden naar binenn in een grote loopstal

ik zou persoonlijk niet op een markt kopen maar bij een goede handleaar.fokker erkend door het stamboek of particulier waar je een goed gevoel over hebt, hoe dan ook; altijd laten keuren!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Fjord aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:28

Als je een fjord merrie/ruin wilt hebben van ong 8 jaar beleerd (hoeft geen papieren of stamboom bij te zitten), op wat voor prijs moet ik dan rekenen?

Ligt eraan of je een merrie of een ruin wilt.
Merries zijn wat duurder en voor een goede merrie betaal je zomaar €1900 (uiteraard met goed behaald keuringsresultaat.
Een leuk ruintje heb je zeker al voor €1500.
Maar dat zijn de prijzen op dit moment, je weet nooit wat het over 3 jaar is.

En is het vertrouwd om fjorden op een paardenmarkt te kopen en is dit goedkoper dan via internet of bij een fokker?

Ik denk dat je voor een bedrag wat je voor een fjord betaald het beste naar een fokker of particulier kan gaan, niet op de paardenmarkt.
Fjorden zijn niet dermate duur bij een fokker dat je daar op zou moeten bezuiningen.
Het is altijd fijn te weten wat je koop en een fokker kan je natuurlijk alles daarover vertellen en heeft vaak ook nog ouders, broers en zusters staan die je kan bekijken.

En hebben jullie je fjord veel op de wei staan of ook veel op stal!

Taco staat in de zomer altijd 12 uur op de wei.
In de winter staat hij 2 uur in de paddock.
Maar het ligt er natuurlijk aan wat je er mee wil gaan doen Ja