Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 08:30

Na lang twijfelen, toch maar wel, toch maar niet, hebben we toch de knoop doorgehakt... Ravina wordt gedekt!
We hebben haar gister naar de hengst gebracht, en ze vertoefd op dit moment dus in Bonn, lekker op het land, met een geweldig uitzicht, en met de knappe hengst Ismo als gezelschap!
Helaas laat ze nooit goed zien wanneer ze hengstig is, maar volgens mijn berekeningen zou ze ongeveer nu hengstig moeten zijn. Nouja Ismo zal het allemaal wel weten.
Ze wordt, als ze het toe laat, elke dag uit de hand gedekt, en ze staat ongeveer twee uur per dag met Ismo op het land. Ik wacht op dit moment op een mailtje van Sabine, de hengstenhouder, of ze al gedekt is etc.
Waarschijnlijk kan ik binnenkort ook foto's plaatsen van een dekking.
Ik mis haar overigens wel al heel erg, ik heb op de terug weg gister tranen met tuiten gehuild. Maar goed, even door zetten en dan wie weet een kleine Ravina erbij volgend jaar.
Ik probeer me niet teveel verheugen, fokken blijft natuurlijk gokken, maar ik hoop echt dat het gaat lukken!! Ik heb zelfs al een naam bedacht voor als het een merrietje wordt.

Het is misschien een beetje een hyper verhaal geworden, maar ik moest het even met jullie delen!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:58

Leuk zeg Haha! Ben benieuwd wat eruit komt Knipoog
Heb je een foto van de papa, ben wel benieuwd

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 09:04

Dit is de papa: Haha!

Afbeelding

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:06


Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:08

Hopelijk lukt het en heb je volgend jaar een kleintje Haha!
Da's erg gek, maar ik begin pas echt uit te kijken naar die kleintjes een paar maanden voor de bevalling. Maja voor mij is het ook al gewoon dat er elk jaar zoveel komen, en ik heb m'n knul nu al Clown

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:18

Ik durf er zelf nog niet te veel naar uit te kijken, het is allemaal maar afwachten of het goed gaat natuurlijk, maar het zou wel super zijn! Haha!

GraxGra hoeft idd geen gra te geven, maar is wel de grootste kans. Ravina komt uit twee isabel ouders, als ze uit 1 of twee gra's kwam was de kans nog groter geweest denk ik. Graxgra kan ook nog albino geven... Of 'gewoon' isabel.

Ik had al een foto van Sabine haar site geplaatst, maar daar staan er idd nog een paar.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:34

Gaaaaaf! Dus volgend jaar met een beetje geluk 3 gra-tjes?
Zou wel leuk zijn natuurlijk, maar een ander kleurtje uit 2 van zulke ouders is vast ook leuk.

Ben nu al benieuwd daar moet gewoon iets leuks uit komen Kwijl

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:56

Spannend zeg!

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:43

_Marjon_ schreef:
Gaaaaaf! Dus volgend jaar met een beetje geluk 3 gra-tjes?
Zou wel leuk zijn natuurlijk, maar een ander kleurtje uit 2 van zulke ouders is vast ook leuk.

Ben nu al benieuwd daar moet gewoon iets leuks uit komen Kwijl


Hihi, dankje! Idd met een beetje geluk...

Ik weet ook zeker dat er iets leuks uit moet komen! Haha!

Nu maar hopen dat ze drachtig wordt, ik heb nog steeds niets van de hengstenhouder gehoord... Nagelbijten / Gniffelen

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:00

Wat leuk zeg!! Hopelijk is ze in een keer drachtig. Heeft ze al vaker veulens gehad??
Ik vind Ravina een erg mooie merrie en Ismo is een schitterende hengst dus dat moet
een pracht veulen worden Ja
Ik heb Vinga laten dekken door Sven, eerste veulentje en in 1x drachtig Haha!

hier even een foto van het duo:

Afbeelding

Liiszle

Berichten: 2716
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:03

hopen dat alles goed gaat Haha!
ben benieuwd wat daar uit gaat komen .. vast een beauty! Ja

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 19:14

Ze is 2 keer eerder gedekt door Briggen. De eerste keer is ze waarschijnlijk het vruchtje verloren, en het volgende jaar is ze eerst gespoelt en weer gedekt, toen heeft ze in '04 Amora gekregen.

Ik heb jou verhaal met Vinga een beetje gevolgt op FW (ik ben geen lid), echt super dat ze na al die keren toch opeens wel wilde! Haha! Ik geloof dat ze bij de hengstenhouder in Du. ook een merrie van Sven hadden staan. Ik hoop dat ik binnenkort ook foto's krijg van een dekking, het is echt zenuw slopend dat ik nog niets heb gehoord... Wie weet kunnen we volgend jaar samen over de babies kletsen. Haha!

Dit is Amora als naarling: Haha!
http://home.hetnet.nl/~hanskr/pics/Amora.jpg
Foto komt van stoeterij-zelda.nl

@ Liiszle; Ik ook! Haha! Dankjewel.

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:30

Sabbel schreef:
Ze is 2 keer eerder gedekt door Briggen. De eerste keer is ze waarschijnlijk het vruchtje verloren, en het volgende jaar is ze eerst gespoelt en weer gedekt, toen heeft ze in '04 Amora gekregen.

Ik heb jou verhaal met Vinga een beetje gevolgt op FW (ik ben geen lid), echt super dat ze na al die keren toch opeens wel wilde! Haha! Ik geloof dat ze bij de hengstenhouder in Du. ook een merrie van Sven hadden staan. Ik hoop dat ik binnenkort ook foto's krijg van een dekking, het is echt zenuw slopend dat ik nog niets heb gehoord... Wie weet kunnen we volgend jaar samen over de babies kletsen. Haha!

Dit is Amora als naarling: Haha!
http://home.hetnet.nl/~hanskr/pics/Amora.jpg
Foto komt van stoeterij-zelda.nl


Ja bij ons ging het niet zo eenvoudig dan ik dacht, maar uiteindelijk is het toch wel gelukt Ja
Amora is ook al zo'n beauty zeg *LOL*
Spanndend allemaal hoor, zeker omdat ze zo ver weg staat enzo! Hopelijk krijg je snel een berichtje
en foto's als bewijs. Kunnen we inderdaad volgendjaar samen over beebjes kletsen Haha! Haha!

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 21:47

Helaas, Ravina is nog niet gedekt. Ze heeft al wel met Ismo samen gestaan, maar ze is niet hengstig. Verward Ik snap er niets van, misschien heeft het iets met de spanningen van de reis te maken... Ze toont wel steeds meer interesse in Ismo, en Sabine verwacht dat ze binnenkort hengstig wordt. Ik hoop het maar, ik vind het echt vreselijk dat ik haar zo lang moet missen, ik ben net op stal geweest om wat spulletjes op te ruimen, en ik stik nu van de buikpijn omdat ze er niet is. Huilen

Wel leuk om te horen is dat ze helemaal verliefd is op het veulen van de merrie waar ze bij staat. Vina is altijd al gek geweest van kleine paardjes, en dus ook op het veulen. 'Ravina loves the foal' zei ze. Haha!

Maar goed, even vervelend dus, maar ik wilde het zelf, dus even doorbijten! Lachen

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:54

Leuk hoor sabine, dus straks heb je misschien 3 gra-tjes?

Ach en Sabine weet wel waar ze mee bezig is, dus ze is in prima handen.

ben beneiuwd

ps als je ravina weer ophaalt vanuit Bonn, heb je dan nog ruimte in je trailer voor Ismo zijn dochter van dit jaar Knipoog

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 18:22

Ja, ze is in goede handen dat weet ik. Maar het is toch vervelend dat ik haar niet bij me heb. Lachen Het zal mij ook benieuwen, Sabine zou me bellen zodra Vina hengstig is/gedekt is. Dus ik doe net alsof ik rustig afwacht.

Ik heb nog wel ruimte voor een veulentje ja! Haha! Ik zou haar met alle liefde voor je meenemen!

Jammer genoeg heb ik hun grijze merrie met veulie niet gezien, die stonden op een andere, vollere weide... Boos!

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:38

Mooie combi hoor! Ze is vast even van slag van de reis en laat zich binnenkort echt wel dekken.

Finnea

Berichten: 10072
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:19

Lijkt me een erg leuke combinatie Haha!
Hoop voor je dat ze zich gauw laat dekken!

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 20:33

Ja, ik hoop het ook! Ze zal idd even van slag zijn, maar gelukkig heeft ze het goed naar d'r zin, das toch het belangrijkste, de rest komt dan vanzelf wel. Haha!

Leuk om tehoren dat jullie Vina en Ismo ook een leuke combi vinden!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:55

Wow dat is wel een gok die je neemt, een merrie die niet makkelijk hensgtig toont helemaal naar DLD om te laten dekken.
Hoop voor je dat het een succes wordt.

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:23

Tsja, ze was drie weken daarvoor toch echt goed hengstig geweest. Ze had dus hengstig moeten zijn. Gelukkig duurd het geen jaar tot de volgende hengstigheid. Haha! Helaas blijft fokken altijd gokken, en anders houd Ravina er een mooie vakantie aan over. Clown

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:32

Die laat zich wel dekken hoor, dat kan haast niet anders bij zo'n hengst als Ismo Ja
Ze moet denk ik even wennen aan de omgeving Haha!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:34

Sabbel schreef:
Tsja, ze was drie weken daarvoor toch echt goed hengstig geweest. Ze had dus hengstig moeten zijn. Gelukkig duurd het geen jaar tot de volgende hengstigheid. Haha! Helaas blijft fokken altijd gokken, en anders houd Ravina er een mooie vakantie aan over. Clown



ha ha ja en jij een aai moment met die mooie grijze man, zucht zwijmel zwijmel Haha!

ps hoe is t met Hisco? daar ging t wat minder mee na zijn uitleen projectje, zag ie er ok uit?

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:10

ben benieuwd joh!!!
vind het echt een leuke combi!!! Ja
en met een beetje geluk inderdaad 3 graatjes volgend jaar!!
heb je amora niet meer trouwens?

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Toch maar wel... Ravina wordt gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:02

Ik heb Amora niet zelf gefokt, zij staat nog bij Ravina's vorige eigenaar (Fam. Kraaijeveld).
Ik heb nog niets gehoord, maar wie weet vandaag. Haha!

Met Hisco gaat het niet zo best, hij was idd erg dun, en hij is 'aangevallen' door de ruin van de buren. (God wat klinkt dat stom..) De ruin heeft hem in het nauw gedreven en hem flink toegetakeld. Hij zag er niet uit. Hij kon ook niet meer eten, hij heeft waarschijnlijk een klap aan de onderkant van z'n hoofd, op z'n lip gehad. Er zielig om te zien, en erg sneu ook voor Sabine. Ik geloof dat Hisco eerst ook mee zou gaan naar Denemarken? Maar dat gaat dacht ik nu niet meer door. Ook Merkur heeft flinke klappen gehad van die ruin. Ik zal is kijken of ik vnvd foto's kan plaatsen.