Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:53

dat geloof ik ook zeker,de een kan minder dan 75 hebben,de ander meer.
dat is wat ik steeds duidelijk wil maken,ik zal echt niet op een rijtypisch gebouwd smal fjordje van 1m35 gaan zitten.
maar een ander steviger gebouwd dier kan mij weer beter hebben.
je moet het per dier individueel bekijken en ik heb ook respect voor de mensen die een maximum gewicht bij hun paard vaststellen,logisch.

iesjjj

Berichten: 54
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Baarn

Re: Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:17

he daar iedereen! nou ik heb even alle pagina's gelezen en vind dat eigenlijk iedereen wel een goed onderbouwde eigen mening heeft;)

ik weeg 75 kilo en heb een hafje van 1.47 maar ik zal het jullie sterker vertellen: zijn vorige eigenaartje weegt denk ik 60 kilo en met meisjes met dat gewicht gaat hij aan de haal!
alsnog gaat hij met mij aan de haal maar ik heb meer overwicht op hem.

wOuter(mijn paardje) heeft absoluut geen moeie met mij! en weet zeker dat iemand van 90 kilo nog op hem zou kunnen rijden! dus ik vind inderdaad dat het licht aan wat jou paardje precies aankan.
Alleen ik snap ook best dat sommige mensen dat soms niet aan kunnen zien! want ja helaas zijn er ook mensen die zich nergens te zwaar voor vinden en dat vind ik ook ronduit niet kunnen! zoals dat verhaal van dat paard dat gewoon piepend rondliep met een gewicht van 110 kilo op zijn rug, ja daar zou ik ook kwaad om worden.

Tuurlijk voel ik me ook aangesproken op dit forum, alleen de conclusie van dit alles is blijkbaar gewoon: iedereen(bijna iedereen) weet wel wat zijn/haar paardje aan kan. en de ene fjord(of haflinger) is de ander niet! het is maar net wat je paardje gewend is Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:28

Iessje je hoeft je echt niet aangesproken te voelen hoor. Ik heb je foto's gezien in je profiel en dat ziet er gewoon goed uit. Knipoog


Ik kan me gewoon voorstellen dat manege's of verhuurbedrijven een max. gewicht willen vastleggen. Paarden moeten immers de hele dag werken en vaak weken achter elkaar.
En dan heb je ook nog te maken met mensen die vaak niet kunnen rijden.
Wil je wel wat zwaardere ruiters de kans bieden dan zul je op zoek moeten naar grote sterke paarden (kruisingen met trekpaarden)

Ik heb zelf ook een bijrijder voor mijn fjord die toch ook wel 100 weegt. Ik heb daar in het begin ook behoorlijk mijn twijfels over gehad. Maar ze zit hem niet in de weg en als het bij 3x in de week een uurtje blijft zie ik niet zo veel problemen. Anders werd het als ze elke dag 3 uur duinritten zou maken.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:26

iesjjj schreef:
he daar iedereen! nou ik heb even alle pagina's gelezen en vind dat eigenlijk iedereen wel een goed onderbouwde eigen mening heeft;)

ik weeg 75 kilo en heb een hafje van 1.47 maar ik zal het jullie sterker vertellen: zijn vorige eigenaartje weegt denk ik 60 kilo en met meisjes met dat gewicht gaat hij aan de haal!
alsnog gaat hij met mij aan de haal maar ik heb meer overwicht op hem.

wOuter(mijn paardje) heeft absoluut geen moeie met mij! en weet zeker dat iemand van 90 kilo nog op hem zou kunnen rijden! dus ik vind inderdaad dat het licht aan wat jou paardje precies aankan.
Alleen ik snap ook best dat sommige mensen dat soms niet aan kunnen zien! want ja helaas zijn er ook mensen die zich nergens te zwaar voor vinden en dat vind ik ook ronduit niet kunnen! zoals dat verhaal van dat paard dat gewoon piepend rondliep met een gewicht van 110 kilo op zijn rug, ja daar zou ik ook kwaad om worden.

Tuurlijk voel ik me ook aangesproken op dit forum, alleen de conclusie van dit alles is blijkbaar gewoon: iedereen(bijna iedereen) weet wel wat zijn/haar paardje aan kan. en de ene fjord(of haflinger) is de ander niet! het is maar net wat je paardje gewend is Knipoog


Ik snap niet zo goed waarom je je aangesproken voelt. Niemand suggereert dat een haflinger/fjord geen 75 kg zou kunnen dragen! Knipoog

iesjjj

Berichten: 54
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Baarn

Re: Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:00

thanx allemaal voor julliej reactie:) doet me goed!! thanx! Knipoog

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Re: Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:05

Hahahaha, nou ik heb ook een heel stuk zitten lezen hier, en met name de eerste drie tot vier pagina´s, wat een hoop gezeur zeg. Iedereen kent denk ik zijn of haar eigen fjordje het beste en weet dan ook tot hoe ver je kunt gaan qua gewicht wat erop zit. Daarbij komt ook nog, wat een fjord of welk paard dan ook, gewend is om te dragen, het lijkt mij niet goed om iemand van 100kg op een paardje te zetten wat gewend is om dagelijks met iemand van zo´n 50 kg te rijden. En ik vind het een goed streven dat een verhuurbedrijf een max aanhoud van 90 kg. Die moeten toch ergens een grens stellen, maarre mensen doe toch iets vriendelijker tegen elkaar alsjeblieft.

Groetjes Thessa en Aike

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Maximaal aantal kilo's ruiter fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:47

meningen blijven verdeeld,eigenlijk is dat ook wel goed Knipoog