vraagje grijze fjord

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexx93

Berichten: 1560
Geregistreerd: 15-08-05

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:52

Ik vind ze mooi hoor Lachen
Maar je kan ze natuurlijk wel mooi en leuk vinden maar het karakter is ook wel heel belangrijk, neem ik aan..

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:18

Wat zien ze er lief uit!! Mooie dames hoor! Is het al zeker dat je ze allebei koopt? Ik zal je wel even een pm sturen over het dekgeld.

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:25

Ik vind vooral de 13-jarige erg fraai. Zou zeker gaan kijken.

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:40

mooie beestjes ,ik zou er voor gaan!!

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:56

ik heb juist een leuke mail gekregen van de eigenaars. het blijken beiden enorm aanhankelijke dames te zijn. enorm werklustige diertjes, met een beetje peper in hun kont Knipoog maar absoluut goed berijdbaar. de mensen hebben er wat grondwerk mee gedaan dus ze zijn goed opgevoed. het zijn wel echte waterratten, maar wat wil je met deze tropische temperaturen. ik hoop zo dat het doorgaat, maar als ze lichamelijk niet in orde zijn zal het niet doorgaan, hoe erg ik het ook zou vinden. hou jullie wel op de hoogte

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:00

Dat klinkt erg leuk in ieder geval!

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:03

Wat is de 13 jarige een geweldig knappe merrie, heeft mijn mening over de Noorse (kleurtjes) fokkerij maar weer eens bevestigd. Volgens mij heb je daar een hele goede koop mee (gedaan) Lachen

Lisjegråen lijkt me zeker een goede combi met de merrie. De hengst heeft een 2de premie in Noorwegen gehaald (is zeker niet slecht). Vader is Briggen (hengst NL, ook gra). Moeder is Lovinda (gra), een 2de premiemerrie. Zie op de Noorse database dat 3 van haar 5 nakomelingen ook gra zijn. Diens moeder is weer gra. Deze Leikni is tevens de moeder van Reiulf!! (zie website NL stamboek). En ook Leikni's moeder is gra.... In Lisjegråen zit dus heel veel gra, denk dat je daarmee wel kans maakt op een grijs veulen.

Met de 13 jarige merrie ga je dan terug op Leikni (via Hertug - Reiulf - Leikni) Maar dat valt buiten je papier dus dat kan geen kwaad. Via Lisjegråen zit Leikni dan op de 3e 'generatie' en via de merrie zelf zit ze op de vierde.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:53

mooie paardjes hoor en kijken kost niks (op wat nbenzine na) ben wel nieuwschierig naar de verkoop reden of heb ik daar over heen gelzen?

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:30

Hebben deze merries niet eens bij twee Belgische zussen
gestaan die ooit ook op FW zaten? Zij hebben zelf 2 Fjorden
die Utvik en Akedo heten. Of heb ik het nu helemaal mis? (Reinou???)

Ik vind ze ook allebei erg mooi Ja

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 09:01

ze staan nu bij 2 zussen in belgië.de vader van de jongste merrie heb ik een fout gemaakt,deze is illiana en zou een duitse hengst zijn. weet iemand hier wat een normale prijs voor een gruize merrie is en voor een grijs veulen?

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:11

Het is met prijzen zo, wat de gek er voor geeft. dus als je gevoel zegt dat het niet duur is dan is dat zo en je kan toch altijd afdingen het is immers een vraagprijs, let er wel op dat ze zwarte hoeven hebben want er wil wel eens een witvoetje tussen zitten en dan zijn ze minder waard

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:16

ik heb contact gehad met het belgisch stamboek en deze beweerde dat de eigenaar de merrie een aantal jaren terug 3500 € betaalt heeft, de jongste heeft hij zelf gefokt. de paarden moeten weg wegens gezondheidsredenen. nog een vraagje, weet iemand wat het ongeveer kost om een merrie te laten scannen? ik heb mijn merrie 4 jaar geleden laten dekken, maar ik weet absoluut niet meer wat het gekost heeft, en hetzelfde voor het insemineren.
groetjes

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:58

Ik denk dat je Illiano bedoeld? Illiano is ook de vader van Inco Ja
Afbeelding
Afbeelding
(bron: http://www.janinebalk.nl)

Ik weet zo niet wat het kost om een merrie te laten scannen of insemineren, maar de meeste Fjordenhengsten dekken alleen natuurlijk (geen idee hoe dat zit in België)

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:05

oei, ik moet toch echt een keer mijn oren laten uitspuiten Knipoog de vader van de jongste merrie zou het goed doen in de dressuur. nu ik de juiste naam heb ga ik een keertje verder zoeken.
groetjes

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:09

Illiano is idd de vader van Inco, Arin (foto's in profiel) heeft dus Illiano bloed.
Ravina wordt nu gedekt door Ismo, en Ismo heeft ook Illiano bloed (vv). Ik vind € 3500,- een droomprijs voor een fjord, al waren ze pimpelpaars. Wete je zeker dat het euro's zijn?
De prijzen die je eerder noemde, 1750,- en 1250,- ?! lijken mij hele nette prijzen. Ik heb eigenlijk geen idee wat een normale prijs voor een veulen is, maar vast niet veel. Als het een correct veulen is, en dus uit een goede lijn denk ik dat je wel wat hoger dan gemiddeld kan gaan zitten als het gra is.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:12

Owja, het scannen. Mijn merrie staat nu in Duitsland en als ik haar daar laat scannen ben ik € 35,- per keer kwijt. Ik denk dat de prijzen in Belgie en Nederland ongeveer het zelfde zullen zijn.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:24

ik zou er zeker voor gaan ze zien er zeer mooi uit. en het karakter klinkt ook erg goed

Vjuli
Berichten: 124
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Wijchen

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:34

Het zijn zeker mooie merries Ja Als ze lichamelijk in orde zijn dan zou ik het wel weten Haha!

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:09

hoi,
ja het waren euro's Knipoog ik heb juist al contact op genomen met de dierenarts en deze gaf mij de volgende prijzen.
als ik ze naar ginder breng is het 15 € per echo 10€ per insiminatie en 10 € per dag staangeld. als ze het moeten komen doen is het 25€ visite 35 per echo en 40€ insimenatie.
een andere veearts vroeg 25€ visite 10€ per echo, 10€ per insiminatie en eventueel nog een spuitje om ze hengstig te spuiten.
ook heb ik de afstamming gekregen van beide dames.
maigraa is een noorse import vader is hertug vv reiulf mv snerta moeder is tunbjorg vm tunfeld en mm lunbjorg

willgra(fra norge) vader is illiano vv imre mv mona moeder is maigra vmtunfeld mm lunbjorg

een beetje chinees voor mij, maar ik zal me hier toch in moeten gaan verdiepen

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:06

We hadden het dus over dezelfde Maigraa Haha!

@ Clau: zo jij bent scherp Haha! Het gaat idd om dezelfde merries!

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:09

ben benieuwd hoe het gaat aflopen(of je ze koopt of niet)
Ik zal in ieder geval voor je duimen,want ik weet dat je er echt 100% voor wilt gaan.

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:12

hoi echt leuke reacites hier, ja we hadden het blijkbaar over de zelfde merrie Knipoog ik wil er echt 100% voor gaan, mijn vriend is nog niet zo zeker, de ene moment wil hij er voor gaan en de andere moment ziet hij het niet echt meer zitten .mannen he Knipoog ik laat zeker iets weten moest het door gaan

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 18:22

jaja
de knoop is doorgehakt, we nemen ze allebei, ik ga nu naar de eigenaar bellen om te zeggen dat we ze nemen, ben enorm blij nu , 7 paarden wat een werk.welke hengst zouden jullie op de merries zetten?

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:44

Lisjegraen lijkt me een hele goede.

Zie overigens dat de 1e premiemerrie Benta uit dezelfde moederlijn komt als Maigraa. Zij had 4 (!) goedgekeurde zonen! Waaronder Drago, vader van Drange Rolv (NL). De vader van Drago is Bronse. Deze dekt geloof ik nog in België dus die zou je ook kunnen overwegen! Bronse is een superhengst, hij had in Noorwegen zelf een 1e premie, en ook een 1e premie op nakomelingen. Hij heeft in Noorwegen naast isabelkleurige nakomelingen, ook ulsblakke (Almin en Monolitt) en grijze (Bross) nakomelingen. Lijkt me een gave combinatie met de merries.

Overigens is Benta ook de moeder van Dragmoy, die weer de moeder is van Arne D'Ardenne. Dus met deze hengst heb je directe aansluiting op hetzelfde bloed. Lisjegraen idem zoals ik eerder al zei.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: vraagje grijze fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:10

Wat goed gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

@ Yoline: jeetje, je hebt je er wel echt in verdiept zeg!! Haha!